heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Niedziela 22 grudnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Mohpa - Skacze Na 6800 Gt, Jaką Więc Kartę Wybrać?


217.172.243.* napisał:
Witam.

Problem wygląda tak: Mam GF 6800 i gra skacze (nie często ale czasem się przytnie i to w momencie kiedy jest wokół dużo żółtków a ja muszę szybko reagować i BAAARDZO mnie to wkurza!).
Po podkręceniu GF 6800 do wersji ULTRA (400/1100) Wszystkie gry działają super (np. Half Life 2, NFS, itd.) wszystkie 3D Marki (2001, 2003, 2005) też super, żadnych zwisów czy artefaktów. Procek 2400Mhz i pamięć (1Gb CL2, 3,3,6) porządnie przestestowane (wielogodzinne testy Prime 95 i memtest86+) wszystko stabilne.
A MOHPA DZIWNIE KRZACZY !!!! mur.gif

Jaki więc sprzęt jest potrzebny do MOHPA ??
Czym testujecie stabilność podkręcenia karty ??

Pozdrawiam!

80.53.213.* napisał:
Dziwne, może to po prostu uroki engine'u tej gry? Masz jakieś patche do niej?

83.16.98.* napisał:
gdzies juz czytałem ze na 6600gt tez sie przycinało ale mnie to dziwi, bop ja mam p4 2.8,2x256ddr i gf 62006600 i gra w 1024/768 high ps2 chodzi plynnie

217.172.243.* napisał:
Patha użyłem, nie pomógł.

No jeszcze w tym problem dla kogo jak jest płynnie. Gra cały czas ma 70 FPS ale czasem na moment spada do 20 FPS - moment jest tak krótki że tylko kontem oka mogę dojrzeć że to 20 FPS. Ale ja to CZUJĘ !! Jak ruszam myszką (Logitech MX 500) i strzelam do bandy żółtków (nie jestem razistą i nie mam ksenofobi) to czasem obraz lekko przycina i mnie to wkurza bo karta za prawie 2k powinna Q... lepiej działać mur.gif !!!!

Hilfe !!

83.16.98.* napisał:
a no widzisz ja nigdy tam nie miałem 60fps, ale nie spada ponizej 30fps, a tyle mi starczy jak na karta za 300zł

83.26.158.* napisał:
Tez mam ten problem wlasnie w MOHPA...niekiedy przytnie ch...wie czemu !!! Kombinowalem ze sterami ale jak narazie nic nie pomoglo!!! Wielu ludzi skarzy sie ze im gry tna na serii 6800 a na Radeonie 9800Pro chodzily bez problemow!!! troche mnie to wkur... ale co zrobic mad.gif

193.192.164.* napisał:
Może zoptymalizowany pod ATi i dlatego...

80.53.213.* napisał:

Spróbuj tych nowych ForceWare'ów 71.84

83.16.98.* napisał:
Cinelmo a w tym sęk, ze pod nv blink.gif

62.233.148.* napisał:
A moze problem tkwi nie w karcie a w procu rolleyes.gif Nie od dzisiaj wiadomo ze procki AMD maja problemy jak na ekranie robi sie duza sieczka icon_wink3.gif pozdrawiam

83.24.88.* napisał:

Pierwsze słysze!
ja się nie spotkałem z takimi opiniami! icon_confused2.gif

62.233.148.* napisał:

To poczytaj forum to sie spotkasz icon_biggrin3.gif Nie chce mi sie znowu klucic bo znowu wpadnie moder i zamknie ten temat... Na AMD sa duze wahania fps'ow wieksze niz na P4... Srednie wartosci sa wyzsze na AMD ale minimalne sa wyzsze na P4 icon_wink3.gif
Jak dla mnie EOT icon_wink3.gif pozdrawiam


217.172.243.* napisał:


Ja też pierwsze słysze... Szczególnie, że w innych grach jakoś nie mam wahań FPS'ów !!!! Pozatym AMD XP z 1 Mb cash (rdzeń Barton) taktowany 2400 Mhz to wcale nie jest kiepski procesor mad.gif !!

Sterów nowych próbowałem - pograłem 30 minut (tak dla testów) i przycina. Po podkręceniu karty nawet niewielkim w grafice pojawiają się błędy mur.gif . Czy komuś ta gra chodzi naprawdę PŁYNNIE (czytaj - bez ŻADNEGO ZACIĘCIA !!) ????

83.23.23.* napisał:

no mi nie chodzi plynnie icon_smile3.gif


217.172.243.* napisał:


Oczywiście 512 KB Cache L2... cóż myślałem przez chwię o swojej starej Amidze 500 icon_smile3.gif

Ale i tak MOHPA mi się tnie mur.gif - Ktoś coś wymyślił ??

80.53.245.* napisał:
MOHA PA tak naprawdę trochę przegina z wymaganiami ,na moim sprzęcie
gra w większosci miejsc chodzi całkiem płynnie ,jakieś 45-50 fps
ale czasam i przytnie jak cholera ,spada do poniżej 20 fps
Taki urok tej gry ,było nie było gra na zmodyfikowanym silniku Quake3
który pierwotnie nie był pisany pod gry z tak ogromną ilością textur ( roślinność )
Ten silnik trza by w ponad 60% przepisać od nowa a nie modyfikować na chama

A co do róznic w wydajnosci AMD Vs Intel ,to coś w tym musi być
nie miałem okazji sprawdzić na iluś tam grach ,ale w przypadku
MOHA PA i Doom3 na sprzęcie AMD są rzeczywiście większe wachania
i tu nie chodzi chyba o same CPU tylko o płyty głowne i ich chipset
jak tak porównuje otwieranie okien ,uruchamianie progsów
to u kumpla z procem P4 3,4 GHz ( ta sam grafa i też 1GB Ramu )
jest ciut szybciej na oko jakieś 10-15% szybciej :/
bardzo mnie to wkurza ,ale cóż począć ,wybrałem to na co mnie było stać
Tyle dobrego że w grach to Ja mam więcej fps np w D3 i FC jakieś 10%

83.26.188.* napisał:
Piterix
W programie PCI Latency Tool 2.3 - PCI Bridge ustaw na "0" a w VGA Controler ustaw "32" lub "64" w zaleznosci od tego jak lepiej bedzie Ci chodzilo!!! Ja mam ustawione "64" i na sterach 71.84 nie mam juz zadnych wku.... przyciec!!! cool.gif

edit:
krzychoo
wczesniej tez przestawialem to nawet na 512MB ale nie pomagalo w 100% chociaz poprawa byla

80.51.101.* napisał:
a ja mialem takie chamskie przyciecia w doomie 3, ustawilem w biosie AGP Apeture (czy cos takiego icon_razz.gif icon_biggrin3.gif ) z 64 na 256 MB i przyciec zero. pozdro

62.233.148.* napisał:
No i pojawil sie urzytkownik P4 icon_smile3.gif Napisz cos wiecej jak Ci gierki chodza szczegolnie MOHPA czy masz jakies dziwne spadki fps'ow icon_wink3.gif pozdrawiam

83.28.168.* napisał:


Kolega słusznie zauważył - tu problemem właśnie może być Aperture size- skoro sama karta ma 128Mb to 64 to ciutke przymało, zwłaszcza w singlu (lub Athlonach XP) lub przy małym taktowaniu pamięci i rozluźnionych timingach. więc IMHO nie proce AMD sprawiają problem ale przepustowość RAMu- czyli RAm panowie, RAM- jeśli mamy single lub XPka lub 754 to trzeba trochę podkręcić a najlepiej mieć 1GB...stąd te wszystkie problemy- ludzie z P4 i 939 nie powinni mieć problemów z racji na tą własnie ogromną przepustowość (no i pod warunkiem odpowiedniego ustawienia Aperture).
Zresztą MOHPA to taka właśnie gra, że niby nic specjalnego a rzeczywiste wymagania z kosmosu blink.gif

217.96.35.* napisał:

jezeli silnik gry jest kiepski, to nawet super, hiper wydajny sprzet nie rozwiaze problemu, a taki wlasnie jest silnik mohpa...imho totalnie rozjechany...

83.16.247.* napisał:
[quote=traxit,Feb 28 2005, 10:07]
Piterix
W programie PCI Latency Tool 2.3 - PCI Bridge ustaw na "0" a w VGA Controler ustaw "32" lub "64" w zaleznosci od tego jak lepiej bedzie Ci chodzilo!!! Ja mam ustawione "64" i na sterach 71.84 nie mam juz zadnych wku.... przyciec!!! cool.gif



Sprawdziłem te ustawienia - może ciut lepiej... a może to efekt placebo... bo dalej czasem przytnie. A NIE POWINNO PRZYCINAĆ !!!! BO TO PODOBNO TAKA SUPER KARTA !!!!!!
Jeszcze poprubuję ustaień PCI Latency i dam znać jeśli się uda coś poprawić - a jeśli się nie uda to nie dam znać bo będę mad.gif (czytałem ten topic na guru o PCI Latency i w sumie to nie wiadomo czy pomaga czy nie i na jakim sprzęcie icon_wink.gif )
Spróbowałem też dać AGP z 64 MB na 256 MB... nie ma ŻADNEJ różnicy...



ps. Na nowych sterach (75.80 czy coś takiego, nie pamiętam a nie z domu piszę) z podkręconym rdzeniem do 400 Mhz nie mam żadnych błędów w MOHPA !!!!!!! icon_wink3.gif

213.184.16.* napisał:
Nawet super hiper karta nie pomoże, jeżeli ktoś próbuje grać w mohpa bez przycinania z 512mb pamięci ram, skoro momentami pobór pamięci wynosi ponad 1GB, czyli połowa, to swap.

62.233.148.* napisał:

blink.gif
A kto pisze ze ma 512MB rolleyes.gif Oblookaj wszystkie posty Piterix'a...szczegolnie pierwszy icon_wink3.gif pozdrawiam


213.184.16.* napisał:

Mój błąd, zauważyłem w podpisie 2x256, to nie zwróciłem uwagi na to, że jest jeszcze 512 przedtem. I tak engine jest skopany i nie ma na to rady, chociaż właściwie to zacina tylko w Pearl Harbour i Tarawa. Środek gry działa całkiem dobrze, o ile pamiętam.

83.16.247.* napisał:


W sumie to cała gra działa mi prawie całkiem dobrze. Te przycięcia są bardzo żadkie i bez problemów można grać. Chodzi tylko o sam fakt przycinania.
Kiedyś miałem Amigę 500 512 Kb pamięci dokupiłem 2 Mb RAMu i NIC SIĘ NIE CIĘŁO !! NIGDY !! Wszystkie gry chodziły idealnie !!
A teraz - kupuję sprzęt za grube pieniądze a gry przycinają. Wczoraj zagrałem w Morrowind i co - TNIE !! też nie mocno ale jakoś na GF 4 Ti 4200 Morrowind chodził dokładnie tak samo. Czy przypadkiem producenci kart graficznych nie robią nas w jajo ?? Kto tak naprawdę wie jaka jest charakterystyka bajnowszych chipsetów - niby 16 potoków - ale może to 8 potoków i dwa TMU w każdym, a może dalej 4 potoki tylko 4 TMU. Wogóle wkurza mnie to.

Testowałem PCI Latency - różnicy wogóle nie widać przy różnych ustawieniach.
I jeszcze zastanawiem mnie dlaczego jak włączę sprzętowe wspomaganie dźwięku 3D (SB Audigi Player) to np. w Morrowind głosy postaci mi się urywają.

195.94.212.* napisał:


no i wlasnie to jest. b.dobry przyklad porzadnego kodowania i wykorzystania sprzetu, choc amiga jako sprzet to zupelnie inna bajka - obecne telefony maja 10x wieksze mozliwosci niz wspomniana amisia...
powtorze jescze raz - [gluteus maximus] za przeproszeniem zrobisz jesli masz skopany silnik gry, niech to w koncu dotrze do Ciebie - chcesz miec ladnie, szybko, przepisz cala gre i bedziesz mial poroblem z glowy...to nie te czasy, ze do pisania gier podchodzilo sie z "sercem", teraz liczy sie tylko $ i czas, aby jak najszybciej wydac tytul...takie zycie i albo sie z tym pogodzisz, albo przerzuc sie na konsole - chociaz na nich tez zdarzaja sie tytuly-kiszki...


213.238.83.* napisał:
Ludzie, ale głupoty piszecie icon_wink2.gif
Kurde, przeżywacie, że dajecie kupę kasy na sprzęt i gry skaczą. Ale to jedna gra skacze ! MOH PA jest jeszcze na silniku Quake3 (jeżeli się nie mylę) z dołożonymi bajerami - to jak ta gra ma dobrze działać ? Silnik ile ma - 3lata ? Jest stary i już nie wydala, a MOH PA na pewno nie jest szczytem możliwości koderskich. U mnie skacze i jeszcze kupę doczytuje - grać się nie da - i co - i nic ! W [gluteus maximus] mam jedną zwaloną grę - inne chodzą super.
To samo porównywanie gier z dzisiaj do Amigi. No sorry, czysta głupota imo. Odpal sobie emulację Amisi i gry - będą płynne. Jak a tam była grafa, ludzie.... A co do Morrowinda - gra też jest już stara, a te nowe grafy (szczególnie seria 6xxx) są projektowane pod nowe gry, vide 3dmarki - w 01 są małe wyniki, a w 03,05 już karta się rozkręca.
Imo można zamknąć topika.
Ps - nie chcę kłótni, nie odczytujcie tego jako atak na kogokolwiek icon_smile3.gif

80.53.98.* napisał:
Fakt faktem gra jest zrąbana. Początkowo grałem w nią na 512mb i co chwilę się doczytywało a po dołożeniu 256mb już da się grać. Mam kartę GF 6800Winfasta i tak jak mówię przy większej ilości ramu da się spokijnie grać. Przy 512 trochę dla tej gry to za mało.

83.30.98.* napisał:
Silnik Q3 ma 6 lat
Eh, ilez to lat ja juz w to gram icon_smile3.gif
Osobiscie testowalem p4 2.8 Ghz i celerona D 2.663.7 (oba lga775) i na p4 nie podkreconym gdy bylo duzo wrogow to nie spadaly tak fps jak na wykreconym celku
Spadki byly ale lagodne i nie wkurzajace tak jak na celku-czasem nieda sie grac normalnie
Spadki fps sa tez w nfs:u2
Karta 6600gt


83.29.29.* napisał:
panuje taka powszechna opinia że Celeron nie "trzyma" fps'ów

213.76.236.* napisał:
Panuje tez owszechna opinia ze stery NV sa da best, a ATi do bani. W praktyce to g. prawda. Takiego syfu w sterach NV jaki panuje obecnie nigdy nie widzialem icon_mad.gif

217.113.231.* napisał:
Jeśli ktoś jest mało poważny i ładuje każde sterowniki jakie tylko się pokażą, to ja przepraszam.Od kiedy siedzi w kompie 6800 miałem:ostatnie ze strony NV 66.81 happy.gif , 71.20bXG cool.gif i aktualnie 67.03 od winfast'a wub.gif.Spokojnie czekam na gitarzysta.gif albo na icon_twisted2.gif
Wszystkie w/w działają poprawnie i nie miałem z nimi problemów.Nie gonię za punktami w 3dmark'ach i nie napierdlam sterów 87.53 icon_lol.gif bo 666pkt. więcej ale za to są kwiatki w grach albo inne dziadostwa związane z odtwarzaniem filmów.
I jeszcze jedno.Wydaje mi się, że testy winny być robione na jednych ("FTA"-Forum Tweak Approved) sterownikach co dało by miarodajne wyniki icon_idea.gif
Pozdrowionka.

213.134.173.* napisał:

No w sterownikach do GF jest totalny burdel i też mnie to wkurza, powinny być tylko jedne oficjalne stery co miesiąc i koniec. Coś mi się widzi że już wkrótce każda gra będzie wymagać osobnych sterów icon_biggrin3.gif No ale do rzeczy...

Ostatnio był tu taki bardzo ciekawy wątek, że NFSU2 chodzi fatalnie na naszych cudeńkach i to nie tylko od NV ale także Ati. Teraz trzeba sobie uświadomić jaka firma odpowiada za NFSU2 a jaka za Medala i już wszystko jest jasne icon_biggrin3.gif
EA ostatnio dali ciała i spaprali silniki dwóch fajnych gierek. Zastanawiam się dlaczego tak jest i widzę tylko jedną możliwość. Było już o tym tu napisane chyba, ale powtórzę. Silnik nowego Medala to nic innego jak stary silnik Q3 do którego dodano najnowsze bajery i stąd jego gatalna wydajność. Przecież jak damy do malucha system NOS, turbo, super fotele, alufelgi i inne bajery, to niedostaniemy Formuły 1 tylko ulepszone gówienko, które może i będzie ciut lepsze, ładniejsze i szybsze ale o wyścigu z najnowszymi brykami, nie ma co marzyć. A jedynym powodem dla którego firma EA pakuje się w stary silnik, jest na pewno kasa. Oczywiście EA to chyba największy gigant branży, ale po co wydawać milion $ na nowy engine, skoro można wcisnąć ludziom starocia. I tak właśnie widzę problem z Medalem, nie ma co się przejmować, tylko jak gra tnie, zmniejszyć detale i cieszyć się że wogóle wyszedł nowy Medal icon_biggrin3.gif

83.29.182.* napisał:
Ja grałem w tą grę i żadnych cięcia nie miałem

213.238.84.* napisał:
1 - bo masz dość ramu
2 - bo dla różnych ludzi cięcia to różne rzeczy - jednym fajnie się gra przy 20fps, innym przy 50 icon_wink2.gif
3 - EA robi też gry na konsole, dlatego silniki gier są jakie są. Under jest też na konsole, nie wiem już co z MOHA PA - niby nie, ale równolegle wydają też na ixa i na peesa2 inne MOH'a dlatego te silniki są zje..chane. Mniej więcej są to konwersje icon_wink2.gif

213.76.236.* napisał:


Czy silniki od EA sa "zwalone"?
GF6800U N4SU2 1280x1024 AA4/AF8-28FPS
X800XTPE N4SU2 1280x1024 AA4/AF8-42FPS
GF6800U SLI N4SU2 1280x1024 AA4/AF8-48FPS

brawo! jak sie okazuje mozna jednak. Wystarcza 2 grafy NV by pokazac kto jest nr1 blink.gif


GF6800U MOHAPA 1280x1024 AA4/AF8-28FPS
X800XTPE MOHAPA 1280x1024 AA4/AF8-35FPS
GF6800U SLI MOHAPA 1280x1024 AA4/AF8-45FPS

Kolejny raz NV pokazuje moc 2 kart icon_mad.gif W sumie poterzebne sa tylko 2 karty, a nie 4 by dac w koncu plynna gre. Ale by dojsc do tego efektu musialem przewalic 10 roznych sterownikow i dokonac reinstalki systemu bo inaczej byly albo totalne krzaki, albo zwiechy (szczegolnie ster 75.90 sie klania). Ostatni oficjalny driver ma ponad 4 miechy, a jak wiadomo do SLI potrzebne sa mozliwie najnowsze bo inaczej wydajnosci bedzie 0 przyrostu i pozostaje zabawa betami (alphami?) A na tej paskudnej ATI na jakimkolwiek sterowniku bylo wszystko cacy i bez problemow i co miesiac nowy, oficjalny driver. Brawo NV!

217.113.231.* napisał:
Ja piszę jako posiadacz jednej karty i wachlowanie sterownikami jak dla mnie jest tylko stratą czasu.Jeśli chodzi o SLI to mam nadzieję, że dopracują sterowniki a wychodzące gry w pełni będą tę technologję wykorzystywały.NV powinna o to zadbać.
Ktoś pisał, że SLI to niewypał.Czytałem o ilościach sprzedanych chipset'ów obsługujących SLI icon_eek2.gif , a to dopiero początek.

Pozdrawiam.

80.51.236.* napisał:
Lancer, to że ATI ma co miech oficjalne stery to tylko dlatego że taka jest polityka tej firmy a nie dlatego że każde nastepne są lepsze.Tak serio to mogliby sobie darowac wydawanie sterów co miesiąc.Tak samo mogłaby postępować NV i moge się załozyć że gdyby nadawała pojawiającym się sterom status oficjalnych to by nikt nic nie gadał ani pisał.
Jesli chodzi o stery NV to prawda że kiedyś (czasy GF3 i GF4)było dużo mniejsze zamieszanie ale z drugiej strony kto każe instalowac kazde stery jakie tylko pojawią się na sieci??!!!
Faktem jest też że NV nie ma oficjalnych sterów od paru miechów ale OFICJALNE BETY np.67.66 czy ostatnie 71.84 pracują znakomicie(szczególnie 71.84)beż żadnych problemów.Wiem bo qmpel ma GF6800GT i instaluje TYLKO stery które są opatrzone statusem oficjalnych bet lub oficjalnych sterów NV.
Aha-mógłbyś napisac na jakich sterach i w jakich grach miałeś te krzaki?????

Co do silników MOH:PA i NFS:U2 to rzeczywiście są zrypane...To że ATI osiąga wyższą średnią to w tym przypadku nic dziwnego bo Rx800xt pe jest szybszy od GF6800U ale średnia tutaj nie pokazuje całej prawdy bo na jednej i drugiej karcie zdarzają się przycięcia....

PS.a jesli chodzi o przyrost wydajnosci to stery z serii 7x.xx dają o wiele większy przyrost wydajności w stosunku do 6x.xx niż jakiekolwiek stery ATI-a już napewno nie Cat.5.x które w kilku przypadkach powodują nawet spadek wydajności.

Pozdro.



83.25.191.* napisał:
Witam! Wslizgne sie w temat z takim pytaniem: AGP Apeture, jak ustawic? Tyle ile ma pamieci karta graficznea tyle AGP Apeture?

213.76.236.* napisał:
Domell

W kolejnych sterach ATi mam liste problemow i wiadomo co juz niby naprawili. Do tego jest WHQL i wiadomo odrazu wiadomo na co sie skarzyc u kanadajczykow, sporo problemow jest rozwiazywanych momentalnie. Swoja droga jedyny problem jaki mialem kiedykolwiek z ich sterami to byly bledne textury w F/A-18 Jane`s, ale ta gra oficjalnie nawet pod kernelemami NT nie chodzi wiec nie ma bolu.
Z NV tez nie mialem nigdy szopek, az nie wsadzilem sobie GF6800U na PCIe (to ze OGL sie wieszal kiedys na GF6800U AGP to przemilcze bo wystarczyla podmianka drivera). Nawet jeszcze przed SLI byly problemy. Oto co mnie trapilo - tragiczna wydajnosc w N4SU2, bledy w oswietleniu w tej grze. Sterow zasadzilem co niemiara by problemu sie pozbyc. Od referencyjnych/oficjalnych po wszelkie bety i alphy. Numerow nie podam bo sciagalem wszystko od 67.22 w gore Nic nie pomoglo. Bledy w texturach w LOMACu. Albo migajace chmury, znikajace textury maszyn, albo kaszana w buforze szablonowym. Problem z woda w HL2 (ale to znaja chyba wszyscy. Tylko na oficjalnych wsio gra) i kilka pomniejszych burakow w CSS. Wiecej problemow nie stwierdzilem bo za bardzo nic wiecej nie odpalalem do czasu instalki drugiej grafy. Nie wspomne tu o marnej wydajnosc w moim ulubionym trybie 1280x1024 AA4/AF8.

Czy w przypadku gdy cos ci sie nie wali to nie szukasz winowajcy? Winne byly stery i to jak cholera. Wiec instalowalem wszystko co popadnie. I o ile na jednym juz problemu jednego nie bylo to inne sie zwielokratnialy. Wsadze jeszcze inny driver to w koncu LOMAC dziala, ale N4SU2 jest totalnie niegrywalny (framerate na poziomie 23fps!) albo sa problemy z filmami MPEG2! I wez tu nie wyjdz z siebie. No to nadszedl dzien instalki 2 karty. I tu totalna klapa. Wydajnosc marna. Wiele gier nie ma profili i cale SLI mozna sobie o kant tylka obic. Jak wiadomo bez wsparcia ze strony programerow NV mozna sobie z SLI conajwyzej w 3D Marka pograc. I znowu przewalanie sterow. Najlepszy jest tu 75.90, gdzie komp sie wiesza nawet w 2D, a na jakichkolwiek sa problemy z MediaPlayerem (nic sie nie da ogladac bo co 5s nastepuje nagly wzrost obciazenia CPU do 100% i film zwyczjnie rwie). O bledach w grach nie wspomne bo przywyklem (nawet Sulaco pisal ze nie jest rozowo).

Juz myslalem ze wywale ten badziew na allegro i wsadze spowrotem ATI. Na szczescie sterownik 71.84 pomogl i wiele spraw rozwiazal. Wydajnosc w wielu tytulach jest juz OK, textury sie nie kaszania, MPEG2 zasuwa, N4S sie nie kaszani i FPS jest OK i wkoncu wyglada wsio OK, a i profili SLI przybylo. Narazie nie mialem jeszcze zadnego babola. I jest jak powinno byc od poczatku. Ale ile mnie to nerwow kosztowalo.



I za to chwala ATI. Czy nie widac tu oczywistej przewagi ATI? Za chwile bedzie rok jak sie pojawil NV40 i R420. Twierdze ze przez ten czas ATI wyszlo obronna reka. Stalo sie to co stwierdzili - nie bylo potrzeby pchania sie w SM3.0. Do dzis mimo zarzekan sie wielu nie ma tytulu ktory pokazuje moc NV. Narazie sa tytuly pokazujace moc R420. Moc FPS. Po cholere mi bajer grafa z super funkacjami ktorych nie da sie wykozystac, a ktora jest WYRAZNIE wolniejsza od produktu konkurenta. A moze wyraznie nie jest? No ja przepraszam. Jesli gram sobie w MOHPA i na X800XTPE minimalny FPS nie spada mi ponizej 28fps, a w N4S ponizej 35fps (i wyobraz sobie ze wbrew twierdzeniom, nic nie rwie! poza LOMAC, ale ta gra tak ma), a na NV40 mam te parametry znaczaco nizsze by miec plynnie to gdzie ten caly bajer NV? Czy bajer ma polegac na tym, ze za rok odpale sobie SM3.0, a tej chwili musze uzyc 2 kart by miec wydajnosc podobna jak na 1 ATI (porownuje minumalny FPS)? A teraz by sobie pograc MUSZE zchodzic z parametrami obrazu by miec plynnie? (a i owszem w 1024x768 AA4/AF8 na 1 karcie mam 45fps, ale ja chce 1280x1024). Cale gadanie wielu ze NV40 jest lepszy bo jest przyszlosciowe, bo ma SM3.0, a roznicy miedzy 100fps na GF6800, a 120fps na X800 i tak nie zobaczy jest nic nie warte. Bo to WIDAC. A nie po to kupuje się sprzet za 2xxx PLN by potem się wysilac i isc na kompromisy, bo „ten silnik jest zrypany”. Może i jest, ale do cholery dlaczego skoro gra ma znaczek NV dziala lepiej na konkurencyjnym produkcie?

Moje odczucia sa moze i stronnicze. Ale jak nie maja byc stronnicze skoro mialem takie i owakie historie i dotknely mnie, na kartach ktore osobiscie mam/mialem, za ktore osobiscie placilem i biora sie z moich wlasnych odczuc, a nie odczuc kolegi, ktory gdzies czytal ze kolega znajomego powiedzial, ze widzial kolega mowil ze u szwagra wszystko chodzi. Ja stwierdzam- na tak wychwalenej pod niebiosa karcie NV, ktora ma tak znakomite i kompatybilne sterowniki mialem przygody jakie NIGDY nie spotkaly mnie gdy uzywalem ATI.

Na koniec. Czy oby faktycznie przyrost FPS na terach serii 70 jest wiekszy niz na seriach Catalyst? Ja reki genialnego programisty nie widze
http://www.origo3d.com/forceware-roundup-2005-2.shtml

213.238.87.* napisał:
Ja mam w tej chwili zainstalowane 71.24 - i pytanko - czy na tych 71.84 jest ok woda w HL2 ? Ściągam go właśnie od Valve i chciałbym od razu zagrać porządnie icon_wink2.gif

80.51.254.* napisał:
Cóż Lancer jesli chodzi o błedy w LOMAC`u i innych symulatorach to Ci nie odpowiem bo qmpel nie gra w takie gry tak że jeśli chodzi o to to w tym momencie muszę Ci uwierzyć na słowo icon_smile3.gif
Dziwią mnie natomiast twierdzenia o jakichkolwiek błędach w NFS:U2.Sam grałem u qmpla w tę grę(choć nie przepadam za wyścigówkami)i nic nie zauważyłem.Co więcej gra chodzi płynnie na 1280x1024 z AAx2 i AFx8-w innych ustawieniach nie grałem i klatki najnizej spadały do wartości ok. 28 klatek.
trudno mi opisywac każda grę którą widziałem na tym GF6800GT ale napisze tylko tytuły tych gier:D3, HL2, Deus Ex2, Thief3, Far Cry, demko Splinter Cell:Chaos Theory, 2 części Prince of Persia, Painkiller, Splinter Cell:PT,MOH:PA, Władca Pierścieni:bitwa o środziemie, Colin04 i 05 oraz Rome:total war, demko SWAT4, demko Empire Earth 2...Wszystkie te gry widziałem jak chodzą na tym GF-ie i wszystkie bez jakichkolwiek błędów i ``chrupnięć``-tznrzadko która spadała poniżej 30 klatek a jak już to conajwyżej do 28-(szczególnie nowy Splinter Cell).Dodam jeszcze że wszystkie chodziły na 1280x1024 AAx2 i AFx8(tak ma ustawione w sterownikach).Jesli chodzi o stery to z tego co wiem to używał 66.93, 67.03, 67.66, 71.81 oraz teraz 71.84....może dlatego bo nie ma neta icon_biggrin3.gif ale na żadnych z nich w w/w gier nie było ŻADNYCH problemów...
http://www.computerbase.de/news/treiber/grafikkarten/2005/maerz/nvidia_forceware_7184/
tutaj masz małe porównanie wydajności...
Co do filmów to wiem że na serii 7x.xx były jakieś problemy na AllPlayerze ale są playery na których działa wszystko super choć wiadomo że powinno działać na wszystkich -bez różnicy czy to AllPlayer czy CinemaPlayer....

Piszesz takze że na ATi wbrew twierdzeniom Tobie nic nie rwie na MOH:PA i NFS:U2...Zauważ jednak że nie wszyscy uzytkownicy się skarzą na to że mają jakieś problemy z tymi grami na swoich kartach..Zresztą-niektórzy uzutkownicy ATI też narzekają na komfort w tych grach....

Co do sterów 75.90 to rzeczywiście są zabugowane-jednak z pewnością wyjdą poprawione serie tych sterów a zapowiadają się bardzo ciekawie ze wzgledu na duży przyrost wydajnosci.....
Właśnie jesli chodzi o wydajnosc to podałeś linka że niby stery z serii7x.xx nie dają zbyt wiele w porównaniu do 6x.xx...Ja się opierałem na opinii i benchmarkach użytkowników(różne fora) którzy w zdecydowanej większości twierdzili że odnotowali wzrost wydajności a w szczególności zdecydowanie wyższy minimalny fps....
Zresztą sam twierdzisz że te stery71.84 są świetne...hehe..
No ale zgadzam się z Tobą że tak powinno byc od poczatku i wcale nie dziwię Ci sie że tak reagowałes na różne błędy we wcześniejszych wersjach sterów....Sam bym pewnie tak się wkurzał icon_wink3.gif

teraz coś o tym SM3.0...
Fakt- niby ATI miało racje ale nie do końca....Wez pod uwage to że większośc tych ludzi która kupiła np. x800pro czy xt tak szybko nie wymieni znów karty...Co z tego że przez ten rok ukazały sie zaledwie 3 gry obsługujące SM3.0(3 się dopiero ukaze -chodzi mi o Splinter Cell:CT)skoro teraz zaczną takowe wychodzić???Przykład??Właśnie Splinter Cell:ST w którym jest dostepny tylko SM1.1 i SM3.0(tylko dla NV).Wiem-zaraz napiszesz że to NV wymogła na twórcach ``olanie`` SM2.0 i pewnie troche prawdy w tym jest ale co z tego????!!!!Nawet jakby tak było to co to obchodzi potencjalnego uzytkownika radeonów???NV osiągnęła swój cel-wprawdzie niezbyt szlachetną metoda ale jednak-.Z drugiej strony pewnie był to ``mały``rewanż za HL2 i FX-y....Powszechnie wiadomo natomiast że NV ma ogromną siłę przebicia i moze jakby więcej niż ATI...Ale co teraz mają powiedziec użytkownicy ATI???Napewno niektórzy fanATIcy będą dalej twierdzić że to nie ma różnicy w wygladzie itp. ale sami siebie w tym momencie oszukują bo kto widział tę gre na kartach ATI i serii 6 jeśli chodzi o GF-y to róznice widział gołym okiem....
Wiadomo że SM3.0 to niemal to samo co 2.0..Własnie-to jest NIEMAL to samo i dlatego programiści moga coraz częściej olewać SM2.0 kosztem SM3.0 skoro niewiele się różnią a SM3.0 łatwiej się pisze gry....

Ahi jeszcze jedno-to wszystko widziałem na własne oczy a nie że ktoś gdzieś mi coś powiedział że jego qmpel gdzieś coś tam widział....fakt-wszystko to ja widziałem u qmpla bo nie posiadam ani Gf6xxx ani Rx8xx choć przymierzam się do kupna GF6600GT i dlatego dość często odwiedzam kolegę żeby obadać jak się sprawują karty z serii 6xxx w jak największej ilości gier....

Pozdro... icon_biggrin3.gif

PS.KZI na sterach 71.84 wszystko jest oki w HL2...

83.23.18.* napisał:
ja ma tylko jedno pytanko - czy jestes pewien w 100%, ze na nv jak i na ati w obu wspomnianych tytulach (mohpa, nfsu2) dziala Tobie fsaa?


213.76.236.* napisał:
Domell

1.Coz mysle, ze dyskusja o bledach w grach jest pozbawiona sensu. Wiem ze dziwnym trafem problem syfow N4S i kilku innych dotyczyl tylko mnie i nikt inny się nie skarzyl. Pytalem, czytalem i u wszystkich było OK., ale u mnie katastrofa. Podobnie w kilku innych przypadkach. Dyskusje uwazam za zakonczona bo wyglada na to, ze był to indywidulany przypadek mojego kompa, który zreszta jak już pisalem zostal rozwiazany w driverze 71.84. Zreszta nie od dzis wiadomo ze problemy sa sprawa inywidualna. Wielu się skarzylo np. na bledy w texturach w Call of Duty na kartach ATI (co zreszta ATI wpisalo w liste oficjalnych baboli), a mni nie podobny problem nigdy nie spotkal.
2. Domell-ja mowie o ustawieniu AA4/AF8, a ty o AA2. To jest roznica. Porownywalem fps z ustawieniami stosowanym przez innych i wyniki moje były identyczne. Wiec niby wszystko OK., ale jeśli dawalem swoje ustawienia to była tragedia i grywalnosc po prostu jest gorsza niż na kartach ATI (i tylko to mnie interesuje). To kolejny fakt nie podlegajacy dysksji. Zreszta przycinki na kartach NV to problem nie dzisiejszy i znany od lat. Oczywiście nie twierdze ze u wszystkich, ale zdarza się często. Wystarczy poczytac watek o NV40 na naszym forum. Sek w tym, ze sprawa jest rownie indywidualna jak syfy które ja miałem, ale co wazniejsze chrupanie jest zauwazalne tylko golym okiem. Odpalony FRAPS często pokazuje ciagla ilosc klatek powyzej 40fps, niby nie ma wahan, a faktycznie w grze widac, ze na moment przycina. Trwa to ulamki sekund ale jest odczuwalne. NV nie rozwiazala tej sprawy od baaardzo dawna.
3.Przykład który przytoczyles jest ciekawy. Z porownania które ja podalem wynika co innego. Tylko szkoda ze nie podali konfigu, a mysle ze to istotny szczegol. Zreszta od dawan twierdze ze wyniki zaleza od tego kto robil dany test. Często w jednym wyniki sa zupelnie sprzeczne niż w innym. W kazdym razie mnie bardzo ciesza wzrosty w grach, bo to się liczy, a nie suche punkty w 3DM.
4.Co do filmow to nie pisalem o tym i wczytaj się dokladnie w moje slowa. To nie to o czym Ty pisales. Ja napisalem co innego a ty mowisz o czyms innym. Faktycznie na niektórych sterach serii 70 był problem polegajacy na tym, ze nakladki kozystajace z kodekow MediaPlayera pokazywaly czarne okno. W MedaPlayer było OK., ale w chocby napomnianym AllPlayerze było czarno. U mnie było inaczej. Dekodery MPEG2 (czyli filmy DVD) pokazywaly po prostu najnormalniejsze krzaki. Filmu nie dalo się ogladac. Drugi problem był inny. Odtwarzanie jakich kolwiek filmow video (avi, asf, wmp ) z 1karta było OK. Nie było problemu. W chwili kiedy wpiolem 2 karte nastepowaly napomniane przestoje. Film szedl, dźwięk był OK., ale co 5 nastepowal skokowy wzrost obciazenia CPU do 100% przez co film rwal. Oczywiście jak w przypadku innych problemow na sterze 71.84 jest już wszystko OK.

„Piszesz takze że na ATi wbrew twierdzeniom Tobie nic nie rwie na MOH:PA i NFS:U2...Zauważ jednak że nie wszyscy uzytkownicy się skarzą na to że mają jakieś problemy z tymi grami na swoich kartach..Zresztą-niektórzy uzutkownicy ATI też narzekają na komfort w tych grach....”

Dobrze ze nie widzieli co się dzieje na NV :/

Co do SM3.0 to nie będę dyskutowal, bo powiedziano o tym wiele. Fakt jest inny. Nie pokazal się jeszcze tytul pokazujacy potencjal tej technologii. I nie widac do konca jaki dopal daje on dla NV40 w stosunku do SM2.0 na tym samym chipie. Przykład FarCray można sobie darowac, bo z tym roznie bywa. Co do SplinterCella to nie wiedzialem o tym szczerze mowiac. Choc na razie mowimy chyba o wersji demo, a z tego co wiem to ta czesc jest w produkcji od tworzona od 3 lat wiec nie sadze by w ostatniej chwili mieli jej cos obciac i dac tylko SM3.0. Zreszta w ten sposób NV sama sobie galaz podcina skoro FX nie będzie mogl kozystac z ichniego SM2.0+ (abstrahuje tu już od jakosci sinika w serii FX). Nie wydaje mi się pewnikiem by SM2.0 nie było wcale. Na rynku jest nieporownywalnie wieksza ilosc kart z SM2.0 razem wzietych (ATI+NV) niż z SM3.0. Pozyjemy, zobaczymy.

Sulaco

Sprawa w obu przypadkach jest ciekawa. N4S dziwnie reaguje na wlaczone AA. W przyapdku ATI w grze AA było wylaczone, bo na stale było wymuszone w sterowniku. Smigalo bez problemu i schodkow nie bylo. Z NV jest inaczej. W przypadku 1 karty było tak samo. W grze wylaczone i wlaczone w sterowniku. Nistety były syfy na zrodlach swiatla. Jednoczesne wlaczenie AA w sterowniku i driverze powodowalo, ze... krzaki znikaly, poziom AA się nie zmienial, ale spadalo FPS na szyje.... z 28 do 23. Zupelnie nie grywalne. Wiec gralem sobie z krzakami i jakos przywyklem. Po dodaniu drugiej karty jest znowu inaczej. Gdy mam AA w sterowniku, a w grze nie, to fps wynosi 28. Gdy wlaczam AA jednoczesnie w grze i sterowniku to kolo 50 icon_smile3.gif Cos się gryzie, bo jak znowu w grze AA wylacze to znowu jest 28fps.
MOHPA oczywiście zarówno na ATI jak i NV nie ma AA. Nie dziala i tyle. Co zabawne, gdy pierwszy raz odpalilem gre jeszcze na 1 karcie NV to AA się pojawilo! Zupelnie nie wiem o zo hozi bo już potem nigdy wiecej go nie widzialem. Ciekawe. Zmienialem stery, bawilem się rejesterem i pupa. Nigdy wiecej AA nie było. Tylko za 1 razem. I co smieszne gra była wyjatkowo plynna. Chodzila lepiej niż potem bez AA.



80.51.236.* napisał:
Cóż..Lancer

AD.1.Dobrze wiesz o co mi chodziło.Nie twierdze że problem do tyczył TYLKO Ciebie bo raczej tak nie było i kilku innych użytkowników zgłaszało problemy w tej grze.Sam zresztą powołujesz się na watek o NV40 który zresztą czytałem cały i problemy miało z tą grą raptem kilku użytkowników.To samo można stwierdzić jesli chodzi o NV43.Tam także były osoby które twierdziły że im chrupie ta giera.Ale ile było tych osób???2, 3???Zresztą czytałem też wątek o NFS-ie na forum GRY i koleś z radkiem 800xt miał 20 klatek tak ze zarówno wśród użytkowników NV jak i ATI znajdują się osoby które maja różnorakie problemy.Nie są one częste ale niestety czasem wystepują...Komp kompowi nierówny.A jak juz pisałem z tego co wiem to qmpel instalował TYLKO te stery które napisałem w poprzednim poście a jak wiadomo sterów było ze 2 razy więcej....

AD.2.A ja pisałem o 1280x1024 AAx2 i AFx8 bo takie ma qmpel ustawione w sterach i tyle...poprostu zawsze tak gra a nie testowałem specjalnie na ustawieniach z AAx4 tak że kłócić się nie będę...A że różnica jest to doskonale zdaje sobie z tego sprawę-bo to oczywiste że AAx4 pozera więcej mocy niż x2...Po drugie to wiadomo że x800xtpe jest dośc wyraznie szybszy od GF6800GT którego powinno się porównywac raczej z x800xl czy x800pro....
Co do tych zwolnień-ja takiego czegoś nie zauważyłem jak u niego grałem-choć czasem w Deus Ex można było odnieść takie wrażenie że czasem przymula..I znów napisze to samo-takie coś wystepuje TYLKO u niektórych choć rzeczywiście troche to dziwne.

AD.3.Poczytaj za różnych forach opinie użytkowników....Zdecydowana większość twierdzi że wyraznie poprawił się komfort gry i wydajnośc jako taka-szczególnie w wyższych rozdziałkach...

AD.4.Sorki-nie zaczaiłem...No cóż tego niewiem bo z nim filmów nie ogladam icon_biggrin3.gif


„Piszesz takze że na ATi wbrew twierdzeniom Tobie nic nie rwie na MOH:PA i NFS:U2...Zauważ jednak że nie wszyscy uzytkownicy się skarzą na to że mają jakieś problemy z tymi grami na swoich kartach..Zresztą-niektórzy uzutkownicy ATI też narzekają na komfort w tych grach....”

Dobrze ze nie widzieli co się dzieje na NV :/


Jak już pisałem.... Jeśli by był to problem z kartami to KAZDY by miał podobne problemy...A jednak wiekszość nie skarży się na te problemy.

Co do SM3.0....
jeśli chodzi o Splinter Cella:CT to z tego co czytałem to Ubisoft nie planuje wprowadzać w ogóle SM2.0 nawet w pełnej wersji....
A z tym podcinaniem gałęzi z powodu FX-ów to NV już dawno postawiła kreche na te karty tak że sobie nie zaszkodzi bo nawet gdyby był ten SM2.0 to i tak FX-y by go nie pociągnęły bo mają poprostu skopane Shadery w wersji 2.0 tak ze moim zdaniem NV nie bierze już FX-ów pod uwage.
To że na rynku jest nieporównywalnie więcej kart z SM2.0 to tez nic nie znaczy.Zreszta-nie może być inaczej jak tylko NV narazie ma układy które wspierają ten stadnard.

Pozdro..

213.76.236.* napisał:
Ehh w kilku sprawach nie rozumiesz sensu moich wypowiedzi, ale nie chce mi sie juz tlumaczyc bo i tak do niczego to nie prowadzi. Byc moze nie jasno sie wrazam, ale mniejsza o to. Np. nie wiem po co porownujesz X800XTPE do GF6800GT. Ja takie porownania nie stosowalem i nie wiem do czego ma sie to odnosic. Ja od samego poczatku mowie o roznicy miedzy X800XTPE do GF6800U.

Odniose sie tylko do jednego. Do przycinek na kartach NV. Przycinki towarzyszyly tym kartom zawsze i od kilku lat NV nie rozwiazala sprawy. FPS niby normalny, a w niekorych tytulach gra wyraznie na ulamek sekundy zwalnia. Nie jest to przypadek 2, czy 3 osob. Chocby w samym watku o NV40 pojawia sie cyklicznie co jakis czas. Problem byl zawsze, ale nie kazdy go zauwaza, ale na kazdej kolejnej generacji kart sie zdarza. To kwestia indywidualnych odczuc, ale obecna od wielu lat. Chcesz wiedziec wiecej-napisz do Krisa. To spec od graf jakich malo i powie dokladnie o co chodzi.

217.113.231.* napisał:
Panowie jakie przycinki?

Po odpaleniu kilku level'i, w tle pracował program do pomiaru ilości wyświetlanych klatek- fraps, oświadczam, że gra chodzi rewelacyjnie w 1024x768.Sprawdzam to, ponieważ ten temat poruszany jest w wielu wątkach tego forum i zaczęło mnie to mierzić.Walnąłem nawet coś w "gry" o tym jak gra chodziła na fx, tak jako żart, ale tu gdzie on nie dawał rady 6800 spisuje się rewelacyjnie.45-60(może pare mniej i pare więcej, kto by liczył blink.gif ) klatek/sekundę w dżungli, podczas lotu samolotm i przy wodospadzie we mgle pozwalają mi na to stwierdzenie.
Pomimo aperture size ustawione na 512 icon_confused2.gif i 1gb ramu, faktycznie dysk pracuje czasami coś dogrywając.Faktem jest również, że klatki spadały poniżej 28 ale ja nie obwiniam za to karty graficznej.


81.190.49.* napisał:
Ustawienia 1280x960, PS 2.0, wszystko max, AA i AF off.

Wcześniej miałem Radka 9700 + Athlona XP 2.3GHz i 512MB - niegrywalne bo doczytywało non stop, po dorzuceniu dodatkowych 512MB gra odżyła ale FPS często koło 24-30 się trzymał i spadał czasem do 16 ...

obecnie config jak w podpisie czyli 6600GT + A642.6GHz FPS trzyma się w oklicy 30-45 i spadają do 24 w normalnej rozgrywce. W Pearl Harbor płynąc łodzią z działkiem raz spadło do 21 (kilka wybuchów na niebie) i podczas wybuchu Arizony (efekt rozmycia obrazu) do 17. Jak na takie ustawienia gry to nie narzekam na wyniki icon_razz2.gif

195.94.212.* napisał:
dla zainteresowanych - pojawil sie patch dla nfs:u2, a w nim
* Increase performance on NVIDIA 6800 series cards running on high resolution.
http://www.3dgamers.com/games/needforspeed8/downloads/
moze ktos sie podzieli, co faktycznie wniosl w framerate?


Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 2.24 | SQL: 1 | Uptime: 58 days, 20:45 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl