heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Sobota 21 grudnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Radeon 7000 Vs Voodoo 5 5500


217.173.173.* napisał:
Witam mam pytanie ktora z tycha kart jest lepsza?? wiem ze nie sa to najnowsze karty uzywam kompa glownie do prac biurowych, mam do wybory te dwie karty i chcialbym ta lepsza, wiec napiszcie mi ktora wybrac i dlaczego. dzieki

83.142.12.* napisał:
Wybralbym Voodoo.
1. Legenda
2. Jakosc 2d
3. Legenda
4. Glide 3D w starych grach ruless
5. Legenda
6. Wydajnosc na poziomie GF 1 DDR albo i nawet wieksza.


Acha i ta karta to legenda.

217.173.173.* napisał:


tylko ze ona ma 2 wentylatory i glosno chodzi:(radeon za to cichotki mysle czy by ja na allegro nie wystawic

217.76.116.* napisał:
też bym zostawił voodoo, zresztą chętnie bym sobie taką kupił jakby była okazja icon_wink2.gif żeby powiesić nad biurkiem chociażby na chwałę legendy

85.89.163.* napisał:
hehe a ja te karte mam w oryginalnym pudle icon_biggrin3.gif planuje by zrobic jakies fajne szklane pudelko, podswietlic je i polozyc na polce cool.gif
a wiatraki zawsze mozna wypierdzielic zamontowac dwa zalmany i do tego cichy wiatrak 80cm
ehhhh.... karta legenda, karta rewelacja az zal ze tej firmy juz nie ma, teraz juz nie ma takiej jakosci, same gnioty, ati czy nvidia moga sie schowac

83.31.179.* napisał:


stare, dobre czasy...
pamiętam jeszcze jak kupowałem voodoo 3 2000 icon_smile3.gif

85.89.163.* napisał:
mialem wszyskie voodoo:
voodoo 1 4mb
voodoo2 12mb (diamond)
voodoo3 2000 i 3000
i to ostatnie ktorego nigdy nie sprzedam cool.gif UNIKAT!!!!

217.173.173.* napisał:
czyli "jakies pieniedze" bym dostal za nia ??? serio ona byla kiedys taka dobra??

85.89.163.* napisał:
wtedy ona byla debesciarska i reszta sie chowala

83.30.41.* napisał:
Nie Voodoo z serii 5000 i niewypuszczone oficjalnie 6000 to byly niestety gnioty na swoje czasy.
Po Voodoo 3 3000 zaczely pojawiac sie GeForce`y i niestety 3Dfx odpadl.
Pozniej jeszcze sie chcieli ratowac ta seria z dwoma procesorami ale niestety byly bardzo drogi i nie powalaly juz predkoscia.
Ale jakosc 2d voodoo mialo zawsze swietna.
Tak wiec na Voodoo 3 magia voodoo sie skonczyla.
Az z dzisiejszego pkt widzenia plakac sie chce jak marketing potrafi wykonczyc nawet najlepszych icon_sad2.gif

83.24.237.* napisał:

to nie marketing ale zwykla technologia.
legenda voodoo skonczyla sie na v2. v3 bylo technologicznie zacofane
w stosunku do tnt2 i gf1. oferowala podobna predkosc co tnt2 lecz tylko w 16 bitowym kolorze i jakims dziwnym trybie 22 bit. pamietam do dzisiaj zwolennikow v ktorzy przekonywali wszystkich do tego ze nie ma roznicy miedzy 16 a 32 bit w jakosci obrazu. Pozniejsza generacja to uklad na poziomie tnt2, jedyna roznica to dodanie 32 bit koloru. Voodoo odpadlo poniewaz zatrzymalo sie w rozwoju a nie dlatego ze nv czy ati byly bueee i robily jej pod gorke.
Pozdrawiam

217.76.116.* napisał:
popieram serafa...
niemniej ejdnak wydajnosciowo voodoo 5500 było na poziomie gf2gts! Więc było absolutnym highendem. A za kartę dostaniesz od maniaka jakieś 200-300 złociszy... z tego co wiem egzemplarze voodoo 6000 chodziły na aukcjach po kilka tysięcy dolarów :] no ale to ogromna różncia - voodoo 5500 to akrta sklepowa, 6000 już nie

83.30.41.* napisał:
Wlasnie tym 32bitowym kolorem zaczal sie wyscig w 3Dfx (wczesniej jeszcze sie nazywala 3dfx - male d).
Jakosci faktycznie byla delikatnie gorsza ale tylko na porownawczych screenach. Dzisiaj juz niestety 16 bitowych palet w grze nie ma lub sa kiepsko obslugiwane bo roznice sa ogromne.

85.89.163.* napisał:

bo programisci ida na latwizne, karty maja 32bit to robimy pod 32bit, bylo voodoo i 16bit i gry wygladaly identycznie na nvidii 32bit wiec nie mozna zarzucic karcie ze nie obslugiwala 32bit koloru

83.142.12.* napisał:
Ja oczywiscie nie zarzucam bo za czasow voodoo vs Riva bylem zawsze wierny 3Dfx`owi i jego 16 bitom.
Zreszta kazdy nawet na Rivie gral w Q3 w 16 bitach bo 32bity potrzebowaly lepszego sprzeta.
A wtedy obraz na V3 byl o wiele lepszy.
No ale T&L trzeba przyznac, ze dalo kopa kartom ze hej.
Procek byl odciazony i samo GPU zasuwalo z obliczeniami.
Teraz T&L ewulowalo do calej papki silnikow CineFX w kolejnych generacjach i nie ma mowy o tym aby wracac do jaskini i obciazac proca zbednymi obliczeniami.
Ale zapedzamy sie w mega OT bo o Voodoo gdzies watek istnieje i tam plakalismy z zalu za 3Dfx`em.

83.28.96.* napisał:
Pamietam jak pare ladnych lat temu szalalem na Voodoo 2 12MB. Dawno nie bylem tak zadowolony z karty graficznej.

85.198.193.* napisał:
Jestem fanem 3dfx'a od lat i sledze jej kariere od poczatku, nie mialem niestety V5 ale kiedys bede mial icon_wink2.gif.

Ale wracajac to glowna wada tak naprawde ukladow V1/2/3 nie byla 16bit'owa paleta kolorow ale wielkosc obslugiwanych tekstur a wynosila ona tylko 256x256 podczas gdy konkurencja miala juz tekstury 2048x2048. I karty TNT1/2 w 32bit'ach tracily bardzo na wydajnosci wiec i tak zostawal tryb 16bit'owy do tego doszlo brak wsparcia dla AGP a dokladnie przechowywania w pamieci kompa tekstur i to wykorzytala nVidia rowniez. W ogole TNT1/2 obslugiwala wiecej funkcji 3D

Po wydaniu karty GF256 i wsparcia dla T&L to te karty wcale nie byly znacznie szybsze bo nalezalo poczekac na nowe aplikacje wspierajace T&L bo to nie dziala samo od siebie. W tamtym czasie 3dfx wypuscilo V5 5500 i postawilo na jakosc obrazu a dokladnie na FSAA zarzucajac nVidi ze T&L jest zbyteczny i nalezy najpierw dopracowac FSAA potem to nVidia wykupila 3dfx'a i zaczela sie nowa era icon_wink2.gif.

A dzisiaj karty juz nie posiadaja silnika T&L a jego role przejela jednostka VS jak dobrze pamietam icon_wink2.gif.

A glowna zaleta voodoo byla obsluga Glide i miniGL. Glide mogl miec niezla przyszlosc ale nie ma icon_wink2.gif. I 3dfx mial w glide wlasna technike antyalisingu, ktora dzialala bardzo szybko i niezle wygldala jak dobrze pamietam icon_wink2.gif.

217.173.173.* napisał:
jak co to ja ta Voodoo 5 5500 sprzedaje na allegro

85.89.163.* napisał:

oj tak, glide nie mial sobie rownych, szybkosc i jakosc, pamietacie unreal? cos pieknego.... w te gre zagram ponownie..... ale zrobie to tylko na voodoo

83.16.88.* napisał:
Szkoda 3dfx'a firma, ktora miala wspanialy start i tragiczny koniec... ;/
Zgubilo ich to, ze od czasu wypuszczenia voodoo2 nie opracowywali nowych technologi, tylko mysleli, ze dokladanie dodatkowych gpu zalatwi sprawe wydajnosci. Mialem V2 12mb sli, nastepnie v3 2000 i wydajnosc tych kart byla podobna... Znalazlem na necie tescik v5 6k i jego wydajnosc byla poprostu... zenujaca.

http://www.x86-secret.com/articles/divers/v5-6000/v56kgb-7.htm

Na default w 3dm01:
v5 - ~3400ptk.
gf2 - 4100ptk.


Def. + fsaa 4x
v5 - ~1650ptk.
gf2 - 3050ptk.


Powiem tak - miazdzaca przewaga.
Testy oczywiscie w d3d, w open gl (q3a) tez gf2 na czele.
3dfx poprostu pewnego dnia zaspal i w momencie kiedy gf mial juz t&l on wprowadzal dopiero 32 bitowy kolor...
V5 wygladalo jak kombajn, co nie szlo w parze z wydajnoscia.

3dfx, gone but never forgotten...


edit

Jeszcze sobie poogladalem te duze zdjecia z tego artykulu i zauwazylem, ze na karcie byly pamieci 6ns... sami widzicie, ze 3dfx byl jeszcze w epoce kamienia lupanego, ja w tamtym okresie mialem juz gf 256 z pamieciami 4,5ns... n/c.

83.16.35.* napisał:
Do dzisiaj Ati sprzedaje radki z pamieciami 6ns. Po voodoo jeszcze nawet GF2 byly na 6ns.
Ktos z forumowiczow plakal bo chyba taki R9550 mu sie trafil.
Zreszta przynajmniej 5ns sa nadal baardzo popularne, a minel0 chyba z 6 lat.
I watpie, ze miales karte wtedy z pamieciami 4,5ns (450Mhz w DDR - watpie).
Kto znajdzie w necie zdjecie V5 6000 z dodatkowym zasilaczem na zewnatrz ?
Mam prehistoryczny numer secret service w ktorym jest to zdjecie. Normalny zasilacz jak do ladowania komorki icon_biggrin3.gif
Miazga !

Update.
Nawet daleko nie szukalem bo na naszym kochanym serwerze.
user posted image
i jeszcze dziwna chyba tak miala wygladac.
user posted image

85.89.163.* napisał:

ta karte wyprodukowali tylko po to by zamknac jadaczki niedowiarkom ktorzy twierdzili ze to bajki, smiali sie nawet i w necie byly zdjecia voodoo z 32 chipami, wypuscili z 4 i nagle ucichlo

62.69.192.* napisał:
mialem v3 3000tv icon_smile3.gif wymienilem na nia z tnt2 ultra icon_lol.gif wtedy gry chodzily na maxa icon_smile3.gif
pamietam pierwsze obazki v4,v5,v6 (smieszne to bylo bo karty wychodzily jedna po drugiej)
ale jak zobaczylem ze do v6 jest dodatkowy zasilacz to normalnie szczena mi opadla zonk.gif icon_smile3.gif

dla mnie karty 3dfx'a zawsze wymiataly icon_biggrin3.gif ,jeszcze pamietam cenniki starego slepu komputerowego gdzie v1 kosztowalo 2000 icon_biggrin3.gif swego czasu (95-96r ?)kupilem jakis numer cdaction i tam zobaczylem zapowiedz turoka , pamietam jak siedzialem na kanapie, na kiblu i nie moglem uwierzyc ze isnieje taka grafika :!: potem wyszlo v2 icon_smile3.gif po jakims czasie jak troche stanialo to kolesiowi z klatki starsi kupili w/w karte icon_smile3.gif gra w turoka , a pozniej w q2 to byla normalnie rewelacja !

czytajac ten watek nasuwa mi sie pytanie czy nie odkupic od mojego kumpla mojej v3 3000 icon_smile3.gif i wstawic go w pudlo z plexi i na sciane (tak jak ktos to juz wczesniej zauwazyl) icon_biggrin3.gif

podsumowujac 3dfx'a bede zawsze pamietal i zawsze bede pamietal ! icon_smile3.gif

85.198.193.* napisał:
Cos ten temat stal sie strasznie nostalgiczny icon_wink2.gif.

Jak dowiedzialem sie ze 3dfx'a wkupila nVidia to troche sie zdenerwowalem icon_wink2.gif.
Mysalem ze moze nVidia da obsluge glide nowym kartom aby mozna bylo uruchomic starsze gry ale nie dala icon_sad2.gif.
Na szczescie jest fajny GlideWrapper dla Ati z ktorego cal czas korzytam icon_smile3.gif.

Jednak Unreal i tak najlepiej wygldal na moim Voodoo2 icon_razz.gif

85.89.163.* napisał:

zle powiedziane, unreal wygladal na voodoo, na pozostalych kartach to byla porazka, nawet na tych wszystkich gf7 i ati x800 wyglada jakby ktos narobil na monitor

83.16.88.* napisał:


Skoro v5 6000 byl ich topowym produktem to powinni sie bardziej postarac.
Jak nie bylo, jak do dzisiaj w szafce mam tego gf 256 (4,5ns toshiba, nie ddr tylko sdr ;] ).

Zasilaczyk do v5 roxuje. ;]

Fajnie by ta karta wygladala z 4 zalmanami vf-700cu. ;]]]

85.198.193.* napisał:
cmsydney
Jak pierwszy raz zobaczylem Unreala na nowo zakupionym Voodoo2 to prawie z krzesla nie spadlem icon_smile3.gif
Grafa jak na tamte czasy byla przepiekna, a do tego gralem bez przycinki w 800x600. 0 przycinania full stable obraz icon_smile3.gif
Najbradziej w calej grze podobaly mi sie tekstury, byly poprostu boskie, swietnie zrobione.
Potem chcialem znowu zagrac w Unreala ale d3d czy OGL nie umywa sie do glide to prawda jednak na GlideWrapper pod karty Ati wyglda to juz znacznie lepiej jednak nadal brakuje tego czegos icon_sad2.gif.
Na szczescie mam w 2 kompie karte 3Dfx'a wiec od czasu do czasu wlaczam sobie stare dobre gierki wykorzytujace glide na oryginale icon_smile3.gif

I ubolewam nad tym co zrobila nVidia z 3dfx'em icon_sad2.gif. Popelnila ogromny blad bo mogla wykorzytac doswiadczenie 3dfx'a i zrobic w owym czasie karte prawie idealna icon_sad2.gif.
Nawet wspomniany wtedy FSAA na V5 wygladal super.
Coz bylo minelo teraz mamy inne czasy ale czasem dobrze wrocic myslami do tamtych czasow icon_smile3.gif

83.16.35.* napisał:
cmsydney, moze wtedy na Glide Unreal wygladal najlepiej ale teraz nie rozni sie zbytnio od directX.
Wtedy Glide rzadzil na spolke z wprowadzanym OpenGL a directX w wersji 3.0 to byla taka kaleka, ze nie bylo gry i karty ktora wyswietlilaby obraz poprawnie.
Wtedy sie smiano z directa ale jednak teraz jest podstawa.

83.28.139.* napisał:
oj szkoda szkoda ze wykupili 3dfx-a mogby teraz robic niele karty icon_smile3.gif

sam mialem kiedys v 2 12MB ehh alez ta karta wymiatala icon_biggrin3.gif pamietam dodzis nfs3 alez to byla kiedys grafa, wymiatala nawet w tv pokazywali icon_biggrin3.gif

a v3 chyba 3000 i chyba 16 MB ma do tej pory moj starszy w pracy laugh.gif

a wlasnie kto mi powie jaka jest roznica miedzy riva tnt 2 m64 a tym v3? a ewentualnie jesli to jest to gorsze v3 to jak sie sprawy maja? moze by podmienil i do drugiego pc wsadzil laugh.gif

85.198.193.* napisał:
leonheart
Riva TNT2m64 to okrojona Riva TNT2. Karta posiada 64bit'owa szyne danych. Karta slabsza od pelnej TNT2(szczegolnie w wyzszych rozdzielce czyli od 800x600 w gore), ktora miala wydajnosc na poziomie V3 2000(mowie o pelnej TNT2 icon_razz.gif), czasem troche szybciej czasem slabiej(szczegolnie w OGL)

85.89.163.* napisał:

odpal sobie unreala teraz i porownaj z voodoo, to co ja mam na radeonie x700 nie umywa sie do tego co moje oczy widza na voodoo, a co dopiero jak wlacze fsaa x6 na ati i fsaa x4 na voodoo, to juz mozna nazwac przepascia

83.16.35.* napisał:

Nie napisalem tego ot tak sobie.
Sprawdzalem.

85.89.163.* napisał:
ja tez sprawdzalem i widze to co widze, w unreala tylko na voodoo..... unreal tournament rowniez

83.16.35.* napisał:

Bedziemy sie przepychac co widzimy czy damy se po szlagu ?

83.24.239.* napisał:

nie prawda ze obraz na v byl lepszy.
Sam przechodzilem z v2 na tnt2 ultra ktora pracowala bardzo dobrze w 32 bitach w uwczesnych grach. Roznica byla ogromna. Podstawowa wada v3 byla wielkosc tekstur 256 na 256 co przy 16 bit owocowalo "spranymi kolorami". Na tnt2ultra mozesz swobodnie grac w 32 bit w q3 ktory jakosci bije to co widac na v2 i v3.
Proponuje zobaczyc niebo.
To ze jakosc grafiki byla taka sama to legenda nie majaca nic wspolnego z rzeczywistoscia. Od czasow q3 i gier na jej silniku gry na v3 wygladaly beznadziejnie w stosunku do kartk konkurencji - tnt2 i ati rage128.
POzdrawiam

85.198.193.* napisał:


Z jednym sie zgodze. Od czasow Q3 grafa lepiej zacznala wygladac na karcie nVidi i odziwo Q3 lepiej dzialal na RvieTNT2 niz na Voodoo2/3. Q3 byl swego rodzaju przelomem w grafice komputerowej jednak w tamtych czasach to w zasadzie tylko w tej grze bylo widac roznice w jakosci grafiki a np. w Q2, HL, Sin, wspomniany Unreal oraz Unreal Turnament, Diablo2 i w wielu innych grach 3dfx nadal rzadzilo i to nie tylko jakoscia grafiki ale rowniez szybkoscia.
Dodam ze porownywalm obraz w Q2 na Voodoo2 i Rivie TNT2. Obraz na Voodoo byl owiele ladniejszy niz na TNT2, na TNT2 obraz lamal sie(latwo zauwazalne na teksturach podczas ruszania sie), kolory na Voodoo2 byly bardziej zywe, na TNT2 wygladaly one jak wyblakle, najlepiej to zauwazyc podczas strzalu i ogromna wada kart TNT2 to ciemny obraz w OGL'u. Kolory i jasnosc mozna bylo jeszcze wregulowac w sterownikach(nie do konca) i konfiguracji gry ale lamania tekstur juz nie icon_wink2.gif. Winne napewno byly stery ale podczas zabawy lamanie tekstur potrafilo przeszkadzac.
I tak naprawde dopiero od czasow GF256 roznica miedzy 3dfx'em a nVidia byla na tyle ogromna ze 3dfx nie dal rady dogonic nVidi.

85.89.163.* napisał:
fakt, na voodoo pozniej grafa byla o wiele gorsza, widac bylo pzejscia kolorow, ale to byla tylko i wylacznie wina programistow, czy w czasach voodoo 1 i 2 ktos zauwazyl przejscia kolorow mimo uzycia 16bit? ja nie, oj nie chce sie pisac panowie programisci!!

a z tym niebem to dales zly przyklad, akurat na voodoo to niebo wygladalo lepiej, przejscia kolorow byly plynne a na nvidii nie udalo mi sie osiagnac takiego efektu mimo wlaczenia 32bit kolor, 32bit kolor dla tekstur najwyzszej jakosci i nieba high quality, nie wiem co bylo nie tak ale na voodoo wygladalo to jak nie lepiej to identycznie

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 2.14 | SQL: 1 | Uptime: 142 days, 8:31 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl