Temat
Radeon 7000 Vs Voodoo 5 5500
217.173.173.* napisał:
Witam mam pytanie ktora z tycha kart jest lepsza?? wiem ze nie sa to najnowsze karty uzywam kompa glownie do prac biurowych, mam do wybory te dwie karty i chcialbym ta lepsza, wiec napiszcie mi ktora wybrac i dlaczego. dzieki83.142.12.* napisał:
Wybralbym Voodoo.1. Legenda
2. Jakosc 2d
3. Legenda
4. Glide 3D w starych grach ruless
5. Legenda
6. Wydajnosc na poziomie GF 1 DDR albo i nawet wieksza.
Acha i ta karta to legenda.
217.173.173.* napisał:
tylko ze ona ma 2 wentylatory i glosno chodzi:(radeon za to cichotki mysle czy by ja na allegro nie wystawic
217.76.116.* napisał:
też bym zostawił voodoo, zresztą chętnie bym sobie taką kupił jakby była okazja żeby powiesić nad biurkiem chociażby na chwałę legendy85.89.163.* napisał:
hehe a ja te karte mam w oryginalnym pudle planuje by zrobic jakies fajne szklane pudelko, podswietlic je i polozyc na polcea wiatraki zawsze mozna wypierdzielic zamontowac dwa zalmany i do tego cichy wiatrak 80cm
ehhhh.... karta legenda, karta rewelacja az zal ze tej firmy juz nie ma, teraz juz nie ma takiej jakosci, same gnioty, ati czy nvidia moga sie schowac
83.31.179.* napisał:
stare, dobre czasy...
pamiętam jeszcze jak kupowałem voodoo 3 2000
85.89.163.* napisał:
mialem wszyskie voodoo:voodoo 1 4mb
voodoo2 12mb (diamond)
voodoo3 2000 i 3000
i to ostatnie ktorego nigdy nie sprzedam UNIKAT!!!!
217.173.173.* napisał:
czyli "jakies pieniedze" bym dostal za nia ??? serio ona byla kiedys taka dobra??85.89.163.* napisał:
wtedy ona byla debesciarska i reszta sie chowala83.30.41.* napisał:
Nie Voodoo z serii 5000 i niewypuszczone oficjalnie 6000 to byly niestety gnioty na swoje czasy.Po Voodoo 3 3000 zaczely pojawiac sie GeForce`y i niestety 3Dfx odpadl.
Pozniej jeszcze sie chcieli ratowac ta seria z dwoma procesorami ale niestety byly bardzo drogi i nie powalaly juz predkoscia.
Ale jakosc 2d voodoo mialo zawsze swietna.
Tak wiec na Voodoo 3 magia voodoo sie skonczyla.
Az z dzisiejszego pkt widzenia plakac sie chce jak marketing potrafi wykonczyc nawet najlepszych
83.24.237.* napisał:
to nie marketing ale zwykla technologia.
legenda voodoo skonczyla sie na v2. v3 bylo technologicznie zacofane
w stosunku do tnt2 i gf1. oferowala podobna predkosc co tnt2 lecz tylko w 16 bitowym kolorze i jakims dziwnym trybie 22 bit. pamietam do dzisiaj zwolennikow v ktorzy przekonywali wszystkich do tego ze nie ma roznicy miedzy 16 a 32 bit w jakosci obrazu. Pozniejsza generacja to uklad na poziomie tnt2, jedyna roznica to dodanie 32 bit koloru. Voodoo odpadlo poniewaz zatrzymalo sie w rozwoju a nie dlatego ze nv czy ati byly bueee i robily jej pod gorke.
Pozdrawiam
217.76.116.* napisał:
popieram serafa...niemniej ejdnak wydajnosciowo voodoo 5500 było na poziomie gf2gts! Więc było absolutnym highendem. A za kartę dostaniesz od maniaka jakieś 200-300 złociszy... z tego co wiem egzemplarze voodoo 6000 chodziły na aukcjach po kilka tysięcy dolarów :] no ale to ogromna różncia - voodoo 5500 to akrta sklepowa, 6000 już nie
83.30.41.* napisał:
Wlasnie tym 32bitowym kolorem zaczal sie wyscig w 3Dfx (wczesniej jeszcze sie nazywala 3dfx - male d).Jakosci faktycznie byla delikatnie gorsza ale tylko na porownawczych screenach. Dzisiaj juz niestety 16 bitowych palet w grze nie ma lub sa kiepsko obslugiwane bo roznice sa ogromne.
85.89.163.* napisał:
bo programisci ida na latwizne, karty maja 32bit to robimy pod 32bit, bylo voodoo i 16bit i gry wygladaly identycznie na nvidii 32bit wiec nie mozna zarzucic karcie ze nie obslugiwala 32bit koloru
83.142.12.* napisał:
Ja oczywiscie nie zarzucam bo za czasow voodoo vs Riva bylem zawsze wierny 3Dfx`owi i jego 16 bitom.Zreszta kazdy nawet na Rivie gral w Q3 w 16 bitach bo 32bity potrzebowaly lepszego sprzeta.
A wtedy obraz na V3 byl o wiele lepszy.
No ale T&L trzeba przyznac, ze dalo kopa kartom ze hej.
Procek byl odciazony i samo GPU zasuwalo z obliczeniami.
Teraz T&L ewulowalo do calej papki silnikow CineFX w kolejnych generacjach i nie ma mowy o tym aby wracac do jaskini i obciazac proca zbednymi obliczeniami.
Ale zapedzamy sie w mega OT bo o Voodoo gdzies watek istnieje i tam plakalismy z zalu za 3Dfx`em.
83.28.96.* napisał:
Pamietam jak pare ladnych lat temu szalalem na Voodoo 2 12MB. Dawno nie bylem tak zadowolony z karty graficznej.85.198.193.* napisał:
Jestem fanem 3dfx'a od lat i sledze jej kariere od poczatku, nie mialem niestety V5 ale kiedys bede mial .Ale wracajac to glowna wada tak naprawde ukladow V1/2/3 nie byla 16bit'owa paleta kolorow ale wielkosc obslugiwanych tekstur a wynosila ona tylko 256x256 podczas gdy konkurencja miala juz tekstury 2048x2048. I karty TNT1/2 w 32bit'ach tracily bardzo na wydajnosci wiec i tak zostawal tryb 16bit'owy do tego doszlo brak wsparcia dla AGP a dokladnie przechowywania w pamieci kompa tekstur i to wykorzytala nVidia rowniez. W ogole TNT1/2 obslugiwala wiecej funkcji 3D
Po wydaniu karty GF256 i wsparcia dla T&L to te karty wcale nie byly znacznie szybsze bo nalezalo poczekac na nowe aplikacje wspierajace T&L bo to nie dziala samo od siebie. W tamtym czasie 3dfx wypuscilo V5 5500 i postawilo na jakosc obrazu a dokladnie na FSAA zarzucajac nVidi ze T&L jest zbyteczny i nalezy najpierw dopracowac FSAA potem to nVidia wykupila 3dfx'a i zaczela sie nowa era .
A dzisiaj karty juz nie posiadaja silnika T&L a jego role przejela jednostka VS jak dobrze pamietam .
A glowna zaleta voodoo byla obsluga Glide i miniGL. Glide mogl miec niezla przyszlosc ale nie ma . I 3dfx mial w glide wlasna technike antyalisingu, ktora dzialala bardzo szybko i niezle wygldala jak dobrze pamietam .
217.173.173.* napisał:
jak co to ja ta Voodoo 5 5500 sprzedaje na allegro85.89.163.* napisał:
oj tak, glide nie mial sobie rownych, szybkosc i jakosc, pamietacie unreal? cos pieknego.... w te gre zagram ponownie..... ale zrobie to tylko na voodoo
83.16.88.* napisał:
Szkoda 3dfx'a firma, ktora miala wspanialy start i tragiczny koniec... ;/Zgubilo ich to, ze od czasu wypuszczenia voodoo2 nie opracowywali nowych technologi, tylko mysleli, ze dokladanie dodatkowych gpu zalatwi sprawe wydajnosci. Mialem V2 12mb sli, nastepnie v3 2000 i wydajnosc tych kart byla podobna... Znalazlem na necie tescik v5 6k i jego wydajnosc byla poprostu... zenujaca.
http://www.x86-secret.com/articles/divers/v5-6000/v56kgb-7.htm
Na default w 3dm01:
v5 - ~3400ptk.
gf2 - 4100ptk.
Def. + fsaa 4x
v5 - ~1650ptk.
gf2 - 3050ptk.
Powiem tak - miazdzaca przewaga.
Testy oczywiscie w d3d, w open gl (q3a) tez gf2 na czele.
3dfx poprostu pewnego dnia zaspal i w momencie kiedy gf mial juz t&l on wprowadzal dopiero 32 bitowy kolor...
V5 wygladalo jak kombajn, co nie szlo w parze z wydajnoscia.
3dfx, gone but never forgotten...
edit
Jeszcze sobie poogladalem te duze zdjecia z tego artykulu i zauwazylem, ze na karcie byly pamieci 6ns... sami widzicie, ze 3dfx byl jeszcze w epoce kamienia lupanego, ja w tamtym okresie mialem juz gf 256 z pamieciami 4,5ns... n/c.
83.16.35.* napisał:
Do dzisiaj Ati sprzedaje radki z pamieciami 6ns. Po voodoo jeszcze nawet GF2 byly na 6ns.Ktos z forumowiczow plakal bo chyba taki R9550 mu sie trafil.
Zreszta przynajmniej 5ns sa nadal baardzo popularne, a minel0 chyba z 6 lat.
I watpie, ze miales karte wtedy z pamieciami 4,5ns (450Mhz w DDR - watpie).
Kto znajdzie w necie zdjecie V5 6000 z dodatkowym zasilaczem na zewnatrz ?
Mam prehistoryczny numer secret service w ktorym jest to zdjecie. Normalny zasilacz jak do ladowania komorki
Miazga !
Update.
Nawet daleko nie szukalem bo na naszym kochanym serwerze.
i jeszcze dziwna chyba tak miala wygladac.
85.89.163.* napisał:
ta karte wyprodukowali tylko po to by zamknac jadaczki niedowiarkom ktorzy twierdzili ze to bajki, smiali sie nawet i w necie byly zdjecia voodoo z 32 chipami, wypuscili z 4 i nagle ucichlo
62.69.192.* napisał:
mialem v3 3000tv wymienilem na nia z tnt2 ultra wtedy gry chodzily na maxapamietam pierwsze obazki v4,v5,v6 (smieszne to bylo bo karty wychodzily jedna po drugiej)
ale jak zobaczylem ze do v6 jest dodatkowy zasilacz to normalnie szczena mi opadla
dla mnie karty 3dfx'a zawsze wymiataly ,jeszcze pamietam cenniki starego slepu komputerowego gdzie v1 kosztowalo 2000 swego czasu (95-96r ?)kupilem jakis numer cdaction i tam zobaczylem zapowiedz turoka , pamietam jak siedzialem na kanapie, na kiblu i nie moglem uwierzyc ze isnieje taka grafika :!: potem wyszlo v2 po jakims czasie jak troche stanialo to kolesiowi z klatki starsi kupili w/w karte gra w turoka , a pozniej w q2 to byla normalnie rewelacja !
czytajac ten watek nasuwa mi sie pytanie czy nie odkupic od mojego kumpla mojej v3 3000 i wstawic go w pudlo z plexi i na sciane (tak jak ktos to juz wczesniej zauwazyl)
podsumowujac 3dfx'a bede zawsze pamietal i zawsze bede pamietal !
85.198.193.* napisał:
Cos ten temat stal sie strasznie nostalgiczny .Jak dowiedzialem sie ze 3dfx'a wkupila nVidia to troche sie zdenerwowalem .
Mysalem ze moze nVidia da obsluge glide nowym kartom aby mozna bylo uruchomic starsze gry ale nie dala .
Na szczescie jest fajny GlideWrapper dla Ati z ktorego cal czas korzytam .
Jednak Unreal i tak najlepiej wygldal na moim Voodoo2
85.89.163.* napisał:
zle powiedziane, unreal wygladal na voodoo, na pozostalych kartach to byla porazka, nawet na tych wszystkich gf7 i ati x800 wyglada jakby ktos narobil na monitor
83.16.88.* napisał:
Skoro v5 6000 byl ich topowym produktem to powinni sie bardziej postarac.
Jak nie bylo, jak do dzisiaj w szafce mam tego gf 256 (4,5ns toshiba, nie ddr tylko sdr ;] ).
Zasilaczyk do v5 roxuje. ;]
Fajnie by ta karta wygladala z 4 zalmanami vf-700cu. ;]]]
85.198.193.* napisał:
cmsydneyJak pierwszy raz zobaczylem Unreala na nowo zakupionym Voodoo2 to prawie z krzesla nie spadlem
Grafa jak na tamte czasy byla przepiekna, a do tego gralem bez przycinki w 800x600. 0 przycinania full stable obraz
Najbradziej w calej grze podobaly mi sie tekstury, byly poprostu boskie, swietnie zrobione.
Potem chcialem znowu zagrac w Unreala ale d3d czy OGL nie umywa sie do glide to prawda jednak na GlideWrapper pod karty Ati wyglda to juz znacznie lepiej jednak nadal brakuje tego czegos .
Na szczescie mam w 2 kompie karte 3Dfx'a wiec od czasu do czasu wlaczam sobie stare dobre gierki wykorzytujace glide na oryginale
I ubolewam nad tym co zrobila nVidia z 3dfx'em . Popelnila ogromny blad bo mogla wykorzytac doswiadczenie 3dfx'a i zrobic w owym czasie karte prawie idealna .
Nawet wspomniany wtedy FSAA na V5 wygladal super.
Coz bylo minelo teraz mamy inne czasy ale czasem dobrze wrocic myslami do tamtych czasow
83.16.35.* napisał:
cmsydney, moze wtedy na Glide Unreal wygladal najlepiej ale teraz nie rozni sie zbytnio od directX.Wtedy Glide rzadzil na spolke z wprowadzanym OpenGL a directX w wersji 3.0 to byla taka kaleka, ze nie bylo gry i karty ktora wyswietlilaby obraz poprawnie.
Wtedy sie smiano z directa ale jednak teraz jest podstawa.
83.28.139.* napisał:
oj szkoda szkoda ze wykupili 3dfx-a mogby teraz robic niele kartysam mialem kiedys v 2 12MB ehh alez ta karta wymiatala pamietam dodzis nfs3 alez to byla kiedys grafa, wymiatala nawet w tv pokazywali
a v3 chyba 3000 i chyba 16 MB ma do tej pory moj starszy w pracy
a wlasnie kto mi powie jaka jest roznica miedzy riva tnt 2 m64 a tym v3? a ewentualnie jesli to jest to gorsze v3 to jak sie sprawy maja? moze by podmienil i do drugiego pc wsadzil
85.198.193.* napisał:
leonheartRiva TNT2m64 to okrojona Riva TNT2. Karta posiada 64bit'owa szyne danych. Karta slabsza od pelnej TNT2(szczegolnie w wyzszych rozdzielce czyli od 800x600 w gore), ktora miala wydajnosc na poziomie V3 2000(mowie o pelnej TNT2 ), czasem troche szybciej czasem slabiej(szczegolnie w OGL)
85.89.163.* napisał:
odpal sobie unreala teraz i porownaj z voodoo, to co ja mam na radeonie x700 nie umywa sie do tego co moje oczy widza na voodoo, a co dopiero jak wlacze fsaa x6 na ati i fsaa x4 na voodoo, to juz mozna nazwac przepascia
83.16.35.* napisał:
Nie napisalem tego ot tak sobie.
Sprawdzalem.
85.89.163.* napisał:
ja tez sprawdzalem i widze to co widze, w unreala tylko na voodoo..... unreal tournament rowniez83.16.35.* napisał:
Bedziemy sie przepychac co widzimy czy damy se po szlagu ?
83.24.239.* napisał:
nie prawda ze obraz na v byl lepszy.
Sam przechodzilem z v2 na tnt2 ultra ktora pracowala bardzo dobrze w 32 bitach w uwczesnych grach. Roznica byla ogromna. Podstawowa wada v3 byla wielkosc tekstur 256 na 256 co przy 16 bit owocowalo "spranymi kolorami". Na tnt2ultra mozesz swobodnie grac w 32 bit w q3 ktory jakosci bije to co widac na v2 i v3.
Proponuje zobaczyc niebo.
To ze jakosc grafiki byla taka sama to legenda nie majaca nic wspolnego z rzeczywistoscia. Od czasow q3 i gier na jej silniku gry na v3 wygladaly beznadziejnie w stosunku do kartk konkurencji - tnt2 i ati rage128.
POzdrawiam
85.198.193.* napisał:
Z jednym sie zgodze. Od czasow Q3 grafa lepiej zacznala wygladac na karcie nVidi i odziwo Q3 lepiej dzialal na RvieTNT2 niz na Voodoo2/3. Q3 byl swego rodzaju przelomem w grafice komputerowej jednak w tamtych czasach to w zasadzie tylko w tej grze bylo widac roznice w jakosci grafiki a np. w Q2, HL, Sin, wspomniany Unreal oraz Unreal Turnament, Diablo2 i w wielu innych grach 3dfx nadal rzadzilo i to nie tylko jakoscia grafiki ale rowniez szybkoscia.
Dodam ze porownywalm obraz w Q2 na Voodoo2 i Rivie TNT2. Obraz na Voodoo byl owiele ladniejszy niz na TNT2, na TNT2 obraz lamal sie(latwo zauwazalne na teksturach podczas ruszania sie), kolory na Voodoo2 byly bardziej zywe, na TNT2 wygladaly one jak wyblakle, najlepiej to zauwazyc podczas strzalu i ogromna wada kart TNT2 to ciemny obraz w OGL'u. Kolory i jasnosc mozna bylo jeszcze wregulowac w sterownikach(nie do konca) i konfiguracji gry ale lamania tekstur juz nie . Winne napewno byly stery ale podczas zabawy lamanie tekstur potrafilo przeszkadzac.
I tak naprawde dopiero od czasow GF256 roznica miedzy 3dfx'em a nVidia byla na tyle ogromna ze 3dfx nie dal rady dogonic nVidi.
85.89.163.* napisał:
fakt, na voodoo pozniej grafa byla o wiele gorsza, widac bylo pzejscia kolorow, ale to byla tylko i wylacznie wina programistow, czy w czasach voodoo 1 i 2 ktos zauwazyl przejscia kolorow mimo uzycia 16bit? ja nie, oj nie chce sie pisac panowie programisci!!a z tym niebem to dales zly przyklad, akurat na voodoo to niebo wygladalo lepiej, przejscia kolorow byly plynne a na nvidii nie udalo mi sie osiagnac takiego efektu mimo wlaczenia 32bit kolor, 32bit kolor dla tekstur najwyzszej jakosci i nieba high quality, nie wiem co bylo nie tak ale na voodoo wygladalo to jak nie lepiej to identycznie
Podobne tematy
Radeon 9500 Vmod
ATI Radeon 9500
Sapphire Radeon 9100 i pamięci?
v-mod Hercules Ati Radeon 8500le
Zobaczcie co klienci robią z Radeonami !!!!!
Problem Z podkręcaniem RADEONA 9700 !!!
.::Sapphire radeon 9100 - artefakty :( ::.
..:: Sapphire Radeon 9800Pro - Artefakty ;( ::..
Radeon 9700 9700 Pro (BIOS)
Radeon 9600 256mb
Napenczniały kondensator na GIGABYTE Radeonie 8500
Radeon 9600 xt vpu recover error
Radeon 95009500pro-dziwny problem
Radeon R300; a AGP8x 74 MHz
radeon 9600XT
ATI Radeon 9500
Sapphire Radeon 9100 i pamięci?
v-mod Hercules Ati Radeon 8500le
Zobaczcie co klienci robią z Radeonami !!!!!
Problem Z podkręcaniem RADEONA 9700 !!!
.::Sapphire radeon 9100 - artefakty :( ::.
..:: Sapphire Radeon 9800Pro - Artefakty ;( ::..
Radeon 9700 9700 Pro (BIOS)
Radeon 9600 256mb
Napenczniały kondensator na GIGABYTE Radeonie 8500
Radeon 9600 xt vpu recover error
Radeon 95009500pro-dziwny problem
Radeon R300; a AGP8x 74 MHz
radeon 9600XT
Działy
Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 2.14 | SQL: 1 | Uptime: 142 days, 8:31 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl