heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Sobota 21 grudnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

R9700 vs R9550


83.24.103.* napisał:
witam
mam maly dylemat, mianowicie oddalem karte na gwarancji R9700 , juz ponad 2 tygodnie i cisza
Coraz powazniej mysle o zakupie R9550 /128 bit - w koncu ile mozna czekac
i teraz pytanko ile procentowo jest ona slabsza od R9700 jak to sie bedzie przedstawoac w grach??


p.s co bedzie z moim R9700 .karta wyszla z produkcji rok temu, czy oddadza mi kase czy beda chcieli wcisnac cos innego(karta brana z komputronika przez sklep)

pozdrowienia

83.31.7.* napisał:
jak beda chcieli ci wcisnac to mowisz ze chcesz zwrot kasy i tyle, za tyle za ile ja kupiles

miedzy 9550 a 9700 jest kolosoalna roznica - 2x wieksza szyna, 2x wiecej potokow - jezeli kierowac sie 3d markiem to jest roznica kolo 2x ;]

62.21.0.* napisał:
walcz o 9800 lub o kase bo nic słabszego ci się nie opłaca

62.21.19.* napisał:
NO chyba zebys powalczyl o 6600 GT na AGP :]

80.55.43.* napisał:
9550 do pięt nie dorasta R9700.
R9700 mozna przyrownywac do R9800 a nie do 9550, nie ta liga.
Na bylej 9700 wykrecalem 5900 punktow w 3D Marku 2003.
Jak ktoś na 9550 ma 4000 punktow to jest bardzo szczęśliwy smile.gif

193.25.186.* napisał:
Porownujesz 9700 do 9550?
Oddaes kart na gwarancje. Sklep(lub serwis/producent) ma 2 tygodnie na podjecie decyzji o przyznaniu lub odrzuceniu gwarancji. Jesli do 2 tygodni nie ma odzewu to znaczy ze sie zgodzii i dostaniesz nowa(badz naprawiona) karte. Jesli ta jest nie naprawialna to serwis ma obowiazek dac taka sama karte a jesli ona nie jest produkowana to o porownywalnych moziwosciach(nie moze byc gorsza). Jedyne co moga tobie zaoferowac to R9800 lub GF6600GT.
Nie wspominajac ze masz prawo isc do sklepu i zadac sprzetu jak nie maja to na miejscu maja dac nowy bo maja na to dwa tygodnie i moga przedluzyc tylko jesli ty sie zgodzisz a wcale nie musisz.

195.116.59.* napisał:
maja tyle czasu ile napisali w swojej gwarancji, moga wpisac i "10 tygodni", ty kupujac towar zgadzasz sie na ta gwarance - najczesciej jest pole aby sie podpisac; nie podpiszesz- nie masz gwarancji, podpiszesz - zgadzasz si ena warunki.

w takich przypadkach towar jest oddawany do hurtowni/dystyrbutora i oni zalatwiaja to, wiec nie dziwcie sie ze to troche trwa.

a 9700pro niedawno znow sie pojawily, wiec byc moze Ci sie trafi. gdyby sklep dal Ci nowa bylby stratny kupe kasy, poprostu czeka co odda mu hurtownia/dystrybutor.

83.26.249.* napisał:


to nie jest do końca prawda bo można wszystko różnie interpretować w zależnosci jak została sformułowana umowa kupna zestawu i karta gwarancyjna i jak wygląda rachunek (po szczeguły do prawnika), poza tym zestaw składa siez kilku elementów jeśli nie kilkunastu i na każdy musiałby człowiek go kupujący podpisywać osobnągwarancję a nie zdarzyło mi siezebym kiedykolwiek podpisywałgwarancjena więcej niż smile.gif cały zestaw i monitor smile.gif co innego z kupowaniem osobnych części. Gwarancje mogą być interpretowane róznie i różnie można korzystać z prawa do naprzwy lub wymiany sprzętu:

a) powołać się na przepisy o rękojmi a nie gwarancji smile.gif wtedy jest max. 14 dni na załatwienie reklamacji - ale rękojmia to tylko rok od daty kupna więc sam decyduj smile.gif;

cool.gif jest gwarancja producenta na częsc - wtedy jeśli dostałeś kartę gwarancyjną na druku producenckim to podpisałeś ją i warunki w niej wpisane obowiązują smile.gif zazwyczaj moze być to około miesiąca czekania:)

c) jest gwarancja integratora zestawu smile.gif kupiłeś cały zestaw i na niego dostałeś gwarancję - wtedy sklep staje sie niejako producentem komputera - wiec na karcie gwarancyjnej masz podane warunki reklamacji całego zestawu smile.gif najczęściej są to 2 tygodnie na załatwienie sprawy smile.gif mozesz poprostu zarządać nie samej karty ale doprowadzenia zestawu do warunków identycznych jak te w dniu kupna smile.gif czyli tej samej wydajnosci graficznej - muszą wsadzić tę samą lub taką samą lub conajmniej równie wydajną kartę smile.gif albo kasy jeśli przekroczą 2 tygodnie - jeśli zestaw był sprzedany jako całosć a nie zbiór części to nawet moze być tak ze należy ci sie kasa za niedziałający zestaw w całosci smile.gif

dlatego najczęściej sklepy wyszczególniają wszystkie części w kartach gwarancyjnych zestawów - jakby tego nie zrobiły to mógłbyć cały komp potraktować jako jeden produkt i mógłbyć sądownie wyegzekwować kasę za cały (nie działajacy i nie naprawiony w ciagu 14 dni) zestaw smile.gif to jest takie ich zabezpieczenia smile.gif przy każdej pozycji sprzętowej jest dokładnie wyszczególnione ile na co jest gwarancji smile.gif najczęściej pokrywa siet oz gwarancjąproducenta smile.gif

niewpisanie na karcie gwarancyjnej całego zestawu tak szczegółowych danych, bez wyszczególnienia wszystkich składników zestawu jest niebezpieczne dla sklepu bo nigdy nie wiadomo jak ewentualnąsprawęw sądzie zinterpretowałby sad - mógłby nakazać zwrot kasy za cały zestaw skoro nie naprawiono go w terminie przewidzianym w gwarancji smile.gif

to tak jak z telewizorem - walnie głowica ale mało klienta obchodzi to ze to tylko jedna częsć smile.gif jeśli załątwi się gwarancja w terminie takim na jaki sie zgodziłeś w czasie kupna - podpisując druk gwarancyjny - to wymienią głowicę ale jesłi nie zdazą - masz prawo do nowego telewizora w całości smile.gif i nie interesuje cięczy dostaniesz go od producenta czy od sklepu smile.gif

aha smile.gif każda mozliwośc przedłuzenia gwarancji misi byćzaznaczona w niej bo jeśli sklep albo producent przedłuza termin załatwienia naprawy gwarancyjnej bez podstawy w umowie gwarancyjnej to łamie prawo smile.gif poprostu potrzebny jest tam dopisek, ze w wyjatkowych sytuacjach naprawa moze trwać tyle i tyle smile.gif

tyle chciałem na ten temat powiedzieć smile.gif co prawda mał oci sięprzyda bo ty kupowałęś tylk okartę osobno a nie cały zestaw smile.gif

P.S. mnie kiedyś sklep chciał przekręcić na gwarancji a tak właściwie kolegę dla którego kupowałem zestaw smile.gif były problemy z reklamacją napędu DVD ... więc sam postanowiłem zagrać nieczysto tak jak sklep smile.gif kiedyś kupowałem u nich monitor, z uwagi, ze nie wpisali mi daty zakupu monitora na karcie gwarancyjnej kiedy się popsuł sam ja wpisałem i mimo, że tak naprawde awaria nastąpiła w conajmniej rok po wygaśnięciu gwarancji to i tak musieli mi to załatwić smile.gif

83.24.84.* napisał:
hmm...karte oddalem 2 tygodnie temu
slep napisal ze oddal ja do komputronika 3 dni pozniej i dopiero od tej daty liczy sie przyjecie karty w ramach gwarancji
przy zakupie karty podpisalem tylko fakture zadnej garancji nie bylo
ile to jeszcze moze trwac..........jezeli jeszce pare tygodni to kupie 9550 i podrece ja , na dorazne granie wystarczy a potem sprzedam ja.


p.s w jakiej rozdzielczosci robi sie test w 3D MARK 2003
bo mi wyszlo na R9700 5000 pkt na 800x600

62.87.191.* napisał:
Nie no, nie dawaj sie nabierac na chrzanienie ze oddali do komputronika i od wtedy sie liczy gwara... A QPA ! Ty nie kupowales w komputroniku tylko u nich, i czas naprawy gwarancyjnej liczy sie od momentu jak oni przyjeli karte, to komu oni oddadza karte i kiedy jest ich sprawa.

No, chyba ze masz taki debilny zapis na karcie gwarancyjnej tongue.gif

84.10.85.* napisał:
Czekaj cierpliwie, z komputronikiem nie ma kłopotu w tych sprawach, ja wprawdzie czekałem miesiąc, ale potem dostałem zwrot gotówki. Ty jeżeli wolisz, możesz wziąść 6600GT, albo 9800Pro.

Pozdro

83.24.104.* napisał:
Bylem dzisiaj w sklepie gdzie kupowalem grafe , podobno uznali gwarancje i maja wymienic na nowa tylko jaka to nie wiem
jest tylko maly problem kazali mi dostarczyc kabel zasilajacy radaka taka przejsciowka , tylko ze mi ja wcielo podlaczylem normalnie kablem z zasilacza
gdzie ja moge dorwac ta przejsciowke , bylem w paru sklepach i nie maja



ewentualnie jak juz dostane karte jak sprawdzic bez wpinania do kompa czy to jest model 256 bit i 8 potokowy??

83.29.128.* napisał:
A na Allegro szukałeś? Lepiej postaraj się o tą przejściówkę, bo mogą się ostro czepiać, ze nie oddałeś kompletu.

A co do sprawdzenia to wsadź kartę do kompa i odpal choćby Riva Tuner. Tam w zakładce Cards ( czy jakos tak) masz podaną magistralę i potoki.

84.10.85.* napisał:
Ja mam na zbyciu 2 takie przejścióweczki, jak jesteś zainteresowany pisz na PW.

213.17.150.* napisał:
A ja nie miałem takiej przejściówki, czemu ?

83.24.104.* napisał:
szukalem na allegro i nie ma
cos mi sie zdaje ze nie bylo tej przejsciowki razem z karta , ale teraz to ju po fakcie nie byla potrzebna ,przez takie cos mam problemy:(
Jutro zadzwonie do nich i zobacze co i jak moze sie zlituja.Zreszta moga sobie wziac tej nowej karty

80.133.159.* napisał:
zaloz topic w dziale kupie ... (ewentualnie pozycz) moze pomoze :wink:

83.29.179.* napisał:
po wielu bojach--czekaniu wysylaniu
maja mi dac grafe 9800 pro

troszke liczylem na 6600GT ale trudno i tak lepsza od 9700

83.16.35.* napisał:
9800 pro zamiast 9700 i jeszcze biadolisz ? icon_smile3.gif

81.210.69.* napisał:
To i tak masz wypas. Mojemu koledze wymienili R9100 na R9200se powiedzieli, że to ta sama wydajność.

193.25.186.* napisał:


Jak dal sobie wcisnac to jego problem icon_wink2.gif
Ale nie powinno tak byc. To ie wina klienta ze nie zna sie na sprzecie.

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 1.36 | SQL: 1 | Uptime: 142 days, 8:01 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl