heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Sobota 21 grudnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Half Life 2 na :(9600xt


81.219.231.* napisał:
hej
na tej karcie dalem wszystko na max , i AA2X
I na otwartych przestrzeniach mi zwalnia , i nie wiem czemu:( stery 4,12 mam

81.219.243.* napisał:
wiesz co nie dziw się tak, akurat ta karta aby wyciagac na maxa z HL2 to nie bardzo się nadaje.
Proponuje zdjąć AA to pomoże (teoretycznie dużo) no i troche detale pozmniejszać na high czy jak tam jest poniżej max'a ustawić i potestować, powiedziałbyś także jaki masz sprzęcić bo tak to może być ciężko też ocenić czy ma prawo zwalniać czy nie.

82.210.132.* napisał:
Jeśli masz mocny procesor i wystarczająco ramu, to zmień rozdzielczość na 800x600 i poniżej 30 fps z AA i Anizo zdarzy się sporadycznie. A jeśli np. masz Celerona, to zmień grę :))

62.179.0.* napisał:
Zabawne, mi na Gecubie 9550 xtreme przy 485/310 w 1024 /AAx2 anizo x4 niezwalnia praktycznie nigdy ponizej tych 30fps.
Wiec albo ci sie komp dlawi bo masz zamalo ramu, albo masz cos definitywnie skopane smile.gif , oczywiscie zakladamy ze masz jakis rozsadny podsystem cpu.

83.30.25.* napisał:
Ja mam R9600PROXT i gram w HL2 w 1024x768+Full Detal+AFx16+AAx4 i sa dosłownie 3 (4) miejsca w których zwalnia odczuwalnie , a norma to te 25-30 FPS. Oczywiście 1Giga ramu , system czysty i proc na 2.1 GHz (XP2600+- na tyle chodzi nacodzień).

217.113.224.* napisał:
sew333 napisz jakiego masz kompa bo karta to nie wszystko.
Mozesz tez miec system zasyfiony i w pewnym stopniu to moze byc przyczyną.

193.25.186.* napisał:
Pewnie ma 256MB ramu smile.gif.
W HL2 512MB to minimum. Do dobrej gry lepiej miec 1GB.
Procek rowniez jest wazny ale oprocz karty nic nie podal dziwny czlowiek smile.gif.

217.153.154.* napisał:
Ja też "czesałem" w HL2 na R9550400/500 i jakoś w 1024x768 AAx4 nic nie zwalniało. Fakt, mam 1GB RAM. Może rzezcywiście gierczysz na 256 MB?

83.31.239.* napisał:
no wlasnie podaj reszte konfigu ! :evil:

81.18.211.* napisał:
My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!: My chcemy konfig :!:

83.30.26.* napisał:
He he rozni ludzie rozne potrzeby ,dla mnie 25 fps to gra mocno skaczaca , a ktos tu pisze ze dla niego to plynne ;]

62.179.0.* napisał:
Tyr z tego wnioskuje ze do kina niechodzisz i telewizji nieogladasz bo ci "skacze" smile.gif

80.53.45.* napisał:
[quote]Jeśli masz mocny procesor i wystarczająco ramu, to zmień rozdzielczość na 800x600 i poniżej 30 fps z AA i Anizo zdarzy się sporadycznie. [b]A jeśli np. masz Celerona, to zmień grę

Prosze mnie nie obrazac tongue.gif mam cel 2.6 i nawet na nie podkreconym HL2 chodzi mi na 1024x768 wszytsko na hight i wlaczone oswietlanie wszytskiego AAx4 Anizo x4 i mi chodzi 34 klatki

82.210.132.* napisał:
[quote][quote]Jeśli masz mocny procesor i wystarczająco ramu, to zmień rozdzielczość na 800x600 i poniżej 30 fps z AA i Anizo zdarzy się sporadycznie. [b]A jeśli np. masz Celerona, to zmień grę

Prosze mnie nie obrazac :P mam cel 2.6 i nawet na nie podkreconym HL2 chodzi mi na 1024x768 wszytsko na hight i wlaczone oswietlanie wszytskiego AAx4 Anizo x4 i mi chodzi 34 klatki[/quote]
Ja mam Celerona 1,7 :D Co prawda na półce, ale kiedyś używałem :)) I o takim myslałem, Celki D to już inna bajka.

Co do 25-30 fps, to proponuję najpierw zagrać w HL2, bo nie ma wrażenia skakania, choć rzeczywiście są gry, które takie wrażenie sprawiają.

83.25.222.* napisał:
30 fps smile.gif
Ja czasem sie zastanawiam czy cos z moim wzrokiem jest nie tak czy to jakies cuda... Nie mozna mowic o plynnosci animacji w grach 3d przy 30fps. Granica powyzej ktorej nie zawuza sie wzrostu plynnosci to 60fps. Wiem to z doswidczenia na silniku hl1, gdzie grajac od 3lat w tfc czulem spadek plynnosci przy ustawieniu max_fps na 55, 56 klatek. Dopiero od 60 bylo idealnie.
Zgoda ze 30fps to wiecej niz 15 smile.gif i nie ma juz takiego perfidnego pokazu slajdow ale to nadal stanowczo za malo na komfotrowe dlugotrwale granie. Wniosek jest niestety taki ze karta jest za slaba na ta gre nawet przy 800x600 bez aa (mowie po swoim radku 9550, ktoremu DUZO brakuje w katkiej konfiguracji do 60fps). Oczywiscie do grania w hl2 na single player i poruszaniu sie po jakichs waskich tunelach np to zupelnie co innego. Proponuje wejsc na gre 16/16 hl2 DM i zobaczyc co sie dzieje z ta smieszna cyferka w prawym dolnym rogu ekranu zwana fps smile.gif Mit o swietnej wydajnosci za taka kase kart 9550-9600Pro-9600xt jest nieco przesadzony w obliczu tej gry moim zdaniem chyba ze szczyt naszych estetycznych wymagan to marne 30fps i niska rozdzialka.

81.219.243.* napisał:
aerial a ile ma pal? to coś nie bardzo wiesz co to znaczy płynność bo jakoś (jak już ktoś napisał) chyba nie oglądacie filmów itp. Ale ok zgodze się że w grach potrzeba więcej niż 20fps aby było sensownie grać ale dla przykładu dopuki nie zmieniłem sprzęta grałem w Painkillera na min detale i miałem około 20 klatek i nie zauważyłem aby nie było płynnie. A w HL2 przy DM kto każe odpalać gre na max detalach? jeśli nie masz do tego sprzętu a gra bardzo Ci się podoba i chcesz pograć na multi to zmniejsz detale, zresztą multiplayer nie polega na podziwianiu detali i innych wodotrysków zwłaszcza w przypadku DM bo oberwiesz szybciej niż norma przewiduje. Dla przykładu Quake 1 nie ma nadzwyczajnej grafy a jednak niektórzy jeszcze w niego grają chociaż mają wypas sprzęty nie wspominając o Doomie (w którego ja pogrywam czasami) więc jeśli chodzi o single player to się zgodze max detali ale multi to zupelnie co innego, tam AA nie jest konieczne do przetrwania...

217.96.156.* napisał:
Srednio 30 fps oznacza ze czasem fps-y spadaja do 15 przy niektorych momentach czyli to jest brak plynnosci ale jezeli gra nie schodzi nigdy ponizej 30 fps to juz jest plynna i koniec. Telewizja ma na sztywno 25 klatek i nie skacze...

80.55.238.* napisał:
[quote]Telewizja ma na sztywno 25 klatek i nie skacze...[/quote]
A zastanawiałeś się dlaczego 25 klatek na sekunde przy filmach czy TV jest płynne?
To przez motion blur, czyli szybko poruszający się obiekt jest rozmazany i jego ruch po ekranie sprawia wrazenie płynnego i naturalnego.

217.96.156.* napisał:
nie slyszalem o tym... wszystkie telewizory sa takie? Bo wydawalo mi sie ze tylko plazmowe sie rozmazuja w stop klatcre na wideo nie widzialem zeby cos sie szczegolnie rozmazywalo. A telewizory LCD tez sie rozmazuja?
Bo widzisz ja slyszalem ze 25 klatek to dlatego ze po prostu mozg ludzki widzi tyle klatek w ciagu sekundy i ze dlatego nie widzimy ze jarzeniowki migocza tylko wydaje sie ze swieca stalym swiatlem. A jarzeniowki na 100% sie nie rozmazuja a sa plynne

83.31.168.* napisał:
Dokladniej to nie wynika z wlasciwosci mozgu, tylko oka, ale w dobra strone kombinujesz smile.gif

85.89.162.* napisał:
Znowu wybuchla wojna:)
Mialem juz slaby i dobry sprzęt i gralem w gierki na roznych detalach itd.Ostatnio przesiadlem się z 9800seXT na GF256 DDR i tez nie moge jakos narzekac:)
Wszystko zalezy od gry i od uzytkownika.
Np w Simsach mi jakos nie przeszkadza ze mam 20fps czy w innych podobnych, natomiast np. Pograc w Couter strike source przy 20fps to sie nie da:)
Na moim GF w Hl2 mam ogolnie powyzej 30fps 1024x768 max bez aa i anizo. czasami spadki do 22fps(bardzo rzadko) i jakos specjialnie to nie przeszkadza ale gdy gram w CSS spadki w okolice 40-45fps są wkurzające i da sie to zauwazyc.

Powyzej 60-70 jest idealnie w kazdej gierce.

Wazne jest zeby w jakiejs gierce miec min. 30fps a nie srednią 30fps bo wtedy moze spadac np do 15 i w fpp juz sie nie da grac.

193.25.186.* napisał:
Cos mi sie wydaje ze kolega sew333 to albo wlasciciel FX'a, ktory chce aby ludzi mysleli ze na Ati HL2 tez slabo chodzi albo zapomnial hasla do konta wink.gif

Marcin5611
Masz GF256 wiec twoja karta obsuguje tylko DX7.0 wiec nie masz najbardziej powerozernych efektow czli PS smile.gif.
A propo samej karty DX7.0 to myslalem ze HL nie bedzize dzialal na tch kartach smile.gif. A tu taka niespodzianka. Z tego co pamietam to Vave chyba zapowiadalo ze H2 bedzie dzialal tylko na GF4MX z tych obslugujacych DX7.0, ale te gadki byly na poczatku wiec wszstko moglo ulec zmianie smile.gif. Do tego skoro dziala na GF4MX to dlaczego nie ma dzialac na innych DX7.0 smile.gif.

85.89.162.* napisał:
sucker wiem ze gf256 jest zgodny sprzętowo z Dx7 ale pisze bo akurat to mam ale W dx9 hl2 tez widzialem:) na radku.

213.25.237.* napisał:
[quote]to coś nie bardzo wiesz co to znaczy płynność bo jakoś (jak już ktoś napisał) chyba nie oglądacie filmów itp...[/quote]
[quote]ale gdy gram w CSS spadki w okolice 40-45fps są wkurzające i da sie to zauwazyc[/quote]
To oznacza ze kolejna osoba "nie bardzo wie co to plynnosc" ?
Doskonale wiem ze przy filmach za granice plynnosci uznaje sie 25fps. Ale (moze zabrzmi to dziwnie) to co innego niz fps w grach 3d. Dokladnie nie wiem z czego to wynika (kiedys chyba juz tu to ktos objasnial) ale bezapelacyjnie tak jest. Niech sie wypowie np ktos kto gra dluzej w cs'a. Szczegolnie sa na to wyczuleni ludzie ktorzy obcuja z enginem danej gry od lat praktycznie codziennie. Potrafia odczuwac nawet minimalne spadki ponizej wspomnianych 60fps. Juz nie wspomne o 30... Zgodze sie ze 30 moze byc taka formalna granica "plynnosci" ale to nie doskonalej plynnosci animacji (jaka mamy w filmach przy 25fps) ale akceptowalnej plynnosci gdzie nie ma bardzo irytujacych szarpniec. Szarpniecia sa ale playnniejsze. Mozna to zaobserwowac w wielu grach np starszych na ktorych na obecnym sprzecie mamy kilkaset fps, uzywajac komendy max_fps (np q3, wszytkie pochodne hl1). Proponuje przetestowac, bo np na nowej gierce ktorej nigdy nie widzielismy w okerslonej sytuacji na 60fps (w tych scenach ktorych mamy spadki) nie potrafimy za bardzo zrozumiec ze "to moze dzialac lepiej". Zmniejszajac ilosc fps w starej znanej na pamiec grze do 30 natychmiast zrozumiecie o co mi chodzi.
Aha no i oczywiscie zdaje sobie sprawe ze fps=fps, bo wychodzi na to podwazam, ale z jakiejs innej nie znanej mi do konca przyczyny ilosc klatek przy wyswietlaniu np filmow divix konieczna do odczucia idealnej plynnosci jest zupelnie inna niz w przypadku animacji 3d w grach o ktorych mowa. Moze ktos potrafi bardziej konkretnie to wyjasnic, bo ze tak jest to jestem pewien.
[quote]zresztą multiplayer nie polega na podziwianiu detali i innych wodotrysków zwłaszcza w przypadku DM bo oberwiesz szybciej niż norma przewiduje.[/quote]
Hl2 DM jak narazie nie jest raczej gra o ktorej marzyli progamerzy. teraz to zwyczjna zabawka gdzie mozna porzucac sie sraczami i w zdecydowanej wiekszosci graja w to dla rozrywki poczatkujacy gracze. Watpie aby optymalizowali swoje configi jak np kolesie z cpma gdzie textury mialy moze 3 kolory i gra byla maxymalnie uproszzczona. Zreszta to nie wyklucza grania w wysokiej rozdzielczosci z aa bo grawedzie dalej by wygladaly paskudnie. Hl2 DM to tylko PRZYKLAD testu naszych gpu, bo mozna w nim latwo odwzorowac krytyczne momenty z hl2 single, gdzie normalnie spadaloby nam najbardziej fps (na singlu jest to zroznicowane, fps waha sie znacznie ze wzgledu na roznorodnosc lokacji). W deathmatchu mozemy sie upewnic jak zachowa sie nasza garfa w podobnej zadymie w single hl2. I chodzilo mi jak najbardziej o zrobienie takiego testu na 800x600 z wylaczonym anizo i aa :!: Juz taki tryb pokazuje niedobor mocy karty graf, nie wspominajac o wyzszych rozdzialkach itd.

83.26.23.* napisał:
[quote]Ja mam R9600PROXT i gram w HL2 w 1024x768+Full Detal+AFx16+AAx4 i sa dosłownie 3 (4) miejsca w których zwalnia odczuwalnie , a norma to te 25-30 FPS. Oczywiście 1Giga ramu , system czysty i proc na 2.1 GHz (XP2600+- na tyle chodzi nacodzień).[/quote]

twoja norma jest dla mnie niegrywalna 8O

nie lepiej dac sobie 1024 + full i miec te 60fps w ktorych gra jest juz plynna?

doczytalem do konca, lol ludzie sa smieszni, mysla ze jak film wyswietlany w 24fps jest plynny to i gra jest plynna gdy ma stabilne 24fps...

do gry w singu jak mam min 50 fps to jest calkiem ok... do gier mp, musze miec juz okreslone fps, ktore sie sztywno trzymaja.

w qw 75fps, q3(cpma) 125fps, painkiller 125fps, doom3 60fps... jak spadnie mi ponizej tych wartosci, po prostu czuje to, i nie moge dobrze grac.

83.27.10.* napisał:
lol, to ja smyram na moim sprzecie bezproblemowo, własciwie nei ma sensu dalej ciagnac tematu, jesli koles nie poda konfigu sprzetu ; D ale poczekajmy ...

o mess biggrin.gif witam ; D pogrywasz cos jeszcze w kwaka ? :}

212.186.146.* napisał:
Ja gram na bla bla bla.
Kazdy temat to chwalenie sie, na czym to ktoś nie gra.

Może konkrety a nie pier***... gadanie ?

83.26.23.* napisał:
no koles moglby podac konfiga...

w1sh, troszke

83.31.138.* napisał:
aerial: temat plynnosci byl zdaje sie ciagniety w temacie o R9550 lub "nie wiesz jaka grafe kupic".

Jesli chodzi o filmy i TV to tam sie nie przyjmuje 25fps, tylko tyle fps jest przesylane (w kinie jest to 24fps, wynika to z predkosci przesuwu tasmy); Amerykanie w swoim NTFS maja 30fps, ale kosztem mniejszej liczby linii.

Filmow divx proponuje tu nie mieszac, bo tam wiele klatek jest odtwarzanych lub interpolowanych na podstawie sasiednich, wiec wrazenie plynnosci jest nawet przy mniejszej ilosci fps (z reguly brak naglych zmian, redukcja poziomu detali).

Co do fps w grach, to inne odczucie wynikaja chyba z tego, ze kazda klatka jest generowana oddzielnie, niezaleznie od pozostalych; dochodzi tu tez kwestia czasu naszej reakcji ("refleksu") - jezeli klatki sa wyswietlane na tyle wolno, ze nie nadazaja za naszymi ruchami, odbieramy to oczywiscie jako rwanie obrazu i niedobor fps.

To tyle mojego off-topicu smile.gif

83.27.20.* napisał:
[quote]Ja gram na bla bla bla.
Kazdy temat to chwalenie sie, na czym to ktoś nie gra.

Może konkrety a nie pier***... gadanie ?[/quote]

No wiesz ... Koles ma problem i poprostu pisze, ze ja daje rade na 8500 radq a on na 9600 nie bardzo, jeszeli to dla Ciebie jest dziwne to jestem pelen podziwu, forum jest po to, zeby dyskutowac, dorzuciłem swoje 3 gorosze i mam do tego paw, gdyby tak nie bylo, to moderatorzy usuwali by moje posty ... baaaa forum nie istnialo by wogole. Jesli ta odpowiedz Ci nie pasuje, to napisze taka jaka pewnie Cie zadowoli - chcialem o cos zapytac mess'a ale, zeby nie wygladalo ze off topic, to nasmarowałem cos wuzej. A to Twoje "chwalenie", to podstawa istnienia forum (no prawie ;D), kazdy (no ... prawie) chce sie pochwalic, co osiagnal na danym sprzecie itd... A jesli dalej Cie nie przekonale, to napisz mi tlyko co miales na mysli mowiac "konkrety" ;]

pozdroo

212.186.146.* napisał:
A teraz otwórz tematy i zobacz, że w kazdym to samo - "mam problem..." - i odpowiedź "ja u siebie gram na bla bla i nie mam problemów". W czym to pomaga ? Odpowiedź powinna być- "jaki konfig?" i tyle.

Dyskusja na temat osiągów kart powinna być raczej w innych tematach ajt ?

81.219.243.* napisał:
costi dobrze mówi i właśnie też to chciałem przytoczyć. Od strony technicznej każda klatka w grze jest generowana oddzielnie czyli jeśli się szybko poruszamy to teoretycznie może się "zgubić" klatka i jest szarpnięcie a tak naprawde wygenerował to co powinien i nie braku np przy 30-40 klatkach a to jakby nie patrzeć wystarczająco klatek. Jednak faktycznie jak ktoś gra kupe czasu w dany tytuł to zauważy te szarpnięcia.
Nie wiem może nie zwracam tak uwagi na takie szarpnięcia jak inni ze względu że używam najczęściej broni snajperskiem a tam ruch w danym momencie nie jest tak dynamiczny więc i klatki nie spadną ostro w dół.

No tak ale temat o czym innym więc config by podał to dostanie odpowiedz chyba że jego config to p3 1GHz i 256MB ramu to niech lepiej daruje sobie takie gierki.

217.96.156.* napisał:
Ja dobrze wiem ze w strzelanki ciezko grac na mp kiedy ma sie mniej niz 60-70 fps ale chyba nikt nie wie dlaczego tak jest a szkoda bo chetnie bym sie dowiedzial smile.gif

83.26.23.* napisał:
[quote]Ja dobrze wiem ze w strzelanki ciezko grac na mp kiedy ma sie mniej niz 60-70 fps ale chyba nikt nie wie dlaczego tak jest a szkoda bo chetnie bym sie dowiedzial smile.gif[/quote]

ja ci moge powiedziec. kiedy grasz na naprawde wysokim poziomie, czujesz wszystko. mniejsza ilosc klatek wplywa na sensitivity, a to z kolei na twoje celowanie, i bardzo czesto na movement (poruszanie sie). do tego nie mozesz wykorzystac swojego refleksu, z powodu braku precyzji. podsumowujac, jak mam mniej klatek niz powinienem miec (to musi byc stala liczba, ani za duza, ani za mala, zeby bylo smieszniej dodam ze do dobrej gry tolerancja wynosi +/- 3fps), gra staje sie meczarnia.

83.31.160.* napisał:
!exec: tak jak juz napisalem wczesniej, moim zdaniem wchodzi tu w gre szybkosc reakcji gracza: chodzi o to, zeby karta nie dzialala wolniej niz my reagujemy na wydarzenia.

Ale czy maja tu miejsce jeszcze jakies dodatkowe efekty, to niestety nie mam pojecia; nie zglebialem tego tematu tak szczegolowo...

217.96.156.* napisał:
Chyba wlasnie tak jest jak piszecie bo pamietam ze za chiny mi nie chcialy heady wchodzic w cs(pierwszym) jak gralem na tnt a na tym co mam teraz juz wchodzily jak trzeba... no nic - trzeba bedzie w poniedzialek kupic tego 6800 w takim razie

83.30.44.* napisał:
[quote]
twoja norma jest dla mnie niegrywalna 8O
nie lepiej dac sobie 1024 + full i miec te 60fps w ktorych gra jest juz plynna?
doczytalem do konca, lol ludzie sa smieszni, mysla ze jak film wyswietlany w 24fps jest plynny to i gra jest plynna gdy ma stabilne 24fps...
do gry w singu jak mam min 50 fps to jest calkiem ok... do gier mp, musze miec juz okreslone fps, ktore sie sztywno trzymaja.
w qw 75fps, q3(cpma) 125fps, painkiller 125fps, doom3 60fps... jak spadnie mi ponizej tych wartosci, po prostu czuje to, i nie moge dobrze grac.[/quote]
Widzisz i nie masz racji. Każdy z nas ma inny wzrok, jesli duzo grasz w gry z duża iloscia FPS to wzrok po pewnym czasie sie do tego przyzwyczaja i kazda inna nizsza wartosc jest odczuwalna jako spowolnienie. Ja preferuje RPG i RTS-y wiec jestem przyzwyczajony do małej ilosci FPS i mi to nie przeszkadza (zadko grywam multi).

83.26.25.* napisał:
[quote][quote]
twoja norma jest dla mnie niegrywalna 8O
nie lepiej dac sobie 1024 + full i miec te 60fps w ktorych gra jest juz plynna?
doczytalem do konca, lol ludzie sa smieszni, mysla ze jak film wyswietlany w 24fps jest plynny to i gra jest plynna gdy ma stabilne 24fps...
do gry w singu jak mam min 50 fps to jest calkiem ok... do gier mp, musze miec juz okreslone fps, ktore sie sztywno trzymaja.
w qw 75fps, q3(cpma) 125fps, painkiller 125fps, doom3 60fps... jak spadnie mi ponizej tych wartosci, po prostu czuje to, i nie moge dobrze grac.[/quote]
Widzisz i nie masz racji. Każdy z nas ma inny wzrok, jesli duzo grasz w gry z duża iloscia FPS to wzrok po pewnym czasie sie do tego przyzwyczaja i kazda inna nizsza wartosc jest odczuwalna jako spowolnienie. Ja preferuje RPG i RTS-y wiec jestem przyzwyczajony do małej ilosci FPS i mi to nie przeszkadza (zadko grywam multi).[/quote]

w rpgach czy rtsach - zgodze sie, 30fps wystarcza do zadowalajacej gry, co nie zmienia faktu ze i tak czuje sie roznice jak jest plynniej.

83.30.31.* napisał:
[quote]
w rpgach czy rtsach - zgodze sie, 30fps wystarcza do zadowalajacej gry, co nie zmienia faktu ze i tak czuje sie roznice jak jest plynniej.[/quote]
Bo to tylko kwestia przyzwyczajenia.

81.219.243.* napisał:
Może to nie ten dział i nie to co trzeba ale: proponuje sprawdzić tekken 3 na psx'a wersje ntsc i pal tam widać różnice, wersja ntsc jest "szybsza".

83.26.25.* napisał:
deep, wystarczy spojrzec na gt1 na psx, po przejsciu gry mozna bylo zdobyc "lepsza" grafike, i tam bylo 60 fps...

[quote][quote]
w rpgach czy rtsach - zgodze sie, 30fps wystarcza do zadowalajacej gry, co nie zmienia faktu ze i tak czuje sie roznice jak jest plynniej.[/quote]
Bo to tylko kwestia przyzwyczajenia.[/quote]

przeciez caly czas jest mowa o tym czy widac roznice czy nie. a do dobrej gry po prostu nie wystarcza 30fps... nie mam sily tego teraz tlumaczyc :- ))

83.16.233.* napisał:
Panowie, zboczyliście z tematu. Pozrozmawiajmy o HL2.
Proponuje, aby każdy kto już grał/gra w HL2 napisał na jakich configach gra i jakim sprzęcie i jak chodzi, czyli:

-karta (z podkrecenim lub bez, jakim?)
-detale grafy w HL2
-sprzęt (proc i RAM)

No i wtedy wszystko będzie przejrzyste. I każdy mniej wiecej porówna swoje osiągi.

83.31.174.* napisał:
No to ja sobie pozwole zaczac:

- Radeon 8500LE; taktowania standardowe (250/240)
- 1024x768, wszystko High, oczywiscie bez Anizo i AA
- dzialalo, ale mialem wrazenie, ze przy jakies bardziej skomplikowanej scenie (duzo ludzi) by sie cielo; specjalnie nie gralem, wyszedlem tylko z dworca; ogolnie gra balansowala na granicy plynnosci
- reszta sprzetu jak w podpisie

81.219.231.* napisał:
MÓj konfig to : ATHLON 1800+., 512 RAM i SOLTEK 75DRV5, i oczywiscie ten RAD 9600XT

212.186.91.* napisał:
Proca nie masz wyczesanego... Pomyśl nad zmianą albo OC :twisted:

83.31.12.* napisał:

W CS'a gram od ver 1.0 wiec smieje sie jak twierdzicie ze na 30fps mozna grac konfortowo bauahhaha ja czuje roznice miedzy 60fps a 80fps ...... przy 30fps w cs 1.6 mozna se qpke zrobic tongue.gif a jak ktos mi powie ze nie widac roznicy plynnosci miedzy 60fps a 100fps to bede sie smial do jutra chyba :]

212.186.146.* napisał:
Pewnie że jest róznica smile.gif powyzej 100fps raczej nie będzie. A przy 30 fps na upartego da sie grać, kwestia przyzwyczajenia smile.gif

212.160.172.* napisał:
witam skończyłem hl2 u mnie wyglądał rewelacyjnie . Jestem właścicielem:

1700+ Athlon chłodzony wodą wkręcony na 2,13 ghz ze spiętymi L1 i L3 ram kingston 2700 w ilości 256 ram ( z sofwerowym 2 gb plikiem stronicowania ) graf (tylko się nie śmiejta) palit mx 440 64 mb ram DIRECT X 8.1 ): <-------- wktęcona o 24 % (chłodzona wodą ) [zawsze podkręcam do chwili kiedy zaczynają wyskakiwać białe poligony a potem odejmuję 1 %] wszystko podwiewane 4 wentylatorami (12 cm) gra wygląda pięknie.NIe tnie się i w ogóle jest pięknie

80.51.231.* napisał:
mx440 i DirectX 8.1 ??? a nie 7 ??

193.25.186.* napisał:


Masz racje GFMX4x0 to DX7.0 a nie 8.1 smile.gif. GF4MX4x0 to kastrat z GF2(wycieto dwa potoki) z nowm kontrolerem pamieci i wyzszym taktowaniem smile.gif. W sumie nic specjalnego smile.gif

83.30.39.* napisał:

Tu jest mowa o 30 FPs w HL2 na single nie na multi ( w multi to oczywiste że czym wiecej tym lepiej). Wiesz ja też czuje różnice jak przesiade sie z mojego AUDI 80 B3 1.8 do Fiata 126 P smile.gif.

81.15.135.* napisał:
> przeciez caly czas jest mowa o tym czy widac roznice czy nie.

I tutaj sedno sprawy. Zależy... kto patrzy i kto się wypowiada. Gracz, czy obserwator (postronny - siedzący obok grającego). Jak już wspomniano, całe jajko polega na "czasie rekacji gry" na poczynania gracza. 30 fps to (czy nawet 25 fps) to granica "płynności dla oka", ale nie dla komfortu grania i to potwierdzi dopiero ten, kto w ten sam tytuł gra na 30 fps i nagle pozwoli mu sie zagrać na 60. Ktoś kto siedzi "obok" stwierdzi - płynnie. Wybredny gracz powie, że niby płynnie, ale nie do końca. Okazuje się, że ten sam gracz w tych samych miejscach jest nagle lepszy, szybszy, sprawniejszy... Popróbujcie przejść na średnim/kiepskim sprzęcie trudny etap jakiejś "ścigawki". Będzie trudno, albo się nie uda wcale - pomimo wielu prób. Nagle dopuśćcie (ale słowo! wink.gif tego samego gracza na wypasionym sprzęcie. Przejdzie za pierwszym podejściem. Tak więc co innego "płynnie widzieć" a co innego "płynie grać" wink.gif.

213.238.115.* napisał:
czytam i stwierdzam że do singla te 30fsp styknie a do rozgrywki gupenn to może z 60fsp niewiem pewnie lepiej więcej od przeciwnika laugh.gif , ciekawe ile maja na PS2 tych fsp średnio w grach???, z ciekawostek koleś jechał doniedawna na monitoże 14" i 800x600 65Hz i wszystko dla niego było ok chodz mi u niego z oczu łzy leciał prawie, zmienił sobie na Samsunga i ma tera 1024x768 i 100Hz i kurka przez pierszy miesiąc jemu na takim ustawieniu oczy łzawił laugh.gif i chciał monitor wywalić biggrin.gif , no ale się przyzwyczaił i jest wszystko ok. smile.gif dziwna sprawa?? ja patrzałem na jego monitor i mówiłem obraz jak przybit nic nie mruga a on oczy tarł laugh.gif ohmy.gif :wink:

Co do HL2 to miałem wszystko na max 1024x768 plus AAx2 ASx8 i przeszedłem gre bez problemu teraz przejde jeszcze na Hardziku bo było za łatwo smile.gif czyli stwierdzam że do tej gry 9600XT jest jak najbardziej odpowiedni no moja karta troche jest lepsza od 9600XT ale nieznacznie smile.gif mam w smarku 2003 jakieś 4200 ptk. smile.gif to styka kiedyś jak kupiłem gf2 mx400 za 700zł to od tej pory powiedziałem sobie ze nie wydam nigdy więcej niż 300-400 zł za kartę bo to czyte marnotractwo kasy jak po 1 czy 2 warta jest 10% tego sad.gif :, tak więc następną moja kartą był R 9100, tera R 9550XT wink: laugh.gif jak 6600GT spadnie do 400zł to też pewnie go kupie laugh.gif :wink:

83.31.176.* napisał:
Piotr_the: na PS2 maja 25fps (ew. 30 w standardzie NTFS), bo tyle przewiduje standard PAL.

80.51.137.* napisał:
A ja powiem to na chlopski rozum przy 30 fps gra chodzi plynnie ale WOLNO gra sie nie tnie, dopiero przy 60 fps gra tez chodzi plynnie ale juz nie wolno lecz szybko i niespowalnia wiec komfort jest lepszy

217.96.156.* napisał:


GF4 MX440 Ma wyciete dwa potoki?? 8O To nie powinien byc w testach wolniejszy od GF2 MX400?

193.25.186.* napisał:
!exec
GF2MX to tez kastrat GF2 podobnie jak GF4MX wink.gif. Obie karty maja dwa potoki po dwa TMU w potoku smile.gif. Ale GF4MX ma wieksze taktowanie, nowszy kontroler pamieci i pare mniej znaczacych poprawek, ktore pozwalaja mu byc rownie szybki co GF2 a czasem nawet byc szybszym smile.gif.

217.96.156.* napisał:
Ale ja slyszalem ze GF2MX 200 ma dwa potoki a MX 400 ma cztery!!

193.25.186.* napisał:


Zle slyszales wink.gif

217.96.156.* napisał:
No to ladnie mam dwupotokowca a nawet o tym nie wiem hmmm niezle... To znaczy ze Gf256 byl duzo lepszy od MX'ow hmmm ok dzieki za info

213.238.115.* napisał:
[quote]Piotr_the: na PS2 maja 25fps (ew. 30 w standardzie NTFS), bo tyle przewiduje standard PAL.[/quote]

oj to chyba nie jest tak do końca ilość Hz na TV z przeplotem a ilość fps ?? kurka sam już nie wiem jak to sie ma jedno do drugiego chodz kiedyś to napewno wiedziałem, podłącze sobie kompa do TV i sobie tak pogram to 25fsp powinno styknąć laugh.gif :wink:

83.31.176.* napisał:
Na TV (standard PAL) masz wyswietlanych 50 polobrazow na sekunde (stad odswiezanie 50Hz), czyli 25 pelnych obrazow. Ile Twoim zdaniem jest wtedy fps? wink.gif

80.51.231.* napisał:
ok 160 ?? wink.gif

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 0.94 | SQL: 1 | Uptime: 142 days, 11:24 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl