heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Niedziela 28 kwietnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Zaburzenia Synchronizacji Neo


213.17.181.* napisał:
Mam neo 512 zalozona w zeszlym tyg.
Ciagle mnie rozlacza, najdluzej udalo mi sie utrzymac ciaglosc polaczenia ok. 3h.
Pani w 0800 102 102 powiedziala, ze jestem 7km od centrali, a neo dziala poprawnie do 6km i przyu tej odleglosci nie ma zabuerzen jakie wystepuja u mnie.
Pomijajac fakt, ze skoro tak sprawa wyglada to nie powinni zakladac neo, ale kwestia jest taka, czy mozna cos z tym zrobic, ew. alternatywny internet.
Mieszkam na Bialolece na os. Bukow. Sa tam jacys inni providerzy ?
Mieszkam w Warszawie od tygodnia i niezbyt sie orientuje w rynku.

62.87.250.* napisał:


Waz ta babe tam z gory potraktuj i niech ci nie liczy kilometrow tylko wysyla technika ktory zrobi pomiary, owija w bawelne bo za to jej placa. Domagaj sie pomiarow !!.



83.27.244.* napisał:
Best-boy skoro mowi mu ze ma 7 km do centrali to znaczy ze pomiary ma. Pewnie ma juz jakies zp i monterzy to sprawdzali. Zawsze jesli jest mozliwosc moze migrowac w dol na sciezce technicznej. Jesli jest z czego migrowac. A traktowac z gory mozna ciebie jak zadzwonisz na 0800

213.238.115.* napisał:
Dokładnie icon_smile3.gif
Z jakiej infolini jest kolega (Rzeszów?)? icon_smile3.gif

62.87.251.* napisał:


7km to zaden pomiar, neo moze i pojsc na odleglosci 20km jak ktos polozy kable 2mm icon_wink2.gif , dlatego mowie o pomiarach. Grubosc przewodow , stan izolacji, jakosc przewodnika.... odleglosc swoja droga (ale to nie jest takie scisle jak telekomuna mowi)




83.24.140.* napisał:
best boy:

Mozesz mi dokladniej to opisac, o co mam pytac i czego sie domagac i co to znaczy 'schodzenie sciezka w dol' ?
Szczerze mowiac to slabo sie na tym znam, jestem tylko uzytkownikiem, a chcialbym miec jakies argumenty podczas rozmowy z nimi icon_smile3.gif
P.S. O800 z Wawy icon_biggrin3.gif




84.10.34.* napisał:
Best-boy proponuje lekture. Moze najpierw sie cos dowiedz o standardzie adsl a pozniej mow. Na poczatek http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/cisintwk/ito_doc/adsl.htm . Table 15-1: Claimed ADSL Physical-Media Performance to nas interesuje. 5,5 KM to maksymalna odleglosc dzialania wg firmy cisco systems. Jesli uwazasz inaczej tzn wg ciebie 7 czy tez 10 km to pikus i bedzie dzialac to zapraszam do krzemowej. Bedziesz rozchwytywany. I proponuje zalozyc kable metrowej srednicy.
P.S Sparrov krk


83.24.140.* napisał:
re roth: To mozesz mi cos poradzic odnosnie pytania ktore zadalem na poczatku ?
Z gory dzieki
A.


84.10.34.* napisał:
Wbrew pozorom ludzie z info sa bardzo pomocni. Popros o mozliwosc sprawdzenia czy mozna Cie przelaczyc do blizszej centrali (jesli taka jest), moze ONU jakies bedzie. Moze da sie zrobic migracje w dol. Lepsze chodzace 256 niz zrywajace 512 lub brak neta w ogole. To sa tylko mozliwosci ktore masz ale nie koniecznie cos moze z tego wyjsc. Tepsa naprawde duzo robi aby dalo sie podpiac(lacznie z ciagnieciem nowych kabli dla jednej tylko osoby ktora zamawia 128).
P.S. Dla rozluznienia: Dzwoni kiedys babka ze jej wifi nie dziala. W reklamie mowia ze to bezprzewodowe no i ona chce sie tak laczyc. Laptopa ma, karte tez ale strony sie nie otwieraja. Zasiegu brak. Pada pytanie gdzie ma modem wifi. Babka rezolutnie ze w domu w warszawie. No a gdzie teraz jest? Na wakacjach, nad morzem...

213.238.114.* napisał:
O to dobre z tym wifi...icon_smile3.gif
roth pozdro z gda icon_wink2.gif
P.S. Fajne macie solucie na makówki icon_razz.gif

Aiwazz zadzwon jeszcze raz powiedz ze rozlacza i spytaj sie czy w dół nie trzeba by było zmigrowac...

62.87.135.* napisał:


RE ORTH ma racje, z deka przegielem bo nie same "szumy" sie licza icon_wink2.gif
(ale z drugiej strony.... zalezy od szczescia... i konkretnego sprzetu)

A z rady, zapros pana technika do domu, niech zrobi pomiar poziomu sygnalu i szumow (to zrobi od reki...) - o ile przyjdzie mur.gif mur.gif mur.gif




84.10.34.* napisał:

A wy macie fajna pania kadrowa:P

213.238.115.* napisał:
Którą? icon_smile3.gif Bo jest wiele fajnych icon_razz.gif

158.75.213.* napisał:


Przyjsc to pewnie i przyjdzie, ale nie za darmo. Nie zdziwilbym sie gdyby doliczycli wizyte do rachunku za telefon (ile to teraz jest 200zl? ;))

213.238.115.* napisał:
Co wy za głupoty wymyślacie o_O
Dzwonisz na infolinie, mówisz ze czesto cie rozłącza z netem, jadą procedury przy kompie....nic nie pomoze to dzwonisz ponownie i idzie zpek z prosba o test lini i portu. Jak test wyjdzie OK idzie monter (przyjść przyjdzie tylko pytanie za którym razem icon_smile3.gif ). Monter jest za darmo i testuje usługe u Ciebie w domu.

158.75.213.* napisał:


Monter moze i jest, ale technik juz nie. Sprawdz sobie w http://neostrada.pl/doc/cennik_neostrada_tp.pdf (strona 4). Asysta techniczna jak to sie teraz nazywa kosztuje 150zl i dosc czesto zdarza sie, ze po wizycie technika ta wlasnie kwota dopisywana jest do rachunku klienta. Oczywscie tak jest w przypadku, gdy problemy z usluga nie wynikaja z problemow w TP (jak wlasnie zbyt duza odleglosc od centrali, problemy z podlaczeniem i konfiguracja neotrady itp). Teraz i tak jest lepiej, kiedys asysta techniczna byla 2 razy drozsza, pamietam jeszcze jak znajomy byl zdziwiony tak wysokim rachunkiem po wizycie pana z TP, ktory tylko przyszedl zdiagnozowac problem.


213.238.115.* napisał:
Co ty gadasz? o_O
Asysta jest jak nie umiesz sobie poradzić z instalacją zestawu np. A monter przychodzi bezpłatnie jak jest problem u klienta lub po stronie TP którego nie mogła wykryć infolinia i pion zdalnie testujący linie i urządzenia.

158.75.213.* napisał:


Zebys sie kiedys nie zdziwil, ze cie badz kogos innego za ta asyste techniczna nie skasuja. Zreszta, sprawdz w cenniku, masz wszystko dokladnie napisane.

213.238.115.* napisał:
Nie zdziwie się bo za asyste się płaci, a za monterów nie icon_wink2.gif
Jeszcze raz powtarzam...jesli usterki nie mozna wyeliminowac przez kontakt z infolinia techniczną do klienta wysyła się montera.
Jeśli klient jest tępy i nie umie zainstalować u siebie zestawu do SAMODZIELNEJ instalacji to sobie zamawia asyste techniczna ktora jest oczywiscie płatna...
Także rozróżniaj asyste yechniczną od montera icon_wink2.gif


158.75.213.* napisał:


83.30.194.* napisał:
sprawdzales na modemie jakos linii, noise margin itd. wiecej na forum.neostrada.info

83.24.177.* napisał:
Chwila chwila, to skoro instaluja mi neo, potem nie dziala poprawnie ze wzgledu na zbyt duzo odleglosc to czyja to jest wina, moja czy TPSA ?
Ja nie musze znac sie na tym, nie musze wiedziec gdzie jest centrala, skoro instaluja usluge, podpisuja umowe to sa zobowiazani do jej wykonania.
Tak czy nie ?
Skoro jest problem z synchronizacja, a jest to z ich winy bo oni zainstalowali usluge mimo tego, iz wystepuje zbyt duza odleglosc, to teraz w ich gestii lezy rozwiazanie problemow i zwiazane z tym koszta.
Jesli sie myle, badz w praktyce wyglada inaczej, prosze o podpowiedz.
Cytaty z kodeksu cywilno-prawnego mile widziane icon_biggrin3.gif
A.


84.10.34.* napisał:
A regulamin neostrady w ogole widziales na oczy? Tp zapewnia poprawne dzialanie uslugi tylko tam gdzie sa mozliwosci techniczne!!!!. Czyli ze jak mieszkasz juz po za zasiegiem to znaczy ze mozliwosci technicznych nie ma

83.24.134.* napisał:
1. Skad mam wiedziec, czy sa mozliwosci techniczne czy nie ?
2. Skoro nie byloby mozliwosci technicznych to nie daloby sie zainstalowac ?
3. Po co instaluja, jesli zdazaja sie takie sytuacje ? - Ja nie musze o takich rzeczach wiedziec, oni na pewno wiedza. Czy to nie jest oszustwo albo przynajmniej niesolidna usluga ?


213.238.114.* napisał:
1. Mozliwości sprawdzisz podczas kozystania z usługi - to wyjdzie w praniu...z migracjami też tak jest.
2. Zaisntalować się nie da jak jest brak mozliwości technicznych (za daleko od dslam, brak portu lub pcm). Możliwości mogą być ale np twoja linia nie da sobie rady np z neo 512 więc mozesz zmigrować w dół na 256...
3. To nie oszustwo...nawet zamawiając neo i mając podpisaną umowe + modem w domu moze wyjść brak możliwości technicznych (pcm, brk portu). Po prostu to czy mozesz mieć neo w 100% wychodzi dopiero przy przygotowywaniu lini...gdyby mieli sprawdzać 100% gotowość lini to zrobiłby się spory bałagan no i trzeba by było troche na to kasy wydac...a po co jak mozna wszystko sprawdzić przy podłączaniu icon_smile3.gif

83.24.156.* napisał:
Ale w takim razie, skoro chce miec neo w stanie umozliwiajacym uzytkowaie,to chyba nie beda chcieli oplat dodatkowych za zabiegi ktore to byc moze umozliwia ?
A.


213.238.114.* napisał:
Oczywiście że nie. Już chyba 3 raz pisze że monter jest ZA DARMO!!!

83.24.91.* napisał:
Haha, sluchajcie ludziska, pierwsza notke umiescilem 11 wrzesnia - od tamtej pory udalo mi sie osiagnac to, ze przelaczyli mnie dwa dni temu do innej centrali.
Podobno tamta byla zbyt daleko ode mnie i dlatego nie dzialalo.
Tylko ze teraz tak samo zrywa jak zrywalo, normalnie szlag moze czlowieka trafic.
Przelaczyli mnie do centrali 'Warszawa-219' ale nikt nie potrafi mi udzielic informacji, gdzie takowa sie znajduje, ani Blekitna linia, ani zadne 0800.
Jesli chodzi o migracje w dol, to dopiero jest mozliwe po skonczeniu sie dwumiesiecznej umowy, wczesniej nie, nie wiadomo, czy bedzie to dzialac czy nie.
Jedyny plus to taki, ze nie bede musial za te dwa miesiace placic.
Przeciez to jakas parodia, przez dwa miesiace prawie nie zalatwilem nic, bylem odsylany od jednej infolinii do drugiej i nikt nic nie wiedzial i nie mial pojecia.
Tragikomedia.


62.121.80.* napisał:
Dowiedz się czy na Twoim osiedlu działa Aster City, polecem. Mam od paru lat i żadnych problemów, była jedna przerwa w dostawie netu spowodowana konserwacją urządeń i to wszystko.

213.238.113.* napisał:
o_0 nie no bez zartow...nawet jakby ktos mial informacje gdzie taka centrala sie znajduje to po co Ci takie info? Moze jeszcze chcesz znac sciezke swojego kabla? Ludzie, bez przesady icon_lol.gif

I oczekujesz ze ludzie z drugiego konca polski beda wiedziec gdzie twoja smieszna neostradka jest podpieta icon_smile3.gif
Ludzie TP to nie jest provider osiedlowy ale ogolnopolsi...popukajcie sie po tych glowach icon_smile3.gif

83.24.105.* napisał:
re Niemota: Niestety nie dziala.

re Sparrov:
Jak nie maz nic sensownego do powiedzenia, to moze nie odzywaj sie.
Skoro chce czegos sie dowiedziec, to znaczy, ze jest mi to do czegos potrzebne, a skoro jestem klientem i cos mi sie obiecuje, to oczekuje wywiazania sie z obietnic.
I prosze, nie zabieraj tu juz glosu, wolalbym poznac opinie kogos madrzejszego, kto moze cos doradzic jak rozwiazac problem.

213.238.112.* napisał:
Nawet nie wiesz jak jest senswone to co powiedzialem...nie zdajesz sobie z tego sprawy.
To czego chcesz sie dowiedziec jest po prostu smieszne i tyle...co wyjdziesz sobie i zmierzysz odlaglosc od gniazdka do dslamu? icon_smile3.gif
To ze jestes klientem to znaczy ze ty cos chcesz od TP wiec jak tak doprawdy ci cos nie odpowiada to zrezygnuj z uslugi i daj zyc icon_wink2.gif

A co do twojego problemu to po prostu jak masz neo 512 i cie rozlacza to drogi sa dwie. (na marginesie jaki amsz modem? jak sagem to podaj crc, margin i attenuation).

Albo migracja w dół, albo monter liniowy.

Trzecia droga to rezygnacja z uslugi.

Aha, i to ze kupujecie sobie neo 512 to nie znaczy ze ono musi wogole dzialac icon_wink2.gif

P.S. I nie wymagaj od infolini informacji gdzie jest dany dslam bo to jest naprawde icon_lol.gif

83.28.226.* napisał:
u nie bylo pdodobnie. albo padaka albo 2 ggia przez noc, roznie icon_smile3.gif

na infolini straszyli mnie ze nie bedzie dzialac ze trzeba opcje 128 i jeszcze sporo innych [ciach!]l gadali. przyjechal monter zrobil pomiary izolacji. smial sie ze to moja "smieszna skretka ktora leci za domem bez zadnej izolacji, skretka zwykla komputerowa icon_smile3.gif" skretka miala idealne wlasciwosci icon_biggrin3.gif padl kabel tepsy, a konkretniej lacznik na tzw "słupku"

jedna rada dzwon i domagaj sie montera. to sa fajne chlopy przynajmniej w lublinie. dobrze gadaja nawet sie smieja ze tp.sa naklada limity icon_smile3.gif
do mnie monter zadzwonil dzien po zgloszeniu problemu. moim zdaniem tepsa duzo robi w tej sprawie tylko trzeba dobrze gadac

ja mam router d-linka 504t. ma mocniejszy o wiele sygnal niz te smieszne modemy od tepsy. nie czekasz na polaczenie, nie obciaza usb (u mojej siostry taki szczur spalil plyte glowna, one biora naprawde bardzo duzo fazy)

ps. limity sa smieszne

213.238.112.* napisał:
Heh, monterzy to chyba najbardziej znienawidzona grupa zarowno przez klientow jak i przez tych co ich umawiaja z klientami icon_smile3.gif
Wiczocznie miales szczescie icon_wink2.gif
A co do sygnalu to moc sygnalu nie zalerzy od urzadzenia icon_smile3.gif

83.24.111.* napisał:
re Sparrov:

" (na marginesie jaki amsz modem? jak sagem to podaj crc, margin i attenuation).

Albo migracja w dół, albo monter liniowy."

Migracja w dol juz jest zamowiona.
Monter liniowy ? O co chodzi ?
Mam modem Sagem, ale nie wiem, co podac bo te slowa (crc, margin i attenuation) nic kompletnie mi nie mowia.
Jutro ma do mnie przyjsc monter i zrobic pomiary (po raz 3) nie wiem, moze tym razem uda mu sie cos zrobic.
Pan na 0800 powiedzial, ze linia jest za slaba bo roznica miedzy szumami a tlumieniem to 5dB cos w tym stylu i mam zadzwonic na 9393 i zlecic wzmocnienie linii. Nie wiem o co chodzi.

Co do rezygnacji - Na infolinii zapewniano mnie ze neo bedzie dzialalo bez problemow, zaproponowano mi 512 bo akurat byla promocja.
Po podlaczeniu okazalo sie ze centrala jest za daleko i dlatego nie dziala.
Jesli 128 bedzie dzialalo poprawnie, bede b. zadowolony, bo nie zalezy mi na predkosci, niech tylko dziala bezawaryjnie...




213.238.113.* napisał:
Monter liniowy czyli telefon 9393 i jak to konsultant ujął "wzmocnienie linii" icon_lol.gif

Jak sagem to klikasz 2x LPM na zielony trojkat, potem wciskasz lewy alt+D i podajesz mi wartosci o ktore sie pytalem.

Ale jak jest 5dB to straszna lipa. Przy 10ciu moga byc juz problemy :/

Stary...co do zapewnien to do momentu kiedy przydziela ci port i zaczna cie podlaczac na centrali nie da sie okreslic w 100% czy neo bedzie dzialalo czy nie. Czesto sie zdaza tak ze wogole neo nie mozna miec mimo ze zapewniano ze mozna...wiec mowie ci ze takie zapewnienia to mozna sobie wsadzic, zreszta jestes tego przykladem icon_wink2.gif Klient sam sie przekona na wlasnej skorze czy internet bedzie dzialal czy tez nie...

83.24.67.* napisał:
re Sparrov:

CRC = 4, 8, teraz na przyklad 0
margin = 32-37 dB
attenuation = 28 dB

Tak rozne sa troche te wartosci.
I co to znaczy ?

83.24.105.* napisał:
Wlasnie panowie monterzy siedza na slupie i sprawdzaja wszystko.
Na razie znalezli jeden blad jakis, i mowia, ze to jeden z kilku ale wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chciec, ale to moze troche potrwac.
Widac solidni goscie.

83.24.107.* napisał:
Cos tam zrobili, mowili ze byly kable transmisji danych blisko, ktore zaklocaly ale teraz to rozdzielili i powinno byc lepiej, a jak bedzie sie cos dzialo to dalej beda szukac, zeby wyeliminowac te rzeczy wszystkie.
Powiedzieli tez, ze jest mnostwo takich szczegolow, ktore moga szwankowac '1 dB tu, 2 dB tam i jak przeleciec cala linie i poprawic to mozna wyczyscic o 15 -20 dB nawet czasem' tak powiedzieli.
Powiedzieli tez, ze numer idzie z jednej centrali (9km) przez druga centrale (3-4km) no i nie wiem, teraz czy to powinno dzialac czy nie.
Jeszcze jakas pani ma sprawdzic za godzine linie.
Nastroili mnie troche optymistycznie mowiac ze wszystko jest do zrobienia...
A tak obserwuje te wartosci to
Margin spada czasem do 25 dB a czasem rosnie do 35 dB
natopiast CRC mialem w pewnym momencie nawet 16.
Wartosc attenuation jest stala ok. 28 dB.



83.24.63.* napisał:
Na chwile Margin spadl nawet do 5-7 dB


213.158.197.* napisał:
Aiwazz edytuj swoje posty zamiast pisac 5 pod rzad...

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 4.75 | SQL: 1 | Uptime: 6 days, 22:35 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl