Temat
cahe's DeepWater WC :-)
83.29.92.* napisał:
Witam w MOIM topicu
Zacznijmy od poczatku.
Dlaczego DeepWater? Bo od razu rzucilem sie na gleboka wode


A oto sklad zestawu:
1. Bloki:
- Uriel 2 Multitop (kupiony troszke niefartownie, bo ponad 1,5 miesiaca temu za 170zł)
- Red Easy z bloki.pl (kupiony z mysla o peltierze)
- Peltier 40x40 89W na k. grafiki
- Pompa C.O. Grundfos UPS 25-60 (maksymalna moc 90W, trzy biegi)
- Kadett ze szrota, ladnie odkamieniony i wyczyszczony z zew. pasta polerska (daje efekty!

- Wentylator Crystal 120mm + shroud (jeszcze nie gotowy)
2. Budowa ukladu
Poniewaz mam pompe CO i Kadetta, to w sumie od razu wybilem sobie z glowy umieszczanie wszystkiego w budzie.
Oto schemat:
W sumie budowa ukladu jest do bolu standardowa

Testy & foty soon!

Licze tez na Wasze uwagi oraz sugestie.
EDIT: Ort, thx yotomeczek
195.114.165.* napisał:
zapodaj jak możesz testy i swój konfig
pozdr.
80.48.144.* napisał:
cahe, masz pelta i boisz sie scigac ze mna? ;]Zmieciesz mnie jak jesienne liscie

83.29.92.* napisał:
No nawet jesli to po co

80.48.144.* napisał:
JA mam poprostu pomysl zeby zajac 2 pierwsze lokaty w 3dmarku ;]83.29.92.* napisał:
?
80.48.144.* napisał:
Rekord jest 10700 na tej karcie, musimy poprostu byc lepsi, i czolowke na mx460 zagarna polacy ;].Wc widze ze masz wydajne wiec nie powinno byc problemu.
83.29.93.* napisał:
No to do roboty
Update: Uruchomilem jeszcze ostatni raz test przed zaaplikowaniem vmodow. 370/695

Wyskoczylo mi takie cos: This project can not be published due to detected CPU speed variation. na ORBie.

Lekki OT, ale w koncu to MOJ watek

Update: 9500 pokonane! Niech mi ten P4 poleci na 300FSB :> i hynixy tez

http://service.futuremark.com/compare?2k1=7970637
83.29.93.* napisał:
W tym poscie bede umieszczal zdjecia. Oto pierwsze (zrobione jeszcze przed zamontowaniem) - aktualnie szukam króćców choinkowych o gwincie 1/2" oraz srednicy zew. przynajmniej 16mm! Kupie!
83.27.134.* napisał:
własnie składam układ z 2 nagrzewnicami, 3 blokami i pompą grundfosa... pompa to chyba UPM20-35 max. moc 40W. Ma ona 2 regulacje. 1 na dole (między wlotem a wylotem) i to chyba przepływ (1.2.3.4.5 stopni), a druga to właśnie ta śruba na górze.. od czego ona jest?Pompy generalnie nie słychać, planuje zrobic w ten sposób aby był - duży pojemnik z wodą-pompa (podłączone bez redukcji), z 2 strony pompy już redukcja do 0.5 cala - czy myślicie czy takie rozwiązania będzie dobre?
Dziekuje z góry za odpowiedzi!
------
UPDATE:
Może powiecie mi coś o tej pompie, bo nawet w niemieckich ofertach grundfosa nic znaleźć o niej nie mogę


83.29.93.* napisał:
Ta sruba na gorze to odpowietrznik chyba

83.31.103.* napisał:
1. Zawiodlem sie juz prawie na samym poczatku: "Poniewaz mam pompe CO i Kadetta, to w sumie od razu wybilem sobie z glowy umieszczanie wszystkiego w budzie". Wszystko jest mozliwe!!!
2. IMHO Grundfosy oplaca sie instalowac do WC jesli juz mamy takowa pod reka (tak tez jest chyba Twoim przypadku). Nowego nie ma sensu kupowac.
3. Podlaczenie ukladu raczej najlepsze z mozliwych przy takim sprzecie.
4. To przylacze do pompy to chyba tak przejsciowo?

5. Sruba sluzy do odpowietrzania komory (m.in. zeby lozyska sie nie zacieraly).
Zycze powodzenia w upychaniu tego do srodka!
81.190.45.* napisał:
Kadecik z 1 wentylkiem ma uciągnąć CPU + GPU + Peltiera ??
Szczerze wątpię żeby się wyrobił ...
212.160.31.* napisał:
Mi dwa wentyle 8x8 przy 5V starczyły, żeby woda przy pełnymobciążeniu 2.5GHz 1.9V była letnia, w przypadku cahe'a powinno
być dobrze. Chóć i warto pokusić się o jakiś wentylator 172mm

83.27.134.* napisał:
Możesz powiedzieć coś więcej? Jak to się robi?

83.29.93.* napisał:
Jesli bedzie mial problemy, to pojde jeszcze raz na szrot i wezme jeszcze jednego kadetta

Lukas20: w sumie nie zalezy mi wcale na mobilnosci calego kompa, mam obudowe Midi od Chief'a... moze kiedys

Dzieki za komentarze, prosze o wiecej

83.29.93.* napisał:
Nie mam zielonego pojecia

mam jeszcze jedno pytanie: czy jest sens robic do ukladu z taka pompa rezerwuar? oraz jak z jego napelnianiem, jesli nie bedzie stal w najwyzszym miejscu ukladu (ciezar wody w wezach ponad rezerwuarem uniemozliwi chyba jego otwarcie w celu napelniania, bo woda wtedy z tychze wezy opadnie na dol?)
-------------------------------
No to od razu podam ceny i podlicze caly zestaw (dla zainteresowanych skladaniem WC sie przyda, zeby oszacowac koszta):
1. Uriel Multitop + 2 choinki 12, 2 szybkozlaczki 12 camozzi, 1 szybkoslaczka 16 Sang-A - 170zł z przesylka
2. Pompa Grundfos UPS 25-60 - 140zł z przesylka
3. Peltier 89w + Cold Plate - 55zł z przesylka
4. Blok Red Easy (wierczony, pod peltka) + zapinka - 57zł z przesylka
5. Weze + caly osprzet (osrubowanie, cybanty) - 50zł
Razem: 472zł... duzo... myslalem ze wyjdzie mniej

83.27.144.* napisał:
Ja chcialbym zrobic rezerwuar z tej strony gdzie pompa zasysa. Wtedy woda nie będzie blokowana przez o.5calową złączkę! Tylko musi być chyba conajmniej te 5 litrów, żeby woda nie chlupotała

83.29.229.* napisał:
Proc 100+ grafa 80 + pelt 120 = 300

I na bank nie będzie letnia (a letnia to ok 34 stopnie

83.29.75.* napisał:
Te 120 od pelta to juz z grafika liczylem


83.29.229.* napisał:
Bawiłeś się już kiedyś z Peltierami ??
Moc pelta dodajesz do mocy elementu chłodzącego (Peltier przepompowuje całe ceipło i dodaje swoje) i coś mi się nie wydaje żeby pelt pobierający 72W mógł schładzać większą moc ...
83.29.75.* napisał:
Zdarzaja sie sytuacje w ktorych peltier ma sprawnosc wieksza niz 1

Jesli przyjme, ze przy 12V peltier pobiera 6A (zmierzone), to oznacza to ze pobiera 72W z zasilacza. Przy sprawnosci 0.8 (nominalnie 0.7) straty w postaci ciepla to 15W. Do tego dochodzi ~50W przepompowanego ciepla od karty graficznej, czyli lacznie 65W? Dobrze rozumuje?

81.190.45.* napisał:
POdłącz samego peltiera - bez obciążenia a zobaczysz że wydziela o wiele więcej ciepła niż te 15W

Mam 2 peltierki w domu 54W i 267W i wiem jak się to cholerstwo grzeje ...
81.190.45.* napisał:
Zapomniałeś o zasiłce do peltiera

83.29.68.* napisał:
Nie. Mam enermaxa 650W

83.29.68.* napisał:
[quote="yotomeczek"][quote]"]POdłącz samego peltiera - bez obciążenia a zobaczysz że wydziela o wiele więcej ciepła niż te 15W
Mam 2 peltierki w domu 54W i 267W i wiem jak się to cholerstwo grzeje ...[/quote]
Wydziela wiecej, ale jedna strone chlodzi (czyli robia sie niskie temperatury), a druga grzeje. Peltier zawsze transportuje ta sama ilosc energii (ciepla) dlatego jesli cos wydziela jej mniej niz moe przetransportowac, to robia sie temperatury nizsze niz temp. otoczenia. W idealnym wypadku (energia wydzielana = energii wydzielanej przez chlodzony uklad) temperatura tego ukladu bylaby rowna temperaturze otoczenia. Ot cala tajemnica (nie podpieram sie fizyka, tylko wlasnymi przemysleniami "na logike").
Jesli podepne peltiera "bez obciazenia" to bedzie on chlodzil zgromadzone do okola powietrze, ktore tez ma swoja energie cieplna (bo ma temp. wyzsza niz 0 bezwzgledne).
83.27.148.* napisał:
Witajcie!Dziś podłączyłem pompę z pojemnikiem do nagrzewnicy i tak sobie w kółko krążyła, wszystko super, tylko po jakieś godzince pompa była tak nagrzana, że ledwo co można było ją dotknąć, woda coraz cieplejsza :/ czy zapewnić pompie jakiś naweiew? czy to normalne? Prosze, doradźcie..
83.25.225.* napisał:
a jaka masz pompe?83.27.148.* napisał:
Grundfos UPM 20-3583.31.77.* napisał:
Nie, nie masz racji. Wazna jest konstrukcja reza, a nie jego pojemnosc.
83.29.76.* napisał:
Moze i bylo, ale przespalem

BTW. Wypowiedz sie moze Lukas na temat tych peltierow.
83.29.91.* napisał:
Nowe zdjecia comming

Nowe wcielenie pompki




12V 10A + 1kg soli na 12 litrow wody. Jako katoda wiertlo zelazne

EDIT: Nie ma mnie do pierwszego sierpnia!

Prosze Was o jeszcze jedna rzecz. Zalatwilem sobie pianke neoprenowa o grubosci 0,6mm i chcialem tym ustrojstwem zaizolowac peltiera na karcie graficznej, ale nie wiem jak sie do tego zabrac za bardzo. Prosze o jakies sugestie

Podobne tematy
Działy
Copyright © 2002-2025 | Prywatność | Load: 34.82 | SQL: 1 | Uptime: 42 days, 14:57 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl