heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Piątek 3 maja 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

- Historia Kilku Nagrzewnic -


87.248.76.* napisał:
Witam po dłuższej przerwie spowodowanej brakiem chęci.
Tym razem na warsztat wziąłem nagrzewnicę od opla corsy B. Jest minimalnie mniejsza od kadeta- tak około 1-2cm (kiedyś pisałem że 5-8cm co okazało się bzdurą).

User posted image

User posted image

User posted image


Rurki uciąłem tuż przy zbiornikach...

User posted image


... i wykąpałem nagrzewnicę we wrzącym occie (dwie godziny):

User posted image


Trochę zmatowiała po kąpieli:

User posted image


Z czystej ciekawości przetarłem zbiornik pastą polerską aby otrzymać „lusterko”:

User posted image

User posted image


Teraz wystarczyło by polakierować bezbarwnym i myk na allegro icon_wink.gif.

Otwory po rurkach zalutowałem groszówkami:

User posted image


Otwory pod gniazda złączek:

User posted image


Wnętrze:

User posted image

User posted image


Gniazda złączek zrobiłem tradycyjnie już z redukcji 1/2"-3/8" (po lewej oryginał, po prawej- po przeróbce):

User posted image


Tu już wlutowane:

User posted image


Dodałem boki:

User posted image

User posted image

User posted image


Pierwsze szpachlowanie:

User posted image


Najpierw zabrałem się za tył/dół- wstępne nadanie kształtu:

User posted image


Miejsca do poprawek:

User posted image


Kolejne etapy modelowania góry nagrzewnicy:

User posted image

User posted image

User posted image

User posted image

User posted image


Ostatnie z powyższych zdjęć to przedostatnia faza szpachlowania/szlifowania- była jeszcze jedna- uzupełnienie wszelkich ubytków.

Malowanie na czarny mat i finał:

User posted image

User posted image

User posted image


Pewnie spytacie dlaczego nie rozlutowałem nagrzewnicy... Budowa harrisów jest tak specyficzna, że operacja taka w 99% kończy się rozszczelnieniem- nie chciałem ryzykować icon_wink.gif.



83.30.86.* napisał:
Co tu duzo pisac... icon_wink3.gif
Nie bede pisal kolejnych ohh ahh bo jeszcze pomyslisz , ze jakis kochajacy inaczej jestem icon_razz.gif

robota I klasa !

83.11.55.* napisał:
uuuuuuuuuuaaaaaaaaaaa....


to jest cudo poprostu, ja bym robił to przez dwa dni i wyszlo by krzywo icon_wink2.gif Twoje nagrzewki to arcydzieła icon_wink2.gif

83.11.138.* napisał:
co za dokładność O_o
te boki to z blachy alu tak?
te kształty to reobisz na oko czy masz jakieś szablony? icon_lol.gif

82.160.234.* napisał:
No bardzo piknie icon_biggrin3.gif

83.28.11.* napisał:
nice icon_smile3.gif

87.248.76.* napisał:
Dzięki all.
Boki są z niklowanych profili stalowych a kształty powstają na bieżąco (nie mam szablonów).

83.29.71.* napisał:
No gratulacje...kolejna piękna robota icon_smile3.gif

83.17.252.* napisał:
A nie myślałes nad tym zeby zrobić odrazu mocowanie do wiatraka albo jakiegoś shrouda ? nagrzewniczka git wygląda tylko ze teraz coś do niej umocować to zdeka problem ...

212.76.62.* napisał:
Mam pytanie troche offtopem pachnące (nie bijcie). Otóż jakie nagrzewniczki mają najbardziej zbliżone do http://www.realitynet.pl/sklep/product.php?id=412??

85.128.125.* napisał:
W każdym temacie o nagrzewnicy by mechl!n pojawia się pytanie o schroud... i o ile mnie pamięć nie myli autor tych cudeniek już na nie odpowiedzi udzielał.

A co do nagrzewnicy- wypada mi się zgodzić z przedmówcami- to jest perfekcja w czystej postaci!

83.11.77.* napisał:

Mam pytanie troche offtopem pachnące (nie bijcie). Otóż jakie nagrzewniczki mają najbardziej zbliżone do http://www.realitynet.pl/sklep/product.php?id=412??


wymiary wydajnosc? co zblizone? mpowedzmy ze taka corsa wlasnie icon_razz.gif

81.190.149.* napisał:



Otwory po rurkach zalutowałem groszówkami:



Poza tym,że niszczenie monet w sposób uniemożliwiający korzystanie z nich jest karalne,to OK chłodnica...
Ot,taka ciekawostka icon_wink3.gif

87.248.76.* napisał:

Mam pytanie troche offtopem pachnące (nie bijcie). Otóż jakie nagrzewniczki mają najbardziej zbliżone do http://www.realitynet.pl/sklep/product.php?id=412??

Jeśli chodzi o najmniejszego harrisa to będzie nagrzewnica od tico (jest grubsza od tej z linka ale gabaryty na jeden wentyl 120x120)- ta od corsy jest większa.
Jeśli chodzi o konstrukcję typową dla seri BI to poszukaj nagrzewnicy od mazdy 323 (1x120x120, grubość BIX1) lub suzuki vitary (1x120x120, grubość BIP1).

Wszystkie wymienione nagrzewniczki są na tej fotce:
User posted image


- tico- górny lewy róg,
- suzuki vitara- górny prawy róg,
- mazda323- skrajna lewa kolumna, zdjęcie trzecie od góry.
Shroudy- będą- w następnej generacji chłodniczek (jeśli takowa powstanie).

edyt- pomyliłem nazwy nagrzewnic

83.24.179.* napisał:
Ta corsa to istne cudo.

83.28.115.* napisał:
Ładnie, ładnie, a teraz kilka pytań icon_wink2.gif:
Ocet podgrzewałeś grzałką? W czym to gotowałeś? To jakiś plastik?
Jak przerobić te mufki?

83.17.188.* napisał:
jakiej szpachli urzywałeś i ile ci zeszło na jedna ?

212.76.62.* napisał:
Mechl!n-wielkie dzięki, chodziło o wymiary (skleroza grasuje mur.gif ) to wiem czego szukać na szrotach... znowu mnie naszło na WC icon_biggrin3.gif

EDIT

Mechl!n, jeśli mógłbyś mi podać wymiary obszaru radiatorów w TiCo tzn tam gdzie są żebra lamele etc? Byłbym bardzo wdzięczny icon_razz2.gif

81.190.123.* napisał:

wymiary wydajnosc? co zblizone? mpowedzmy ze taka corsa wlasnie icon_razz.gif


Jeśli chodzi o coś większego to chłodnica od SYRENY jest niemal identyczna w budowie... Właśnie z taką teraz walczę (rozlutowanie, czyszczenie i zlutowanie ponownie) - z tym ostatnim jest ciężko.

194.6.255.* napisał:
przylaczam sie do pytania Remy - jakie to mufki? nie lepiej bylo wlutowac cos z gwintem wewnetrznym - pasowalo by do roznych kroccow

ps. masz jakas "instrukcje" jak w prosty sposob przerobic fiata? :]

84.234.127.* napisał:
jak zrobiłes ta mufke po przerobce?

ps. nagrzewnica klasa tylko diabel wie jak ona tam w srodku wyglada (wiem, wiem slawetny Harrison) icon_biggrin3.gif

83.11.71.* napisał:
Ja zawsze z przyjemnoscia ogladam te chlodniczki Mechl!na sa cool icon_smile3.gif robota pierwsza klasa icon_smile3.gif Pozdrawiam .PS ktos mowil zeby dal mufki gwintowane,one sa gwintowane i mozna dac dowolny krociec

83.27.217.* napisał:

jak zrobiłes ta mufke po przerobce?

http://forum./index.php?s=&showtopic=131317&view=findpost&p=1669876

God Bless The Seachmechanism.. ;]
Wiekszosc odpowiedzi mozecie znalezc w starszych tematach mechl!n'a

83.19.204.* napisał:
Powinieneś ją nazwać Black Ice Pro 2 icon_biggrin3.gif . Robota pierwsza klasa. Wielkie gratki i Respect cool.gif

87.248.76.* napisał:
Dzięki all.

Remy -> ocet gotowany grzałką- nie mam tak dużego gara żeby włożyć w niego nagrzewnicę i gotować na kuchence. Gotowałem w jakimś pojemniku plastikowym. Redukcje montuję w wiertarce i "toczę" pilnikiem i papierem ściernym.

finalcell -> linka podał już mechl!k- szpachlówka uniwersalna- pierwsza-lepsza z brzegu. Są jeszcze wykańczające- o mniejszej "ziarnistości". Ile na jedną nagrzewnicę? Zależy od samej nagrzewnicy, ilości kolejnych szpachlowań, itp... Nie "mierzyłem" tego ale myślę, że około pół małej puszki:

User posted image


Bobslej -> aktualnie nie podam Ci wymiarów- nie mam jej- chłodniczka poleciała na test. O ile dobrze pamiętam to po mojej przeróbce (boki minimalnie zachodzące na grill) idealnie pasi na nią wiatrak 120x120.

chase1 -> to redukcje 1/2" (gwint zewnętrzny) - 3/8" (gwint wewnętrzny). Fakt, że na zdjęciu które zapodałem nie widać gwintu wewnętrznego- czasami trafia się sztuka z gwintem naciętym tylko do połowy.

Prosta instrukcja przeróbki fiata icon_wink.gif: rozlutować, wylutować korodka, wyczyścić kanały, zlutować pokrywy, zalutować org. otwory i zrobić nowe pod gniazda złączek, wlutować gniazda.

Soker -> ta sztuka była czysta- co-nie-co widać przez otwory pod gniazda (zdjęcia).




194.6.255.* napisał:

Prosta instrukcja przeróbki fiata icon_wink.gif: rozlutować, wylutować korodka, wyczyścić kanały, zlutować pokrywy, zalutować org. otwory i zrobić nowe pod gniazda złączek, wlutować gniazda.


icon_razz2.gif
zeby to bylo takie proste :] jeden fiat po rozlutowaniu wiecznie ciekl (rozszczelnil sie przy kanale w srodkowym rzadku)... teraz mam innego , i troszke "boje" sie go rozlutowywac ze tez sie rozpadnie.
szkoda ze we fiacie zbiorniczki nie sa troszke wyzsze

87.248.76.* napisał:

szkoda ze we fiacie zbiorniczki nie sa troszke wyzsze

Domyślam się, że chodzi o problem z prostopadłym do grilla montażem gniazd złączek (?). Piszesz, że masz dwa fiaty- jeden poległ, więc możesz wykorzystać go jako dawcę- albo zrobisz z dwoma wyższymi pokrywkami (nie będzie wtedy tego problemu), albo z niższymi:

User posted image


... i zastosujesz króćce kątowe, albo:

User posted image


... i króćce proste.

83.16.3.* napisał:

icon_razz2.gif
zeby to bylo takie proste :] jeden fiat po rozlutowaniu wiecznie ciekl (rozszczelnil sie przy kanale w srodkowym rzadku)... teraz mam innego , i troszke "boje" sie go rozlutowywac ze tez sie rozpadnie.
szkoda ze we fiacie zbiorniczki nie sa troszke wyzsze


moze i nie sa za wysokie ale idzie sobie poradzic z wlotami od boku nie wykorzystujac do tego przykrywki z drugiej nagrzewki icon_smile3.gif przyklad:

User posted image


User posted image


wlutowane jest sciete kolanko miedziane i gra gitarka icon_smile3.gif przeplyw idealny icon_biggrin3.gif

87.248.76.* napisał:
Podobny patent zastosowałem w drugiej ładzie (nie tej ze zdjęcia)- kolanka "wpuściłem" w pokrywę zbiorników aby całość nie była tak wysoka jak przy zastosowaniu rozwiązania z łady ze zdjęcia (może po południu zapodam fotkę).

83.16.3.* napisał:
mi zalezalo zeby nie kombinwoac z druga nagrzewnica a zeby wloty byly jak ty to mowisz protopadle do grilla bo logicznie myslac przeplyw jest lepszy gdyz woda nei uderza pod cisnieniem tylko w 2 kanaliki tylko sie prawie ze rownomiernie rozchodzi po calej powierzchni wewnetrznej i leci wszystkimi kanalikami icon_smile3.gif gdzie i tak lepiej jako wlotu uzywac zlaczki wlutowanej w seryjnei wyzszy zbiornik bo jednak kolanko tesh troche nakierowuje na wybrane kanaliki

194.6.255.* napisał:
no - dokladnie
chcial bym wlutowac kolanka... ale niebardzo wiem jak sobie z tym poradzic.
ta 2'ga nagrzewnica jest jakos odratowana - al az wstyd - wyglada paskudnie. no ale nie cieknie juz :]
teraz mam podlaczonego kadeta -> nie zebym byl jakims fanatykiem swiecidelek, - nawet jej nie probowalem polerowac - poprostu wyplukalem w srodku, troszke z zewnatrz i juz

podobalo by mi sie os takiego - http://www.mechlin.somee.com/lada15.jpg
ale nie sadze, zeby dalo rade zrobic to bez demontazu pokrywki (w srodku fiat jest czysty)

ps. myslalem, tez o zrobiniu jakiegos tandema - 2x fiacik, ale nie wiem, czy jest sens sie w to ladowac. co wy na to ?

83.16.3.* napisał:
no fakt... skoro chcesz sobie z tym poradzic bez rozlutowywania to moze byc ciezko... ale nie ma rzeczy niemozliwych icon_smile3.gif jesli masz multiszlfierke to nie bedziesz mial problemu z wycieciem w miare dopasowanego otworu pod kolanko icon_smile3.gif wiekszym narzedziem nie wiadomo czy ci przypadkiem nie wyjdzie otworek za duzy i potem dodatkowe zalutowywanie icon_sad2.gif ja to robilem majac nagrzewke rozlutowana - wpierw dopasowalem kawalek kolanka tak aby stykal sie z przykrywka majac w srodku reduktor, potem zaznaczylem w ktorym miejscu ciac przykrywke (otwor wezszy niz rozstaw "kawalka" kolanka), nastepnie kombinerkami pozaginalem krawedzie przykrywki na 1 mm w gore pod katem jakis 70°, ze kolanko przylozone do niej sie juz zbytnio nie ryralo a nastepnie calosc zalutowalem... w moim przypadku calosc zalutowalem takze od srodka dla wiekszego bezpieczenstwa oderwania tego pod cisnieniem icon_smile3.gif dzieki tym zagietym krawedzia cyna ladnie wszystko wypelnila i teraz trzyma jak ... icon_biggrin3.gif jesli ty zrobisz to tylko od strony zewnetrznej to nie znaczy ze nie bedzie mocno trzymac icon_smile3.gif jezeli zagniesz te krawedzie w miare dokladnie to spokojnie calosc da rade

83.17.188.* napisał:
nasuneły mi się jeszcze
1) było już to pytanie czy ty urzywasz jakiś szalbonów, więc zapytam sie co jest kluczem do sukcesu aby tak równo wyszło
2) jakiej farby urzywasz czarny mat ? bo badzo gustowna
3) i co ty z tymi nagrzewnicami robisz domyślam sie że sprzedajesz

87.248.76.* napisał:
Wpuszczone kolanka o których pisałem wcześniej:
User posted image

User posted image


finalcell ->
ad1. Kluczem do sukcesu jest cierpliwość bo szpachlowanie/kształtowanie to naprawdę żmudna robota.
ad2. Tak- czarny mat firmy DecoColor (czy jakoś tak).
ad3. Kiedyś sprzedawałem... Po tym jak spadły ceny firmówek przestałem i teraz robię je "dla siebie". Robię bo lubię icon_wink.gif.

83.11.162.* napisał:



ad3. Kiedyś sprzedawałem... Po tym jak spadły ceny firmówek przestałem i teraz robię je "dla siebie". Robię bo lubię icon_wink.gif.

widząc ile ludzie daja za odpicowanego kadetta (odpicowany w sensie polerki icon_neutral3.gif ) to mógłbyś dostać łądne sumki za swoje maleństwa icon_biggrin3.gif
może nawet nadać jakaś fajna nazwe.... bo wyglad firmowy....!

194.6.255.* napisał:
hm
a tak mi sie teraz nasunelo patrzac na fotki mechl!n'a...
gdyby tak przyciac tyle ile widac na fotach z kolanek - i wlutowac w podobnie wygladajace naciecie ?
moze bylo by to bylo stabilniejsze (pozatym ze nie wystawalo by tak mocno)

aha - czym lutujecie - nie mam palnika, a kumpel z ktorym robilem poprzednego fiata juz "tu" nie mieszka...
kuchenka gazowa nie starczy. wiec ?

87.248.76.* napisał:

gdyby tak przyciac tyle ile widac na fotach z kolanek - i wlutowac w podobnie wygladajace naciecie ?

Tak właśnie było to robione... tylko trochę inaczej icon_wink.gif. Wykonałem odpowiedni otwór w pokrywie i wlutowałem kolanko- dopiero wtedy przyciąłem je od spodu przy krawędzi pokrywy. Wiem- nie chcesz rozlutowywać... To może faktycznie przytnij kolanko do odpowiadającego Ci kształtu, przyłóż do pokrywy, obrysuj, wytnij (tu może być problem) i wlutuj.
Bez palnika... hmm... chyba nie dasz rady. Ja lutuję takim (na propan-butan):
User posted image

hinco -> nie mówię "nie" icon_smile2.gif.

83.16.3.* napisał:
mechl!n... tobie to z deka ladniej wychodzi icon_smile3.gif fakt to byla moja pierwsza zabawa z nagrzewnica ale do stop nawet nie dorastam ;p wlasnie sie biore za szpachlowanie ...

83.11.162.* napisał:

aha - czym lutujecie - nie mam palnika, a kumpel z ktorym robilem poprzednego fiata juz "tu" nie mieszka...
kuchenka gazowa nie starczy. wiec ?

a ja polecam palnik na mapp icon_razz.gif
tak szybko nagrzewa pokrywke że nie rozlutuje reszty ; ]

194.6.255.* napisał:
mysle, zee z cieciem nie bedzie az takiego problemu - mam dremelka i nawet umiem sie nim poslugiwac... eh - chyba czas sie zabrac za dlubanie

83.11.63.* napisał:

a ja polecam palnik na mapp icon_razz.gif
tak szybko nagrzewa pokrywke że nie rozlutuje reszty ; ]


taaa, jasne hincó icon_wink2.gif

ja polece tlen acetylen, jak sie nie zle wkurzylem po kilku godzinnej reperacji fiata to potraktowałem go nim to sie biedak stobił prawie cały (troche za duzo tlenu czy co laugh.gif ) do tej pory go mam w piwnicy i jak zobaczyłem go ostatnio to mało nie padłem ze smiechu rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

tak zeby było jasne - propan butan najlepszy, chyba ze ktos ma bardzo wprawina reke icon_wink2.gif

83.17.171.* napisał:
Nagrzewnica przepiękna, zresztą tak jak poprzednie.
Umiejętności władania szpachlą to ci szczerze zazdroszcze - Ja w mojej nysie na tym właśnie etapie utknąłem - dzioby mi wielkie wychodzą i w efekcie prawie 250g poszło i jest jakaś 1/8 roboty.

87.248.76.* napisał:
Tru, tru- jak już pisałem mozolna robota. Ale "wszystko jest dla ludzi" a "trening czyni mistrza". Walcz dalej icon_cool2.gif.

83.144.122.* napisał:
Jesli chodzi o szpachlowki to firma Novol posiada takze szpachlowke wykanczajaca (zamiast rozowej - zielona puszka)

jest bardziej miekka, lepiej sie ja rozprowadza i troche lepiej szlifuje.

szpachlowka uniwersalna stosowana byla bardziej jak podklad.

80.244.149.* napisał:
Mam pytanko. Czy gotowałes ta nagrzewniczke w samym occie czy był on rozcieńczony z wodą ?????
Ja planuje gotować Rekorda. Czy takie gotowanko nie zaszkodzi cynie????

87.248.76.* napisał:
Nie- nie zaszkodzi. Cyna sczernieje a mosiądz i miedź pokryje się takim "brudnym" nalotem- wszystko do usunięcia w typowych środkach myjących/piorących.

80.244.149.* napisał:
OK. Wielkie dzięki za odpowiedź. Zabieram sie do pracy nad moim Rekordem. Jak go doprowadze do świetności to zapodam jakies fotki.

195.225.248.* napisał:
Witam,
Posiadam pewna chlodnice i z niej wychadza miedziane rurki fi 12, planuje ta rurke zakonczyc jakims kruccem NK12. wyglada to mniej wiecej tak http://www.mechlin.somee.com/lada15.jpg (rurki fi12 tylko bez tej przylutowanej koncowki sama rurka), mam pytanie, jaki musze kupic kruciec zybym mogl go wlutowac do rurki albo jaka kupic koncowke jak na zdjeciu zeby mozna ja bylo zalutowac w rurce i potem przykrecic do niej jakis NK12...
dzieki

87.248.76.* napisał:
W otwór 12mm nie wlutujesz mufki- z wyjątkiem 1/8" ale to chyba mija się z celem (małe średnice i stosunkowo trudny dostęp do króćców z takim gwintem).
Możesz na stałe wlutować króciec z gwintem 1/4"- otwór pod gwint 1/4" to 11,80mm więc chyba powinno dać radę.
Ewentualnie możesz spróbować nagwintować samą rurkę (pod warunkiem, że jej ścianki są odpowiednio grube).

195.225.248.* napisał:
Postaram sie kupic taki krocciec i wlutowac na stale tylko nie wiem gdzie w krakowie taki dostac, bylem w castoramie i powiedzieli ze sa ciezko dostepne blink.gif
Jak by ktos mial na terenie krakowa to moge kupic od niego...
Pozdro

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 3.45 | SQL: 1 | Uptime: 521 days, 12:58 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl