Temat
- Historia Kilku Nagrzewnic -
87.248.76.* napisał:
Witam po dłuższej przerwie spowodowanej brakiem chęci.Tym razem na warsztat wziąłem nagrzewnicę od opla corsy B. Jest minimalnie mniejsza od kadeta- tak około 1-2cm (kiedyś pisałem że 5-8cm co okazało się bzdurą).



Rurki uciąłem tuż przy zbiornikach...

... i wykąpałem nagrzewnicę we wrzącym occie (dwie godziny):

Trochę zmatowiała po kąpieli:

Z czystej ciekawości przetarłem zbiornik pastą polerską aby otrzymać „lusterko”:


Teraz wystarczyło by polakierować bezbarwnym i myk na allegro

Otwory po rurkach zalutowałem groszówkami:

Otwory pod gniazda złączek:

Wnętrze:


Gniazda złączek zrobiłem tradycyjnie już z redukcji 1/2"-3/8" (po lewej oryginał, po prawej- po przeróbce):

Tu już wlutowane:

Dodałem boki:



Pierwsze szpachlowanie:

Najpierw zabrałem się za tył/dół- wstępne nadanie kształtu:

Miejsca do poprawek:

Kolejne etapy modelowania góry nagrzewnicy:





Ostatnie z powyższych zdjęć to przedostatnia faza szpachlowania/szlifowania- była jeszcze jedna- uzupełnienie wszelkich ubytków.
Malowanie na czarny mat i finał:



Pewnie spytacie dlaczego nie rozlutowałem nagrzewnicy... Budowa harrisów jest tak specyficzna, że operacja taka w 99% kończy się rozszczelnieniem- nie chciałem ryzykować

83.30.86.* napisał:
Co tu duzo pisac...
Nie bede pisal kolejnych ohh ahh bo jeszcze pomyslisz , ze jakis kochajacy inaczej jestem

robota I klasa !
83.11.55.* napisał:
uuuuuuuuuuaaaaaaaaaaa....to jest cudo poprostu, ja bym robił to przez dwa dni i wyszlo by krzywo


83.11.138.* napisał:
co za dokładność O_ote boki to z blachy alu tak?
te kształty to reobisz na oko czy masz jakieś szablony?

82.160.234.* napisał:
No bardzo piknie
83.28.11.* napisał:
nice
87.248.76.* napisał:
Dzięki all.Boki są z niklowanych profili stalowych a kształty powstają na bieżąco (nie mam szablonów).
83.29.71.* napisał:
No gratulacje...kolejna piękna robota
83.17.252.* napisał:
A nie myślałes nad tym zeby zrobić odrazu mocowanie do wiatraka albo jakiegoś shrouda ? nagrzewniczka git wygląda tylko ze teraz coś do niej umocować to zdeka problem ...212.76.62.* napisał:
Mam pytanie troche offtopem pachnące (nie bijcie). Otóż jakie nagrzewniczki mają najbardziej zbliżone do http://www.realitynet.pl/sklep/product.php?id=412??85.128.125.* napisał:
W każdym temacie o nagrzewnicy by mechl!n pojawia się pytanie o schroud... i o ile mnie pamięć nie myli autor tych cudeniek już na nie odpowiedzi udzielał.A co do nagrzewnicy- wypada mi się zgodzić z przedmówcami- to jest perfekcja w czystej postaci!
83.11.77.* napisał:
Mam pytanie troche offtopem pachnące (nie bijcie). Otóż jakie nagrzewniczki mają najbardziej zbliżone do http://www.realitynet.pl/sklep/product.php?id=412??
wymiary wydajnosc? co zblizone? mpowedzmy ze taka corsa wlasnie

81.190.149.* napisał:
Otwory po rurkach zalutowałem groszówkami:
Poza tym,że niszczenie monet w sposób uniemożliwiający korzystanie z nich jest karalne,to OK chłodnica...
Ot,taka ciekawostka

87.248.76.* napisał:
Mam pytanie troche offtopem pachnące (nie bijcie). Otóż jakie nagrzewniczki mają najbardziej zbliżone do http://www.realitynet.pl/sklep/product.php?id=412??
Jeśli chodzi o najmniejszego harrisa to będzie nagrzewnica od tico (jest grubsza od tej z linka ale gabaryty na jeden wentyl 120x120)- ta od corsy jest większa.
Jeśli chodzi o konstrukcję typową dla seri BI to poszukaj nagrzewnicy od mazdy 323 (1x120x120, grubość BIX1) lub suzuki vitary (1x120x120, grubość BIP1).
Wszystkie wymienione nagrzewniczki są na tej fotce:

- tico- górny lewy róg,
- suzuki vitara- górny prawy róg,
- mazda323- skrajna lewa kolumna, zdjęcie trzecie od góry.
Shroudy- będą- w następnej generacji chłodniczek (jeśli takowa powstanie).
edyt- pomyliłem nazwy nagrzewnic
83.24.179.* napisał:
Ta corsa to istne cudo.83.28.115.* napisał:
Ładnie, ładnie, a teraz kilka pytań
Ocet podgrzewałeś grzałką? W czym to gotowałeś? To jakiś plastik?
Jak przerobić te mufki?
83.17.188.* napisał:
jakiej szpachli urzywałeś i ile ci zeszło na jedna ?212.76.62.* napisał:
Mechl!n-wielkie dzięki, chodziło o wymiary (skleroza grasuje

EDIT
Mechl!n, jeśli mógłbyś mi podać wymiary obszaru radiatorów w TiCo tzn tam gdzie są żebra lamele etc? Byłbym bardzo wdzięczny

81.190.123.* napisał:
wymiary wydajnosc? co zblizone? mpowedzmy ze taka corsa wlasnie

Jeśli chodzi o coś większego to chłodnica od SYRENY jest niemal identyczna w budowie... Właśnie z taką teraz walczę (rozlutowanie, czyszczenie i zlutowanie ponownie) - z tym ostatnim jest ciężko.
194.6.255.* napisał:
przylaczam sie do pytania Remy - jakie to mufki? nie lepiej bylo wlutowac cos z gwintem wewnetrznym - pasowalo by do roznych kroccowps. masz jakas "instrukcje" jak w prosty sposob przerobic fiata? :]
84.234.127.* napisał:
jak zrobiłes ta mufke po przerobce?ps. nagrzewnica klasa tylko diabel wie jak ona tam w srodku wyglada (wiem, wiem slawetny Harrison)

83.11.71.* napisał:
Ja zawsze z przyjemnoscia ogladam te chlodniczki Mechl!na sa cool

83.27.217.* napisał:
jak zrobiłes ta mufke po przerobce?
http://forum./index.php?s=&showtopic=131317&view=findpost&p=1669876
God Bless The Seachmechanism.. ;]
Wiekszosc odpowiedzi mozecie znalezc w starszych tematach mechl!n'a
83.19.204.* napisał:
Powinieneś ją nazwać Black Ice Pro 2

87.248.76.* napisał:
Dzięki all.Remy -> ocet gotowany grzałką- nie mam tak dużego gara żeby włożyć w niego nagrzewnicę i gotować na kuchence. Gotowałem w jakimś pojemniku plastikowym. Redukcje montuję w wiertarce i "toczę" pilnikiem i papierem ściernym.
finalcell -> linka podał już mechl!k- szpachlówka uniwersalna- pierwsza-lepsza z brzegu. Są jeszcze wykańczające- o mniejszej "ziarnistości". Ile na jedną nagrzewnicę? Zależy od samej nagrzewnicy, ilości kolejnych szpachlowań, itp... Nie "mierzyłem" tego ale myślę, że około pół małej puszki:

Bobslej -> aktualnie nie podam Ci wymiarów- nie mam jej- chłodniczka poleciała na test. O ile dobrze pamiętam to po mojej przeróbce (boki minimalnie zachodzące na grill) idealnie pasi na nią wiatrak 120x120.
chase1 -> to redukcje 1/2" (gwint zewnętrzny) - 3/8" (gwint wewnętrzny). Fakt, że na zdjęciu które zapodałem nie widać gwintu wewnętrznego- czasami trafia się sztuka z gwintem naciętym tylko do połowy.
Prosta instrukcja przeróbki fiata

Soker -> ta sztuka była czysta- co-nie-co widać przez otwory pod gniazda (zdjęcia).
194.6.255.* napisał:
Prosta instrukcja przeróbki fiata


zeby to bylo takie proste :] jeden fiat po rozlutowaniu wiecznie ciekl (rozszczelnil sie przy kanale w srodkowym rzadku)... teraz mam innego , i troszke "boje" sie go rozlutowywac ze tez sie rozpadnie.
szkoda ze we fiacie zbiorniczki nie sa troszke wyzsze
87.248.76.* napisał:
szkoda ze we fiacie zbiorniczki nie sa troszke wyzsze
Domyślam się, że chodzi o problem z prostopadłym do grilla montażem gniazd złączek (?). Piszesz, że masz dwa fiaty- jeden poległ, więc możesz wykorzystać go jako dawcę- albo zrobisz z dwoma wyższymi pokrywkami (nie będzie wtedy tego problemu), albo z niższymi:

... i zastosujesz króćce kątowe, albo:

... i króćce proste.
83.16.3.* napisał:

zeby to bylo takie proste :] jeden fiat po rozlutowaniu wiecznie ciekl (rozszczelnil sie przy kanale w srodkowym rzadku)... teraz mam innego , i troszke "boje" sie go rozlutowywac ze tez sie rozpadnie.
szkoda ze we fiacie zbiorniczki nie sa troszke wyzsze
moze i nie sa za wysokie ale idzie sobie poradzic z wlotami od boku nie wykorzystujac do tego przykrywki z drugiej nagrzewki



wlutowane jest sciete kolanko miedziane i gra gitarka


87.248.76.* napisał:
Podobny patent zastosowałem w drugiej ładzie (nie tej ze zdjęcia)- kolanka "wpuściłem" w pokrywę zbiorników aby całość nie była tak wysoka jak przy zastosowaniu rozwiązania z łady ze zdjęcia (może po południu zapodam fotkę).83.16.3.* napisał:
mi zalezalo zeby nie kombinwoac z druga nagrzewnica a zeby wloty byly jak ty to mowisz protopadle do grilla bo logicznie myslac przeplyw jest lepszy gdyz woda nei uderza pod cisnieniem tylko w 2 kanaliki tylko sie prawie ze rownomiernie rozchodzi po calej powierzchni wewnetrznej i leci wszystkimi kanalikami
194.6.255.* napisał:
no - dokladniechcial bym wlutowac kolanka... ale niebardzo wiem jak sobie z tym poradzic.
ta 2'ga nagrzewnica jest jakos odratowana - al az wstyd - wyglada paskudnie. no ale nie cieknie juz :]
teraz mam podlaczonego kadeta -> nie zebym byl jakims fanatykiem swiecidelek, - nawet jej nie probowalem polerowac - poprostu wyplukalem w srodku, troszke z zewnatrz i juz
podobalo by mi sie os takiego - http://www.mechlin.somee.com/lada15.jpg
ale nie sadze, zeby dalo rade zrobic to bez demontazu pokrywki (w srodku fiat jest czysty)
ps. myslalem, tez o zrobiniu jakiegos tandema - 2x fiacik, ale nie wiem, czy jest sens sie w to ladowac. co wy na to ?
83.16.3.* napisał:
no fakt... skoro chcesz sobie z tym poradzic bez rozlutowywania to moze byc ciezko... ale nie ma rzeczy niemozliwych





83.17.188.* napisał:
nasuneły mi się jeszcze1) było już to pytanie czy ty urzywasz jakiś szalbonów, więc zapytam sie co jest kluczem do sukcesu aby tak równo wyszło
2) jakiej farby urzywasz czarny mat ? bo badzo gustowna
3) i co ty z tymi nagrzewnicami robisz domyślam sie że sprzedajesz
87.248.76.* napisał:
Wpuszczone kolanka o których pisałem wcześniej:

finalcell ->
ad1. Kluczem do sukcesu jest cierpliwość bo szpachlowanie/kształtowanie to naprawdę żmudna robota.
ad2. Tak- czarny mat firmy DecoColor (czy jakoś tak).
ad3. Kiedyś sprzedawałem... Po tym jak spadły ceny firmówek przestałem i teraz robię je "dla siebie". Robię bo lubię

83.11.162.* napisał:
ad3. Kiedyś sprzedawałem... Po tym jak spadły ceny firmówek przestałem i teraz robię je "dla siebie". Robię bo lubię

widząc ile ludzie daja za odpicowanego kadetta (odpicowany w sensie polerki


może nawet nadać jakaś fajna nazwe.... bo wyglad firmowy....!
194.6.255.* napisał:
hma tak mi sie teraz nasunelo patrzac na fotki mechl!n'a...
gdyby tak przyciac tyle ile widac na fotach z kolanek - i wlutowac w podobnie wygladajace naciecie ?
moze bylo by to bylo stabilniejsze (pozatym ze nie wystawalo by tak mocno)
aha - czym lutujecie - nie mam palnika, a kumpel z ktorym robilem poprzednego fiata juz "tu" nie mieszka...
kuchenka gazowa nie starczy. wiec ?
87.248.76.* napisał:
gdyby tak przyciac tyle ile widac na fotach z kolanek - i wlutowac w podobnie wygladajace naciecie ?
Tak właśnie było to robione... tylko trochę inaczej

Bez palnika... hmm... chyba nie dasz rady. Ja lutuję takim (na propan-butan):

hinco -> nie mówię "nie"

83.16.3.* napisał:
mechl!n... tobie to z deka ladniej wychodzi
83.11.162.* napisał:
aha - czym lutujecie - nie mam palnika, a kumpel z ktorym robilem poprzednego fiata juz "tu" nie mieszka...
kuchenka gazowa nie starczy. wiec ?
a ja polecam palnik na mapp

tak szybko nagrzewa pokrywke że nie rozlutuje reszty ; ]
194.6.255.* napisał:
mysle, zee z cieciem nie bedzie az takiego problemu - mam dremelka i nawet umiem sie nim poslugiwac... eh - chyba czas sie zabrac za dlubanie83.11.63.* napisał:
a ja polecam palnik na mapp

tak szybko nagrzewa pokrywke że nie rozlutuje reszty ; ]
taaa, jasne hincó

ja polece tlen acetylen, jak sie nie zle wkurzylem po kilku godzinnej reperacji fiata to potraktowałem go nim to sie biedak stobił prawie cały (troche za duzo tlenu czy co





tak zeby było jasne - propan butan najlepszy, chyba ze ktos ma bardzo wprawina reke

83.17.171.* napisał:
Nagrzewnica przepiękna, zresztą tak jak poprzednie.Umiejętności władania szpachlą to ci szczerze zazdroszcze - Ja w mojej nysie na tym właśnie etapie utknąłem - dzioby mi wielkie wychodzą i w efekcie prawie 250g poszło i jest jakaś 1/8 roboty.
87.248.76.* napisał:
Tru, tru- jak już pisałem mozolna robota. Ale "wszystko jest dla ludzi" a "trening czyni mistrza". Walcz dalej
83.144.122.* napisał:
Jesli chodzi o szpachlowki to firma Novol posiada takze szpachlowke wykanczajaca (zamiast rozowej - zielona puszka)jest bardziej miekka, lepiej sie ja rozprowadza i troche lepiej szlifuje.
szpachlowka uniwersalna stosowana byla bardziej jak podklad.
80.244.149.* napisał:
Mam pytanko. Czy gotowałes ta nagrzewniczke w samym occie czy był on rozcieńczony z wodą ?????Ja planuje gotować Rekorda. Czy takie gotowanko nie zaszkodzi cynie????
87.248.76.* napisał:
Nie- nie zaszkodzi. Cyna sczernieje a mosiądz i miedź pokryje się takim "brudnym" nalotem- wszystko do usunięcia w typowych środkach myjących/piorących.80.244.149.* napisał:
OK. Wielkie dzięki za odpowiedź. Zabieram sie do pracy nad moim Rekordem. Jak go doprowadze do świetności to zapodam jakies fotki.195.225.248.* napisał:
Witam,Posiadam pewna chlodnice i z niej wychadza miedziane rurki fi 12, planuje ta rurke zakonczyc jakims kruccem NK12. wyglada to mniej wiecej tak http://www.mechlin.somee.com/lada15.jpg (rurki fi12 tylko bez tej przylutowanej koncowki sama rurka), mam pytanie, jaki musze kupic kruciec zybym mogl go wlutowac do rurki albo jaka kupic koncowke jak na zdjeciu zeby mozna ja bylo zalutowac w rurce i potem przykrecic do niej jakis NK12...
dzieki
87.248.76.* napisał:
W otwór 12mm nie wlutujesz mufki- z wyjątkiem 1/8" ale to chyba mija się z celem (małe średnice i stosunkowo trudny dostęp do króćców z takim gwintem).Możesz na stałe wlutować króciec z gwintem 1/4"- otwór pod gwint 1/4" to 11,80mm więc chyba powinno dać radę.
Ewentualnie możesz spróbować nagwintować samą rurkę (pod warunkiem, że jej ścianki są odpowiednio grube).
195.225.248.* napisał:
Postaram sie kupic taki krocciec i wlutowac na stale tylko nie wiem gdzie w krakowie taki dostac, bylem w castoramie i powiedzieli ze sa ciezko dostepne
Jak by ktos mial na terenie krakowa to moge kupic od niego...
Pozdro
Podobne tematy
Działy
Copyright © 2002-2025 | Prywatność | Load: 29.04 | SQL: 1 | Uptime: 42 days, 20:14 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl