heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Poniedziałek 29 kwietnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Nagrzewnice Corsa, Polonez ! Fotki !


83.16.7.* napisał:
W sobote w koncu dotarla pompka (pare fotek ponizej)
Wczesniej zaczalem przygotowywac nagrzewnice. Oto postepy prac przy nich.

1. Nagrzewnica z poloneza. Wyczyszczona, skrocona. Pozostalo jeszcze polutowac cala,
wstawic gwinty 1/4 cala, doprowadzic do jakiego ludzkiego wygladu icon_smile3.gif. Ta bedzie
zamocowana na zewnatrz obudowy pod zasilaczem. Zamontuje na niej jedna 120-stke
w taki sposob aby przeciagala powietrze przez przednia chlodniczke,
cala obudowe i na koncu tylnia chlodniczke. (taki jest plan icon_smile3.gif )
http://img306.imageshack.us/my.php?image=dscn26849iw.jpghttp://img318.imageshack.us/my.php?image=dscn26802gu.jpg
http://img310.imageshack.us/my.php?image=dscn26776vj.jpghttp://img310.imageshack.us/my.php?image=dscn26764zj.jpg
http://img298.imageshack.us/my.php?image=dscn26731ra.jpghttp://img300.imageshack.us/my.php?image=dscn26701nb.jpg
http://img301.imageshack.us/my.php?image=dscn26690he.jpghttp://img314.imageshack.us/my.php?image=dscn26678gi.jpg

2. Nagrzewnica z opla corsy. Wstepnie wyczyszczona, pocieta na maksa icon_wink2.gif. Trzeba ja jeszcze
polutowac z kazdej strony icon_smile3.gif, wstawic gwinty 1/4 cala i "odpicowac". Planuje ja zamontowac
z przodu obudowy w http://www.hardwarelux.de/ralf/compucaseci6920/filter.jpg miejscu. Nie jestem pewien czy nie bedzie jakichs klopotow z zamontowaniem jej.
http://img350.imageshack.us/my.php?image=dscn26644af.jpghttp://img320.imageshack.us/my.php?image=dscn26627gb.jpg
http://img317.imageshack.us/my.php?image=dscn26610jj.jpghttp://img346.imageshack.us/my.php?image=dscn26603xr.jpg
http://img293.imageshack.us/my.php?image=dscn26582od.jpghttp://img299.imageshack.us/my.php?image=dscn26561yc.jpg
http://img279.imageshack.us/my.php?image=dscn26547zr.jpghttp://img305.imageshack.us/my.php?image=dscn26513kh.jpg
http://img318.imageshack.us/my.php?image=dscn26490zm.jpghttp://img312.imageshack.us/my.php?image=dscn26481ih.jpg

Zamontowany zostanie rowniez bloczek przedstawiony http://forum./index.php?showtopic=140156
Zastanawiam sie jeszcze jak to wszystko polaczyc. Nie zmieniajac sposobu w jaki jest
dostarczana ciecz do blokow (tzn. rozdzielenie strumienia cieczy).

pozdrawiam
ps. Fotek nie jestem w stanie robic na biezaco, nie posiadam aparatu icon_sad2.gif .
Wkleilem zawartosc postu umieszczonego na innym forum (schodzi troche z pisaniem).

217.117.128.* napisał:
3 pytania odnosnie fiata
1: czy blaszki miedziane sa przylutowane do kanałów??
2 : czy w większości fiatów finy miedziane są pomalowane tylko tak blisko krawędzi???
3: dużo kanałów w fiacie miałeś przytkane cyną??jak ją usunołeś???

83.16.7.* napisał:


1. tak
2. mysle ze tak
3. cyny bylo bardzo niewiele w kanalach (prawie nic), pomogl brzeszczot od pilki wlosowej
Ogolnie nagrzewnica byla bardzo czysta jak na swoj wiek (na plynie pracowala).

83.24.54.* napisał:
hehe odoba mi sie ten pociety opel .. planujesz go zmniejszyc tak zeby weszla na niego 120 ?? he powodzenia z lutowaniem tego wszystkiego .. bo roboty to bedziesz mial .. ale dasz rade icon_smile3.gif aa i jeszcze jedno pytanie czym ty zes ja tak robno pociol ? icon_smile3.gif

83.16.7.* napisał:

Sam rdzen ma teraz wymiar 135 x 150. Planuje ja zamontowac w przedniej czesci obudowy,
tak aby nie byla widocza (pomiedzy blacha obudowy a przednim panelem). Moze cos z tego wyjdzie.
A jak nie to bedzie z tego "PRO" chlodnica icon_wink2.gif
Cieta byla zawykla pilka do metalu icon_smile3.gif.

62.179.43.* napisał:
Pociete i wyczyszczone nagrzewniczki wygladaja rewelacyjnie !! icon_smile3.gif

Zycze powodzenia w lutowaniu icon_smile3.gif

83.16.7.* napisał:
W koncu drgnelo z chlodniczkami. Wyszlo na to ze musze skrocic
maksymalnie chlodniczke (corsa) ktora ma byc umieszczona z przodu obudowy, pod panelem.
Usunalem resztke icon_smile3.gif starych zbiornikow chlodniczki. Zostaly dorobione nowe.
Musialem zrezygnowac z gwintow, na rzecz wlutowanych na stale kroccow (rurek 6/8mm).

Po lutowaniu:
http://img309.imageshack.us/my.php?image=dscn32063gn.jpghttp://img257.imageshack.us/my.php?image=dscn32091jt.jpg
http://img126.imageshack.us/my.php?image=dscn32125yv.jpghttp://img165.imageshack.us/my.php?image=dscn32188gh.jpg
http://img41.imageshack.us/my.php?image=dscn32197ge.jpghttp://img37.imageshack.us/my.php?image=dscn32212jg.jpg
http://img301.imageshack.us/my.php?image=dscn32235zi.jpg

Po szpachlowaniu i przymiarka do przedniego panela:
http://img283.imageshack.us/my.php?image=dscn32629ek.jpghttp://img300.imageshack.us/my.php?image=dscn32708za.jpg
http://img226.imageshack.us/my.php?image=dscn32909ql.jpghttp://img152.imageshack.us/my.php?image=dscn32866fa.jpg
http://img76.imageshack.us/my.php?image=dscn32884hh.jpg
Jesli nie wystapia jakies nieprzewdziane klopoty z zamontowaniem to nie bedzie
praktycznie jej widac. Pozostalo juz tylko ja pomalowac icon_smile3.gif.

No i przy okazji nowy nabytek icon_wink2.gif D-Tek MAG (CSP-MAG):
http://img123.imageshack.us/my.php?image=dscn32336cz.jpghttp://img179.imageshack.us/my.php?image=dscn32424aq.jpg
http://img191.imageshack.us/my.php?image=dscn32435bj.jpghttp://img292.imageshack.us/my.php?image=dscn32451po.jpg

No to tyle na razie icon_wink2.gif.
pozdrawiam

82.139.15.* napisał:
Rewelacja ta Corsa icon_smile3.gif

212.160.30.* napisał:
rewelacja:)
moglbys podac wiecej szcegolow na temat corsy?
na co zwracac uwage przy cienciu lutowaniu...
ps. szykuje sie ladne wc icon_smile3.gif

83.28.227.* napisał:
Widac, ze Corsa jest zrobiona b. dokladnie. Wyglada swietnie!!! Tylko szkoda, ze musiales zrezygnowac z gwintow, na rzecz tych rureczek.

83.25.130.* napisał:
Wyszlo super... naprawde respect icon_smile3.gif

83.24.42.* napisał:
he no i extra odrazu mi sie chce modowac mojego kadetta ale musze sie powstrzymac bo narazie stanelem na fiacia :] he he :] aa i powiedz czym to lutowales i jak ? bo mi jakos tak nie chce wychodzic .. ;(

83.16.7.* napisał:
Th0m4S ->
pipanol-pl ->
Podczas ciecia w zasadzie najbardzie trzeba uwazac na ta czesc ktora ma pozostac.
Kanaly w corsie (kadet) zrobione sa z ok. 0,2 mm (nie moglem dokladniej teraz zmierzyc)
blachy mosiezniej. Ciecie idzie wzdluz kanalow (przecinane sa lamelki), i dla bezpieczenstwa
jak najdalej kanalu ktory ma pozostac. Cialem normalnym przeszczotem do metalu (nowym).
Pozniej usonalem pozostalosc po lamelkach (malutkimi, zakonczonymi ostro nozyczkami:)).
Zbiorniki (bardzo ostroznie, ze wzgledu na grubosc blachy w poblizu ktorej kreci sie tarcza)
zeszlifowane szlifierka (nie do konca). Pomiedzy blacha zbiornikow a rdzeniem chlodniczki
jest jeszcze cyna, jesli sie pokaze to wystarczy szlifowania tym miejscu. Jesli to sie uda zrobic icon_wink2.gif,
to reszta jest latwiejsza. Pozostaje juz tylko dorobienie zbiornikow (zrobilem je z rurki miedzianej)
no i zlutowanie wszystkiego.
Do lutowania uzylem: lutownicy kolbowej 160W, pasty lutowniczej Degufit 3000 (kolega poratowal)
i cyny takiej w palkach (kupowana na wage, bez topnika). Dodam jeszcze ze jest to doskonala
pasta, swietnie sie lutuje przy jej pomocy. Przed lutowaniem powierzchnie dobrze wyczyszczone.
Mialem problem z minimalna iloscia jakiegos osadu (kamien?, jakis nalot?) na powierzchni rdzenia,
w miejscu lutowania zbiornikow. Papierem sciernym nie bardzo szlo to usonac, bo przy okazji
"znikal" rdzen. Pomogla mosiezna szczotka druciana. Troche "delikatniej" obchodzi sie
z mosiadzem. Natomiast nalot, i czesciowo stara cyna zostala usonieta.
Nastepnie kazda czesc ktora ma byc lutowana, zostala pocynowana przy pomocy tej pasty
(zawiera cyne i jakas chemie, doskonale rozprowadza sie po podlozu)
w miejscach przyszlych lutow. Podczas wlasciwego lutowania potrzebne jest
jakies doswiadczenie albo dobre wyczucie.
W czasie lutowania zbiorniczkow aby sobie ulatwic wstepnie nagrzalem
malym palniczkiem (rozna pojemnosc cieplna lutowanych elementow).


OT. Pipanol-pl jak bys mial jeszcze klopot z lutowaniem to pytaj na PW.

>>> UPDATE 10.08.2005<<<
Dwie fotki po malowaniu. Nie za bardzo wyszlo, ale jest czarne icon_smile3.gif.
http://img357.imageshack.us/my.php?image=dscn32972zg.jpghttp://img356.imageshack.us/my.php?image=dscn32983ju.jpg
Ciekawa nagrzewniczka wpadla mi lapki. Szerokosc idealna do zatoki 5,25.
http://img357.imageshack.us/my.php?image=dscn33225nk.jpghttp://img355.imageshack.us/my.php?image=dscn33234vp.jpg

83.24.33.* napisał:
hehe no i bajer .. ;] moze dla tego mialem te kloopoty bo bez topnika lutowalem .. moze czas uwerzyc w jego nadzwyczajne wlasnosci .. ;]

83.27.125.* napisał:
Ta Twoja "ciekawa" nagrzewniczka to napewno Honda, ale jaka dokładnie to już nie wiem icon_wink2.gif
Ale obstawiam Prelude :]

83.28.222.* napisał:
Robote jaka wykonales naprawde podziwiam, ael jak teraz tak patrze na ta czarna nagrzewniczke, to cos mi nie do konca pasuje. Moze finy powinny byc lekko pomalowane- Grzechu tak ladnie pomalowal kiedys u siebie na pomaranczowo. Albo moze bardziej mi sie poodbalo, jak to mialo kolor bialy. W kazdym razie pracy widac miales sporo i to sie liczy, ze zrobione dobrze ;]

83.16.7.* napisał:
pipanol-pl -> pomoc pasty jest niezastapiona, ale tez dobrze trzeba oczyscic powierzchnie.

muciek -> kupilem ja, jako nagrzewnice do Toyoty Cariny 2,0D (tez japoniec icon_smile3.gif ).

narcyz -> pedzelkiem nie bardzo szlo malowanie "lamelek" icon_smile3.gif.

83.27.125.* napisał:

A wygląda jak Honda icon_wink2.gif
On Cariny tez widziałem, ale była ciutke mniejsza, kwadratowa, inny układ rurek, przynajmnij tak mówił szrotmaster, że to Karinka icon_wink2.gif
Moge dodac do WEN ? icon_smile3.gif

83.16.7.* napisał:

Pewnie.
Zewnetrzne wymiary ze zbiornikami (bez rurek):
wysokosc - 265 mm
szerokosc - 146 mm
grubosc - 60 mm

83.16.7.* napisał:
Witam po malej przerwie icon_smile3.gif
Poldek skonczony. Polaczylem w nim funkcjonalnosc chlodniczki i zbiornika na wode
(powiekszona czesc dolna chlodniczki, wlutowany gwint).
Jak sie to sprawdzi to sie okaze pozniej po zamontowaniu.
Wlutowane rowniez zostaly gwinty w boczne powierzchnie
(do zamocowania shrouda (?), mozna je rowniez wykorzystac do zamontowania calej chlodniczki),
i po dwa gwinty w gornej czesci (ma pelnic role zbiorniczka).
Tak teraz wyglada poldek icon_wink2.gif.
http://img378.imageshack.us/my.php?image=dscn38479ss.jpghttp://img332.imageshack.us/my.php?image=dscn38510nb.jpg
http://img290.imageshack.us/my.php?image=dscn38523wd.jpghttp://img297.imageshack.us/my.php?image=dscn38556ft.jpg
http://img353.imageshack.us/my.php?image=dscn38568mz.jpghttp://img241.imageshack.us/my.php?image=dscn38584yj.jpg
http://img371.imageshack.us/my.php?image=dscn38632pn.jpghttp://img369.imageshack.us/my.php?image=dscn38642sq.jpg
http://img361.imageshack.us/my.php?image=dscn38703rw.jpg
Thanks to ImageShack for http://imageshack.us
pozdrawiam


83.29.75.* napisał:
baaardzo fajne, gdyby mój rekord był szczelny to bym podobnie go zrobił icon_biggrin3.gif
myślałeś o mocowaniu do wentylatorów?

84.10.25.* napisał:
Tą nagrzewinczkę od poldka rozlutowywałeś czy ciołeś ??
Bo ja nie mogę jej rozlutować, Rzucam ją na kuchenke, czekam 2min, i cic :/
Nawet cyna nie zaczyna się topić icon_sad2.gif
Co jest?? Co robie nie tak??
pozdro

83.24.165.* napisał:
NIE no bajer maxymalny! icon_biggrin3.gif
O takich gwintach do mocowania chłodniczki w budzie to ja marze. GDyż jest to dosyć uciążliwe!

83.16.7.* napisał:
hinco ->
tak, do tego sa gwinty wlutowane w boczne scianki, na dniach jak bede mial czas
zrobie shrouda

piotralek ->
najpierw odcialem gore i dol, pozniej kuchenka icon_smile3.gif
calej nagrzewnicy raczej tak mocno nie ogrzewaj bo zrobisz sitko z niej.


83.29.75.* napisał:

wiecej mocy!
drugi 3 4 palnik icon_wink2.gif

217.117.128.* napisał:
pitralek > jak rozlutowujesz na kuchence to kirey się już nagrzeje i cyna robi się miękka to wydłub ją śrubokrętem ,ile sie da, to wtedy zbiorniczki słabiej się reszty trzymają , potem mozna podważyć zbiorniczki nożem i powinny odejści od nagrzewniczki , ja tak robiłem i zdało to egzamin icon_wink3.gif , powodzenia

83.25.1.* napisał:
piteq widzę, że bardzo ładnie wyczyściłeś finy z farby na nagrzewnicy od poloneza. Możesz powiedzieć jak to robiłeś? W ogóle te finy mają ładny kolor. Czyściłeś je chemią, czy to tylko na zdjęciach taki kolor widać?

dodane:
A może mi się przywidziało, że były czyszczone icon_smile3.gif

W takim razie jeszcze jedno pytanie. Boczne blachy na tej nagrzewnicy mają gwintowane otwory, które są dość głębokie. Jednak o ile dobrze pamiętam w oryginale nagrzewnica poloneza nie ma takich grubych blach, więc skąd u Ciebie się takie głębokie wzięły?

83.16.7.* napisał:
Jamin ->
Finy nagrzewniczki nie byly czyszczone z farby, jedynie z brudu. Na fotkach tylko tak ladnie wyglada.
Boczne blachy nagrzewnicy sa "oryginalne" icon_smile3.gif. Maja powiercone dziurki i przylutowane nakretki
http://imageshack.us

83.24.235.* napisał:
drugi mechl!n nam rosnie icon_wink2.gif

GJ icon_smile3.gif

80.53.1.* napisał:
Ful rispekt dla Ciebie! icon_biggrin3.gif

199.67.138.* napisał:
piteq tez nowe zbiorniczki w corsie to przecieta miedziana rurka?

wyglada super icon_smile3.gif

wogole dobra robota
gratz icon_smile3.gif

a jeszcze jakbys mogl
ciekawi mnie jak zrobiles obudowe taka do poldka....

83.16.7.* napisał:
robocat ->

Rdzen w tej nagrzewnicy byl skracany. Boczne blachy poldka koncza sie rowno z gornymi zbiornikami,
przestrzen ta jest wypelniona szpachla. Natomiast na dole jest powiekszony zbiornik i rowniez przy
pomocy szpachli wyprofilowany.

Shroud juz prawie skonczony. Jutro go pomaluje.
Fotki tez beda. icon_smile3.gif


Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 1.58 | SQL: 1 | Uptime: 56 days, 12:20 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl