heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Sobota 21 grudnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

3dstudiomax + Film


83.5.253.* napisał:
czy ktoś orientuje się z was jak wkleić poruszajace się obiekty w jakiś film? np kule z pistoletu wkleić w scene jak to w matriksie. Niewiem czy przypadkiem film nie jest tłem a kule w ujęciu tworzą scene lub cos.... ktoś zna odpowiedz ?


ps: kule wyrenderowane w 3dstudio w film np avi

81.219.231.* napisał:
tak właśnie jest.. na necie są tutoriale jak zrobić każdą z kulktowych scen z matrixa.. od łyżki przez kule do bullet tima z rotujacą kamerą...

Ja osobiście robiłęm to w taki sposób, że renderowałem kule na niebieskim tle a potem w programie do obróbki filmów nakąłdałem je jak w blueboxie... a to dlatego iż nie mam 3dsa i nie mogłęm wcyztać filmu jako tło... a tak to się fachowo robi...

Podobnie robisz efekt light saberów z gwiezdnych wojen.. Nagrywasz scene walki z jakimiś pałkami... Potem wgrywasz to do 3dsa jako podkład i dorenderowywujesz miecze świetlne...

do efektów specjalnych polecam program PARTICLE ILLUSION.. za jego pomocą można zrobić praktycznie wszystko.. a efekt wręcz powala na kolana icon_smile3.gif

http://www.wondertouch.com/

83.5.199.* napisał:
o, i ta odpowiedz mnie usatysfakcjonowała, dzięki icon_biggrin3.gif

83.70.181.* napisał:

o, i ta odpowiedz mnie usatysfakcjonowała, dzięki icon_biggrin3.gif


Jesli posiadasz 3D Maxa, to warto zaintersowac sie opcja Script Editor i Postprocessing. Juz totriale w 3D Maxie sporo objasniaja, a w necie znajdziesz mnostwo innych przykladow zastosowan.
Najprostszy sposob to wczytac film jako tlo, ustawic ilosc klatek identyczna dla sceny do tych ktore masz w filmie, w viewporcie kamery ustawic "Display Background", wlaczyc Safe Frame i tylko dopasowywac wszystko icon_wink2.gif
Ale uprzedzam: zeby wygladalo lepiej niz smok w Wiedzminie, to trzeba troche posiedziec i paznokci poobgryzac.

81.219.251.* napisał:
albo renderujesz scene z kanałem alfa i montujesz w adobe after efeckt i najlepjej jak już skończyłeś wszystko w scenie to filimiki zapisuj w .tga i potem montaż w premiere

83.5.218.* napisał:
teras to się zastanawiam jak wkleić tło w scene z bluboxem

212.186.128.* napisał:
jesli bawisz sie maxem to tu masz prosty tutorial do "bullet time matrix"
http://www.3d-resources.com/3d_studio_max_tutorials/bullet_time_matrix_effect_tutorial.html

83.5.218.* napisał:
takich stron to ja mam w zakąłdkach od groma, najbardziej interesują mnie darmowe objekty 3dmodels to pobrania, bo samemu robić to troche czasu szkoda, a teraz główkuje, i musze plikiem help w maxie się zająć jak nakręconego np siebie na niebieskim tle wkleić w jakieś normalne tło..

83.26.132.* napisał:
etam, modelowanie to najlepsza czesc zabawy w programach 3d, przynajmniej dla mnie icon_wink2.gif

81.219.231.* napisał:
zależy w czym robisz.. zazwyczaj w programach jest efekt wideo CHROMAKEYING lub coś podobnego.. tam wybierasz sobie jaki kolor jest kolorem BLUE icon_smile3.gif... i ten kolor zostaje wycięty a reszta pixeli przechodzi i nakłąda się na inne tło/filmik które jest na ścieżce pod spodem...


83.5.218.* napisał:
CYTAT
zależy w czym robisz..


szkoda ze mam czasu malo na lepsza zabawe, przydałby sie weekend wolny, a co do prpgramów którymi sie bawie to mam:

full versions:
-3d studio max 6.0 + upgrades
-particle ilusion 3.0 (tez mi sie spodobal)
-cyberlink power director juz "do wyprodukowanaia"
-dr.divx 5.0 (malo kiedy korzyystam)

a autocad2005 i cala reszta tego oprogramowania które posiadam to ciężko obczaić w kilka chwil icon_biggrin3.gif icon_biggrin3.gif

icon_biggrin3.gif inspiracja od Stanisława Mąderka, pozdro icon_biggrin3.gif icon_biggrin3.gif

PS: nałożenie mieczy świetlnych zeby poruszały sie za ruchem ręki to trzeba im zrobic trajektorie ruchu? czy bawic sie recznie w te autokey ?

81.219.231.* napisał:
CYTAT("wirion")
PS: nałożenie mieczy świetlnych zeby poruszały sie za ruchem ręki to trzeba im zrobic trajektorie ruchu? czy bawic sie recznie w te autokey ?


i tak i tak.. :] Najlepiej jednak użyć keyfrejmingu... to się zawsze sprawdza i jest nieco lepsze (często sporo) niż ustawianie pozycji mieczy klatka po klatce icon_smile3.gif Kiedyś tak robiłem w starym programie animator pod win95, na szczescie webcam dawał 12 klatek /s więc dużo tej edycji nie było... icon_biggrin3.gif

do obróbki wideo polecam sony vegas... dużo lepszy niż premiere pod wieloma względami...

83.5.218.* napisał:
mam jeszcze taki problem, czemu 3dstudiomax nieotwiera mi plików formatu .3ds, a otwiera tylko .max ?? czy ten .3ds to jest w ogóle pod maxa format?? icon_smile3.gif

ps: problem jest jak czasem z neta sciagne jakies modele

ps2: ma ktos z was czasem gotowy model kul z matrixa "bullet time" ?

212.186.128.* napisał:
otwiera
tylko import zrob a nie open icon_razz.gif
co do kul to zrobisz sam bez problemu nawet wychodzac od prymitywow
albo line i lathe, masz duzo mozliwosci icon_razz.gif


81.219.231.* napisał:
no nie przesadzaj.. pociski to się robi w 10 minut i wyglądają jak żywe icon_smile3.gif


83.5.203.* napisał:
no dobra zrobie sam, jeny icon_biggrin3.gif icon_biggrin3.gif icon_biggrin3.gif ale w necie keidyś były już gotowe z animacja, a tak samemu trzeba się zabrac za to, no trudno :]

CYTAT
otwiera
tylko import zrob a nie open icon_razz.gif


no racja, dzięki icon_biggrin3.gif

83.70.181.* napisał:
A ja powtorze z uporem maniaka: zamiast sie meczyc z postprocesingiem w jakims zewnetrznym programie (ktory nie uwzgledni mnostwa rzeczy, jesli obiekt renderowany jest polprzezroczysty) to uzyc odpowiednich narzedzi wbudowanych w 3D Maxa. Pierwszy krok: lekcja posprocessing w 3D Max Tutorial.
W Maxie za duzo nie siedze, ale za pomoca rzeczy nauczonych z tutoriala udalo mi sie zrobic komete uderzajaca w centrum mojego miasta... I nie ma problemow z antyliasingiem przynajmniej...

83.5.203.* napisał:
te miecze swietlne po renderingu filmu to mi tak fajnie nieswieca, wiecie czemu ? swieca przy zwyklym renderze tylko, ale to pewno kwestia jakiejs opcji ktorych tam wiele...........

ps: olac, zrobiłem matrix bullet time i mi pasi icon_biggrin3.gif

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 2.13 | SQL: 1 | Uptime: 142 days, 6:04 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl