heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Niedziela 22 grudnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Temporal Anti-Aliasing


62.87.150.* napisał:
O co chodzi z tym "Temporal Anti-Aliasing" i jak "to" się uruchamia??

83.16.22.* napisał:
To nowy rodzaj AntiAliasingu u ATI. Prawdopodobnie zawita wraz z wejściem R420. Oczywiście od dawna był w sterach ale nikt o nim nie wiedział. icon_wink3.gif Działa Na kartach DX9 czyli od R3xx. Testowałem to na sterach 4.2 i 4.4 z czego na 4.2 widziałem znacznie wydajniejszy AA. Nie wiem czemu na 4.4 działa słabo ale jeszcze nie przetestowałem do końca.

Jak uruchomić na Cat4.2:

1. Uruchamiamy RegEdit
2. Wchodzimy: HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlClass{4D36E968-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\0000Settings

(miejsce pogrubione może u was się nieznacznie różnić icon_wink3.gif )

3. Następnie klikamy np. na TVContrastDefaultNTSC i tworzymy Wartość ciągu o nazwie: TemporalAAMultiplier. Po utworzeniu dajemy mu wartość 2 lub 3. Chłopaki z servisu BEYOND twierdzą, że lepiej dać 2. icon_cool3.gif

4. Następnie wchodzimy do Panelu sterowania i dajemy Vsync - zawsze włączone

5. Dajemy restart kompa (konieczne)

Od teraz mamy nowy AA.

Jak uruchomić na Cat4.4:

1. Tak jak wyżej
2. Szukamy: HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicesati2mtagDevice0

3,4,5 - tak jak wyżej.

Ma to być szybszy AA oraz ładniejszy! Wszystko okaże się w praniu! icon_smile3.gif

A tutaj link do progsa testującego poprawność działania nowego AA:

http://www.users.on.net/triforce/d3d_fsaaviewer/d3d_fsaaviewer-5.zip

Jeśli po włączeniu AA4x i uruchonmieniu FSAAviewer5.1 widzisz w pierwszym kwadracie nieruchome 4punkty to znaczy, że masz nadal stary AA. Temporal Anti-Aliasing ce<span style="color:red;">[ciach!]</span>e się tym, że w każdym FPS ma zupełnie inne położenie (w tym kwadracie będziesz widział szybkie mrowienie punktów).

Od razu mówię, że nVidia (wraz z nv40) nie ma tego AntiAliasingu pownieważ nie obsługuje programmable sample pattern.

83.16.22.* napisał:
Więc po przetestowaniu stwierdziłem, że na Cat4.4 Temporal Anti-Aliasing nie działa. Ostatnie stery na jakich działa to Cat4.3! Potwierdzam, że zdecydowanie lepiej wygląda ustawiając T-AA 6x2 niż 4x3. Ale. Potestujcie u siebie i sami zobaczcie. Wydajnościowo napewno lepiej! icon_wink3.gif

212.186.132.* napisał:
Ja tam poczekam aż ATI uaktywni tą opcje w sterach, skoro tego nie zrobili musi być jakiś powód...

PS. Słyszałem że w CAT 4.5 szykuje się jakaś rewolucja

217.30.133.* napisał:
Faktycznie, na moich najnowszych Omegach (2.5.36b) TAA nie działa. Będę chyba musiał poczekać na Catalyst 4.5. icon_sad2.gif

217.99.177.* napisał:
A ja właśnie ściągam omegi 4.2 icon_smile3.gif i będę zaraz walczył i włączę sobie TAA hahaha.
kojak_ct najbardziej mnie dziwi dlaczego trzeba włączyć Vsync bo to mi się z deka nie widzi .

195.205.244.* napisał:
no wlasnie po kiego ten v-sync ?

212.186.132.* napisał:
http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=11889&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=000c5ceeb4cc2e96e6d7dae08ed81dfb

Tu macie topic o tym, jak dla mnie gdyby ATI uważało że ta funkcja jest sprawna, i nie robi żadnych kłopotów to poprostu udostępniła by ją w sterach... Ale z drugiej strony Historia z R9500->9700 icon_confused2.gif

W każdym razie ja czekam aż to będzie mniej kłopotliwe, nie chce mi sie ściągać wcześniejszych CAT.

62.179.57.* napisał:
Troche pytanie nie zwiazane z tematem ale nie chce zakladac nowego watku, jakie w/g was sa najlepsze stery do Radeonow? Ja uzywam Omegi 2.5.22 i wyniki takie co w podposie. Wydaje mi sie ze 3DM03 mam troche za malo bo jak patrze to co ma J-A-J-O to ma gorsza grafike a ma 6k icon_neutral3.gif

195.116.185.* napisał:

masz nizsze fsb to dlatego, 3dmarki sa bardzo czule na wydajnosc pamieci u ciebie chodzi na 300 a u niego na 366, poza tym na jakich ustawieniach testowales grafe ?? moze on mial inne stery przylukaj i sie go zapytaj jak i co mial ustawione najlepiej przez pw

212.186.132.* napisał:


A pozatym zobacz że moja karta na rdzeniu ma więcej niż XT, a na pamięciach tylko 20 mhz mniej. Na standardowym taktowaniu mam coś koło 4,200~4,400 - nie wiem dokładnie, bo tylko raz odpaliłem karte na default icon_biggrin3.gif

UPDATE:
Co do sterów to zawsze instaluje nowe Omegi, niezależnie czy wynik mi spada czy nie, poprostu już wole miec te kilka FPS mniej w jakiejś tam grze, niż jakaś inna miała np. sypać błędami. Obecnie jade na Omegach 2536b.

149.156.69.* napisał:
virtuomaniak: to co powiesz na to ze ja mam 6319 3d2k3? icon_smile3.gif

217.99.177.* napisał:
Coś nie działa u mnie ten TAA i nie wiem dlaczego wszystko zrobiłem doberze.

62.179.57.* napisał:
Powiem ze dobry wynik icon_biggrin3.gif
Ale masz krecony poroc pamieci itd.
A na jakich sterach jedziesz i co zmienieles w ustawieniach?

83.16.22.* napisał:
icon_arrow.gif Nierealny

Prawdopodobnie nie działa dla tego, że źle wpisałeś do rejestru. To jest tak, że co stery to inne miejsce wpisania! Wpisz może tu: HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlVideo{9F8DFB31-A616-4BD1-B108-B6FA3428E63C}\0000Settings. To pogrubione to u Ciebie może być inaczej. Kwestia sterów. U każdego inaczej! Jeśli to nie pomoże to wyszukaj w rejestrze: AntiAliasSamples Pewnie znajdziesz kilka (ok 4-6wpisów) i tam dopisuj to co trzeba. Najpierw w jednym, jak nie zadziała to kasujesz z pierwszego i wpisujesz w drugi aż zadziała. Aha. Zauważyłem u siebie, że w Control Panel musisz mieć włączone np. 4x bo inaczej nie zadziała!

80.55.134.* napisał:
oj ale zamiach ale na Omegach 2.5.22 nie zabardzo mi to chce smigac

217.99.177.* napisał:
Działa icon_smile3.gif a tutaj link, który super objaśnia jak uaktywnic TAA:
http://www.elitebastards.com/page.php?pageid=4533&head=1&comments=1

83.31.21.* napisał:

wg tego co przytoczyl >nierealny< dużej różnicy to to nie ma laugh.gif
pozdr

83.30.19.* napisał:
Jak to nieduza roznica - mnie wydaje sie calkiem spora... Skoro np TAAx2 daje efekty wizualne AAx4 przy wiekszej niz AAx4 liczbie klatek to chyba dobrze, nie icon_question.gif I porownanie w Colinie 04 2xTAA vs 4xAA roznica 30kl/s icon_exclaim.gif

213.77.237.* napisał:
O Qrna fajne to - zaraz przetestuje icon_smile3.gif
Ati w odroznieniu od nv potrafi pozytywnie zaskakiwac icon_biggrin3.gif

62.179.45.* napisał:
Gdzie wlaczyc
4. Następnie wchodzimy do Panelu sterowania i dajemy Vsync - zawsze włączone bo nie moge znalesc icon_neutral3.gif
EDIT
Ustawilem cos i mialem 7 klatek icon_biggrin3.gif wiec postanowilem to usunac

62.121.67.* napisał:
ee tam nie mozna. Zaraz wlacze to na swoim FX'ie (joke). A tak na margineie to moze to niezle pokrzyzowac plany ATI. Kto bedzie kupowal nowa karte (oprocz zapalencow) skoro ma sie taki AA w R(V)3x0

150.254.36.* napisał:
Ten tryb bedzie pewnie udostepniony jako dodatkowy, wiec no stress.

212.186.132.* napisał:


Potwierdzam, na CAT 4.4 działa bez problemu, ale czy jest szybszy... tego nie moge sprawdzić gdyż działa on przy włączonym Vsync

80.55.210.* napisał:
Jest szybszy! icon_cool3.gif Chodzi o to, że włączając w sterach AA2x działa z prędkością 2x a wygląda jak 4x (2x2T). icon_wink3.gif Cieszę się, że ATI robi coś dla swoich klientów. I pewnie to będzie jedna z rewolucji w nadchodzących sterach. Pewnie jeszcze nie w 4.5 ale być może już w 4.6. icon_smile3.gif

212.186.132.* napisał:
Ale w farcry sypie błędami przy tym AA icon_sad2.gif

213.77.237.* napisał:
Hajmon3 - jesli nowa karta Ati bedzie dysponowac odpowiednia moca to znajdzie sie duzo ludzi co ta karte kupi.(przeciez nie o AA tu tylko chodzi)

80.55.210.* napisał:
Kaszani się FarCry? Hmm icon_confused2.gif Na Beyond3D userzy testowali FarCry i wyniki były niezłe. Dziwne. U mnie wszystko śmiga! Ustawiłem to już na stałe a limit dałem na 35FPS i jestem zadowolony! icon_wink3.gif

80.48.144.* napisał:
no niby jest wlaczone, w tym programie 1 kwadrat ( migaja) vsync on (radek 9600 pro i Omegi 4.4b) i gdy wlaczam CALL OF DUTY nie widze zadnej roznicy icon_surprised3.gif mam ustawione na 4x w opcjach karty i wyglada tak samo jak wczesniej a nawet gorzej icon_surprised3.gif ???? co radzicie ??

83.16.22.* napisał:
Co radzimy??? Hmm

Nie chcę byc niemiły icon_wink3.gif ale może poczekaj jeszcze te kilka dni aż wyjdą nowe stery. Myślę, że w nich będzie nowy AA. A nastąpi to pewnie po premierze R420. Pozatym, żeby TemporalAA dobrze wyglądał musisz mieć przynajmniej 60FPS. Na jakimś serwisie wyczytałem, że minimum to te 30FPS. Obstawiam jednak te 60. Nie chce za bardzo nic prorokować albo wymyślać niewiadomo czego bo ten AA dla mnie nie jest tak dobrze znany. icon_cool3.gif

213.76.84.* napisał:
Tak ja tez musze poczekac na nowe stery icon_sad2.gif
Niestety nie znalazlem takich kluczy w rejestrze. Ale pojechalem po ciagach i niby cos podobnego bylo, lecz nowe wpisy nie daly efektow icon_sad2.gif
Aha sprawdzalem to pod w2k.

BTW to skad wiecie, ze z nowymi sterami ma byc jakas rewolucja??? Gdzie mozna o tym poczytac?

80.55.210.* napisał:


Niedawno wypowiadała się osoba odpowiedzialna za Catalysty. Pewnie w Cat4.5 rewolucji jeszcze nie będzie ale jak powiedział nastąpi to w ciągu kilku miesięcy. Byćmoże w Cat4.6 albo 4.7?

Co do T-AA to poniżej jest podana specyfikacja R420:
http://www.cooltechzone.com/reviews/video_cards/atistory_002.php

W nowościach jest:

SMOOTHVISION™ HD
+ 3Dc™ - Normal map image compression technology resulting in high detail image quality 2x/4x/6x Anti-Aliasing modes
+ Sparse multi-sample algorithm with gamma correction, programmable sample patterns, and centroid sampling
+ Lossless Color Compression (up to 6:1)at all resolutions, including widescreen
+ HDTV resolutions
+ Temporal Anti-Aliasing
+ 2x/4x/8x/16x Anisotropic Filtering modes
+ Up to 128-tap texture filtering
+ Adaptive algorithm with bilinear (performance) and trilinear (quality) option

A nowe stery pojawią się pewnie po premierze nowego układu czyli najprawdopodobniej z obsługą T-AA.

PS. Są to tylko przypuszczenia. icon_wink3.gif

80.53.153.* napisał:

Oczywiście w FarCry'u trzeba najpierw dopisać w konfigu odpowiednie linijki uruchamiające TAA. Na beyound3D w tym topicu, co podał go ktoś wyżej czytałem o tym, nie wiem tylko na której stronie, jakoś pod koniec.

80.53.155.* napisał:
Podtwierdzam u mnie działa wszystko jak należy, mam Omegi oparte na Cat 4.4
Colin śmiga jak przy AAx4 a wygląda jak na AAx6 laugh.gif

80.53.153.* napisał:
Zrobiłem kilka testów image quality w 3dmark03 i 2k1 i nie zauważyłem najmniejszej różnicy pomiędzy AAx2 a TAAx2, choć d3d_fsaaviewer pokazuje że taa działa. Na szczęście w colinie 4, farcry, bf1942 wydaje się że działa prawidłowo.

80.55.210.* napisał:
Różnicy nie widać dla tego, że na statycznych screenach będzie nadal 2xAA a nie 2T-AA. Nie da się uchwycić TempralAA na statycznym screenie dla tego różnicy nie zobaczycie! Tylko w ruchu dla tego im więcej klatek tym lepszy efekt! icon_wink3.gif

83.28.3.* napisał:
fajne tylko ze dziala tylko pod directx
pod openGL nie zuwarzylem tego efektu
wie ktoz z was moze jak to wlaczyc w opengl
mam dna 4.4 drivery

80.55.210.* napisał:
http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=11889&postdays=0&postorder=asc&start=420&sid=4b812760b8a23f98855a2ca30741b874

Cyt:
Direct 3D works great 120Hz and 100Hz no artifacts,and OpenGL works too,tested on Quake 3 and couple of other OpenGl games icon_wink3.gif

Widocznie działa.

195.116.185.* napisał:
na nowych omegach opartych na catalystach 4.4 tez dziala, trzeba tylko powpisywac temporalaamultiplier wszedzie tam gdzie podali na tej stronce http://www.elitebastards.com/page.php?pageid=4533&head=1&comments=1

80.53.153.* napisał:

No jasne! Już mi się wszystko poukładało w głowie. laugh.gif
Dzięki.
A z tego co wiem, to nie trzeba włączać Vsync - TAA sam go ponoć włącza.
Używam Omeg 4.4b a klucze wpisałem w ostanim tym długim ciągu "#$%T#$FFEF" itp (było ich u mnie ze 20 - od razu wybrałem ostatni...).
A tak w ogóle to świetna sprawa z tym taa. Brawo panowie z ati. Odblokujcie nam jeszcze po 8 dodatkowych potoków to chyba zaczne was lubieć. icon_cool3.gif
Ciekaw jestem czy NVidia "wpadnie" na podobny pomysł, bo technicznie nic <chyba> nie stoi na przeszkodzie?

UPDATE
Acha, już wiem, nvidia nie może mieć TAA...buahahah icon_twisted.gif

80.55.210.* napisał:


Nie wpadnie dla tego, że GPU nie pozwala. Chipy nVidii nie obsługują programowalnych "Sample Patternów". Pisałem o tym na początku topicu. icon_wink3.gif

80.53.11.* napisał:
ATI od razu miało odpowiednie zaplecze techniczne w już zrobionym produkcie,ciekawe czy nVidia icon_wink3.gif

195.116.16.* napisał:
Do dobrego dzialania TAA podobno potrzebne jest jak najwieksze odświeżanie monitora - 100Hz jest spoko. A jak to jest w przypadku monitorów LCD ??? Probowal ktos ??? Jakies wrazenia??

213.77.237.* napisał:
Uffffff nareszcie sie udalo!!! icon_biggrin3.gif

Jesli ktos tak jak ja smiga na w2k i podobnie jak ja ma problemy z TAA to proponuje zainstalowac najnowszego RadLinkera. Dzieki niemu wszystko przebiega ltawo, sprawnie i przede wszystki dziala wysmienicie icon_smile3.gif

83.31.104.* napisał:
Polecam nowego radlinkiera.
TA mozna odpalic bez lazenia
po rejestrach.
Pzdr.

83.16.22.* napisał:
Mogliście dać jeszcze linki! icon_wink3.gif

RadLinker:
http://users.adelphia.net/~webspace/RadLinker1008.zip

ATI Tray Tool:

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=733

Teraz każdy może włączyć TAA icon_biggrin3.gif

80.53.11.* napisał:


Przy używaniu ATI Tray Tool, po jakiejkolwiek zmianie za pomocą tego programu farcry robi się...niebieskie icon_biggrin3.gif wszystko jest jakby blue laugh.gif Jeżeli ktoś z Was ma taki przekręt niech napisze icon_wink3.gif

83.25.242.* napisał:
No właśnie w nowym RadLinkerze TAA działa bez problemu, ale mam pytanie.
jaka jest róznica miedzy ustawieniem T2 i T3? Wie ktoś ?

80.55.194.* napisał:
i co to jest Filtrowanie Anizotropowe np 2xforced? icon_redface.gif i wogule co to sa te opcje na dole takie jak
AGP textures
Hierarchiczne
Z
HyperZ
i tak dalej icon_question.gif

62.87.207.* napisał:


nVidia tez cie pozytywnie zaskoczy
zobaczysz ze jest do bani wiec kupujesz ATI
i jestes pozytywnie zaskoczony icon_biggrin3.gif

80.53.11.* napisał:


Jeżeli TAA2x2 ma jakość odpowiadającą 4xAA, to TAA3x2 powinno mieć jakość odpowiadającą 6xAA, czyli maksymalne dostępne AA wynosi aż 6xT3 czyli AAx18!!! icon_eek2.gif Jeżeli się mylę - niech mnie ktoś poprawi. Idąc dalej tym tokiem myslenia mamy AAx12 obciążającą grafę jak 6xAA (a niekiedy mniej jak wynika z przeprowadzonych testów na T2x2, x4, x6 przez Elite Bastards)! Jak jest w przypadku Temporal x 3 - nie wiem,ale może ktoś będzie miał czas i zrobi testy icon_wink3.gif

80.55.232.* napisał:
to filtrowanie TA jest zupelnie bez sensu, w nowszych grach gdzie przewaznie ma sie 30-50 FPS wyraznie widac migotanie na wygladzanych krawedziach
przy 80 FPS i wiecej powoli zanika
jednak kto ma tyle fpsow przy 8x aniso i AA ...hmmm

80.53.11.* napisał:


Daj wyższe odświerzanie icon_wink3.gif

80.55.210.* napisał:
icon_arrow.gif FrstJob

Teoretycznie masz racje. 3Tx6AA=18T-AA. Tutaj próbkę bierze się z 3 wzorów a nie z dwóch dla tego powinno być dokładniej. Ale na mój rozum będzie trzeba 3x więcej klatek niż do zwykłego AA ponieważ próbka brana jest z 3pierwszych FPS. Czyli aby uzyskać 30fps 18xAA potrzeba 90FPS inaczej będzie widać niedokładności 3T. Sprawdzę dokładnie to napiszę.

Update

Sprawdziłem 3T i niestety jakość AA jest słabsza niż 2T!! Czemu to nie wiem. Może odświeżanie powinno wynosić ok 150Hz?? icon_biggrin3.gif Lepiej używać 2Tx2AA! icon_wink3.gif

80.55.194.* napisał:
qurde mi po właczeniu 2xt2 w Far Cry zaczeły sie robic jakies dziwne kwadraty na krawędziach i to tylko w tunelach bo w jungli wszystko spoko icon_eek2.gif
a ha dzieki za odpowiedz reszty poszukam w google icon_biggrin3.gif

80.53.11.* napisał:


tak to jest, ale prawdopodobnie trzeba uaktywnić TAA "ręcznie" w Far Cry,chociaż z pomocą RadLinkera jak narazie tylko 2 razy zauważyłem kwadraty a po zwiększeniu odświerzania nie ma.

kojak_c(team)icon_biggrin3.gif
Myślałem, że on pobiera tak jak w przypadku 2TAA czyli nakłada poszczególne próbki z 2 wzorów, tyle że ta 3-cia jest wynikiem tych dwóch poprzednich icon_wink3.gif
Skoro 3Taa jest wynikiem przez Ciebie napisanym, to czuję się oszukany icon_lol.gif Mimo tego, że teraz gram sobie w Far Cry z FPS-ami spadającymi minimalnie do 40 a średnio ok 80 icon_biggrin3.gif przy jakości 4xAA to nie mam pojęcia dlaczego ATi kryło przed Nami tak cudowną niespodziankę icon_biggrin3.gif Cieszyć się że stara karta nabiera "wigoru" ,czy wkurzać się że wcześniej o tym nie wiedzieliśmy icon_twisted.gif ?

195.117.23.* napisał:

hmm a ile ma to odswierzanie niby wynosić bo mi również w pomieszczniach jakies dziwne kropki wyskakują , a gram na 800x600- odświeżanie 120,

80.55.232.* napisał:
"Temporal AA has some limitations in practical use. It needs vsync to be enabled for the effect to work, so you don't 'stack up' the same sample grid for successive frames. That also means keeping the frame rate higher than the vsync refresh rate for it to work. Depending on your game title and its playable framerate range, it might not be practical to enable temporal AA and have the effect look good. When working sub-optimally, at lower than vsync framerates, geometry edges can be seen to creep or shimmer."


w skrocie AA do niczego sie nie nadaje(prawie), zalecaja 100 Hz i zeby framerate byl wiekszy od odswiezania...ciekawe kto ma framerate na poziomie 100 FPS i wiecej w nowych grach z aniso i TAA wlaczonym i przy duzej rozdzielczosci...

83.16.22.* napisał:


X800 dla którego to powstało a my mamy tylko możliwość skorzystania. icon_wink3.gif Pozatym ja mam ustawione tak aby poniżej 35FPS przełączał się na zwykły AA i jak do tej pory wszystko śmiga pięknie! icon_biggrin3.gif

80.53.213.* napisał:
catalysty 4.5 beta mają już chyba włączone Temporal AA, spróbuję je dzisiaj załatwić icon_smile3.gif

195.117.218.* napisał:
Witam umnie też sa te kwadraciki ale tylko jak mam włączone Anizo i AA xT2 . Jak macie radlinkera i włączycie Anizo Forced to kwadraciki znikają.Wiecie może co to jest to Anizo Forced ?

80.53.11.* napisał:


Wymuszone icon_biggrin3.gif

62.21.45.* napisał:

faktycznie kwadraciory znikaja przy force x4 ale jeszcze mam jeden problem z far cry na piasku i trawie tez mi sie pojawia cos dziwnego cos w stylu odrywajacych sie malych kwadratow w kolorze tla wychodzi z tego taka dziwna szachownica icon_sad2.gif icon_cry.gif

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 3.86 | SQL: 1 | Uptime: 753 days, 11:40 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl