heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Niedziela 22 grudnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

G71 Kontra R580, Czyli Czym Zaskoczą Nas Najnowsze Karty.


62.21.33.* napisał:
Witajcie!

Czytałem ostatnio trochę w necie i na Tweaku na temat nadchodzących nastepców GF 7800GTX i ATi 1800XT. Karty te mają pojawić się na początku lutego, marca 2006. O ile dobrze wyczytałem to owy G71 ma posiadać 32 potoki renderujące, nie wiem jak sprawa ma się do ROP-ów i potoków PS, natomiast R580 ma posiadać 16 potoków renderujących i aż 48 potoków PS. Przeczytałem też że Radeon X1900 będzie dostepny w trzech wersjach: X1900XT - odpowiednik X1800XL (zamieniono L na T), X1900XTX - cytuje: macho, boss, wymiatacz ogólnie oraz X1900XTX CrossFire Edition - chyba tego nikomu nie musze tłumaczyć. Podejrzewam też że owe produkty w celach marketingowych standardowo zostaną wyposażone w 512 Mb pamięci, a niektóre może nawet w 1Gb - kto wie co ludzie wymyślą. Warto jeszcze dorzucić słówko na temat następców GF 6200 i 6600. Będą to układy oparte na chipsetach G72 i G73, niestety ich specyfikacje nie są jeszcze znane, a podobno, tak jak i G71 mają być wyprodukowane w 90nm procesie technologicznym, czyli to co ATi już ma. Będą sie nazywać kolejno GF 7200 i 7600, a więc nic nowego na temat nazewnictwa. W temacie nastepców mozna jeszcze zaznaczyć że ATi też już coś kombinuje po za najnowszym high-endem, mają pojawić się układy X1700, jako nastepca X1600. Uważam że te wszystkie działania mają jedną ogromną zaletę - mianowicie nowe karty zastąpią stare, a tamte, wcale nie słabe, wciąż częśto wymietacze będą tanie jak barszcz, podejrzewam że za 4 miesiące X1800XL będzie kosztować 1000 zł, chociaż mogę się mylić. To narazie na tyle, w między czasie jak temat będzie się "rozrastać" dorzuce jeszcze pare informacji.

Wypowiadajcie się i pozdro 4all

213.134.177.* napisał:
No z tymi potokami to nie do końca. Te jednostki przetwarzania już nie istnieją w kartach graficznych. Tam w miejsce tych potoków, powinieneś wstawić ROPy.

62.21.33.* napisał:
za wszystkie błędy przepraszam, i wypowiadajcie się na temat tematu

80.51.180.* napisał:
NIe wiem czy te 48 PS w radeoni dużo da,w końcu nvidia 'miesza 'się w gry i napewno będą pisane pod geforcy czyli większośc gier będzie lepiej chodzić na geforcach

80.51.137.* napisał:
Zapowiada sie ciekawie, ale to jeszcze sie wszystko pozmienia icon_smile3.gif

213.134.177.* napisał:

NIe wiem czy te 48 PS w radeoni dużo da,w końcu nvidia 'miesza 'się w gry i napewno będą pisane pod geforcy czyli większośc gier będzie lepiej chodzić na geforcach


Da i to bardzo dużo, chociaż będzie im ciężko nadrobić te 16ROPów. A czemu da? Bo nowe gry nie będą się opierały w takiej mierze na teksturach tylko na shaderach.

62.233.148.* napisał:
...
napewno będą pisane pod geforcy czyli większośc gier będzie lepiej chodzić na geforcach

Lubie sluchac takich zabobonow mur.gif Jasne wiekszosc gier jest pisana pod nV icon_lol.gif No i co z tego jak nowe gry beda tworzyly obraz poprzez shader'y to nic nV nie pomoze bo dysponujac "tylko" 32PS wypadnie blado i zadne optymalizacje nie pomoga. Jestem ciekaw jak sytuacja bedzie wygladac w nowym 3dmarku... Rowniez istnieje pytanie czy Ati zdola utrzymac tak wysokie taktowanie umieszczajac w gpu az 48PS icon_wink3.gif pozdrawiam


213.134.177.* napisał:
Imo postęp technologiczny jest za szybki w stosunku do zmniejszającego się rozmiaru technologicznego( 0.65um?)

83.29.237.* napisał:
Dzieki temu ze nowe grafiki wejda do sprzedazy starsze powinny staniec i byc w zasiegu dla normalnego gracza (normalnego w sensie zasobnosci portfela) i z tego powiinismy sie najbardziej cieszyc czym wiecej nowosci tym lepiej.
Pozdro

62.21.33.* napisał:

Imo postęp technologiczny jest za szybki w stosunku do zmniejszającego się rozmiaru technologicznego( 0.65um?)


coś słyszałem w sieci że niby ATi ma niedługo zejśc na 80nm, a potem na 65. Podobno nawet następcy obecnych R500 mieli być w 80nm, czas pokaże.


217.153.81.* napisał:

Lubie sluchac takich zabobonow mur.gif Jasne wiekszosc gier jest pisana pod nV icon_lol.gif No i co z tego jak nowe gry beda tworzyly obraz poprzez shader'y to nic nV nie pomoze bo dysponujac "tylko" 32PS wypadnie blado i zadne optymalizacje nie pomoga. Jestem ciekaw jak sytuacja bedzie wygladac w nowym 3dmarku... Rowniez istnieje pytanie czy Ati zdola utrzymac tak wysokie taktowanie umieszczajac w gpu az 48PS icon_wink3.gif pozdrawiam


Hmmm...No ja bym tego nie był taki pewien....Wystarczy popatrzeć na testy kart Rx1600xt i np GF6600GT i porównac specyfikację obu kart...
Rx1600xt ma 12 PS, 4ROP`y i 5VS taktowanie 590mhz-pamięć 1380mhz
GF6600GT 8PS, 4ROP`y i 3VS taktowanie 500mhz i pamięć 1000mhz

Jak widac w testach mimo wyższego taktowania radeona nie osiąga on jakieś przygniatającej przewagi nad GF`em w rozdziałce 1024x768(bo w wyzszych to ograniczeniem przy obu kartach jest RAM)....
Dlatego też wydaje mi się że mimo 48 jednostek PS ni sądzę żeby r580 był szybszy od G71 który ma miec ``tylko`` 32 takie jednostki icon_wink3.gif
Dodatkowo G71 ma mieć taktowanie nawet na poziomie 750 mhz a jak wiadomo taktowanie ma tez niemałe znaczenie....Przykład??r520 pomimo posiadania 16 jednostek PS jest szybszy od GF7800GTX który ma 24 jednostki PS a przewaga ta wynika głównie z wyzszego taktowania....Pozatym r580 to nic innego jak r520 z dodatkowymi jednostaki PS a jak wiadomo r520 jest zbudowany z 320mln tranzystorów....Myślę że tak duza ilośc dodatkowych jednostek PS pociągnie za sobą bardzo duży wzrost liczby tranzystorów w układzie i pewnie r580 będzie miał ich coś około 400mln(no może koło 380 mln icon_biggrin3.gif ) co moze być barierą nie do pokonania jeśli chodzi o osiągnięcie taktowania na poziomie 600mhz...Tym bardziej że przecież proces technologiczny nie uleg zmianie...No ale poczekamy zobaczymy....


83.145.181.* napisał:
Domell
Piętą Achillesową X1600 nie jest zbyt mała przepustowość pamięci czy liczba ROPów (ich znaczenie jest dość znikome). Jest to ilość jednostek TMU. W przypadku Radeona jest ich 4, w przypadku Geforce'a 6600 - 8.

Podobną architekturę będzie miał podobno x1900, więc jego przewaga nad 32-potokową nVidią nie jest tak oczywista.

62.21.33.* napisał:
[/quote]
a jak wiadomo r520 jest zbudowany z 320mln tranzystorów....Myślę że tak duza ilośc dodatkowych jednostek PS pociągnie za sobą bardzo duży wzrost liczby tranzystorów w układzie i pewnie r580 będzie miał ich coś około 400mln(no może koło 380 mln icon_biggrin3.gif )
[/quote]

a mimi że R520 ma 320 mln tranzystorów to z dobrym chłódzeniem poszedł na 1003 mhz, więc myslę że z R580 będzie podobnie.


83.16.34.* napisał:

a mimi że R520 ma 320 mln tranzystorów to z dobrym chłódzeniem poszedł na 1003 mhz, więc myslę że z R580 będzie podobnie.


heheh...Tjaaa-wiesz na ekstremalnym chłodzeniu to i GF7800GTX osiąga blisko 750 mhz w technologii 110 nm więc jakby brać pod uwagę ekstremalny overclocking to G71 również bez trudu osiągnie zapewne 1 ghz na Gpu tym bardziej że ównież będzie on wykonany w wymiarze 90 nm......


Assassin_--->Tak masz rację rv530 jest ograniczany i to znacznie także przez jednostki TMU....Dlatego też r580 pomimo posiadania aż 48 jednostek PS wcale nie musi być wydajniejszy od G71...Pozatym z tego co czytałem to w przypadku NV ilość TMU jest równa liczbie jednostek PS( przynajmniej jest tak w przypadku GF serii 6 i 7).....

EDIT: mastermind-pl----->masz moze jakiegoś linka na jakim chłodzeniu r520 osiągnął 1ghz za gpu??

62.233.148.* napisał:
Domell tylko ze wiekszosc dzisiejszych gier dalej tworzy obraz poprzez klasyczne teksturownie i dlatego wydajnosc x1600 jest na takim poziomie icon_smile3.gif Poczekajmy na nowe tytuly ktore ujawnia sile shader'ow icon_neutral2.gif Tylko ile mozna czekac hehe icon_wink3.gif pozdrawiam

62.21.40.* napisał:
to był nawet na tweaku że pojechał koleś na 1003 mhz, dawno temu, pogrzeb w archiwum to może znajdziesz, pamięc tam dał na 1980 i w 05 miał prawie 13k

80.53.75.* napisał:

Domell tylko ze wiekszosc dzisiejszych gier dalej tworzy obraz poprzez klasyczne teksturownie i dlatego wydajnosc x1600 jest na takim poziomie icon_smile3.gif Poczekajmy na nowe tytuly ktore ujawnia sile shader'ow icon_neutral2.gif Tylko ile mozna czekac hehe icon_wink3.gif pozdrawiam


Właśnie-jak sam piszesz większośźć gier jest tworzona poprzez klasyczne teksturowanie a na gry które w zdecydowanej większości będą oparte na shaderach przyjdzie nam jeszcze poczekać tylko wiesz, gdy te ``przyszłe`` gry się ukażą to na rynku będą już układy takie jak G80 (NV50 ??) i r620...Wtedy nawet tez 12 jednostek PS Radkowi x1600xt nic nie da bo będzie tak czy tak za słaby....
Przypomina to trochę sytuację z GF6600GT które wspiera SM3.0 i wielu użytkowników kupiło tę kartę własnie dlatego że posiada wsparcie SM3.0 a jak wiemy (co widac już teraz..) i miało to zaowocowac wzrostem wydajności w przyszłości a jak jest to widzimy na przykładzie choćby Splinter Cell:Chaos Theory gdzie włączenie SM3.0 zarzyna tę kartę niemiłosiernie.... icon_wink3.gif Zresztą nie tylko tę bo pozostałe karty z serii 6 też nie imponują wydajnością w tym trybie....

EDIT: mastermind-pl---> Zgoda tylko na jakim chłodzeniu to zostało osiągnięte...Pozatym chciałbym widzieć r520 pracującego z takim zegarem przez jakiś dłuższy czas a nie tylko do pobicia pkt w 3dmarku.....Podobna sytuacja jest z procesorami np. już dawno były przypadki osiągnięcia na P4 ponad 6 ghz i co??Dlaczego teraz nie ma procków o takich taktowaniach??

Pozdro 4ALL

213.134.177.* napisał:

to był nawet na tweaku że pojechał koleś na 1003 mhz, dawno temu, pogrzeb w archiwum to może znajdziesz, pamięc tam dał na 1980 i w 05 miał prawie 13k

W archiwum? O ile wiem arch jest z roku na rok a nie z przed 3miech.

62.233.148.* napisał:

No co Ty, ostatnio wychodzą same 'shaderówki'
...

Tylko cos za duzo w nich klasycznych tekstur icon_biggrin3.gif pozdrawiam


85.128.125.* napisał:

heheh...Tjaaa-wiesz na ekstremalnym chłodzeniu to i GF7800GTX osiąga blisko 750 mhz w technologii 110 nm więc jakby brać pod uwagę ekstremalny overclocking to G71 również bez trudu osiągnie zapewne 1 ghz na Gpu tym bardziej że ównież będzie on wykonany w wymiarze 90 nm......


Tylko zauważ, że r520 jest w stanie pracować w okolicach 760MHz na ori chłodzeniu i mając to na uwadze, przewaga w taktowaniu w stosunku do g70 jest ogromna. Sądzę, że ati nie pozwoli na pracę rdzenia x1900xt(x) na poziomie ok. 600MHz jak sugerujesz, bo byłaby to samobójcza bramka. Ta architektura potrzebuje wysokiego zegara, niezależnie od zmian jakie zajdą w x1900 w stosunku do x1800, wiem coś o tym icon_wink2.gif

83.26.167.* napisał:
Przyznam ,ze jestem zaskoczony tym co sie dzieje obecnie w swiecie kart graficznych.Takiego przyspieszenia w wydawaniu nowych produktow nigdy nie widzialem (a sledze rynek hardware od ... 1990 roku). Martwi mnie to , poniewaz naprawde ciezko bedzie teraz zdecydowas sie na zakup czegos "topowego". Najwyrazniej by osiagac najwyzsza wydajnosc i stosunkowo mala strata finansowa ,czekaja mnie 3 "przesiadki" w ciagu 6-8 miesiecy...
24 styczen - premiera R580 , 09.03. - 15.03.2006 (Cebit) - premiera G71 , 06.06.-10.06.06 (Computex Taipei) - premiera G80 ,co powinno zaowocowac pojawieniem sie nowych kart w sklepach niedlugo po tych datach.Posiadajac ta karte ,ktora posiadam (x1800xt),rozsadnie (lecz podobnie jak w przypadku samochodow czesciej kieruje sie sercem icon_biggrin3.gif ) bedzie zaczekac na premiere G80 ,ktora to wniesie nowa "jakosc i wydajnosc" do kart graficznych ,pozostale dwie wydaja sie byc rasowaniem istniejacych juz ukladow i spodziewam sie wzrostu wydajnosci srednio na poziomie ok 20% wzgledem poprzednikow. Producenci tych kart zapominaja chyba jednak o jednym ,aby zakup tych kart nie mijal sie z celem musza byc na rynku gry ,ktore wykorzystaja ich potencjal (obecnie nie ma takich gier ,dla ktorej musialbym zmienic karte by odczuc wyrazny wzrost wydajnosci - 1600x1200 z aa i af oraz zastosowaniem w wiekszosci wszystkich opcji poprawiajacych ich jakosc) pomijajac fakt ,ze aby mowic z czystym sumieniem o nastepnej generacji kart oczekiwalbym wiekszego wzrostu wydajnosci.
Wracajac jednak do wspomnianych w temacie ukladow to do momentu premiery ,opieramy sie na domyslach prasowych... w miare pewne doniesienia potwierdzaja zastosowanie 48 jednostek PS w R580 ,natomiast dziwi mnie to co teraz mam okazje poczytac- ,ze nie bedzie zmiany procesu technologicznego na 80nm (nad czym ATI pracowalo juz w chwili opracowywania chipsetu RV580) .Moze to skutkowac podobnymi mozliwosciami O/C do R520 ,a wtedy tylko w PS nadzieja icon_smile3.gif , niemniej w wiekszosci podobnych temu tematom mowi sie o GPU taktowanym w okolicach 700 MHz w "serii".
Skolei NVidia oprocz wspomnianych 32 potokow ,ktore same w sobie ,nie buduja tak wydajnosci (patrz poprzednicy : roznica miedzy podkreconym 7800 GT ,a GTX) ,zmienia proces tech. na 90nm ,co napewno bedzie sie wiazac z duzym wzrostem wydajnosci ( sugeruje sie stosowanie zegarow na poziomie 750 MHz).

Z jakakolwiek wiazaca ocena ,wstrzymam sie do czasu pojawienia sie rzeczonych ,a nagroda dla zwyciezcy (w mojej subiektywnej ocenie) bedzie jego zakup icon_biggrin3.gif.

P.S. Z lza w oku icon_biggrin3.gif wspominam czasy ,gdy w moim komputerze goscila 9700 PRO (ponad 1,5 roku) jak i x800xt (rowniez 1,5) ,co przy dzisiejszej dynamice wspomnianych rynkow ,wydaje sie byc "rekordem" nie do powtorzenia...



217.153.81.* napisał:

Tylko zauważ, że r520 jest w stanie pracować w okolicach 760MHz na ori chłodzeniu i mając to na uwadze, przewaga w taktowaniu w stosunku do g70 jest ogromna. Sądzę, że ati nie pozwoli na pracę rdzenia x1900xt(x) na poziomie ok. 600MHz jak sugerujesz, bo byłaby to samobójcza bramka. Ta architektura potrzebuje wysokiego zegara, niezależnie od zmian jakie zajdą w x1900 w stosunku do x1800, wiem coś o tym icon_wink2.gif


Tak wiem że r520 może pracować z wysokimi czestotliwościami ale musisz wziąć też pod uwagę że tak duża liczba dodatkowych jednostek PS spowoduje dość znaczny wzrost liczby tranzystorów co przy bardzo wysokim taktowaniu będzie powodowac że sam układ będzie sę mocno grzał i pewnie też będzie potrzebował zasiłki coś minimum z 400W....
Jeśli chodzi o G71 to jakby patrzeć w podobny sposób jak na układy ATI ( jesli chodzi o taktowanie...) to warto też zauważyć że GF7800GTX 512 osiąga spokojnie 600 mhz na oryginalnym chłodzeniu a należy pamietac że jest on wykonany w technologii 110 nm...Zatem można sobie wyobrazić jakie częstotliwości będzie mógł osiągnąc G71-w tym przypadku 750 mhz wydaje się łatwe do osiągnięcia a zapewne będzie posiadał dużą rezerwę podobnie jak to jest z GF7800GTX (430 mhz)---->GF780GTX 512 (550mhz)....
Pozdro

195.24.26.* napisał:
jezeli o mnie chodzi widze to tak (imho):
- r580 z wieksza ilosci jednostek pixel shadera da widoczny wzrost framerate w grach mocno go wykorzystujacych. mam pewne tylko obawy, czy wieksza ilosc jednostek PS nie wplynie negatywnie na mozliwosci OC. nie sadze, aby wzrosla tez ilosc tranzystorow, przynajmniej znacznie - tak r520 jak i r500 maja ich wystarczajaco duzo i kto wie czy przypadkiem nie jest to kwestia uruchomienia isteniejacych juz blokow GPU
- g71, za malo obecnie wiemy, ale jest szansa, ze 5-8 stycznia nv pusci farbe na CES2006 w Las Vegas...duze szanse...obecnie nie wyglada to ciekawie, nv kuleje jezeli chodzi o wydajnosc kontrolera pamieci jak i jednostek PS i VS, zmiana technologii i taktowania niewiele moze tu zmienic. stery tez do poprawki, ale to dotyczy obu firm. jest szansa, ze seria 9x.xx fw wprowadzi cos wiecej niz framework (blehhh), ale o tym tez na CES2006 icon_smile3.gif.
ogolnie zapowiada sie ciekawie i w tym przypadku stawiam na ati icon_biggrin3.gif


217.153.81.* napisał:

jezeli o mnie chodzi widze to tak (imho):
- r580 z wieksza ilosci jednostek pixel shadera da widoczny wzrost framerate w grach mocno go wykorzystujacych. mam pewne tylko obawy, czy wieksza ilosc jednostek PS nie wplynie negatywnie na mozliwosci OC. nie sadze, aby wzrosla tez ilosc tranzystorow, przynajmniej znacznie - tak r520 jak i r500 maja ich wystarczajaco duzo i kto wie czy przypadkiem nie jest to kwestia uruchomienia isteniejacych juz blokow GPU
- g71, za malo obecnie wiemy, ale jest szansa, ze 5-8 stycznia nv pusci farbe na CES2006 w Las Vegas...duze szanse...obecnie nie wyglada to ciekawie, nv kuleje jezeli chodzi o wydajnosc kontrolera pamieci jak i jednostek PS i VS, zmiana technologii i taktowania niewiele moze tu zmienic. stery tez do poprawki, ale to dotyczy obu firm. jest szansa, ze seria 9x.xx fw wprowadzi cos wiecej niz framework (blehhh), ale o tym tez na CES2006 icon_smile3.gif.
ogolnie zapowiada sie ciekawie i w tym przypadku stawiam na ati icon_biggrin3.gif


Hmmm....Jesli chodzi o te kulejące PS i VS u NV to trochę dziwne....Tzn-w przypadku VS zgoda bo ATI ma wyraznie wydajniejsze jednostki VS ale przeciez w przypadku PS (przynajmniej wg wszelkich benchmarków...) to NV masakruje ATI....
Wspominasz też że być moze te dodatkowe jednostki PS to może być tylko kwestia odblokowania bloków GPU...Możliwe jednak jesli to nie byłoby to, to wydaje mi się ze conajmniej 50mln dodatkowych tranzystorów ATI musiało być dołożyć....
Jesli chodzi o G71 natomiast to jest możliwośc że te dodatkowe 8 jednostek PS też jest już teraz zaszyte w obecnym G70...Było coś o tym bodajże na forum Beyond3d.......

Pozdro

195.24.26.* napisał:

Hmmm....Jesli chodzi o te kulejące PS i VS u NV to trochę dziwne....Tzn-w przypadku VS zgoda bo ATI ma wyraznie wydajniejsze jednostki VS ale przeciez w przypadku PS (przynajmniej wg wszelkich benchmarków...) to NV masakruje ATI....

wlasnie w/g benchmarkow tak jest, jednak zycie (gry ) pokazuja cos innego - PS w r520 zachowuje sie lepiej szczegolnie im wyzej taktowany, tym ma wieksza sprawnosc, a co za tym idzie wydajnosc. PS w nv ma za duzo pustych przebiegow co wynika z samej architektury, jak i braku daleko idacych optymalizacji w samym potoku. ati jednak poszlo o krok dalej w tej kwestii i widac tego efekty.
osobiscie odnosze wrazenie, ze im wyzej g70 jest taktowany tym jego sprawnosc maleje.

CYTAT
Wspominasz też że być moze te dodatkowe jednostki PS to może być tylko kwestia odblokowania bloków GPU...Możliwe jednak jesli to nie byłoby to, to wydaje mi się ze conajmniej 50mln dodatkowych tranzystorów ATI musiało być dołożyć....

teoretycznie r520 byl na samym poczatku ukladem 32 potokowy. teoretycznie. tak wiec teoretycznie mozna zalozyc, ze dopracowali w jakis sposob projekt i wykorzystali istniejace trazystory. ale tez mogli zmienic istnienjacy juz r500, a tutaj juz mamy macierz 48 jednostek shaderow (3x16)...

CYTAT
Jesli chodzi o G71 natomiast to jest możliwośc że te dodatkowe 8 jednostek PS też jest już teraz zaszyte w obecnym G70...Było coś o tym bodajże na forum Beyond3d.......

jezeli nic nie zmienia w architekurze, tak jak wspomnialem wczesniej, to dodawanie potokow i zwiekszanie MHz nie wiele wniesie. obecnie gry hamowane sa wlasnie przez shadery i tutaj powina sie skupic optymalizacja jak i sama idea rozwoju GPU, bez tego nic nam nie da 32 potoki i setki MHz - uklad bedzie mial jescze wiecej pustych przebiegow i mniejsza sprawnosc. dlatego uwazam, ze r580 idzie w bardzo dobrym kierunku, a o g71 oprocz technologii i MHz nic jescze konkretengo nie wiadomo....

80.55.210.* napisał:
Ale czemu nikt nie wspomina, że tak naprawdę R580 to chip opracowany dla XBOXa 360. Wiadomo, że pewne rzeczy musieli zmienić bo Bill by ich na stosie spalił. laugh.gif Dla tego premiera nastąpi tak szybko po R520 a X1800 to raczej taka przejściówka. icon_wink3.gif A jak widać po niektórych tytułach na XBOXa 360 48PS daje radę. icon_biggrin3.gif I odchodzenie od tradycyjnych tekstur na rzecz proceduralnych tworzonych przez jednostki PS i VS to wg. mnie przyszłość. Nie można wkładać tekstur w nieskończoność szczególnie jeśli żadnych efektów za ich pomocą nie uzyskamy. Tekstury staną się dodatkiem i wcale mnie nie dziwi kierunek obrany przez ATI. Zobaczycie, że i nVidia pójdzie w tym kierunku. cool.gif

83.5.26.* napisał:
I co stego że wyjda te karty skoro coraz mniej gier wychodzi na PC.
Ajak wychodzaą to są tak niedopracowane ( NFS MW) , że sie nie da w nie grać a wogóle nie wykorzystują nawet
połowy możliwosci chodzby takiego GF 6800.
Gdyby nie drogie gry na Xboxa 360 to kupił bym konsole i wiecej nie dokładał do pieca bo to nie ma sensu.

195.24.26.* napisał:

Ale czemu nikt nie wspomina, że tak naprawdę R580 to chip opracowany dla XBOXa 360.

bo nigdzie nie ma takiej jednoznaczenj informacji icon_smile3.gif mozna tylko sie domyslac i miec nadzieje, ze tak jest tylko nie wiem, czy na dzien dzisjeszy byloby to dobre. r500 (ten w x360) jest ukladem o architekturze unifiedshader, tzn. ze macierz jednostek shaderow moze wykonywac kod dla pixel jak i vertex shadera, obecnie mamy wydzielone bloki w gpu. imho nie zanosi sie, aby r580 byl ukladem podobnym do r500. aby w pelni wykorzystac taka architekture aplikacje (shadery) musz byc tez odpowiednio pisane, inaczej taki uklad ma mniejsza sprawnosc niz standardowa architektura z wydzielonymi blokami.


80.55.210.* napisał:
Masz rację. Z rok temu czytałem, że R580 miał mieć zunifikowane shadery na wzór X360 ale jednak dzisiaj nikt już tego nie pisze.

CYTAT
R600 - Likely to launch around the same time as Microsoft's Vista OS in late 2006, R600 is expected to be based on the unified shader architecture as seen on the R500 chip found in the new XBox 360 games console. As such, traditional measures of pixel pipelines may not be relevant.


Czyli czekamy na R600 laugh.gif .

Skoro dalej mamy podział na PS i VS to ile będzie jednostek vertex? Wszyscy skupili się na PixelShader a o Vertex nikt nic nie mówi. icon_razz2.gif Chyba dowiemy się dopiero w dniu premiery. icon_wink3.gif

EDIT
Tak się zastanawiałem i znalazłem w sieci wywiad nt. X1xx:
CYTAT
iXBT.com: Why didn't ATI go all the way and make unified shader processors in R520 (which we already saw in Xenos), having implemented such an effective architecture with dynamic scheduling of execution modules and separate texture units? It wouldn't have required significant changes - dynamic execution is well adapted for such an architecture. This would have solved the problem with effective access to textures from vertex shaders and dynamic balancing of vertex and pixel load. When shall we see unified shader processors in PCs - in R6XX? Will the next generation be a WGF 2 solution?

It's not that simple. Highly efficient schedulers of execution threads are just a small part of changes, required to implement the architecture with unified shader processors. Considering strict roadmaps for designing chips, the standard architecture with split shader pipelines was the most rational solution in this generation of graphics processors. But it does not mean that we shall not upgrade to unified shader processors in future. In my opinion, it's is very promising architecture.

We closely cooperate with Microsoft in developing the next generation of DirectX API and design hardware with its support. Unfortunately, I cannot comment on the terms, architecture, and any other details concerning our future solutions.


Jeśli dobrze rozumiem to piszą, że w przyszłości będzie można upgreadować do unifikowanych shaderów prawda? To mi wydaje się, że jak wyjdzie R580 to będzie miał 32PS i 16VS. A po wyjściu Visty i DX10 przeprogramują procesor na 48 unifikowanych shaderów za co użytkownicy znów ozłocą ATI, że o nich pamięta i dodaje nowe funkcje do starych kart! cool.gif

62.233.148.* napisał:
http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20051226173157.html pisza ze 8 albo wiecej ,ale tak na prawde to tylko gdybanie icon_wink3.gif pozdrawiam

85.128.125.* napisał:

I co stego że wyjda te karty skoro coraz mniej gier wychodzi na PC.
Ajak wychodzaą to są tak niedopracowane ( NFS MW) , że sie nie da w nie grać a wogóle nie wykorzystują nawet
połowy możliwosci chodzby takiego GF 6800.
Gdyby nie drogie gry na Xboxa 360 to kupił bym konsole i wiecej nie dokładał do pieca bo to nie ma sensu.


Trudno taką bzdurę pozostawić bez komentarza.

Po 1sze. NFSMW wygląda i działa gorzej na x360 niż np. u Sulaco (tak mniemam icon_wink2.gif ), bądź u mnie. Piszę o porównaniu TV lcd hd ready vs. 1280/AAx6/Afx16. Oprócz jakości obrazu także i ilość klatek jest wyższa na pc.

Po 2gie. Odchodzące do lamusa konsole (ps2, x-box) mogą "pochwalić się" na dzień dzisiejszy zdecydowanie mniejszą liczbą premier niż pc.

Po 3cie. Na pc nigdy nie zabraknie nowych, dobrych tytułów, bo to właśnie komputer, a nie konsole, jest najbardziej zaawansowaną technologicznie platformą pod gry.

195.24.26.* napisał:
Możliwe jednak jesli to nie byłoby to, to wydaje mi się ze conajmniej 50mln dodatkowych tranzystorów ATI musiało być dołożyć....

niestety, ale po pierwszych fotkach widac, ze jednak dowalili "troche" tranzystorow. i nie tylko ...troche szkoda...


62.21.33.* napisał:

Trudno taką bzdurę pozostawić bez komentarza.

Po 1sze. NFSMW wygląda i działa gorzej na x360 niż np. u Sulaco (tak mniemam icon_wink2.gif ), bądź u mnie. Piszę o porównaniu TV lcd hd ready vs. 1280/AAx6/Afx16. Oprócz jakości obrazu także i ilość klatek jest wyższa na pc.

Po 2gie. Odchodzące do lamusa konsole (ps2, x-box) mogą "pochwalić się" na dzień dzisiejszy zdecydowanie mniejszą liczbą premier niż pc.

Po 3cie. Na pc nigdy nie zabraknie nowych, dobrych tytułów, bo to właśnie komputer, a nie konsole, jest najbardziej zaawansowaną technologicznie platformą pod gry.


racja, na pc zawsze wychodzi i będzie wychodzić węcej gier i pewnie dlatego niektóre tytuły wychodzą tylko na konsole żeby się schamić na użytkowników pc i zachęcić do kupna pudła (konsoli)

80.55.210.* napisał:

Po 3cie. Na pc nigdy nie zabraknie nowych, dobrych tytułów, bo to właśnie komputer, a nie konsole, jest najbardziej zaawansowaną technologicznie platformą pod gry.


Dokładnie tak jak mówisz. To komputery wyznaczają nowe standardy i to przez nie jest wyścig technologiczny. I nie mówię tu tylko o pecetach ale i o innych bardzo zaawansowanych superkomputerach z których przenosi się dalej opracowane technologie. Gdyby tak nie było to dawno zatrzymalibyśmy się na pentium 100 i nikt komputerów by nie wymieniał co za tym idzie rozwój IT strasznie by zwolnił no i nie przynosiłby takich zysków! icon_wink2.gif Komputery zmienia się dla coraz bardziej zaawansowanych gier a nie dla office 2003 czy Gadu Gadu bo to nawet telefon komórkowy już potrafi! icon_smile3.gif Wiec gier na peceta nigdy nie zabraknie! icon_razz2.gif

62.21.33.* napisał:

No co Ty, ostatnio wychodzą same 'shaderówki'
W archiwum? O ile wiem arch jest z roku na rok a nie z przed 3miech.


ale chodziłi mi że na tweaku, w newsach a nie na forum, zobacz archiwum z listopada, października, było tam opisane zresztą jeszcze więcej wyczynów oc man'ów icon_smile3.gif

dołanczam screeny
[attachmentid=3241] [attachmentid=3242]

62.133.135.* napisał:
Wedlug mnie NV swoim G71 i tak wyjzdie na swoje.
ATi 'miazdzy icon_razz2.gif ' Nvidie swoimi rewolucyjnymi produktami od serii X800 i jakos mu to nie wychodzi.
Propo relacji X1800XT i 7800GTX, standardowo taktowany GTX 430/1200Mhz minimalnie odstaje od X800XT taktowanego 625/1600Mhz!!, a GTX512MB 550Mhz bez problemu zostawia w tyle Radka(a dalej jest wykonany w 0.11).
Czyli po przerzuceniu sie w 0.9 taktowanie jeszcze wzrosnie nawet z tymi 32-pixelshader do min. 600Mhz.
A propo zawrotnej ilosci PS w R580, niech ma te 48, tylko ze te w Gf sa znacznie wydajniejsze(poruszone wyzej) niz w Radeonie to i tak wyjzdie ze Geforce bedzie wydajniejszy w PixelShaderze, czyli tez w nowych grach.
To tyle icon_smile3.gif

85.128.125.* napisał:
Nie wiem czy masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem, ale napisałem wyraźnie do czego porównywałem jakość generowanego obrazu- do x360 z lcd hd ready. Na x360 grałem w NFSMW i PGR3.

Dodatkowo PSTwo posiadam od dnia jej premiery, na TV w domu też nie narzekam, i trzeba mieć nieliche problemy ze wzrokiem, by porównać jakość grafiki generowanej przez aktualne hi-endowe pc z konsolami.

Rozumiem, że ty również masz możliwoś gry na x360 oraz na szybkim pc, bo przecież nie pisałbyś w oparciu o screeny z google.com?

213.134.177.* napisał:

Tak sie zastanawiam czy macie konsole czy piszecie to tak tylko z przekonania?Pc wysiada przy konsoli (fpp i rts sa lepsze na pc)reszta moze sie schowac zagrajcie w GT4 na duzym tv z podlaczona kierownica to zmienicie zdanie dry.gif Nie wspominajac bijatyk tekken virtua itd wszystko jest wczesniej niz na pc np gta


Nie wiem jak Ty, ale mnie takie denne gierki jak teken po prostu nie interesują. Dla mnie gra( nazwijmy ją 'wideo') ma choćby w małym stopniu kształcić, czy rozwijać pewne możliwości. Czy wg Ciebie nadupcanie palcami po padzie podczas gdy w tekena rozwija jakiekolwiek umiejętności? No chyba że stawiasz sobie za cel dobry refleks na kciuku. Tylko po kiego wała Ci on icon_lol.gif
Czemu się tak uparłeś na FPP i RTSy? imo rajdówki też są more advanced. Spójrz chociaż na RBR. Pokaż mi tak trudną i zaawansowaną konfiguracyjnie grę na konsole.

83.28.1.* napisał:
nv lepsze od ati tak samo jak intel jest lepszy od amd w grach!! zapomnialem dodać " ":) kto ma amd sem wie


213.134.177.* napisał:

nv lepsze od ati tak samo jak intel jest lepszy od amd w grach!!


weź się schowaj z łaski swojej icon_lol.gif

62.233.148.* napisał:

Nie wiem jak Ty, ale mnie takie denne gierki jak teken po prostu nie interesują. Dla mnie gra( nazwijmy ją 'wideo') ma choćby w małym stopniu kształcić, czy rozwijać pewne możliwości. Czy wg Ciebie nadupcanie palcami po padzie podczas gdy w tekena rozwija jakiekolwiek umiejętności? No chyba że stawiasz sobie za cel dobry refleks na kciuku. Tylko po kiego wała Ci on
Czemu się tak uparłeś na FPP i RTSy? imo rajdówki też są more advanced. Spójrz chociaż na RBR. Pokaż mi tak trudną i zaawansowaną konfiguracyjnie grę na konsole.

Powiedz braciak o co chodzi przepisales wypowiedz DaRoN'a i nie dodales nic od siebie blink.gif

Skonczcie w koncu gadki co lepsze konsola czy piec i to i to ma swoje dobre strony ale nie o tym traktuje ten temat cool.gif pozdrawiam


83.8.230.* napisał:
braciak ..wez sie troszke popukaj mad.gif to jest temat o GRAFACH nvidii i ati a ty tu trollujesz o jakichs konsolach mad.gif mad.gif

boze jednak konsolowcy to naprawde maja we łbie sieczke icon_confused2.gif co chcesz udowodnic?? wyzszosc konsoli nad PC?? sam mam PS2 ale nie obnosze sie z tym na lewo i prawo i nie uwazam kompa za cos gorszego..ehhhhh

62.21.33.* napisał:
racja zrobiła nam się tu mała wojna pc kontra konsola, a ma być wojna R580 kontra G71, na tweaku w newsach pojawiły się zdjęcia kary opartej o R580 i porównanie 20-stki z 80-tką, wyglądają niemal identycznie, a w dokładniejszch informacjach o karcie można się doczytaż że układ będzie podobno pracować na 650 mhz a pamięci na 1,55ghz, jak dla mnie troche mało, spodziewałem się czegoś na poziomie 700/1800, ale to tylko pierwsze wycieki więc może są pomylone, oby...

83.28.10.* napisał:
ja jakoś nv nie wieze ati jakos bardziej do mnie pszemawia pamietaće czasy radka 8500?? albo rodzinki 9500 i 9700? Nv im wtedy podskoczyla?? a wszystkie podmiany schaderow w sterownikach pszez nv to po co to byłojak tak mozna robic ja NV nie kumam jak grafika to moim zdaniem ati. a pamieta ktoś gf 5800 porażka ati miało taką ?

83.17.13.* napisał:

racja zrobiła nam się tu mała wojna pc kontra konsola, a ma być wojna R580 kontra G71, na tweaku w newsach pojawiły się zdjęcia kary opartej o R580 i porównanie 20-stki z 80-tką, wyglądają niemal identycznie, a w dokładniejszch informacjach o karcie można się doczytaż że układ będzie podobno pracować na 650 mhz a pamięci na 1,55ghz, jak dla mnie troche mało, spodziewałem się czegoś na poziomie 700/1800, ale to tylko pierwsze wycieki więc może są pomylone, oby...


Ale ma 4 razy więcej jednostek shender...

Nie wypowiem się która karta jest lepsz, bo nie mam danych na temat G71...

A co do konsol, to uważam że są tańsze w utrzymaniu(kupujesz raz, a peceta modernizujesz) i mają fajniejsze gry. To PC napędziło rozwój grafiki, ale teraz nastaje czas konsol - sam planuje kupno X360, albo revolution icon_razz2.gif
Może i pecety za dwa lata będąmiały większą moc obliczeniową, ale gry będą wychodziły podobne ( jak nie słabsze), a cena jak wiadomo...
Jedyny minus konsol leży w cenie gier icon_confused2.gif

83.28.10.* napisał:
ile żeczy mozna zrobic na konsoli a ile na kompie?? a tak wogle chodzi o ati i nv


83.24.22.* napisał:
1. Na początku był Komp
2. Komputery wyznaczają trendy technologiczne.
3. Każdą grę opracowuje się na komputerze
4. Wiele gier na PC rozwija umysł (zwłaszcza gry strategiczne)
5. Komputer służy do wielu rzeczy: grafika, muzyka, filmy, internet, biuro...
6. Każdy "pececiarz" zagra na konsoli, ale nie każdy "konsolowiec" pojmie PC.

Konsola to gałąź technologii komputerowej. Urządzenie stworzone
wyłącznie dla rozrywki. I w istocie spełnia swoje zadanie. Jednak
rozpatrujac to z naszego punktu widzenia, grafika na komputerze jest...
MUSI być lepsza. Każdą grę tworzy się na komputerze. Jak narazie
ludzkosc nie wymyśliła mądrzejszej maszyny. I tak już pozostanie.

80.53.11.* napisał:
jak by nie chodzilo o ps to wojek Bill by nie pchal sie z 48 do xboxa Ati prawdopodobnie bedzie miala najszybsza karte w dx 9 jak i w jego nastepcy
kasa rooleesss DE bill pomoze icon_biggrin3.gif

62.133.132.* napisał:

ja jakoś nv nie wieze ati jakos bardziej do mnie pszemawia pamietaće czasy radka 8500?? albo rodzinki 9500 i 9700? Nv im wtedy podskoczyla?? a wszystkie podmiany schaderow w sterownikach pszez nv to po co to byłojak tak mozna robic ja NV nie kumam jak grafika to moim zdaniem ati. a pamieta ktoś gf 5800 porażka ati miało taką ?


Tak ale czasy Radkow 8500, 9500/9700 i 9800 sie skonczyly!
Teraz sa czsy serii 6/7 nVidii i X800/X1800 Ati
Teraz jest tak ze jak Nvidia cos wyda to ATi wypuszcza z opuznieniem jakas karte zeby jej dorownac.
Dopiero swoim X1800 (X800 zawiodlo) dogonilo technicznie nVidie, tylko ze NV juz teraz ma 7800GTX512MB ORT: ktury zostawia w tyle najnowsze dziecko Ati(X1800) icon_razz2.gif Mimo swojej 'przestarzalej laugh.gif ' architektory 0.11 mikrona i w ogole te staroswieckie potoki.
7800 daje rade. G71 nie zawiedzie icon_smile3.gif

82.160.130.* napisał:

ale chodziłi mi że na tweaku, w newsach a nie na forum, zobacz archiwum z listopada, października, było tam opisane zresztą jeszcze więcej wyczynów oc man'ów icon_smile3.gif

dołanczam screeny
[attachmentid=3241] [attachmentid=3242]




I co w tym takiego ? Wtedy jeszcze 7800GTX 512 nie bylo. Na 512 na powietrzu widzialem lepsze taktowania. Koles na AC z taka smieszna trubina przekroczyl 2 Ghz na pamieciach bez problemu. Na XS jest topic o tym.

83.28.1.* napisał:

Tak ale czasy Radkow 8500, 9500/9700 i 9800 sie skonczyly!
Teraz sa czsy serii 6/7 nVidii i X800/X1800 Ati
Teraz jest tak ze jak Nvidia cos wyda to ATi wypuszcza z opuznieniem jakas karte zeby jej dorownac.
Dopiero swoim X1800 (X800 zawiodlo) dogonilo technicznie nVidie, tylko ze NV juz teraz ma 7800GTX512MB ORT: ORT: ktury zostawia w tyle najnowsze dziecko Ati(X1800) icon_razz2.gif Mimo swojej 'przestarzalej laugh.gif ' architektory 0.11 mikrona i w ogole te staroswieckie potoki.
7800 daje rade. G71 nie zawiedzie icon_smile3.gif

z tego co wiem to 0.11mikrona i 0.9 mikrona wnosi tylko zmniejszenie pobieranej energii i mnieszy kawalek krzemu przy tej samej ilosci tranzystorow. a 0.11 i 0.9mikrona nie ma do rzeczy czy ps ati jest lepszy od ps nv a tak wogle t o jusz w gf i6 i 7 są ropy anie tmu mam reacje
??

62.133.132.* napisał:

z tego co wiem to 0.11mikrona i 0.9 mikrona wnosi tylko zmniejszenie pobieranej energii i mnieszy kawalek krzemu przy tej samej ilosci tranzystorow. a 0.11 i 0.9mikrona nie ma do rzeczy czy ps ati jest lepszy od ps nv a tak wogle t o jusz w gf i6 i 7 są ropy anie tmu mam reacje
??


Tak ale 0.9mikro takze pozwala zwienkzsyc zegary.
Dzieki temu ATi podnioslo taktowanie w swoim X1800 w porownaniu do X800 wykonanego w 0.13.

83.28.1.* napisał:
moim zdanie ps u ati jest i tak wydajniejsze.. zobacz porownanie x1600 i 6800 pamietaj ze x 1600 ma 4 rop i porownojąc do 6800 calkiem kiepsko nie wypada w grze ktora kozysta z ps. Atimoze zostala zaskoczona przez nv al;e w styczniu nowy uklad moim zdaniem ma jeszcze asy w rekawie. moze lekko przysneło ale...

83.238.1.* napisał:

jak by nie chodzilo o ps to wojek Bill by nie pchal sie z 48 do xboxa Ati prawdopodobnie bedzie miala najszybsza karte w dx 9 jak i w jego nastepcy
kasa rooleesss DE bill pomoze icon_biggrin3.gif

Dawno już nie przeczytałem równie durnego komentarza...
Nie ma jak jednego z najbogatszych ludzi na świecie, załozyciela potengi informatycznej i technologicznej nazywać "DE bill"...
Zazdrość czy głupota ?

A co do ATI i NV to ATI na pewno zaskoczy nas ceną na początku :]
Z moimch tajnych tajemnych źródeł wynika że R580 ma kosztować nawet do 700-800$ netto w zależności od modelu
Najmocniejsza będzie na pewno wersja XTX i powiem jeszcze że niektórzy producenci znają już daty premiery rynkowej.

83.17.13.* napisał:

I co w tym takiego ? Wtedy jeszcze 7800GTX 512 nie bylo. Na 512 na powietrzu widzialem lepsze taktowania. Koles na AC z taka smieszna trubina przekroczyl 2 Ghz na pamieciach bez problemu. Na XS jest topic o tym.

Ale i co z tego? Wynik pamiąci nie zależy od GPU, tylko od zastosowanych pamięci...
Byś lepiej podał wynik w marku2005

A tak wogule 7800GTX512 to BARDZO limitowana seria... i nieziemsko droga. Ile osób w polsce ma tę karte? 10? 5?
Jej kupno jest w praktyce niemożliwe.

217.153.81.* napisał:

A tak wogule 7800GTX512 to BARDZO limitowana seria... i nieziemsko droga. Ile osób w polsce ma tę karte? 10? 5?
Jej kupno jest w praktyce niemożliwe.


Moim zdaniem NV wypusciła GF7800GTX 512 tylko dlatego żeby utrzymac korone wydajności do czasu premiery G71....Myśle że dostępnośc tej karty już nie będzie większa bowiem jej miejsce zajmie nieco tańsza w produkcji (mniejszy wymiar technologiczny...) dużo wydajniejsza karta czyli wspomniany G71....

PS. Zresztą juz gdzieś było o tym ze NV zaprzestanie całkowicie produkcji GF780GTX 512 w Lutym....

83.28.1.* napisał:
moim zdaniem odpowiedz ati na gf 7800 to bedzie ati x1900
poniewaz ati pszysneło troszki
czasy gf3 to radek 8500
gf4ti radki 9500 i 9700
gf5x00 radki9800
gf6x00 radki x800
ile z tych starć przegrało ati ??
pamietajmy ze x1800 dopiero wchodzi na rynek a jusz w styczniu ati daje nam x1900:)
moim zdaniem nowe dzicko ati bedzie naprawde mocne i chyba g71 nie da rady..

217.153.81.* napisał:

moim zdaniem nowe dzicko ati bedzie naprawde mocne i chyba g71 nie da rady..


Choć wydaje mi się że sytuacja taka się już raczej nie powtórzy ale o r520 też zaczęsto opowiadac już legendy i to że ma zmieść G70 wydajnością...Co z tego wyszło wszyscy wiemy....

Pozatym o G71 nie wiemy za wiele oprócz tego że będzie miała 32 potoki tak że nie widze powodu dlaczego G71 miałby nie dać rady r580....

62.133.134.* napisał:

moim zdaniem odpowiedz ati na gf 7800 to bedzie ati x1900
poniewaz ati pszysneło troszki
czasy gf3 to radek 8500
gf4ti radki 9500 i 9700
gf5x00 radki9800
gf6x00 radki x800
ile z tych starć przegrało ati ??
pamietajmy ze x1800 dopiero wchodzi na rynek a jusz w styczniu ati daje nam x1900:)
moim zdaniem nowe dzicko ati bedzie naprawde mocne i chyba g71 nie da rady..


Przegralo ATi
gf6x00 radki x800
i jeszcze 7800 vs. X1800 po wydaniu GTX 512MB
juz 2 generacje daly rade to czemu i nie 3 icon_razz2.gif
A pozatym ATi od poczatku to noga w OpenGL

83.28.1.* napisał:
oki nv WYgryWa w grach itp z logiem NV...
a jak to bedzie naprawde może to bedzie niespodzianka starcie g71 i r580 bedzie bardzo ciekawe tylko co bedzie jeżeli jedna z firm np nv wypusci do premiery ati np g81 albo ati wypusci r600?? to co bedzie odpowiedzią na co ktory chip na ktory??

83.8.238.* napisał:

oki nv WYgryWa w grach itp z logiem NV...
a jak to bedzie naprawde może to bedzie niespodzianka starcie g71 i r580 bedzie bardzo ciekawe tylko co bedzie jeżeli jedna z firm np nv wypusci do premiery ati np g81 albo ati wypusci r600?? to co bedzie odpowiedzią na co ktory chip na ktory??


Naprawdę nie rozumiem o co się kłocić, ok, lubisz bardziej ATi niż nV ale co z tego? blink.gif W moim przypadku jest tak, że nigdy jeszcze nie miałem u siebie ATi, ale kupię to co będzie bardziej opłacalne, a nie to które ma logo "ulubionej firmy". Nie lubię fanboyów icon_razz.gif

Trochę pokreciłem, ale mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi icon_smile3.gif

83.8.243.* napisał:

HALO kijem.gif braciak

My tu nie rozmawiamy o grach na konsole tylko o chipsecie R580 i G71! ph34r.gif

PS. Śledzę temat o R520 i z tego co udało mi się wyczytać oraz potwierdzają to sami posiadacze nV to ATI ma większy minimum FPS. Ale karty te stawiam na podobnym poziomie. A na R580 czekam z wielką niecierpliwością. icon_wink2.gif


juz poszedł raport na braciaka..po prostu brak mi słów na takich ludzi icon_confused2.gif

co do tematu to sadze iz znów stety/niestety wygra nvidia..ja osobiście jakos nie mam przekonania do ATI (choc nvidia mnie raz zrobiła w balona z 6800 i nf3 ale ze to pierwszy raz to wybaczam icon_wink2.gif )

62.21.33.* napisał:

moim zdaniem odpowiedz ati na gf 7800 to bedzie ati x1900
poniewaz ati pszysneło troszki
czasy gf3 to radek 8500
gf4ti radki 9500 i 9700
gf5x00 radki9800
gf6x00 radki x800
ile z tych starć przegrało ati ??
pamietajmy ze x1800 dopiero wchodzi na rynek a jusz w styczniu ati daje nam x1900:)
moim zdaniem nowe dzicko ati bedzie naprawde mocne i chyba g71 nie da rady..


no wątpie żę ati tu zawsze przegrywało
po pierwsze: 9500 który się modował na 9700 zmiatał z powierzchni każdego GF4, ZMIATAŁ
po drugie: fx'y też dostały po tyłku - 9200 wygrywa z 5200, 9600 wygrywa z 5600 i dorównuje 5700, a 9800 wygrywał z 5800 i 5900 łącznie z 5950
po trzecie: GF6 i Xx00 były na równym poziomie
po czwarte: X1x00 nieznacznie przegrywa z nv i to między innymy przez kombinacje nv z optymalizacjami itp itd.

więc ati dawało rade, a nawet wyznaczało nowe granice w wielu przypadkach.


najnowsze wycieki:

G71 będzie posiadać 32 potoki i 16 ROPów - podobnie jak G70, dodano tylko 8 potoków.

R580 będzie chodzić na 695/1550 - mowa tu o najmocniejszej wersjii.

oczywiście te informacje nie są w 100% pewne co do tego co będzie w przyszłości

85.128.125.* napisał:
I jeszcze mała informacja, która dziś zdobyłem od znajomego z Niemiec. Dostępność gtx512MB na chwilę obecną w hurtowniach to zero sztuk. Powinno dać to do myślenia osobom pomstującym na ati, że ich topowe produkty są ciężko dostępne.

Decyzja przyspieszenia premiery r580 to świadomy wybieg ati, chcą na kilka miesięcy objąć koronę lidera wydajnośći (bo teraz to miano przypada gtx512MB, a nie x1800xt, brak dostępności tego gtx'a nikogo zdaje się nie martwić) i bardzo dobrze- będzie to zdecydowanie bardziej komfortowo dla Kanadyjczyków sytuacja niż przy premierze g70.

62.21.33.* napisał:

Decyzja przyspieszenia premiery r580 to świadomy wybieg ati, chcą na kilka miesięcy objąć koronę lidera wydajnośći


a skąd wiesz że R580 nie będzie lepszy od G71? może wyjdzie wcześniej a G71 go nie pokona. dlaczego uważasz że jeżeli coś wychodzi wcześniej to musi przegrać z późniejszym? a jak byłó z G70? lekki leefting i pokonał nowszego X1800XT. myslę że R580 i jego 48 PS to olbrzymia moc która zaskoczy nas wszystkich a w przyszłości może być znacznie lepszym rozwiązaniem od G71. narazie czekamy.


217.153.81.* napisał:

a skąd wiesz że R580 nie będzie lepszy od G71? może wyjdzie wcześniej a G71 go nie pokona. dlaczego uważasz że jeżeli coś wychodzi wcześniej to musi przegrać z późniejszym? a jak byłó z G70? lekki leefting i pokonał nowszego X1800XT. myslę że R580 i jego 48 PS to olbrzymia moc która zaskoczy nas wszystkich a w przyszłości może być znacznie lepszym rozwiązaniem od G71. narazie czekamy.



Może ale nie musi byc szybszy...To że posiada aż 48 jednostek PS jeszcze nic nie oznacza...Z pewnością będzie to potężny układ jednak troszkę się obawiam o to czy te 48 PS nie będzie hamowane przez 16TMU i 16ROP`ów...Zauważ że podobną proporcję co r580 ma obecnie rx1600xt i nie imponuje jakoś specjalnie wydajnością nad GF6600GT mimo znacząco wyższego taktowania i posiadania tych 4 jednostek PS oraz 2 jednostek VS więcej....

80.55.210.* napisał:
Nie powiedział tego jednoznacznie bo jeszcze nic nie wiadomo. To tylko spekulacje.

Co do R580 to nareszcie skończą się problemy z ograniczeniem PixelShadera. icon_wink2.gif W COD2 wszystko na full w 1024x768 na moim dziadku R350 mam lekko ponad 100FPS. A jak włącze PS2.0 to prędkość spada do 20-25FPS. Więc te 16potoków pewnie spokojnie wystarczy i procesorów shaderów także. A jak już gry całkowicie pójdą w stronę shaderów to dołożą kolejne i z bani. To chyba łatwiejsze niż pełne potoki. icon_wink2.gif

Domell
Przypuszczam, że tak to przekalkulowali i zaprojektowali, że nie będzie jedno drugiego dławiło. Może mają nowy patent jak z kontrolerem pamięci RING BUS?? icon_razz2.gif

217.153.81.* napisał:

Nie powiedział tego jednoznacznie bo jeszcze nic nie wiadomo. To tylko spekulacje.

Co do R580 to nareszcie skończą się problemy z ograniczeniem PixelShadera. icon_wink2.gif W COD2 wszystko na full w 1024x768 na moim dziadku R350 mam lekko ponad 100FPS. A jak włącze PS2.0 to prędkość spada do 20-25FPS. Więc te 16potoków pewnie spokojnie wystarczy i procesorów shaderów także. A jak już gry całkowicie pójdą w stronę shaderów to dołożą kolejne i z bani. To chyba łatwiejsze niż pełne potoki. icon_wink2.gif


Akurat zły przykład bo wszyscy wiemy że COD2 ma zrypany silnik w DX9....Przykładem jak powinna chodzić gra i do tego świetnie wyglądac jest Far Cry czy HL2....Tam też są shadery i jakoś giery zasuwają na kartach pokroju GF6600GT i Radzia 9800pro w porównaniu do takiego COD2...
A co do przyszłych gier to jest to zanim pójdą one zdecydowanie w stronę shaderów to na rynku już będą G80 (czy NV50...) oraz r620 albo i jeszcze ich kolejni następcy......

Pozdro icon_wink3.gif

213.134.177.* napisał:

G71 będzie posiadać 32 potoki i 16 ROPów - podobnie jak G70, dodano tylko 8 potoków.

R580 będzie chodzić na 695/1550 - mowa tu o najmocniejszej wersjii.

oczywiście te informacje nie są w 100% pewne co do tego co będzie w przyszłości


Cholera mastermind-pl naucz się, albo przyzwyczaj! TAM NIE MA POTOKÓW icon_neutral2.gif icon_wink3.gif . TO są PIXEL SHADERY!

62.21.33.* napisał:
tak, ati ostatnio sypie nowinkami Avivo, ring bus, dodanie sm3.0 (choć to nie nowość ale u ati tak) nowe formatu kompresji itp itd...

62.21.33.* napisał:

Cholera mastermind-pl naucz się, albo przyzwyczaj! TAM NIE MA POTOKÓW icon_neutral2.gif icon_wink3.gif . TO są PIXEL SHADERY!


nie wiem jak ty to rozumujesz ale ja uważam żę w gpu są potoki renderujące (TMU), potoki pi(K)sel icon_smile3.gif shader i ropy. te pierwsze odpowidaają za tekstury (te zwykłe), drugie za shadery a trzecie za końcową obróbkę obrazu i za AA i ANISO.

a więc R580 będzie mieć 16 TMU i 16 ropów oraz 48 ps

natomiast G71 będzie mieć 32 TMU, 32 ps i 16 ropów

a więc jak widać oba układy będą miały tą samą liczbe jednostek generujących obraz - 80, tylko że w innych proporcjach.

62.133.134.* napisał:

a skąd wiesz że R580 nie będzie lepszy od G71? może wyjdzie wcześniej a G71 go nie pokona. dlaczego uważasz że jeżeli coś wychodzi wcześniej to musi przegrać z późniejszym? a jak byłó z G70? lekki leefting i pokonał nowszego X1800XT. myslę że R580 i jego 48 PS to olbrzymia moc która zaskoczy nas wszystkich a w przyszłości może być znacznie lepszym rozwiązaniem od G71. narazie czekamy.


Ati tak nas zaskakuje coraz to wymyslniejszymi konstrukacjami, ale cos jej to w praktyce nie wychodzi. icon_razz2.gif
Technologa magistralii pierscieniowej w X1800 nie jest niczym wybitnym pod wzgledem wydajnosci, a dowodem na to jest to, ze rdzen X1800 jest taktowany z czestotliwoscia ponad 600Mhz a tylko delikatnie przegania 7800GTX taktowanego 430Mhz.
A ta zawrotna ilosc 48PS, to na kolana ma nas to zwalic?? icon_smile3.gif
nVIDIA swoimi wydajniejszymi od ATi 32PS(w wiekszosci porownan nowe Geforce'y sa szybsze od Radeonow w PS) i tak zrowna sie w wydajnosci z 48PS'ami Radeona, albo go wyprzedzi. icon_razz2.gif

83.238.1.* napisał:
Cały myk polega na tym że ATI nie wypuszcza na tyle lepszego produktu od NV żeby było to zauważalne jak np 9500 vs TI4200.
Do tego ostatnimi czasy NV wypuszcza karty ze sporym wyprzedzeniem albo znacznie bardziej atrakcyjne cenowo aka X700 vs 6600. (Moim zdaniem X700 było lepsze ale sporo droższe... )
W takim wypadku w momęcie wypuszczania kart przez ATI, NV ma już rynek, pozytywne opinie, testy i pracują już nad nowymi GPU/ulepszeniami.
Dlatego ja G71 wróże wiekszy sukces niż R580...

62.21.33.* napisał:
a tak swoją drogą ciekawe ile G71 i R580 będą miały vertexów... 10?, 12? a może nawet 16, zobaczymy.

62.21.33.* napisał:
wiadomo już że układ będzie posiadać 350 milionów tranzystorów.

80.55.210.* napisał:
Edytuj posty a nie pisz jeden pod drugim icon_wink2.gif

Edytuj posty a nie pisz jeden pod drugim icon_wink2.gif

83.24.19.* napisał:



nie wiem jak ty to rozumujesz ale ja uważam żę w gpu są potoki renderujące (TMU), potoki pi(K)sel icon_smile3.gif shader i ropy. te pierwsze odpowidaają za tekstury (te zwykłe), drugie za shadery a trzecie za końcową obróbkę obrazu i za AA i ANISO.

a więc R580 będzie mieć 16 TMU i 16 ropów oraz 48 ps

natomiast G71 będzie mieć 32 TMU, 32 ps i 16 ropów

a więc jak widać oba układy będą miały tą samą liczbe jednostek generujących obraz - 80, tylko że w innych proporcjach.

Za bardzo upraszczasz. Poza tym z tego co wiem ATI nie mają ropów. Z tego co wiem kary X1800 mają takie jednostki:
Pixel processors, vertex processors, texture units (TMU), render back-ends, z-compare units do tego maja jeszcze jakiś dispatch processor.

85.128.125.* napisał:
...i pierścieniowy kontroler pamięci na dokładkę. Ogólnie wróżę r580 sporą przewagę nad g71, jest to po prostu bardziej zaawansowana technologicznie karta.

217.116.100.* napisał:
widze ze masz 7800 cz to prawda ze taki GPU obsuguje lylko max
rozdzielczosc 1600 X 1280 a jesli nie to jaka jest maksimum bo nowe
ATI obsuguja 2048 x1536
bo mysle se takiego kupic tylko niewiem jeszcze co wybrac . icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif


62.233.148.* napisał:

widze ze masz 7800 cz to prawda ze taki GPU obsuguje lylko max
rozdzielczosc 1600 X 1280 a jesli nie to jaka jest maksimum bo nowe
ATI obsuguja 2048 x1536
bo mysle se takiego kupic tylko niewiem jeszcze co wybrac . icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif

Nie wiem do kogo kierujesz te slowa icon_confused2.gif Nie wiem rowniez czy sam wymysliles te bzdury blink.gif
Kazda nowa karta obsluguje 2048x1536 laugh.gif A co do kupna to najlepiej poczekac do lutego laugh.gif pozdrawiam


80.55.210.* napisał:
COD2 to dobry przykład. Nie chodzi mi o zepsute shadery ale o wydajność bez nich. Gdyby nie shadery to grałbym w 1280x1024 w niecałych 100klatkach. A chciałbym dodać, że 9800Pro ma tylko 8potoków. Dzisiaj karty maja po 16 potoków. Dla tego sądzę, że do teksturowania to wystarczy a resztę będą załatwiać shadery. icon_wink2.gif

Nie zapominajmy, że ATI teraz trzyma sztame z M$ i dla tego sądzę, że są o krok do przodu przed nVidią i najlepiej wiedzą co będzie najlepsze w rozwoju DirectX.

213.134.177.* napisał:

render back-ends

To są właśnie ROPy.

83.8.226.* napisał:

COD2 to dobry przykład. Nie chodzi mi o zepsute shadery ale o wydajność bez nich. Gdyby nie shadery to grałbym w 1280x1024 w niecałych 100klatkach. A chciałbym dodać, że 9800Pro ma tylko 8potoków. Dzisiaj karty maja po 16 potoków. Dla tego sądzę, że do teksturowania to wystarczy a resztę będą załatwiać shadery. icon_wink2.gif

Nie zapominajmy, że ATI teraz trzyma sztame z M$ i dla tego sądzę, że są o krok do przodu przed nVidią i najlepiej wiedzą co będzie najlepsze w rozwoju DirectX.


Zawsze jak sobie o tym przypominam to mnie szlag trafia mur.gif Tylko gorzej dla klienta icon_confused2.gif

62.133.135.* napisał:

...i pierścieniowy kontroler pamięci na dokładkę. Ogólnie wróżę r580 sporą przewagę nad g71, jest to po prostu bardziej zaawansowana technologicznie karta.


Piersicieniowy kontroler pamienci byl i w X1800 i tez mial dac spora przewage nad G70.
Co z tego wyszlo wszyscy wiemy. X1800XT ledwo przegonil taktowanego 200Mhz mniej na rdzeniu i ok. 300Mhz na pamienciach 7800GTX, a taktowany troche mniej od niego, GTX512MB rozprawil sie bez problemu z 'cudownym' R520.

62.21.33.* napisał:

Piersicieniowy kontroler pamienci byl i w X1800 i tez mial dac spora przewage nad G70.
Co z tego wyszlo wszyscy wiemy. X1800XT ledwo przegonil taktowanego 200Mhz mniej na rdzeniu i ok. 300Mhz na pamienciach 7800GTX, a taktowany troche mniej od niego, GTX512MB rozprawil sie bez problemu z 'cudownym' R520.


to ciekawe jak by wypadły obie karty gdyby im ustawić takie same taktowanie - pamieci np 1800 i rdzenie tak aby obie karty miały identyczną prędkość wypełniania, wtedy by się zobaczyło co jest lepsze i co ma lepszą architekture R520 czy G70

83.23.68.* napisał:

to ciekawe jak by wypadły obie karty gdyby im ustawić takie same taktowanie - pamieci np 1800 i rdzenie tak aby obie karty miały identyczną prędkość wypełniania, wtedy by się zobaczyło co jest lepsze i co ma lepszą architekture R520 czy G70

bylo robione juz cos podobnego

http://www.driverheaven.net/articles/efficiency/

a nawet wiecej - zostala zrownana ilosc potokow, taktowanie redenia i pamieci, i g70 wypada zdecydowanie lepiej, tyle, ze to niczego nie dowodzi - imho im wyzsze taktowanie ma r520 tym wyzsza sprawnosc osiaga, a g70 zaczyna sie dlawic. kwestia architektury - jedna lepiej czuje sie przy wysokich taktach, inna przy nizszych, tak wiec ogolnie takie porownania sa imho bez sensu.

217.144.217.* napisał:
Z zegarami wysokimi i architekturą, zwłaszcza tymi układami odpowiedzialnymi za shadery nV miala problemy od poczatku GF, co nie znaczy, że przy NV40/50 nie bylo i bedzie przelomu. Zunifikowane jednostki shader na dobre zajma miejsce dzisiejszych tekstur w grach pod DX, co ma znaczaco wplynac na poprawe jakosci i szybkosci produkcji gier->mniej tekstur, zunifikowany kod dla konsol i pc, ale znacznie bardziej skomplikowany i coraz dluzszy kod dla shaderow. Z drugiej strony pozostaje OpenGL, oparty wylacznie na teksturach, ktory jest moze mniej efektywny(strasznie dlugi czas developingu, problemy z optymalizacją, poteżne wymagania), ale nie mniej efektowny w ostatecznym rezultacie.

62.21.33.* napisał:

bylo robione juz cos podobnego

http://www.driverheaven.net/articles/efficiency/

a nawet wiecej - zostala zrownana ilosc potokow, taktowanie redenia i pamieci, i g70 wypada zdecydowanie lepiej, tyle, ze to niczego nie dowodzi - imho im wyzsze taktowanie ma r520 tym wyzsza sprawnosc osiaga, a g70 zaczyna sie dlawic. kwestia architektury - jedna lepiej czuje sie przy wysokich taktach, inna przy nizszych, tak wiec ogolnie takie porownania sa imho bez sensu.


to właśnie mówiłem żeby zrobić tak, że oba układy mają taką smą prędkość wypełniania, a nie że oni obcinają 8 potoków u G70, jak dla mnie ten test nie jest miarodajny, a juz na pewno testy w doom 3 zoptymalizowanym pod nv, i niech nikt tego nie zaprzeczy.

85.128.125.* napisał:

Piersicieniowy kontroler pamienci byl i w X1800 i tez mial dac spora przewage nad G70.
Co z tego wyszlo wszyscy wiemy. X1800XT ledwo przegonil taktowanego 200Mhz mniej na rdzeniu i ok. 300Mhz na pamienciach 7800GTX, a taktowany troche mniej od niego, GTX512MB rozprawil sie bez problemu z 'cudownym' R520.


Przecież pisałem o r520 właśnie, naucz się składać literki ze zrozumieniem. A co do reszty wypowiedzi, n/c. Rozumiem, że masz np r520 albo g70? Bo jak nie, to twoje domorosłe teorie międzie bajki włóż gdzie ich miejsce.

84.10.133.* napisał:
a mi sie wydaje ze z r580 moze być tak że miełi problemy i nie wyszedł razem z x1800


83.22.45.* napisał:

a mi sie wydaje ze z r580 moze być tak że miełi problemy i nie wyszedł razem z x1800


brak w tej wypowiedzi jakiegokolwiek sensu (pomijam podstawową znajomość składni i ortografii jezyka polskiego)

80.55.210.* napisał:

a mi sie wydaje ze z r580 moze być tak że miełi problemy i nie wyszedł razem z x1800


R580 to nie konkurent R520 tylko jego następca więc nie rozumiem czemu miałby wychodzić w jednym czasie?

62.133.132.* napisał:

Przecież pisałem o r520 właśnie, naucz się składać literki ze zrozumieniem. A co do reszty wypowiedzi, n/c. Rozumiem, że masz np r520 albo g70? Bo jak nie, to twoje domorosłe teorie międzie bajki włóż gdzie ich miejsce.


icon_smile3.gif He, he, gdyby byly takie 'domorosle' to X1800XT zjadl by 7800GTX i GTX512 na sniadanie.
Chce tu uswiadomic ze nie wszystko co nowe i 'rewolucyjne' jest lepsze od starego i sprawdzonego, najlepszym przykladem byly Gf FX, pelne nowych technologii, ktore zdaly sie psu na bude.
Poczekamy do premiery obydwu ukladow i zobaczymy.

83.17.32.* napisał:
A ja natomiast jestem rozczarowany tym ze w zapowiedziach R580 ma miec znowu tylko 16 potokow. Prawda jest taka ze ciagle gry sa nastawione na brutalna sile wypelniania. I chuczne zapowiedzi gier opartych w wiekszosci na shaderach sa tylko mrzonka przyszlosci!!! Mysle ze ten stan jeszcze sie nie zmieni przez jakis czas. Bycmoze bedzie to karta podobna do r300, ktora na poczatku w erze dx8 troche wyprzedzala 4ti natomiast potem bylo coraz lepiej do tego stopnia ze wg mnie to byl kamien milowy w pecetowej rozrywce.

85.128.125.* napisał:

icon_smile3.gif He, he, gdyby byly takie 'domorosle' to X1800XT zjadl by 7800GTX i GTX512 na sniadanie.
Chce tu uswiadomic ze nie wszystko co nowe i 'rewolucyjne' jest lepsze od starego i sprawdzonego, najlepszym przykladem byly Gf FX, pelne nowych technologii, ktore zdaly sie psu na bude.
Poczekamy do premiery obydwu ukladow i zobaczymy.


Ciągle czekam na testy twojej gtx512MB, bo zakładam po ilości twoich _autoratywnych_ wypowiedzi w tym temacie, że conajmniej jedną taką vga posiadasz.

A jeśli podniecasz się tylko słupkami ściągniętymi z www, to proszę test na cat.5.13 http://www.computerbase.de/artikel/hardware/grafikkarten/2005/test_asus_eax1800xt_top/

Nie trzeba bystrości Holmes'a, by zauważyć, że np mój x1800xt (czy też zdecydowana większość na "nowych" pcb) kręci się jeszcze lepiej niż ten asus, ergo- jeszcze bardziej depcze po piętach/ wyprzedza gtx512. Jasne, są pozycje w których nV wypada lepiej, ale są też i takie w których to ati wiedzie prym. I dlatego x1800xt taktowany hmm ok 710rdzeń/820MHz pamięć (np) to godny konkurent gtx512, także z uwagi na 512MB vram. I wyraźnie widać, że 16 potoków przy odpowiedniej architekturze i taktach dają sobie świetnie radę także we współczesnych nastawionych na raw power (przez ilość tekstur) tytułach. I podobnie (jak nie lepiej) będzie z r580. Dodając do tego fakt, że w sumie od cat. 5.12 można mówić o pełnym wspraciu (minus avivo, to od 5.13) dla r520, karta jest bardzo udana i nie, nie zamieniłbym się na gtx'a icon_lol.gif

62.21.33.* napisał:
taka jest prawda że gdy te karty wyjdą to na pewno uciągną każdą gre, a że tak będzie to gracze będą włanczać AA i Aniso. A że radek i geforce mają będą miały po tyle samo ropów to najprawdopodobniej wyższe taktowanie jakie najprawdopodobniej będzie posiadać R580 da temu układowi przewage w grach na 1600x1200 z AA8 i ANISO 16. Tak więc uwazam że nowy ati będzie lepszy, a do tego żadne shadery nie będą mu straszne bo pewnie będzie na nich osiąglą wiekszy fps, np w age 3 na mieście będzie 200fps (1600x1200 aa8 aniso16), a na wodzie może nawet 400fps, takie moje spostrzeżenia. a wiec uważam że nv nie chcąc przyznać się do porażki będzie umieszczać testy z Open GL i z silnika dooma 3, bo nv ciągle się miesza we wszystko abu ludzie kupowali i mysleli że nv jest najlepszy. i i jeszcze dodam iż uważem że R580 (RX1900XTX) będzie nawet o 300zł tańszy od G71 (GF7900GTX). Pozfro 4all

217.153.81.* napisał:

taka jest prawda że gdy te karty wyjdą to na pewno uciągną każdą gre, a że tak będzie to gracze będą włanczać AA i Aniso. A że radek i geforce mają będą miały po tyle samo ropów to najprawdopodobniej wyższe taktowanie jakie najprawdopodobniej będzie posiadać R580 da temu układowi przewage w grach na 1600x1200 z AA8 i ANISO 16. Tak więc uwazam że nowy ati będzie lepszy, a do tego żadne shadery nie będą mu straszne bo pewnie będzie na nich osiąglą wiekszy fps, np w age 3 na mieście będzie 200fps (1600x1200 aa8 aniso16), a na wodzie może nawet 400fps, takie moje spostrzeżenia. a wiec uważam że nv nie chcąc przyznać się do porażki będzie umieszczać testy z Open GL i z silnika dooma 3, bo nv ciągle się miesza we wszystko abu ludzie kupowali i mysleli że nv jest najlepszy. i i jeszcze dodam iż uważem że R580 (RX1900XTX) będzie nawet o 300zł tańszy od G71 (GF7900GTX). Pozfro 4all


Hmmmm...Skoro tak to dlaczego r520 mając 8 jednostek PS mniej niż G70 nie jest od niego dpowiednio wolniejszy??I na jakiej podstawie sądzisz że r580 będzie tańszy od G71??

83.17.32.* napisał:

taka jest prawda że gdy te karty wyjdą to na pewno uciągną każdą gre, a że tak będzie to gracze będą włanczać AA i Aniso. A że radek i geforce mają będą miały po tyle samo ropów to najprawdopodobniej wyższe taktowanie jakie najprawdopodobniej będzie posiadać R580 da temu układowi przewage w grach na 1600x1200 z AA8 i ANISO 16. Tak więc uwazam że nowy ati będzie lepszy, a do tego żadne shadery nie będą mu straszne bo pewnie będzie na nich osiąglą wiekszy fps, np w age 3 na mieście będzie 200fps (1600x1200 aa8 aniso16), a na wodzie może nawet 400fps, takie moje spostrzeżenia. a wiec uważam że nv nie chcąc przyznać się do porażki będzie umieszczać testy z Open GL i z silnika dooma 3, bo nv ciągle się miesza we wszystko abu ludzie kupowali i mysleli że nv jest najlepszy. i i jeszcze dodam iż uważem że R580 (RX1900XTX) będzie nawet o 300zł tańszy od G71 (GF7900GTX). Pozfro 4all


Snij dalej. icon_biggrin3.gif

82.160.234.* napisał:
Ja tam czekam na 512bitową szynę i GDDR4 icon_biggrin3.gif

217.116.100.* napisał:
A moim zdaniem moze byc tak ze nowy radeon zrobi to samo co
kiedys 9700 z GF 4 ti bo techologicznie jest bardziej zawansowany
hociazby w tehnoligi wykonania i w kontroleze pamienci bo przeciez R520 byl opracowany na
potrzeby konsoli ale potrzekamy zobaczymy
co z tego bedzie blink.gif

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 3.07 | SQL: 1 | Uptime: 58 days, 20:55 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl