heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Niedziela 22 grudnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Wpływ Procesora Na Wydajność Karty Graficznej.


217.153.84.* napisał:
Hej, mam Durona 1Ghz, 512 DDR266, i chce kupić do niego GeForce'a 6200. Jakiego spadku wydajności z powodu słabego procesora mogę się spodziewać ? 20-30% czy może to być dużo więcej ? Na Orbie nie mam co szukać, gdzie mogę znaleźć wyniki 6200 ze słabym procek(dość skomplikowanie) oraz ewentualnie czy ktoś z 6200 mógłby zrobić underclocking i puścić marka i sprawdzić jak bardzo spada wydajność. W zasadzie zależy mi tylko na CSS ale chciałbym wiedzieć o ile gorzej niż na optymalnej platformie będzie. Z góry dzięki za odpowiedzi.

80.53.134.* napisał:
Proponuje zmienic procka na Semprona chociazby 2200 (1.5Ghz ale to zawsze 256cache i 500mhz wiecej. A karte na Radka 9550 128/128. Napewno wydajniejszy komplet niz ten Twoj.

83.27.17.* napisał:
a jaka grafe masz teraz?

217.153.84.* napisał:


Za parę miesięcy może kupię DFI Nf3 i procka, może nawet Turiona, ale do tego czasu chce sobie pograć na tym ;]

teraz mam GF2gts ;] ale w half life woda wygląda tak... kiepsko... dlatego chce coś z DX9 ;](gf to jescze dx7 chyba icon_razz.gif)

83.26.179.* napisał:
no to po co ten temat skoro i tak zmienisz proca??? wydajnosc na 100% bedzie nizsza teraz niz na nforce 3

217.96.156.* napisał:
W hl2 i css waskim gardlem najczesciej jest procesor wiec karta graficzna ci wiele nie pomoze.

217.153.84.* napisał:


jakbyś nie zauważył to już na to wpadłem, chcę tylko wiedzieć O ILE %

212.76.33.* napisał:
Powiem ci jedno. Bierz tą grafe bo jest niezła i pięknie się kręci a to wszystko za małą kase. Jak uda ci się odblokować potoki to będzie bomba.
Przez proca nie pograsz sobie na full detalach i wysokiej rozdziałce, ale zawsze można trochę znirzyć i styknie. A jeszcze jak planujesz zmienić mobo i proca to będzie git.

194.9.78.* napisał:
powinniśmy sobie jasno powiedzieć że wydajność grafy nie zależy od proca
za top na wydajność komputera składają się wszytkie jego elementy (mówie o tych znaczących)
zatem grafa będzie ci pracowała tak podobnie jak na nf3
to komp nie będzie wystarczająco wydajny

bosh blink.gif

217.153.84.* napisał:


BOSZ ??

user posted image

poza tym mylisz się, oczywiście wydajność jako zdolność do renderingu jakiejś tam ilości informacji jest stała dla każdej karty, ale słaby procesor nie będzie w stanie dostarczyć ilości informacji wystarczającej na obciążenie procesora karty w 100%. Więc wydajność karty graficznej jak najbardziej zależy od ram/cpu

85.89.162.* napisał:
Slaby procek ogranicza dobrą karte i na odwrót słaba karta ogranicza dobrego procka.
Co do Hl2 to tam bardzo dużo ma do powiedzenia procek na r9800sepro i athlonie2500+ hl dzialalo tak sobie r9800se450/750 i prawie bez róznic do tego stopnia ze na anthlonie3200+(2.2ghz) i r9800sepro bylo duzo lepiej niz przy 2500 i max oc grafy.
Najlepszym pomyslem jesli wyrbi ci ram to kupic najtanszego samprona i gf6200 o ile bedziesz mial kase

194.9.78.* napisał:
maciekkk
chętnie sięgnę do źródła Twoich informacji w celu doedukowania się.
moja odpowiedz była faktycznie zawiła
miałem na mysli:
nawet jeżeli na początku się pobujasz ze starym mobo to po przwesiadce będzie git icon_biggrin3.gif

ps. czekam na jakiegos linka mellow.gif

217.96.156.* napisał:

To prawda zeby karta nie stanowila waskiego gardla w hl2 przydalby sie procek gdzies okolo p4 3,8ghz

217.153.84.* napisał:
już napisałem że kupię s754(może s939 - na agp) więc nic w tej chwili nie będę zmieniał. Poza tym mi nie chodzi o jakieś astronomiczne ilości FPS, chce mieć 50 w counter strike source i to mi wystarczy ;] yeah ;] a poza tym to winfast za 425 stoi, do tego kwiatki OCZ na pamięci, podkręce ile się da - dla radości - i tak procek skutecznie zapewnie małę użycie procesora karty ;] hihi ;] nie ma to jest duron ;] ewentualnie wysępię od siostry jej komputer(wyjezdza za granice i tam kupuje laptopa) i na AXP 2400 już powinien przyzwoicie chodzić ten geforce.

193.24.220.* napisał:
To może ja się dołączę. Czy Athlon XP 1700+ [1460MHZ] będzie wąskim gardłem dla gf6600gt ?

62.233.148.* napisał:
I ja dolacze sie do dyskusji bo widze ze wkroczyli zawodnicy uwazajacy ze do grania sa potrzebne proce typu bartek 2,5GHz lub jakis FX mur.gif

maciekkk kiedys zrobilem test i swojego proca puscilem na 1GHz co prawda przy magistrali 200MHz ale zawsze tylko 1GHz,iwesz co sie okazalo ze w grach typu Richard Burn Rally czy Colin nie widzialem roznicy pomiedzy 2GHz a 1GHz gralem w rozdzialce 1024x768 ze wszystkimi opcjami na max bez AA oczywiscie przy mojej karcie gralem na granicy plynnosci czyli ok.30fps podkrecenie proca na 2GHz nie dalo praktycznie nic icon_wink3.gif Odpalilem rowniez dooma 3 tak dla ciekawostki i tez nie widzialem roznicy icon_neutral2.gif Oczywiscie testy byly robione na moim potworze icon_biggrin3.gif

Moja rada jest taka bierz ta karte i sie nie zastanawiaj grac bedziesz mogl spoko a zmiana platformy w pozniejszym czasie tylko pomoze grafie icon_wink3.gif

Spawacz wzrost rozdzialki obciaza grafe a nie proca icon_wink3.gif pozdrawiam

EDIT
Normalnie az zrobilem test... Ustawilem procka z roznymi predkosciami i jechalem jeden odcinek mierzac frame rate frapsem. Gra to Colin2005 odcinek w Hiszpanii icon_wink3.gif
Oto wyniki:

2GHz (10x200)
2005-04-17 13:29:58 - CMR5
Frames: 2231 - Time: 55187ms - Avg: 40.426 - Min: 30 - Max: 47

1,7GHz (8,5x200)
2005-04-17 13:10:44 - CMR5
Frames: 2501 - Time: 62507ms - Avg: 40.011 - Min: 31 - Max: 47

1GHz (5x200)
2005-04-17 13:16:06 - CMR5
Frames: 2391 - Time: 61421ms - Avg: 38.928 - Min: 27 - Max: 48

1GHz (133x7,5)
2005-04-17 13:22:36 - CMR5
Frames: 2348 - Time: 64621ms - Avg: 36.334 - Min: 24 - Max: 47

Jak widac w najgorszym przypadku roznica wynosi 10% blink.gif ooo to faktycznie duzo icon_neutral2.gif Od siebie moge dodac ze najwiecej na wydajnosci traci sie przez szyne 133MHz windows chodzi bardzo powoli i rowniez w grze widac pewne zwolnienie icon_wink3.gif Przy szynie 200MHz nawet przy zegarze 1GHz windows chodzi bardzo plynnie i gra sie wysmienicie bez widocznych roznic icon_wink3.gif Wnioski wyciagnijcie sami...


213.227.72.* napisał:
Wpływ procka na osiągi karty graficznej jakiś jest ale niewielki.
Nowe gry zazwyczaj więcej wymagają od grafy niż od procka.
Nowe karty graficzne sa optymalizowane pod kątem odciążenia procesora (większość obliczeń skomplikowanych scen robią same).
Procesor zajmuje sie wtedy zazwyczaj otoczką tj symulowaniem AI, przesyłaniem danych do/z pamięci/karty graficznej.
Dlatego radze ci kupić tą karte- nie zawiedziesz sie.
Proca i tak kiedyś zmienisz.

212.127.66.* napisał:
to tak chamsko wjade i sie zapytam: Czy do procka P4b 2.43.2GHz,2x512RAM i karcie X800XL agp CSS bedzie chodził optymalnie? bo te boty w css to jakieś niewyżyte...
A jeżeli chodzi o sprawe karty co qpic to lepi3j poczekaj z tym GF6200 ze 2 miechy i jak wejdzie nowy układ graficzny to za taka cene dostaniesz GF6600 i se go ładnie podkręcisz, a pocka to zmienisz później, no chyba ,ze strasznie ci TYLKO na tym CSS zalezy...

194.9.78.* napisał:
Jet4
co ty na takim złomie? icon_wink2.gif
beznadziejnie będzie chodzić blink.gif
optymalnie - co to znaczy?
lepiej powiedz że przyszedłeś się pochwalić konfigiem icon_wink.gif

212.127.66.* napisał:
nie pochwalic bo niemam tego X800Xl i tylko 512ram(ale kupie napewno za 2-3miechy, tylko sie pytam czy bedzie ok z tym kompem do CSS) ale nie ma sensu ,azeby koleś kupywał tera karte, niech przeczeka jak to szczególnie do CSS ma być i se potem qpi procka i grafe o 30% mniej niż teraz.

212.127.66.* napisał:
a nie-optymalnie, to coś w stylu kompów jakie sa w supermartketach ,czyli P4 3.2HT, 128RAM i R9200SE icon_biggrin3.gif
Czyli optymalnie - czy cały zestaw będzie ok i czy nie bedzie coś chamowało mi CS:S. A wlaśnie to dzwne jest! Jak sie gra bez botów to spoxik (na fx5200)
po 80fps, a jak z 7 botów to juz 4-15fps :/ ja tej gry nie rozumiem! Przecie "ludziki co biegaja" nie ciągna z grafy i nie sa o wiele bardziej "rozumni" niż te z CS:CZ i procka to one też nie siorbią. To co tam tak "zjada" fps z tymi botami? na CS:CZ puszcam po 20 botów i jest ok a tu prosze slide-show.

213.199.235.* napisał:
DX9 bedzie ogromnym ograniczeniem dla twojego proca icon_smile3.gif . Mi na duronie 7x100 nfsu2 lepiej chodził na 2mx niz na 9800pro - dzięki "świetnym" efektom dx9 które "zabiły" tego proca icon_wink3.gif

Podro Soli icon_wink3.gif

213.227.72.* napisał:
No w kompach to trza rozsądku troszku...

83.25.212.* napisał:


Chcialbym zauwazyc ze czesciowo poruszamy tu kwestie cs:s i hl2 multiplayer gdzie w gre wchodzi sporo obiektow dx9 w postaci modeli. Tak sie sklada ze tutaj barton sporo traci do a64 i ewidentnie ciezko utrzymac rozsadna ilosc fps przy duzej "zadymie". Nawet nie wiadomo jak krecony barton wymieknie przy takim bezproblemowo (relatywnie niska temp) podrasowanym a64 w hl2. I w tej grze proc ma kluczowe znaczenie. Jesli dysponujemy kreconym 9800 i wlasnie jak najmocniej puszczonym a64 uzyskamy lepsze wyniki niz na bartonie i znacznie lepszej(drozszej) karcie typu x800.
Wielu jest ludzi co wlasnie chce na takich "warunkach" grac w hl2 a niedawno uzbroilo sie w socket A (ceny) i teraz ma powazny problem jak sprawic zeby calosc chodzila jak nalezy. W zasadzie poza wymiana platformy jedynym wyjsciem byloby kupno czegos bardzo mocnego na AGP.

A co do pytania z tematu. Imho nie wymieniaj nawet proca jesli to na kilka miechow. Mozna kupic jakiegos 9550 ponizej 200zl (szukac) i ta karta i tak przewyzszy mozliwosciami durona. Fakt faktem ze grac to sie na tym za bardzo w nic "nowego" nie da, ale tutaj to ci sempron nie wiele pomoze.

217.96.156.* napisał:
Poglad ze procek ma maly wplyw na wydajnosc gier jest ... smieszny.
Wlasnie na przykladzie hl2 ktory ma dosyc innowacyjny silnik (fizyka) widac ze procek jest waskim gardlem. Do tej gry spokojnie wystarczy karta typu 9800pro lub 6600gt. Ale zeby to procesor nie stanowil waskiego gardla trzeba miec potworka typu a64 2600mhz minimum! Wtedy procek i tak czesto bedzie waskim gardlem ale nie bedzie spowalnial gry na tyle zeby nie byla w 100% plynna.
A nowe gry beda rownie procesorozerne bo wszedzie przyymierzaja sie do stosowania zaawansowanej fizyki w silnikach gry (np unreal 3 engine)

83.22.139.* napisał:
Procek zawsze ma wplyw na dzialanie gier. Zalezy tylko od proporcji w jakich dziala z karta graficzna bedzie ten wplyw wiekszy badz mniejszy. Np zmiana procka z AMD 1GHz na 2.6Ghz przy GF2mx raczej nie da duzej zmiany natomiast identyczny zabieg w przypadku np GF4 Ti albo Radeona 9550 czy nawet wydajniejszej karty przyrost bedzie ogromny i napewno swoboda grania bedzie duyzo wieksza..

83.16.35.* napisał:



1. Obciaz ten sprzet czyms porzadnym (D III, Riddick, HL2)
2. Zjedz FSB do 100x10

217.96.156.* napisał:

No pewnie przy athlonie 2,6ghz i gf2mx to grafika bedzie waskim gardlem i wymiana procka na jeszcze szybszy juz by nic nie dala. Natomiast majac athlona 1,8ghz i 6800GT to pomylka poniewaz to procesor w wielu grach bedzie stanowil waskie gardlo i kupno 6800 ultra nic nie da bo gra sie bedzie dlawic z innego powodu.

213.241.53.* napisał:
maciekkk:

Nie wiem czy wiesz ale 6200 na AGP slabo sie moduja. W sensie naprawde ciezko trafic na sztuke w ktorej da sie cokolwiek odblokowac. Lepszym zakupem bylby 6600, ktory jest nie duzo drozszy. A w wypadku porazki z odblokowywaniem potokow bedzie duuuzo wydajniejszy.

195.150.233.* napisał:
miedzy athlonem xp 2000mhz a athlonem 754 64bit 2400mhz w 3dmarku 2001se mialem raptem 20% roznicy. karta 9550 400/260. ale 3dmark to nie gra. xp mial 10200, a a64 12400markow. mnie ogranicza radoslaw

83.17.168.* napisał:
A mnie ogranicza Celina! :/ 2,8 jeszcze da sie znieść... ale jak najszybciej chce to zamienić na A64 icon_biggrin3.gif wtedy poczuję tę moc icon_smile3.gif

213.227.72.* napisał:
Mnie sie Bartłomiej tez już znudził...
Ale jeszcze ze dwa miechy poczekam.

212.127.66.* napisał:
a właśnie jeżeli mowa o wąskich gardłach icon_biggrin3.gif to u mnie w configu (stronę wcześniej) 6800GT,X800XT,X800XL będą optymalnie działać z P4b 2.4GHz 3.2GHz, czy moze lepiej wymienic procka na 3GHZ i podkręcićdo 4GHz??
Bo mam zamiear kupować kartę i mam zapytanie czy bedzie wszystko ok?
Wie ktoś czy plyta 845PE Max obsługuje tryb dual channel?

62.233.148.* napisał:

Plyta na tym chipsecie nie ma dual'a. Zostaw procka wymien plytke na cos z dual'em i kup grafe icon_wink3.gif

Kaeres nie mam ostatnio czasu,ale w weekend mam nadzieje ze dam rade bo nawet nie mam poinstalowanych gier ale mam nadzieje ze znajde troche czasu i w koncu sie wyjasni jak wyglada sprawa w czolowych produkcjach icon_wink3.gif pozdrawiam


212.127.66.* napisał:
hmm... Jaki jest przyrost wydajności w grach miedzy Dualem a nie-dualem?

62.233.148.* napisał:

No wlasnie probujemy sie dowiedziec czekajac na testy w dual'u icon_lol.gif
W przypadku prockow Amd wplyw wydajnosci jest niewielki,maksymalnie 15% w przypadku A64 ale w sumie mogles poszukac icon_neutral2.gif

http://forum./index.php?showtopic=116940 icon_wink3.gif pozdrawiam


212.127.66.* napisał:
A jak to sie ma do Intela, dla mojego procka?

83.26.239.* napisał:
jak procek nie ma wpływu na wydajnosc w grach to niech ci co tak twierdzą zrobią tak:

walnijcie sobie Comancha w rdz. 1208x1024x32bit i pograjcie przy sporym zagęszczeniu obiektów na mapie icon_smile3.gif

walnijcie jakiegoś Dooma, HalfLife2 - też minimum 1280X1024 z kilkunastoma botami albo pograjcie przez siec z kilkunastoma przeciwnikami ....

gra to nie tylko grafika ... i nikt mi nie powie, ze na Duronie 1.0 GHz będzie siętak samo dobrze grało jak na PIV3.2 GHz lub AMD 64 3200+ ... no chyba, ze dla niektórych gra w grę polega na oglądaniu grafiki i nie zwracają uwagi na jej czysto fizyczny komfort icon_smile3.gif

62.233.148.* napisał:

Sledz ten http://forum./index.php?showtopic=124970&st=30&p=1405882&#entry1405882 to moze dowiesz sie paru ciekawych rzeczy icon_wink3.gif pozdrawiam


217.96.213.* napisał:
nic tobie nie da przesiadka na lepsza grafe bo:
mialem celka 13001800 512sd i gf2 gts mialem ~20-40fps w css po zmianie na sempa 2200+2250 256 ddr i gf2 gts mialem fps w granicach 100 w hl2 i css oczywiscie 800x600 i med detale (grafa nie krecona) wiec sam sobie odpowiedz na to czy warto zmieniac grafe czy zainwestowac w proca

212.127.66.* napisał:
Ale to silnik Source tylko taki jest ,że wymaga wypasionego proca a grafika moze byc z niższej półki. Ale spróbuj odpalić Far Cry na GF3 z procem 2GHz a potem z 9800Pro i procem 1.5GHz. Bedzie lepej na tym drugim. Ale jeżli kompa ma byc dedykowany włąśnie do granai w CS: Source to myśle, że dobrze miec lepszy procek kosztem grafiki.

62.233.148.* napisał:
To znowu ja icon_smile3.gif Zrobilem nowe testy ale tym razem uzylem do testow Far Cry(mam nadzieje ze jest dosc obciazajaca gierka...). Nie wiedzialem jak robic testy,najlepszym wyjsciem byloby granie w gre w mierzenie klatek fraps'em ale to spowodowaloby ze testy trwalyby duzo czasu icon_neutral2.gif Wiec posluzylem sie programem Bench'emAll i uruchomilem podstawowe demo z maksymalnymi detalami w dwoch rozdzielczosciach mam nadzieje ze toi zadowoli maruderow icon_wink3.gif

Oto wyniki:

10x100MHz
800x600 Average FPS: 21.51
1024x768 Average FPS: 21.36

8,5x200MHz
800x600 Average FPS: 36.86
1024x768 Average FPS: 27.56

10x200MHz
800x600 Average FPS: 37.88
1024x768 Average FPS: 27.74

Niestety program podaje tylko usrednione wyniki ale mozecie mi wierzyc na slowo ze wahania fps'ow sa bardzo male icon_wink3.gif

Teraz czas zinterpretowac wyniki... Chmm...co tu duzo gadac wystarczy spojzec na wyniki,dla pewnosci ze moja karta jest waskim gardlem zmodowalem ja na 8 potokow lecz niestety na procku 10x100MHz wzrostu nie bylo zadnego!!! Czyli wniosek taki ze grafa sie nudzi a grywalnosc przy 20klatkach jest zadna...

Teraz czas przeliczyc wyniki w rozdzialce 800x600 procek taktowany 10x100MHz jest o 76% WOLNIEJSZY od procka 10x200MHz blink.gif W rozdzialce 1024x768 roznica ta spada do 30% czyli widac ze grafika ma sie czym zajac icon_wink3.gif
Mozna dodac ze procek taktowany 8,5x200MHz jest rownie szybki co proc 10x200MHz icon_neutral2.gif

Mam nadzieje ze ten test jest miarodajny i Far Cry jest wystarczajaco obciazajaca procesor aplikacja icon_wink3.gif

Tarez czas na wnioski...albo wnioski wyciagnijcie sami icon_wink3.gif pozdrawiam

EDIT

Dolaczam testy w Doom'ie 3 testy byly robione z detalami ustawionymi na high i w dwoch rozdzielczosciach rowniez do testu uzylem programu Bench'emAll icon_wink3.gif

Oto wyniki:

10x100MHz
800x600 20.6 fps
1024x768 16.8 fps

8,5x200MHz
800x600 25.1 fps
1024x768 18.0 fps

10x200MHz
800x600 25.3 fps
1024x768 18.1 fps

Roznice sa mniejsze niz w przypadku FarCry ale rowniez srednie wartosci fps sa mniejsze,wine za to ponosi slaba karta graficzna icon_wink3.gif

Jak widac procek taktowany 10x100MHz jest wolniejszy o 23% w rozdzielczosci 800x600 a w rodzialce 1024x768 o 8% od procka 10x200MHz.

Wnioski rowniez pozostawiam Wam icon_wink3.gif

Acha co do Riddicka to postanowilem nie zmieszczac tu wynikow bo wynik sredni w okolicach 12fps w rozdzialce 1024x768 traci sens icon_wink3.gif pozdrawiam


217.96.156.* napisał:
Oki oki ja niedlugo zrobie testy na hl2 to obaczymy

83.27.82.* napisał:
Dobre motto brzmi: "Mnożnik w dół, a FSB w góre" icon_biggrin3.gif raczej to prawda bo megaherce z mnożnika niewiele dadzą, a megaherce z FSB przyśpieszają kompa a pozatym poprawia się przepustowość pamieci. Musze zbierać na porządne ramki bo te na FSB 230 wymiękaja i musze stosować dzielnik ale juz niedługo FSB 250 icon_wink3.gif

217.96.156.* napisał:

Oki to tak. Poniewaz moja plyta glwona nie pozwala mi zjechac z HTT ponizej 200 mhz to testowalem na ustawieniach:
230x9 = 2160 mhz
200x7 = 1400 mhz
timedemo nagrane na mapie c17_d3_12 (bitwa na placu)
testy na karcie 500/450 i 550/525
230x9 karta 550/525 - 43,8
230x9 karta 500/450 - 43,8
200x7 karta 550/525 - 31,3
200x7 karta 500/450 - 31,2

Wniosek - waskie gardlo to procek

212.127.66.* napisał:
Co sie stanie jak FSB bedzie za duży a Ramy nie wytrzymaja? Mogą sie spalić? Bedzie bezpiecznie jak dam Vdimm z 2.5V na 2.6V? Co to daje? Przy moim P4 18x133 18 x 167 bezpiecznie bedzie z no-name 512MB Ram? Nie ten temat ,ale jak juz mowa o RAM to wjechałem z pytaniami icon_biggrin3.gif

83.31.20.* napisał:
Zrobie podpinke do tematu moj konfig:
ASUS A7V880
Athlon 1800+Palomio deflaut
Msi ti4600 128/128
2x256Mb Twinmos
reszta mniej istotna;)

I w 3D 2001SE osiam wyniki w granicach 8500-9000. Czy mozecie mi jednoznacznie powiedziec ze tak słabe wyniki to jest wina wolnego proca(niskie FSB, bo 133).


62.233.148.* napisał:

Jezeli bierzesz pod uwaga 3Dmarka2001 to wine za niski wynik ponosi wlasnie ten procek icon_wink3.gif pozdrawiam

Jet4 jezeli dasz za duza czestotliwosc na ramy to beda sypac bledami a wynikiem tego beda zwiechy i restarty. Podniesienie napiecia teoretycznie moze polepszyc podkrecalnosc pamiatek ale nie zawsze tak jest...


212.182.74.* napisał:
Ujmę to tak. Swojego czasu miałem Pentium II 400 i GeForce 4200 i mia łem 3500 pkt w 3Dmarku 2001

Potem miałem Celerona 1300 i miałem 7400 punktów

Teraz mam Pentium IV 3.0 Ghz i miałem 13800 /11600/ zależnie od sterowników

Wnioski wyciągnij sam.

83.27.4.* napisał:
ja zrobilem mini-test w doom3
grafa jak w podpisie taktowana 412/785
ustawienia w dooomie na maxa 1024x768 anixo x8 AAwylaczone - liczylem 1 i 2 test timedemo demo1
procek
260x9= 2340MHz
1 test: ~40fps
2 test: ~50fps

procek 200x9= 1800MHz
1 test: ~36fps
2 test: ~44fps

procek 260x7.5= 1.95GHz
1 test: ~38.8fps
2 test: ~46fps
-----------------------
wszystko podalem okolo bo nie mialem dokladnie zapisanych klatek - jak bede mial czas moge pomeczyc dooma jeszcze bardziej ale widac ze troche daje wysokie fsb ale tez troche daje te 300Mhz wiecej


217.96.156.* napisał:
genghiskhan (musialem twoja ksywke wkleic bo nie szlo poprawnie przepisac icon_wink3.gif )
skoro w doom3 sa takie roznice to tym bardziej beda w innych grach bo co jak co ale doom3 jest najbardziej zalezny od grafy.
Jak do tej pory i tak najwieksze roznice sa w hl2:



Praktycznie 50% przyrost mhz na procku dal prawie 50% przyrost fps w grze niezaleznie od mocy karty (podkrecona czy nie)

83.27.16.* napisał:
na dniach zainstaluje hl i dokladnie zrobie testy;]]] oczywsice dam znac co i jak:)))

217.96.156.* napisał:

Oczywiscie zrob test w wymagajacym miejscu np bitwa ze striderami na placu albo innej rozleglej i skomplikowanej lokacji rolleyes.gif

213.227.72.* napisał:
Wcale sie nie dziwie że takie zróznicowane wyniki w HL2.
Tam procek rzeczywiście dostaje w d.... dlatego to sie potem odbija na FPS'ach (w końcu jak proc jest zajęty to i dane wolniej do karty śle)

217.96.156.* napisał:

Hl2 ma taki silnik (a tego typy silniki beda coraz popularniejsze) - tam po prostu procek ma duzo liczenia. Rozlegle lokacje, wszystko sie rusza, chodza ludzie, wieje wiatr ktory porusza smieciami na ulicy, druty z pradem sie kolysza z wiatrem itp - procek ma co liczyc.

83.27.90.* napisał:
Powiem tak: Jeszcze raz zobacze posty nie na temat - ban pisania na 3 dni...

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 2.94 | SQL: 1 | Uptime: 58 days, 20:38 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl