heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Niedziela 22 grudnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Uznana Reklamacja - Jakie Mam Prawa?


83.26.82.* napisał:
Witam, ostatnio uznali mi gwarancje na Hercules'a 9700np ktory kosztowal jakis czas temu 1400zl. Wiadomo, ze kart tych juz nie produkuja, wiec musze dostac jakas inna. I wlasnie, sprzedawcy mi powiedzieli ze mam sobie wybrac karte ktora bedzie odpowiadac wydajnosciowo 9700np mad.gif . Laskawcy zaproponowali mi Radeon'a 9800Pro, lecz czy nie moge domagac sie czegos wiecej? Np Leadtek'a 6800 ktory kosztuje 1100zl? Jakie mam prawa w tej kwesti? Z gory dzieki za pomoc

80.53.213.* napisał:
Masz prawo domagać się karty do 1400 zł, ale pamiętaj, że oni mają ci zaoferować produkt ten sam lub nie gorszy od tego co miałeś.

Poproś o jakiegoś 6800.

83.30.21.* napisał:
domagać to się nie możesz dry.gif , natomiast możesz spróbować grzecznie i kulturalnie dogadać się z nimi. Jeśli pójdą Ci na rękę to jak najbardziej wymienisz grafę na lepszą za dopłatą, tylko pamiętaj - tu wszystko zależy od dobrej woli sprzedawcy, jak się będziesz ostro "domagał" to wylądujesz z 9800pro icon_biggrin3.gif

194.9.78.* napisał:
zgadzam sie z kucykiem musisz podejsc do tematu delikatnie
za drobna doplata powinienes dostac 6800
pozwodzenia

83.16.98.* napisał:
wg prawa karte mozesz dostac do 1400zł i musi to byc spełnione albo kasa spowrotem. wg mnie wez winfasta 6800, zeby wszyscy sie cieszyli, a jak beda sie pluc to zarzadaj czegos za 1400zł albo kasa spowrotem, jesli nie to powiesz, ze zglosisz to do gazety lokalnej. ja tak zrobniłem, jak mi grafe wymieniali i zebym do gazety nie dał to jeszcze doastałem mobo do tego icon_lol.gif

213.17.188.* napisał:
hmm tak mysle za moją dałem 1000 teraz kosztuje 770 jak jąmoge zpsuć żeby niebyło że zepsułem a gwarancje uznali wezme dołoże 200 i kupie 6800 icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif jakieś pomysły ?

83.16.98.* napisał:
to nie jest pomys tylko glupota, czemu sprzedawcy maja tracic? bo ty chcesz miec lepsza grafa? mur.gif

194.9.78.* napisał:

hehe
tyle ze twoja karte to pewnie beda mieli na stanie icon_lol.gif
a jak nie to poczekasz 3 tygodnie i ....
dostasniesz taką samą mur.gif

83.26.82.* napisał:

ej, zaplacilem za karte 1400zl i co mam dostac teraz cos za 800? prawie polowe ceny!? albo mam im doplacac? 1100zl za 6800 to i tak IM na reke bo to 300zl mniej! nie mowiac o tym ze nie dostalem zadnej karty zastepczej czy cos mad.gif

83.29.128.* napisał:
Sprzedawca musi Ci dac w takim przypadku karte o identycznej wydajnosci. Nie bedzie jednak chodzilo o cene bo wiadomo ze z biegiem czasu cena spada i tego nie da sie zatrzymac. Czyli prawnie przysluguje Ci 9800PRO, ale zawsze przeciez mozesz pogadac i sie umowic ze sprzedawca jakby co...

194.9.78.* napisał:

No dokładnie
Chodzi o karte o porównywalnej wydajności a nie w podobnej cenie
mowie Ci sprobuj sie dobrze dogadac,
nikt nie bedzie dokładać do nie swojego interesu


83.16.98.* napisał:
co ty gadasz za głupoty!!! nie wydajnosciowo tylko cenowo takie jest prawo!!!! albo kasa spoworotem albo karta za podobna cena!!

195.136.247.* napisał:
Sprzedawca nie musi dawac sprzet o takiej samej cenie rynkowej obecnie ale o podobnej wydajnosci ale nie gorszej wiec mozesz pomazyc o GF6800. Jesli sprzedawca proponuje ci 9800PRO to sie ciesz. Nie szukaj dziury w calym. W/g prawa i zdrowego rozsadku sprzedawca ma racje a nie ty.

213.17.188.* napisał:



heh musze poczekać z rok icon_wink2.gif

81.219.224.* napisał:
Nie no ja mysle ze wszystko jest juz pojasnione. Oni maja obowiazek oddac ci nowa grafe ,a to ze ATI nie produkuje 9700 a w magazynach to hoho oddawna pustki; powinni ci zwrocic rownowartosc zakupionego u nich produktu lub wymienic na cos zblizonego nie tyle co wydajnosciowo ,ale cenowo.

Zakupilem jakies 1.5 roku temu dysk WD 40'stke (5400 icon_lol.gif ) po okolo 8 miechah dysk zaczal coraz wolniej dzialac i wydawal jakies przedziwne dzwieki tak jakby nagle sie wylaczyl i znow sie uruchomil .Wkoncu po moze 3-4 dniach dysk wogle nie ruszyl to znaczy wykrywal go ale juz pod winda nie bardzo i nie dziwilem sie bo dysk wogle przestal wydawac jakie kolwiek dzwieki.

Okazalo sie ze elektronika siadla i cos tam jeszcze, Nie interesowalem sie az tym tak bardzo wazne ze gware mi uznali zwrocili 60GB 7200 bo oakurat ,40'stek nie mieli na magazynie i pewnie przez dluzszy czas by nie mieli,a cenowo to wychodzilo na mten dzien rownowartosc 60 GB 7200 a 40 nie byli w stanie naprawic. I jestem szczesliwy z tego powodu ze dysk mam do dzis w 2 kompie icon_razz.gif

213.186.79.* napisał:
panowie co wy bredzicie , oni maja mu obowiazek dac taka sama karte , jezeli nie maja moga zaproponowac cos podobnego , ale to tylko wola klienta czy sie zgodzi ja przyjac ... jezeli sie nie godzi musza mu oddac kase jaka zaplacil ...

Soltys , nie daj sie zrobic w bambuko , powiedz im ze nie przyjmujesz radeona 9800 bo nie spelnia Twoich wymagan ( wymysl cos w czym jest slabszy ten radeonik od poprzedniej <np glosnosc chlodzenia > ) i zadaj karty jaka chcesz , jak sie nie zgodza to spokojnie bez nerwow powiedz ze nie przyjmujesz karty jaka Ci oferuja , tylko prosisz od nich numer do rzecznika praw konsumenta , i mowisz ze wrocisz z nim za kilka dni ... i jezeli nie zmiekna to tak tez robisz , sprawe masz wygrana na 100


80.55.199.* napisał:


Co wy za farmazony pleciecie??
Co ma wydajnosc do tego ile zaplacilem za karte?? Musza zwrocic kase lub wymienic na sprzet o podobnej wartosci rynkowej.


195.136.247.* napisał:


Ludzie czy wy kiedykolwiek oddawaliscie cokolwiek na gwarancje? Czy wy kiedykolwiek czytaiscie warunki gwarancji? Czy wy kiedykolwiek czytaiscie kodek praw konsumenta?
Wydaje mi sie ze nie.

213.186.79.* napisał:
ale zapominasz o jednej rzeczy ze zawsze znajdze sie w "nowej" karcie cos co Ci nie pasuje ... np glosniejszy wiatraczek , wieksza moc wydzielana albo co Ci jeszcze tam moze nie pasic :] wiec zawsze wygrasz tylko spokojnie i bez nerwow

83.26.238.* napisał:



jak cię stać na dobrego adwokata to możesz im nawet nawstwiać od chu... i skur..... i mogą ci skoczyc icon_smile3.gif

nikogo po [gluteus maximus] nie musisz całować a poza tym zawsze mozesz pójśc do sklepu z panami o szerokich karkach icon_smile3.gif

83.24.110.* napisał:
A czy nie można od razu skorzystać z rękojmi i chrzanić gwarancję?

83.26.93.* napisał:
a moze ktorys akt prawny o tym mowi, bylo by konkretniej im cos takiego walnac icon_wink2.gif bo tak to moga mi wmawiac itp a prawa nie zmienia icon_wink2.gif

194.9.78.* napisał:

w momencie oddawania karty decydujesz czy korzystasz z rekojmi czy gwarnacji
teraz to jest po ptakach

83.31.221.* napisał:
jezeli ci sie cos zepsuje to muszą to wymienic na to samo bądź inny produkt o nie mniejszej wydajnosci
wiec np nie mozesz zarzadac tego 6800 po pierwsze dlatego ze jest on innej firmy po drugie 9800 jest wydajniejszy od 9700
wiec maja prawo ci go dac.
ale np jesli bedzie on innej firmy niz 9700 mozesz sie juz niezgodzic bo ci nieodpowiada firma i koniec
mi sie zepsul MSI GF FX 5700 i chcieli wymiec na leadteka 5700, niezgodzilem sie i powiedzialem ze chce MSI to mi dali 5900 OEM MSI

i pamietaj ze zawsze mozesz dochodzic swego i jak sie dogadasz to mozesz to osiagnac dlatego uwazam ze 6800 za niewielka doplata to dobry pomysl

213.17.188.* napisał:
Ja na twoim miejscu powiedziałbym jasno że albo dokładam kase i biore 6800 lub chce zwrotu wydanych pieniędzy i ide do innego sklepu i kupuje 6800 oczywiście to wszystko ma się zmieścić w max 2 tyg od daty oddania do reklamacji karty. I tak masz oki syutuacje było by nie oki gdybys np kupił w necie i dzwonił za każdym razem wtedy tojuż pasztet.

80.55.187.* napisał:
jaesli juz chodzi o gwarancje to mam taki problemik co o tym myslicie (sorki że wykorzystuje twój temat ale to jest powiazane) oddałem do serwisu DVD-ROM TOSHIBA 1712 juz ich nie produkują a te nowe toshiby są produkowane częściowo przez samsunga, moge domagac sie o kase jaką zapłaciłem czy musze przyjąć nowy napęd ??

83.26.93.* napisał:
no wlasnie, chce zwrotu pieniedzy! czy moge tego kategorycznie rzadac? szukam kurde jakiegos aktu prawnego na ten temat, jest tu jakis prawnik? icon_wink2.gif

195.136.247.* napisał:


jesi oddales na gwrancje to musisz przyjac nowy sprzet jesli takowy ci zaproponuja. Jsli oddales jako rekojmia to mozesz zadac kasy lub sprzetu. Zalezy od Ciebie.
Gwarancja ogolnie ma mniejsze prawa od rekojmi.

83.26.93.* napisał:
ale jak o podobnych parametrach, ja kupilem Hercules'a 9700np a nie na przyklad Saphire 9800!

83.24.111.* napisał:
Ostatnio mialem podobny problem (chcialem doplaic do lepszej karty) wiec zadzwonilem do rzecznika i dowiedzialem sie ze powinienem doplacic do wartosci karty w dniu zakupu wiec doplacilem 70 zeta i przesiadlem sie wczoraj wlasnie z 9600 Pro na Gf6600. wiec najlepiej zadzwon w poniedzialek rano do rzecznika u Ciebie w miescie i spytaj sie co Tobie przysluguje w takiej sytuacji. To powinno juz rozwiac wszelkie watpliwosci.

83.26.238.* napisał:



jakie dokładanie? uważacie, że danie komuś w zamian za jego 1400 PLN karty kosztującej dużo mniej to dokładanie do interesu?

a tak między bogiem a prawdą icon_smile3.gif

jeśli dałeś na gwarancji kartę dajmy na to herculesa i zdecydowałeś się na załatwienie sprawy na drodze gwarancji a nie rekojmi (której notabene już właściwie sienie stosuje - rękojmia) - to musza ci dać też herculesa - ... tak samo jakbyś w sklepie kupował telewizor panasonica to nikt nie ma prawa wciskać ci philipsa - choć teoretycznie parametry mogą byc podobne obu sprzetów icon_smile3.gif

jeśłi dadzą ci kartę tego samego producenta to jest tak jakby doszło do załatwienia sprawy na zasadzie gwarancji producenckiej o przyczepć się mozesz do producenta a nie do sklepu icon_smile3.gif

aha - ważne - jeśli kupiłeś kartę np. Elsy, która to firma daje 5 lat gwary na swoje produkty to nikt nie ma prawa ci dać innej karty - choćby takiej samej lub wydajniejszej - jeśli producent tej karty nie daje identycznych warunków gwarancyjnych jak Elsa icon_smile3.gif tak siędzieje jeśli chcesz wykorzystać paragrafy o odpowiedzialnosci sklepów za sprzedawane towary icon_smile3.gif jeśli jest to gwarancja producencka i karta poszła do serwizu producenta to nie ma możliwości, żeby ci odesłali kartę innej firmy bo niby od kiedy za awarie np. wspomianej Elsy ma odpowiadać np. Asus? icon_smile3.gif

kiedyś kupiłem Barrakudę II 30 GB - dawno temu - za 1100 PLN icon_smile3.gif - popsuła się a w między czasie dyski spadły jeśli chodzi o cenę o ponad połowę icon_smile3.gif załatwianie gwarancji trwało ponad 2 miesiące, choć prawo było takie że na reklamację sklep ma 2 tygodnie lub miesiąc jeśli sprzęt jedzie do zewnętrznego serwisu icon_smile3.gif w zamian sklep chciał mi wcisnac jakiegoś dupnego Samsunga - nie zgodziłęm się - poszedłem do sądu żądajac Barracudy II - sprawę wygrałem gdyz sklep raz - przeciągnął gwarancję ponad prawne możliwości, a to, że dysk Seagate przysłało po 2 miesiącach to już według sądu nie musiało mnie obchodzić - gdyz sklep miałna to max miesiac i powinien to sam załatwić z niesolidnym serwisem lub producentem a nie zwalać całą odpowiedzialnośc na konsumenta icon_smile3.gif dostałem zwrot kasy - całych 1100 PLN icon_smile3.gif

P.S. jak siezanosi sprzęt uszkodzony chcąc skorzystać z prawa do reklamacji wadliwie działającego sprzętu to w sklepie muszą na poczekaniu sprawdzic sprzęt i przedstawić konsumentowi możliwości załatwienia sprawy i to konsument nie sklep wybiera w jaki sposób chce mieć złatwioną gwarancję icon_smile3.gif czy na zasadzie odpowiedzialnosci sklepu czy na zasadzie odpowiedzialnosci producenta icon_smile3.gif

wszelkie warunki i sposoby załatwiania gwarancji przez sklep muszą zostać przedstawione konsumentowui w momencie jego kupowania a nie dopiero gdy sie coś zepsuje icon_smile3.gif a kupujący jeśli dostaję gwarancję na zestaw to ja podpisuje jako przyjatą do wiadomości (gwarancje bez szczegułowo opisanych warunków ich realizacji są częściowo niewazne choc dla sklepu wiążące, poprostu niejako zdejmują odpowiedzialnośc z konsumenta a przenoszą ja w całości na sklep i tylko głupi właściciel sklepu nie zabezpiecza się odpowiednią konstrukcją karty gwarancyjnej na zestaw icon_smile3.gif)

jeśli kupuje się pojedyncze egzemplarze sprzetu to sklep ma obowiązek przedstawić warunki gwarancji jego producenta i wypisać kartę gwarancyjną na sprzęt - która to karta musi zostać podpisana przez konsumenta icon_smile3.gif ... jeśłi sklep daje tylko fakture albo paragon to sam pod sobą dołki kopie gdyż automatycznie sąd zinterpretuje tłumaczenia sklepu jako świadome wprowadzanie konsumenta w błąd icon_smile3.gif konsument nie musi mieć dostepu do publikowanych na necie warunków załatwiania gwarancji przez producentów sprzetu icon_smile3.gif

195.136.247.* napisał:

Widac ze nie rozumiesz slowa parametry. Mylisz to pojecie z producentem. Paramtety karty to min. o;oscd pamieci, szyna danych, wydajnosc teoretyczna, wydajnosc w grach, jakosc obrazu itd. Jesli spredawca proponuje towar, ktory jest gorszy masz prawo nie przyjac go i zadac innego lub zwrotu gotowki. Natomiast jesli sprzedaca proponuje taki same lub lepsz sprzet to muszi go przjac. Takie sa prawa gwarancji i nic nie zrobisz.

83.26.238.* napisał:


przykładowy sposób udowodnienia, że nie pasuje ci sposób załatwienia gwarancji:

uprzyj się ze chcesz kartę tego samego producenta jaką im przyniosłeś na gwarancji icon_smile3.gif jeśli gwarancję załatwia sklep a nie producent to jest duża możliwośc - że nie uda im się dostarczyc ci właśnie takiego samego producenta icon_smile3.gif

podałem wcześniej przykład z kartą Elsy icon_smile3.gif i próbą jej zamiany na Herculesa o 2 lata krótszej gwarancji icon_smile3.gif

83.26.238.* napisał:



hehehe icon_smile3.gif tylko jeśli zgodzisz się na załatwienie gwarancji przez sklep musisz się zgodzić na np. kartę innego producenta icon_smile3.gif ale parametry to takze np.: długośc gwarancji, głośność wentylatora, jakość obrazu, wyjścia telewizyjnego, itp. itd .

1 rozbieznośc w parametrach: czemu miałbym przyjać kartę na którą gwarancja jest krótsza o rok tak jak w przypadku porównania niektórych starszych Herculesów i kart Sapphire?

2 rozbieznośc w parametrach: czemu miałbym przyjać np. kartę z 1 DVI i 1 D-sub jeśłi moja miała 2 DVI? moze chciałbym podłączyć 2 LCDeki? czemu mam przyjać kartę z gorszym TV-out a wg mnie w 90% kart Sapphire TV-out jest gorszy niz w Hercach icon_smile3.gif

3 rozbieznośc w parametrach: Herc to chyba 3 latka gwary a Sapphire 2 icon_smile3.gif


jak cię stać na dobrego adwokata icon_smile3.gif jak wygrasz to i tak sklep za niego zapłaci icon_smile3.gif to mozesz się przyczepić wszystkiego i podciagnąc to pod rozbieżności w parametrach icon_smile3.gif np. inne kondensatory - gorsze na oferowanej ci karcie icon_smile3.gif inne chłodzenie: np. aluminiowe zamiast miedzianego icon_smile3.gif wersje karty - bulk zamiast BoX, różnice w wyposażeniu np. oprogramowaniu lub dodatkach icon_smile3.gif itp. itd icon_smile3.gif

JEŚLI ZARZĄDASZ ZAŁATWIENIA GWARY NA ZASADACH ODPOWIEDZILNOŚCI PRODUCENTA A NIE SKLEPU TO SKLEP NIE MA PRAWA WCISKAĆ CI KARTY INNEGO PRODUCENTA icon_smile3.gif KARTA JEDZIE DO SERWISU DANEGO PRODUCENTA I MAJĄ CI DAĆ KARTĘ PRODUKOWANĄ PRZEZ TĘ SAMĄ FIRMĘ icon_smile3.gif WSZYSTKO ZALEŻY OD TEGO JAKI SPOSÓB ZAŁATWIENIA GWARANCJI WYBIERASZ TY A NIE SKLEP icon_smile3.gif

JEŚLI SKLEP TWIERDZI< ZE SAM CHCE ZAŁATWIĆ GWARANCJE BEZ MIESZANIA W TO PRODUCENTA ANI SERWISU MOZESZ ZARZĄDAĆ WYSŁANIA KARTY DO SERWISU _ WTEDY NIE BĘDĄ MOGLI CI WCISKAĆ KITU icon_smile3.gif I OFEROWAĆ SPRZĘTU INNEGO PRODUCENTA icon_smile3.gif

83.26.93.* napisał:

nie, to Ty nie rozumiesz! taki sam - zgadzam sie, taki sam czyli Hercules 9700np, a lepszy? ja nie chce lepszego, chca taka jak mialem, a skoro jej nie ma to nie moj problem, musze mi kase oddac! dobrze Mr Gizmo napisal, jak kupuje telewizor firmy x to chce miec telewizor firmy x a nie y!

83.26.93.* napisał:
Mr Gizmo, troche wolniej icon_razz.gif tzn do czego mam w koncu prawo? icon_razz.gif

213.186.79.* napisał:



a ja widze ze ty nie kumaty jestes ...
zawsze ale to zawsze znjdziesz parametr w ktorym karta jaka Ci proponuje sprzedawca jest gorsza od tej jaka miales w tym rzypadku np moca wydzielana przez 9800 , juz masz podstawe do zadania zwrotu gotowki ... mur.gif mur.gif

83.16.98.* napisał:
akurat wiem, ajk wyglada sprawa z gwara. Jezeli nie bedzie takiej samej karty r9700 herca, nawet laminat jakby był inny to mozesz ja nie przyjmowac!!! muszą, musza, takie jest prawo i musza ci dac karte za podobna cene, a nie wydajnosc!!!! powiedz im, ze chcesz twgo winfasta, jesli sie nie zgodza, powiedz im, ze w takim razie cąłą kase i oddasz sprawe do sadu, a gazeta sie moze o tym dowiedziec, mówie ci to zadziała, a szczególnie jezeli jest to jakis znany sklep

83.30.34.* napisał:
boshee, ale nie kumaci co niektórzy...
napiszę to krótko, są możliwości;
1)wymiana na ten sam model
2)wymiana na inny model za zgodą klienta - nieważne czy 9800 czy 6800 czy 2mx
3)zwrot gotówki

Pan Krzysiu Jarzyna
dziękuje

83.16.98.* napisał:
ja raczej kumam, ale co niektórzy to... chyba w sklepach pracuja icon_lol.gif

83.24.74.* napisał:
Powtarzam jeszcze raz zadzwon do rzecznika i niech powiedza Tobie jakie masz prawa w tej sytuacji. Kto jak kto ale rzecznik napewno bedzie mial racje.

83.26.93.* napisał:
no zadzwonie, a w ogole to jeszcze lepiej zeby kase oddali to bym sobie kupil Winfasta i ram do tego icon_wink2.gif hehe marzenia, bardzcie wyrozumiali icon_wink2.gif a tak serio to czy na 100% nie ma takiej mozliwosci ze MUSZE przyjac tego 9800Pro? zebym na idiote nie wyszedl....bede sie klucil klucil a potem zonk

213.186.79.* napisał:
przeczytaj moje posty ...

83.26.93.* napisał:
ok, teraz jakim im to przekazac? powiedziec im ze bylem u rzecznika praw konsumenta i on mi tak powiedzial czy jakos inaczej? bo oni moga mi wciskac ze mam taka mozliwosc, co im powiedziec zeby sie "zamkneli"?

213.186.79.* napisał:
wiesz co chlopie , albo ty czyac ze zrozumieniem nie umiesz albo cos z toba nie tak , masz napisane icon_confused2.gif

212.76.33.* napisał:
Czego ty chcesz człowieku dają ci leprzą karte niż miałeś i powinieneś się z tego cieszyć.
A według prawa to o ile się niemylę sprzedawca powinien dać ci porównywalny bądź leprzy sprzęt, ty dostajesz leprzy.
To tak jakby komuś siadło geforce 2mx200, którego kupił 2lata i 11 miechów temu a miał 3 lata gwarancji i co karta kosztowała załużmy 500zł, to sprzedawca musiałby być imbecylem aby teraz dać w zamian np. fx 5700.
Jakby tak było to przecież każdy tuż przed upływem gwarancji niszczyłby sprzęt.

83.26.93.* napisał:

no dobra, moj blad icon_wink3.gif

83.26.93.* napisał:

tego chce ze ta karta jest warta 800-900zl a jak moge dostac 1400 to sie nie oplaca Twoim zdaniem? trzeba byc jebnietym zeby nie sprobowac chociaz! I tym bardziej, z tego co widze to wedlug prawa przysluguje mi 1400zl dry.gif

213.186.79.* napisał:


dokladnie maja mu dac fx , bo 3 lata temu ten mx byl wlasnie na poziomie tego fx'a mur.gif mur.gif mur.gif


195.136.247.* napisał:
To co wy piszecie to sa warunki rekojmi a nie gwarancji.
Gwranancja ma mniejsza prawa od rekojmi i rozni sie tym ze gwranat nie musi zwracac gotowki i moze n-razy naprawiac karte i propownowac inny sprzet(nie gorszy) a nie musi dawac kasy(nowe przepisy).



I musze powiedziec ze twoj przypadek pokazuje idealnie nature Polaka.
Dales karte na gwrancje. Zaproponowali wymiane na lepszy sprzet(nowy z nowa gwranacja) ale ty chesz jeszcze wiecej. Dac palec to ciagniesz cala reke. Teraz nie dziwie sie osobom w sklepach/serwisach ze na slowo gwrancja dostaja bialej goraczki. Duzo ludzi psioczy na serwisy ale w twoim przypadku zachowali sie fair wobec ciebie czego nie mozna powiedziec o tobie.

Dodam ze jesli w tym serwisie bedzie ktos inteligenty to kupi na allegro jakiegos 9700 herculesa i da go tobie a sam sobie wzmie tego 9800PRO, sprzeda i zatobi jeszcze na tym. A ty dostaniesz to co chciales od poczatku czyli taka sama karte. Nie abym ci zle zyczyl ale uwazam ze takie podejscie do sprawy jest niefair z twojej strony bo serwis zrobil wszystko abys ty na tym nie stracil

Pozdrawiam i zycze ci aby wszstko dobrze sie skonczylo.

213.186.79.* napisał:



po pierwsze sirius to sobie moze napisac po drugie wystarczy ze ram nie bedzie z takiej samej serii , albo plytka drukowana bedzie miala inny rev , albo cokolwiek ( kondenstaory beda inne , doslowie cokolwiek ) mozesz juz odstapic i zadac kasy wiec nie pier.dziel mi tu o czyms takiem jak kupowanie na allegro

83.26.93.* napisał:

czyli trzymac sie dalej Twojej wersji i "wyludzac" od nich kase? rolleyes.gif

195.136.247.* napisał:



Idac twoim tokiem myslania to czegos takiego jak gwrancja nie ma bo kazda karta rozni sie nr seryjnym, byla wyprodukowana w innej serii. Czy np. plyty glowne ktorych revizja jest zmieniana po ulepszeniu czegos lub porawieniu jakiegos felera z poprzedniej itd. Wiec zawsze powieniem dostac gotowke bo mozna sie przyczepic do wszstkiego. A to inny cooler na karcie(inny kolor) a to co innego. Szkoda ze to nie wplywa na walory uzytkowe. Wiec jesli jestes taki madry do zycze szczescia jak cos bedziesz musial oddac na gwarancje. Moze po 5latach w sadzie polubownym(na ktory sklep.serwis musi sie zgodzic) cos wskurasz.
Wiec troche umiaru i zdrowego rozsadku czlowieku. Wiem ze cudownie jest rzucac haslami idz do sadu. Karta jest inna wiec nie musisz jej brac(szkoda ze daja lepsza). Napewno wygrasz. Alez bardzo prosze. Od tej pory wszysc beda pozywac gwranatow do sadu ze karta rozni sie coolerem a na mobo jest rev2.1 a ja mialem wczesniej rev1.1.
Moze uda sie wam wygrac.
Ja juz pare razy pisaem ze "W przypadku gwarancji gwarant decyduje o sposobie usunięcia wady"(jest to ze strony federacji konsumenta) ale jesli ty wiesz lepiej to bardzo cie prosze.

EDIT:
Takie zachowanie przypomina mi zachowanie malych dzieci. "Mamo ja chce to bo tamto mi sie nie podoba".
Ale jak ktos lubi czekac na sprzet, nie ma innych ciwekawszych rzeczy na glowie to niech oddaje sprawe do sadu. Ale sad moze uznac ze gwrant zrobil wszyscko co byo w jego mocy tylko klient mial wygorowane potrzeby. Do tego za taka rozprawe klient placi z gory(koszty procesu).

213.186.79.* napisał:
gwarant decyduje , ale ty nei musisz sie zgadzac z tym co otrzymasz ... i tyle

83.26.93.* napisał:
mi konkretnie chodzi o to, zeby nie bylo tak ze ja zaczne sie wyklucac i jeszcze gorzej na tym wyjde, tzn sucker mowil ze z allegro, to tez mozliwosci :/ ja tego nie sprawdze skad ta karta jest, dostane u nich nowa gwarancje i [gluteus maximus], wtedy to bym sie zalamal, bo teraz to i tak jestem na plus (minium co dostane to 9800Pro), lecz chyba proste ze wolal bym 6800 a jeszcze lepiej jak by to byl zwrot kasy!

83.26.93.* napisał:

ja pod zadnym pozorem nie chce kierowac do sadu czy cos, chce poprostu tak mi powiedziec zeby bez problemu oddali mi kase lub dali taka karta jaka chce! dlatego szukam konkretnych odpowiedzi, czy art w prawie...

195.136.247.* napisał:


I tym stwierdzeniem doszlismy do wniosku ze klient jest Panem i moze wszystko a serwis to cos podrzednego nie posiadajacego praw wiec mozna go gnoic i niszczyc.
Oczywiscie ze kient moze nie przyjac karty ale wtedy rusza juz inna procedura. Jak ktos chce sie w to bawic jego sprawa. Zycze powodzenia.

194.9.78.* napisał:
sprawdz tu:
http://www.kodeks.wirt.pl/faq/faq.php#cat1_2

83.26.93.* napisał:

co o tym sadzicie? icon_confused2.gif

195.136.247.* napisał:


Moze bede troche uperdliwy ale proponuje aby kolega "Pietia(lania)" dal swoja interpretacje bo jest naprawde dobry w tym.

Nie przejmuj sie. W razie czego mozesz zadac forsy ale jak sam napisales zaproponowali lepsza karte bez doplaty wiec nie masz sie co martwic.
Jesli chodzi o doplate to mozesz sie zapytac ile bedziesz musial doplacic do innej karty. Moze sie zgodza na takie rozwiazanie. Np. bedziesz musial doplacic 100zl. do 6800 lub(wiecej) takie cos jest rowniez mozliwe.
Jak sam widzisz nie jest tak perlowo jak przedstawiaja to co niektorzy ze mozesz zadac co tylko chcesz(w cenie takiej jaka zaplaciles za towar). Ale to natura Polaka ze jesli mozna kogos oskubac to trzeba to zrobic. Niestety nie zawsze jest tak rozowo jak wyglada na pierwszy rzut oka.
Zrozum ze oni proponuja ci bardzo uczciwe rozwiazanie. Nikt ciebie nie chce oszukac, naciagnac wiec nie rozumem twojej(innych) postawy ze trzeba ich naciagac. Dzieki takim jak wy ceny beda wyzsze bo sklepy beda musialy sobie odbijac takie rzeczy.

213.186.79.* napisał:
IMo najlepiej bedzie jak udasz sie do UOKiK i przedstawisz sprawe ...
i co z tego ze daja mu dobra karte , skoro jest gorsza niz ta ktora zakupil 3 lata temu ( gorsza jezeli chodzi o stosunek cena/wydajnosc ) ...

83.26.93.* napisał:
1. zadzwonie lub pojde do rzecznika praw konsumenta - mam juz namiary

Haha, napewno, i co, to moze ja ich poprosze o gf2mx a oni zniza ceny w sklepie? icon_lol.gif sluchaj, ja na kasie nie spie, a kazdy chce miec dobry sprzet, tym bardziej jesli jest mozliwosc za darmo!

195.136.247.* napisał:

Wiesz co coraz bardziej wydaje mi sie ze ty nie rozmuesz co czytasz. Piszesz ze nie spisz na kasie wiec chcesz iz nich wyciagnac ile sie da a to ze dzieki takim jak ty ceny wzrosna to ci wisi. Ja tutaj widze paradoks. Z jednej strony narzekasz ze nie masz kasy i nie stac cie na nowy sprzet a z drugiej chcesz naciagac sklep przez co sklep moze podniesc ceny wiec nigdy nie bedzie ciebie na nic stac.
Myslenie Polaka. Nie dziwie sie ze ten kraj jest taki jaki jest jak mieszkaja tu tacy ludzie.

213.186.79.* napisał:
sucker nie chodzi o starzenie , ale o gwarancje i cene za jaka byla kupiona ... gwarancja byla dana na sprzet wart 1400 , a kupujacego gowno obchodzi ze po 2 tygodniach ona spadnie do 2 zl ....
dal tyle i na tyle otrzymal gware



195.136.247.* napisał:


Gwrancja nie jest na kase ale na sprzet. I wyzej napisalem juz odpowiedz na to.

83.26.93.* napisał:
hmm, a zastanawia mnie jedna rzecz, jakby porwaly mi sie buty Nike i oddal bym je na gwarancje, po roku np, ale tak ze nie dalo by sie ich naprawic ani nie bylo juz tych modeli, bo juz nowa kolekcja np weszla, i co, sprzedawca zaoferuje mi buty Adidasa, powie ze to jest nowszy model, bo ma jakies tam unowoczesnienia ale one wcale mi sie nie beda podobac, i musze je przyjac? icon_wink2.gif

213.186.79.* napisał:



i caly czas o tym mowie ...

mozesz je przyjac ale nei musisz ot i tyle ... to jest tylko Twoja dobra wola

83.26.93.* napisał:

??? no dobra, to powiedz mi ile ta cena wzrosnie? no ile? nawet jesli 20zl na kazdej karcie graficznej to ja mam to gdzies bo teraz dostaje 1400zl za friko! a wysokie ceny nie sa spowodowane "takimi ludzmi jak ja" wiec teraz Ty sobie oszczedz takich tesktow!
ps. te 20 zl to bylo tylko dla przykladu, bo cena w ogole nie wzrosnie, a nawet jesli to o 1zl co po tygodniu spadnie o 30zl icon_wink2.gif

83.26.93.* napisał:

ja wiem ze Ty w ten sposob myslisz, chcial bym uslyszec zdanie sucker'a na ten temat...

195.136.247.* napisał:

Znasz sie moze na ekonomi? Myslisz ze sklep sam poniesie wydatki zwiazane z reklamacja/gwrancja/rekojmia? Zyjemy w kapitaizmie a tutaj licza sie zyski i wiekszosc sklepow nie stac na placenie za takich jak ty. Wszystko pusza w koszty.
Tak jest nakrecany biznes. Gdyby sklep mial tylko doplaca bylby nie dochodowy a co za tm idzie splajtowalby. Ale wydaje mi sie ze tego nie zrozumiesz.

217.225.246.* napisał:


Kupilem kiedys sandaly Salomona (cena promocyjne niecale 200pln). Po niecalym roku pekla 1 podeszwa, a druga prawie. Oddalem do sklepu gdzie kupilem, a ze nie mieli akurat juz takich (i dobrze) to oddali kase. Kupilem sobie lepsze (duuuzo trwalsze - juz 3 sezony maja icon_smile3.gif) na placu za 100. icon_biggrin3.gif Co do sprawy, to nie wiem, czy mozna sie domagac zwrotu gotowki. Jednak moim zdaniem (tak logicznie myslac) przy wymianie nie mozna sie domagac duzo lepszej karty, bo ona teraz kosztuje tyle co felerna kiedys. Gwarancja obejmuje towar, a nie jego cene. Nieraz jest trudno ocenic czy zamiennik jest gorszy czy nie, ale w tym wypadku chyba jasne jest ze 9800pro > 9700. A czemu sklep ma ponosic odpowiedzialnosc za to, ze towar stracil na wartoscie polowe w ciagu tego czasu?? To ty ja kupiles i oni maja ci zagwarantowac, ze w czasie okresu gwarancyjnego beda ja serwisowac lub wymienia na taka sama (podobna, ale nie gorsza), gdy naprawa bedzie niemozliwa. Tu nie ma mowy o darmowym upgrejdowaniu sprzetu icon_biggrin3.gif

195.136.247.* napisał:
ridczak
Staram sie to wtlumaczyc od pierwszej strony tego tematu ale to jest jak syzyfowa praca mur.gif

83.26.93.* napisał:
a co jesli chce Herc'a 9700np? z klockow mi ja zbuduja? gwarancja sie tyczy karty Hercules'a a nie Asusa czy innego Adidasa! a jesli nie moga mi oddac ej karty to co? kasa! zaplacilem za Hercules i tyle! i to zaplacilem grube pieniadze! nie mowiac juz o tym ze nie mam karty 2 czy 3 tygodnie!

195.136.247.* napisał:


Ja juz nie mam sil pisac dalej tutaj. Wiesz co rob co chcesz. Oddaj sprawe do sadu, groz im, wyzywaj rob co chcesz. Moze sie przestrzasza i oddadza kase odrazu, moze bedziesz musial w sadzie walczyc nie interesuje mnie to. Nie jestem msciwy wiec obys wyszedl na tym jak najlepiej. Zycze ci tego.
Pozdro.

83.16.98.* napisał:
najlepiej idz i im powiedz o tym 6800, powiesz, ze tak bys wziol kase (1400) a tak chcesz tylko karta, jesli nie, tzn jesli nie beda mogli dac ci r9700 z herca, to moga ci dac nastepny model, czly powiedzmy 9800/9800pro z herca, bop na inna firma sie nie musisz zgadzac. najlepiej idz do sklepu i sie dowiedz

83.26.93.* napisał:

ej, ale co oni zrobia w tym wypadku?

83.26.93.* napisał:

ale 9800 Herca tez nie ma, chyba unsure.gif

195.136.247.* napisał:


Dobra niech strace. Ostatni post.
Gostek ze sklepu zaproponuje ci 9800PRO ty mu powiesz nie. Albo Hercules 9700np albo kasa. Teraz kilka mozliwosci:
1. Gostek odda kase.
2. Gostek jakims cudem zalatwi tego 9700np Herca. Poserwisowy lub z innych kanalow.(poczekasz jeszcze troche)
3. Zapyta sie czy moze zaproponowac inna karte. Ty powiesz chce 6800. Teraz dwa warianty.
a) Zgodzi sie i bedzie szczesliwy ze ty bedziesz szczesliwy.
b) Nie zgodzi sie i powie albo 9800PRO albo idz do sadu.
c) Zgodzi sie ale za doplata.
4. Powie albo 9800PRO albo idz do sadu.
5. Powie to idz do sadu.

W przypadku 3.B), 4. i 5. bedziesz musial pokwitowac ze sprzedawca zaproponowal inna karte(lepsza) ale nie zgodziles sie przyjac. Ty idziesz do sadu(placisz koszty sadowe) rozprawa sie toczy, mija pare miesiecy i:
a) Sad porzyznaje tobie racje. Dostajesz kase i zwrot kosztow sadowych.
B) Sad przyznaje racje sklepowi, jako ze zaproponowal sprzet o podobnych(a nawet lepszych) parametrach od poprzedniego i obarcza cie calymi kosztami sadowymi(na poczatku ty i sklep placicie po polowie).

To chyba wszstkie wariany. Pominalem wariant gdy gostek ze skelpu sie zdenerwuje i zlpie to co ma pod reka i rzuci w twoja strone. Ale to raczej malo prawdopodobne ;).
Pozdro i jeszcze raz powodzenia w walce ze zlym sklepem.

83.16.98.* napisał:
no własnie, oni musza ci dac z tej samej firmy, a jak nie ma 9700/pro i 9800/pro/xt to na innego r9700 i 9800 sie nie musisz zgodzic!!!

83.25.8.* napisał:
...

194.9.78.* napisał:
heh,
no ale jak ktos nie chce dostac czegos lepszego niz miał icon_wink2.gif
ps a w jakim sklepie pracujesz cool.gif


83.26.93.* napisał:
dobra, nie chce juz kasy, niech mi tylko dadza tego 6800 i sie odczepie icon_razz.gif postaram sie ich nakrecic ze jak musieli by mi kase oddawac to 1400zl itp a i oczywiscie zadzwonie tam gdzie trzeba icon_wink2.gif pozdro i dzieki za pomoc, duze piwo dla kazdego icon_wink2.gif

83.30.38.* napisał:
Jak w tym kraju ma byc normalnie jak kazdy jeden drugiego stara sie w.yjebac icon_confused2.gif

Czlowieku jestem ciekaw czy jakby ci karta padla rok temu , jak za 9800Pro trzeba bylo wylozyc prawie 2k i w kazdym tescie wypadala lepiej od twojego herca , to czy bys tak strasznie nazekal na to ze musisz ja dostac .

Sklep musi postapic dokladnie tak jak to napisal kucyk i w twoim wypadku (punkt 2) wymienaja ci na karte o takich samych (nawet lepszych) osiagach .i wedlug mnie postepuja jak najbardziej fair w stosunku do ciebie . Przegladnij sobie rozne tematy o walkach jakie sklepy zapodaly innym osobom , w twoim przypadku postepuja jak najbardziej w porzadku natomiast ty wlasnie starasz sie ich wy,jebac , tylko nie rozumie dlaczego ?

Natomiast jesli tak bardzo chcesz sie osmieszyc , to idz wyklucaj sie i jako powod nie przyjecia R9800P podaj kolor laminatu icon_lol.gif

83.26.93.* napisał:

ech, jak by to bylo 4 lat temu to i gf4200 bym wzial, wiec nic ciekawego nie wymysliles dry.gif hmm, postepuja fair, to jest najtansza karta ktora jest szybsze od mojego Herc'a, wiec MUSZA to zrobic, a jak beda dobrzy to dadza mi cos lepszego, wiec ich propozycja nie jest wcale och i ach...ale zgodze sie z wami nie bede robil z siebie idioty jak bede z nimi gadal, wczesniej jeszcze do rzecznika przedzwonie, moze on cos pomoze icon_wink2.gif pzodro

83.26.180.* napisał:


pieknie pieknie...o to cale oblicze sklepow komputerowych..a punkt numer 1 mnie rozwalil...lol...to klient nie ma prawa dochodzic swojego tak?? bo jesli to robi to od razu sie burzy??? prosze prosze jakie Paniska...OCHRONA!!! (btw. w sklepie komputerowym ochrona????? heheh..nie widzialem jescze...no chyba ze sklep miesci sie w geancie, tesco lub innym markecie...

moim zdaniem MOZNA ZADAC kasy...POMYSLCIE WSZYSCY MADRZY TAK: kupujesz buty za 300 zeta...chodzisz chodzisz i za pol roku rozwalaja sie KOMPLETNIE...tylko ze za te pol roku sa juz warte np 200 zeta (na allegro np. - bo w sklepach juz nie ma. jest nowa kolekcja)...sklep proponuje inne w zamian..tobie sie nie podobaja (masz do tego 100000% prawo prawda?) chcesz kase..I TERAZ PYTANIE ZA 100 PUNKTOW!!!! ile kasy odda ci sklep??? ospowiedz: 300 zeta...a kto dalby sobie "wlepic" 200 bylby chyba imbecylem...za buty dalem 300 i NIE OBCHODZI MNIE TO..chce swoja kase i juz...przeciez tro chyba oczywiste jak 2x2...juz oddalem chyba z 3 pary butow (DEICHMAN) i ZAWSZE DOSTAWALEM TYLE KASY ile wydalem...nawet byly TE SAME dostepne od zaraz..chcieli wymienic..ale powiedzialem ze sie nie zgadzam bo te buty sa imho gowniane i z innymi bedzie dzialo sie to samo..i kase dostalem

83.26.93.* napisał:
chcialbym zeby bylo jak mowisz icon_wink2.gif

213.186.79.* napisał:


i tak jest ...

a do pana dzieciola i innych frajerow ze sklepikow
to co robisz jest bezprawne ... masz ustawowy czas ( jest napisane na gwarze ) ktora musi podpisac klient , a wiesz na czym bazujesz ludziu jeden , na niewiedzy klientow , i na zwyklym .... ( niecenzuralne slowo ) ... ludzie nie wiedza o swoich prawach i dlatego takie skubance jak Ty ( czy raczej wlasciciel ktory Cie zatrudnil ) jeszcze istnieja ...

ze mna juz bys tak nie postapil , po pierwsze mialbys sprawe w sadzie ( nie liczy sie kasa , ale zasady ) a po drugie mialbys anonimowy dnos do urzedu skarbowego ( wierz mi oni nawet najglupsze donosy rozpatruja , i wierz mi ze zawsze cos znajda , i juz od nich sie nie uwolnisz ) ...
bardzo szybciutko bys sie nauczyl co to znaczy traktowac klienta z szacunkiem

83.26.93.* napisał:
wyslalem mail'a z pytanie (jak w watku) do pc projekt, odpisali:


213.186.79.* napisał:
heh chlopie , a co sklep ma ci odpisac ze inny sklep ma Ci kase oddac ... zastanow sie ...
idz do UOKiK i pogadaj z nimi ... i tyle

dla mnie EOT

83.26.93.* napisał:
no w gruncie rzeczy masz racje, dzieki za pomoc rolleyes.gif

83.29.166.* napisał:

jak chce sie cwaniaczyc i cos wskurac, to trzeba miec leb na karku, a widze, ze tobie do tego daleko i cie zagna, poniewaz nie przeanalizujesz tu wszystkich scenariuszy icon_lol.gif
a sam z siebie widze nie umiesz myslec.
Moim skromnym zdaniem, jak podejdziesz milo, grzecznie i spokojnie to cos ciekawego
dostaniesz, moze za mala doplata tego 6800
icon_cool.gif icon_mrgreen.gif

Powodzenia w kazdym razie.

217.98.146.* napisał:
masz prawo domagac sie karty o nie gorszych parametrach tak jest w przepisach

83.26.80.* napisał:

dobrze ze Ty cfaniaczku masz leb na karku, a watek zalozylem po to wlasnie zeby sie dowiedziec jakie sa mozliwosci a nie wysluchiwac takich durnych tekstow jak Twoje, wiec daruj sobie swoja madrosci kolezanko icon_wink2.gif

83.25.0.* napisał:
...

213.186.79.* napisał:
panie Dzieciol , jezeli zachowuje sie pan jak pacan to niech pan nie oczekuje innej reakcji , w gwarze moze pisac cokolwiek ...
ze np. jezeli nie jestescie w stanie oddac sprzetu to oddacie np jakikolwiek o wartosci np 10 % i co mam sie na to godzic ..
lepiej nie cwaniakuj , mowie wlasciciel sklepu w ktorym pracujesz bazuje tylko na niewiedzy o swoich prawach ludzi wiec dla mnie EOT ...


83.25.0.* napisał:
...

213.186.79.* napisał:
widzisz panie Dzieciol : pkt 1 juz swiadczy o nastawieniu do klienta ..
to zdeterminowalo moj post
EOT
po drugie ze tobie przepisy nei pasuja , to nei moja wina
i mowie jeszcze raz , zawsze znajdzie sie powod dla ktorego moge odmowic przyjecie zamiennika ( w tym wypadku chociazby moc wydzielana przez r 9800 ) ... pozniej moze sie to ciagnac , ale jezeli wlaasciciel sklepu mialby choc troszke oleju w glowie to zgodzilby sie na zadania klienta nawet zwracajac kase bo jak wiemy 1 niezadowolony klient odstrasza 10 innych ...
ale w p[olsce jest mentalnosc dzikiego kapitalizmu " sprzedac jaknajszybciej pozniej wypiac sie na klienta ' , no i nie zapominajmy o takich straszakach ( oczywiscie ludzie znowu nie wiedza o czyms takim ) jak UOKiK i Skarbowka ... i uwierz mi oni zawsze cos znajda .. zawsze

83.25.0.* napisał:
...

217.144.192.* napisał:
Witka,

Heh ciekawa dyskusja dry.gif

W grudniu oddałem R9700 od ATI pakowany przez Herculesa w komput.... . Strasznie długo ciągnęła się reklamacja. Karta była u nich od 22.12, a dopiero 28.01 dowiedzieli się, że karta nie będzie naprawiona i dostanę nową. Oczywiście gościu, który miał mi to załatwić, był na urlopie ... Ok to dzwonie w poniedziałek i ten gość mówi mi, że sprawdzi co maja na magazynie i czym mi to mogą zastąpić. Nikt nie zadzwonił. Dzwonię w następny dzień, nie ma go. Oddzwania do mnie po godzinie i mówi, że mogą mi to zastąpić 9600PRO i wymienia mi firmy... Ja mówię, że ta karta ma gorsze parametry i nie odpowiada mi. Spytałem się, czy mogę dostać zwrotu pieniędzy. Powiedział, że oczywiście. No i teraz czekam na list od nich... już mnie to troche denerwuje, bo dzwoniłem z 6 razy i za każdym razem mówili, że już bedzie jutro, za 2 dni, pod koniec tygodnia itp.

Myślę, że jak kulturalnie porozmawiasz ze sprzedawcą to możesz na tym dobrze wyjść.

83.25.0.* napisał:
...

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 3.56 | SQL: 1 | Uptime: 58 days, 19:44 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl