Temat
K.graf Poszła Na Gwaracjne I Wróciła ...
83.30.221.* napisał:
Witam wszystich mam problem z gwaracją mojej karty ( Radeon 9700pro FIC ). Problem polega na tym, że moją karte zajechałem i poszła na sewis , gdzie ją przyjeli i wysłali do producenta. Wszystko, spoko dowiadywałem sie czy są takie karty jeszcze u producenta ale nie byli mi w stanie odpowiedziec na moje pytanie, ale doszedłem do wniosku , że tych kart raczej nie bedzie ponieważ zaprzestano jej producki około 1,5 roku temu, wiec czekałem na odzew serwisu co z karta. Gostek z serwisu wysłał mi emaila:" W dniu dzisiejszym otrzymaliśmy sprzęt z serwisu producenta.
Sprzęt został wymieniony na Ati Radeon 9700Pro o s/n:K7P3401949."
No spoko pomyslałem, ze wszystko jest ok, ze przyjdzie do mnie nowa karta i bedzie git, faktycznie karta przyszła do mnie poczta (nie wypowiadam sie na temat paczki ) o tworzyłem pudełko widać, ze dali moje stare, pomyslałem co jest q.wa , nowa czy nie , wyjąłem karte patrze karta , poobdzerana , bardzo widiczne slady uzytkowania. Gosciu dał starą gwaracje, nie ma zzadnego przedłuznienia , w karcie brakowało paru srubek i zasilanie było skandalicznie zmontowane. . Karta działa poprawnie (narazie jest w miare ) ale czy nie uważacie , że powinieniem dostać nową karte graficzną z nowa gwaracją ?????? , jak zepsułem twardziela to tak miałem, a z tą kartą taki zonk . Jeśli producent nie ma takiej karty na stanie to powienie dać znać sewisowi, ze nie ma. I sklep powinien mi zezwolic na wybranie inne karty co nie??? .
Co o tym chlopaki myślicie ( tragedia ) , prosze o wypowiedzi na ten temat , jutro bede interweniował w tej sprawie w sklepie. Czy mam jakieś szanse ????
80.53.48.* napisał:
Ja myśle że to nie sprawka producenta tylko sprzedawcy. Nie masz innego wyjścia jak przestudiować karte gwarancyjną i jeśli nie zawera punktu że w razie awari mogą wymienić na używaną (a 99% daje że takiego zapisu nie ma bo gwarancje na uszkodzony sprzet obejmuja : naprawe, wymiane na nowa, i kupno uszkodzonej za odpowiednia znizka) to wal śmiało i domagaj się reperacji starej lub jeśli nie mają nowych na stanie,bo pisałes ze to juz stara karta domagaj sie wymiany na cos nowszego za ewentualna newielka doplata. Musisz sie uprzeć i wiedzieć czego chcesz i kłucić się o swoje w razie problemów. I mówie jeszcze raz przestudiuj gwarancje tam możesz znaleźć haki na sprzedawcę Powodzenia.62.21.21.* napisał:
Walcz o swoje prawa,przy okazji:co to za sklep,zeby nie wpasc w to bagno??83.30.221.* napisał:
Gwaracje co dostałem od sklepu, to był tylko mały switek papieru gdzie niebyło , zadnego regulaminu - warunków gwary. Te zasady gwary są na strnonie sklepu, którą własnie czytam co i jak z tym.A co do sklepu to to jest SIRIUS
81.168.159.* napisał:
mi kiedys jak zjebal sie wentylator do sep. Radeona 7500 SDR to dalem do servisu bo mialem jeszcze pol roku gwarancji to po 2 tyg przysłali mi sep.Radeon 9200 SE DDR ale gwarancji nie przedłuzyli83.28.197.* napisał:
no gwary raczej nowej ci nie dadzą, raczej ją przedużą o ten czas co była w serwisie, musisz się z nimi wykłucać raczej o swoje, ja przyznam że tak nie miałem jeszcze....84.10.95.* napisał:
Z Siriusem się nie rozmawia, z nimi się idzie do sądu.Mnie już zdązyli okraść, nie pozwól aby Ciebie też.
193.25.186.* napisał:
Jezeli dostales nowy sprtzet niezaleznie od tego czy ktos go wczesniej uzywal czy nie ale nie ten ktory oddales to nalezy ci sie nowa gwarancja. Jesli oddaliby stara karte ale naprawiona to gwarancja przedluza sie o okres jaki znajdowala sie w serwisie.Ze strony Sirius:
11. Produkt w okresie gwarancji :
# może być wymieniony na wolny od wad bądź inny sprawny o tych samych możliwościach,
# może być wymieniony, jeżeli serwis uzna usunięcie wady za niemożliwe.
12. Gwarancja na produkt ulega przedłużeniu o czasu pobytu sprzętu w serwisie.
Czyli maslo maslane. Sirius dokladnie nie pisze czy dostaje sie nowa gwarancje na wymieniony sprzet czy nie. Ale jak pisalem wyzej na nowy sprzet przysluguje nowa gwarancja bo jest to nowy a nie stary sprzet. Oraz gwarancja byla na tamten sprzet a nie na ten. Sirius poprostu znowu kreci.
83.30.221.* napisał:
sucker dzieki za konkretną odpowiedz, też to czytałem na siriusie. Piszą oni totalny bez sens, nie mowią ze karta zostanie wymieniona nowa ani tez ze zostanie wymieniona na uzywaną. Muwia tylko o na praiwe lub wymiane na karte wolną od tych usterek.No nic , jutro bede do nich dzwonił i sie jesczze u przedstawiciela do wiem co i jak.
83.24.65.* napisał:
Jesli karta ktora oddales nie nadaje sie do naprawy to powinni wymienic na nowa. w przypadku kiedy nie jest juz taka produkowana to powinni dac ci produkt tej samej klasy co poprzednia i oczywiscie dostajesz na nia nowa gwarancje. to nie jest ich wola to jest kodeks handlowy80.51.231.* napisał:
zgadam sie w 100% z przedmowca. wymieniaja na nowa i daja nowa gwarancje nie maja prawa jej nieprzedozyc83.30.221.* napisał:
Aha spox , wielkie dzieki chlopaki , za to info . Ju tro bede walczył o swoje. Bo tu poprsotu sirius, chce mnie kantem puścic. Wydaje mi sie , ze oni dużą cześc osub tak oszukują , ponieważ wiekszość tych klientów sie nie zna dokładnie na rzeczy lub im to nie przeszkadzia co Sirius wykorzystuje na swoją korzyść. Jęśli by tak popytać to napewno ie tylko mnie tak wyrolowali.Pozdro i jeszcze raz wielkie THX chlopaki za pomoc
193.170.48.* napisał:
Znowu sirius... lol, ale sobie panowie w kulki leca. Oby dlugo tak nie pociagneli.80.53.183.* napisał:
Ciesz się, że ci nie dali jakiegoś zakastrowanego 9800SE 128 bit- to byś dopiero się pieklił Wcale bym się nie zdziwił- mozliwe, że stali przed takim dylematem, więc dali ci "zdobycznego" 9700 W tym przedziale wydajnościowym ATI nie ma nic do zaoferowania, bo taki 9800 SE 256 bit jest kartą jednak słabszą. Swoją drogą, jeżeli sprzęt otrzymany przez ciebie działa tak jak trzeba, to co ty człowieku jeszcze chcesz?!!! Jak chcesz, to męcz się z nimi, ja bym odpuścił- w końcu gorszej karty niż miałeś nie dostałeś.62.21.21.* napisał:
ciesz sie,ze spalonej nie dali.SIRIUS-WON!!!!!!!!!!!!83.30.221.* napisał:
Nie wiem z czego sie tu cieszyc , ze dostałem karte uzywana zamiast nowej heh, nie czaje was. Wiem ze działa ale moe walczyc o swoje wiec bede prubował. A wy mnie tu pocieszacie , ze spalonej nie dostałem ehh chlopkai81.190.145.* napisał:
to było podsumowanie sisriusa...
który na serwisie po prostu kręci
ty jestes jego kolejną ofiarą:|
80.53.48.* napisał:
Na twoim miejscu kłuciłbym się o swoje.83.25.190.* napisał:
Sie ciesz ze dostales grafe i BYLA sprawna. Ja jak jechalem z moim sapphirem 9600pro (uszkodzony generowal artefakty w benchmarkach, grach) do serwisu firmy GRAL zostawilem ja, wracam do domu, a tu przychodzi sms zakonczono prace serwisowe nad sprzetam, wchodze na stronke i czytam niestwierdzono usterki. aha karta byla odrazu uszkodzona, jezdzilem do nich z 3 razy. ale najlepsze ze u nich nic niebylo zawsze dobrze dzialala nawet sam bylem przy tym jak koles 3dmarka zalczyl. pojechalem z kompem calym i wkoncu po 3 tygodniach grania na kurniku zalaczylem jakas aplikacje 3D. wymienili mi grafe na nowa. teraz batalia mnie czeka z plyta glowna GA N400L piszczy albo syczy jak kto woli, za wypozyczenie plyty zastepczej na czas serwisu 50 zl chca. okres serwisu wynosi 14 dni roboczych. niemam mozliwosci wymiany na innu model plyty nawet za doplata, chyba ze kolejny model GA bedzie tak samo sie zachowywal to cytuje czesc maila: "...Ewentualnie jezeli usterka bedzie sie powtazac mozemy sie zastanowic nad wymiana sprzetu na inny (ABIT, ASUS)" gdzie sprawiedliwosc!!!!83.26.247.* napisał:
nie prawda, gwarancja automatycznie liczona jest na nowo od każdej naprwy gwarancyjnej ... jeśli np. od kupna minęło rok a gwarancja jest na 3 lata to od momentu zwroty po naprawie znów masz 3 lata .... gadanie o przedłużaniu gwarancji tylko o czas pobytu w serwisie jest błędną interpretacją a wręcz wprowadzaniem ludzi w bład .... jest to działanie nie zgodne z prawem a to, że firmy tak robią to nikogo nie powinno obchodzić - należy iśc z tym do sądu od razu bez zadnych dyskusji ze sprzedawcą w sklepie ...
aha - właśnie jestem po podobnej sprawie, reklamowałem monitor - pierwsza naprawa nastąpiła po jakichś 2 latach od kupna, w tym momencie gwarancja powinna byc przedłużona - produkt na gwarancji trzyletniej powinien zapewniać bezproblemową i bezawaryjną pracę przez cały okres gwarancji .... dokładnie znaczy to tyle, że okres bezawaryjnej pracy powinien wynosić minimum 3 lata (3 letnia gwarancja) bez żadnych przerw ... druga awaria nastąpiła 3 miesiace po ukończeniu się pierwotnego okresu gwarancyjnego i sklep nie chciał przyjać produktu - poszedłem do sądu z powództwem cywilnym i korzystajac z pomocy PIH, sprawa trwała łącznie 8 miesięcy .... sąd 1 instancji przyznał mi racje, drugiej instancji też ... co więcej - uzyskałem nie naprawę gwarancyjną z przedłużeniem gwarancji a zwrot pełnej sumy jaką zapłaciłem za monitor (sklep miał do wyboru albo to albo zapłacenie odszkodaowania za niemożnośc korzystania z monitora) ...
dlatego mówię każdemu kto ma na to czas i kogo na to stać i ma w gluteus maximus czas jaki moze minoać zanim sąd rozpatrzy sparwę niech idxie od razu do sądu bez marnowania czasu w sklepie
warunek jest taki: na karcie gwarancyjnej musi być podany okres gwarancji, jeśli istnieje coś takiego jak regulamin gwarancyjny, który wprowadza modyfikacje nieobjęte regulacją przez polskie prawo - kupujący musi dostać taki regulamin podczas zakupu albo jeśli t osklep netowy - musi złożyc oświadczenie, ze regulamin akceptuje ..... jeśli sklem netowy umieszcza na swoich stronach teksty typu, że dokonując zakupów w naszym sklepie akceptujesz warunmi sprzedaży i zwrotów gwarancyjnych to musi mieć na swoich stronach szczegółowy regulamin punkt po punkcie .... jeśli gwarancja opiera sie na zasadach producenckich to tenże sklep musi mieć zasady producenckie udzielania gwarancji na własnej stronie ..np. sprzedajac monitor samsunga musi przedstawić regulamin samsunga .... laptopa fujitsu - regulamin fujitsu .. itp. itd .... jeśli nie umiescił takowego regulaminu lub nie umieścił czytelnego linku do tego regulaminu na stronach producenta (w tym przypadku sklep musi też zapewnić dostępnośc d otych stron i jeśli dochodzi do awarii jakichś stron producenckich, a za czym idzie niemożnosci przeczytania regulaminu danego producenta przed kupnem towaru - odpowiedzialnośc spada na sklep)
itd. itp. poprostu wystarczy mieć dobrego prawnika a można sklep zmusić do wszystkiego
np.: spotkałem sie z taką sądową sprawą opartą na interpretacji, ze w wypadku awarii sklep musi dostarczyc produkt zamienny conajmniej tej samej wartości i tak samo wydajny i w takim samym stanie jak tem który awarii uległ
co to znaczy? że sklep musi dostarczyć produkt o tej samej wydajności lub wartości w takim samym stanie technicznym jak sprzęt reklamowany ... ale identyczny stan techniczny interpretuje się jako stan sprzętu w momencie kupna - czyli sprzęt musi być nowy chyba że w czasie jego kupowania konsument wiedział że kupuje używany, bez zadnych oznak zużycia - gdyzw momencie kupna sprzęt też nie był zużyty (chyba, ze było to kupno używanego sprzętu) ....
83.26.247.* napisał:
hm bzdury pisze sirius nie zgodne z prawem
sklep musi oddać produkt w stanie identycznym jak ten w jakim był sprzęt w momencie kupowania go albo przecenić produkt
jeśli ktoś kupował radka 9700Pro - to musi dostać też radka 9700Pro takiego samego lub innej firmy (ale nie tańszego niż jego karta w momencie kupna) i jeśli kupował nowego to nie ma prawa dostać sprzętu używanego - chyba ze za zgodą właśną i odpowiednią obniżką ceny (obniżka liczona od ceny w momencie kupna a nie od ceny obecnej) - i na takie warunki klient moze sięzgodzić ale nie musi sie ... jeśli sie nie zgodzi i uprze że chce sprzęt nowy to musi dostać nowy o takiej samej lub wyższej wydajności .... klient nie kupował sprzętu serwisowanego wiec należy mu się takze sprzet nowy - chyba, że jest to ta sama karta, którą wysłał na gwarancję tylko, że naprawiona - wtedy gwarancję nalicza sie na nowo od początku
tak naprawdę jeśłi sklep oświadczy, że wysłał kartę d oserwisu producenta to tutaj zamyka sobie droge do jakichkolwiek wymian sprzętu - w tym momencie karta zwrócona to może byc tylko i wyłącznie ta uszkodzona ale naprawiona albo inna ale teg osamego producenta (identyczna lub lepsza) .... co wynika z logiki - jeśli np. producentem karty jest Elsa lub Hercules to dziwne byłoby, żeby serwis tych producentów przysyłał jako zwroty karty np. Sapphire albo Abita jeśli tak sie dzieje jest to oznaka jawnego przekrętu ze strony sklepu - dlatego najlepiej trzymać wszelkie dowodu w których dano nam do zrozumienia, że karta poszła do serwisu i dlatego trwa wszystko tak długo ... bedzie można udowodnić, że sklep kręci ... i najprawdopodobniej w serwisie karta taka nigdy nie byłą a cały czas sklep poprostu chciał znależć jakiś syf (leżak, lub jakąś inną kartę używaną) i tanim kosztem się wykpić
sklep może odesłać kartę lub inny sprzęt innego producenta ale tym samym przyznaje się automatycznie, że karta nigdy nie byłą w serwisie - a na załatwienie takiej reklamacji ma 2 tygodnie i każdy kto się uprze to wyegzekwuje za każdą reklamację trwajaca dłużej niż 2 tygodnie - cała kasę wpłaconą w momencie kupowania sprzętu ... tylko reklamacje z udziałem zewnętrznego serwisu mogą trwać dłuzej niż 2 tygodnie
wyobrażacie sobie, reklamujecie telewizor Panasonica a dostajecie Philipsa? gdzie tu sens?
83.16.168.* napisał:
Masz sporo racji ale z tym to sie nie zgodze:"nie prawda, gwarancja automatycznie liczona jest na nowo od każdej naprwy gwarancyjnej ... jeśli np. od kupna minęło rok a gwarancja jest na 3 lata to od momentu zwroty po naprawie znów masz 3 lata .... gadanie o przedłużaniu gwarancji tylko o czas pobytu w serwisie jest błędną interpretacją a wręcz wprowadzaniem ludzi w bład .... "
Dostajesz nową gwarancję jeśli wymienią Ci sprzęt a nie naprawią i to wcale nie musi byc z takim samym okresem co wcześniej.
83.25.213.* napisał:
Jeden kolega sie wypowiedzial na temat GRALA To ja dorzuce cos od siebie (mimo ze jest chyba taki temacik).Kumpel w zasadzie mial z nimi problemy nie ja, ale jego problemyz asluguja na chwile uwagi
Chodzilo o Gf2Ti z tvin (wybulil z 800zl kiedys) i mial problemy z pojawiajacymis ie paskami na ekranie. Karta wedrowala z grala do domu i spowrotem... chyba z 4x usterka sie powtarzala a aoni oddawali niby naprawiona. Az pewnego dnia oddali i rzeczywiscie problem zniknal ale tvin przstal dzialac Juz nie wspomne jak patrzeli na kumpla ktory przychodzil do nich z karta (jakby mieli psy to nieomieszkaliby poszczuc ). I wtedy nastapilo extremum bezczelnosci. Karte zostawil tym razem wyjasniajac ze chodzi o tvin. Przyjeli. Potem po jakims czasie juz nie on sam ale jego matka przejazdem miala wpasc po odbior. Oddali jej karte ale powiedzieli ze im przykro ale nie mogli zdiagnozowac usterki bo nie mieli kabelka do tvina Uwiezycie w to? w serwisie nie mieli takiego kabelka Kumpel zachowal zimna krew i DOSTARCZYL im swoj kabelek. Po kolejnych 2tyg doszla z serwisu karta (oczywiscie ciagle ta sama - w jakims starym pudelku ale wersja oem bez kabelka ). No i jako pointe dodam ze jak kumpel podlaczyl to nie dzialal dalej tvin i wrocily wspomniane na poczatku paski na ekranie
Jestem z gdanska, moze zamowic wam cos z grala ?
80.55.238.* napisał:
Akurat mam takie szczęście ze mieszkam niedaleko syfiusa i łatwiej się "negocjowało" warunki rozpatrzenia gwarancji.Co do wciskania używanego sprzętu to niestety u nich norma, przypuszczam ze duzo ich "nowych" dysków twardych krąży po polsce Jak juz kupujecie u nich dysk to przeskanujcie go profilaktycznie easy recovery, jak będziecie miec szczęście/pecha znajdziecie na dysku dane sklepowe/dane serwisanta/dane innego klienta itp.
Podobne tematy
Działy
Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 2.51 | SQL: 1 | Uptime: 58 days, 19:28 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl