heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Niedziela 22 grudnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

DX9?


83.24.75.* napisał:
Co właściwie daje to DX9?
Moja karta podobno tego niema. Gdzie jest haczyk, bo wszystko widzę.
czy istnieje jakokolwiek gra w której widać efekty dx9 których ja nie mogę zobaczyć?

212.191.130.* napisał:
HL2:]

83.24.75.* napisał:
Ale co HL2?
Czy ja tam czegoś niemam?

83.24.46.* napisał:
dzięki DX9 zobaczysz efekty, które wykorzystują nowe gry jak na przykład Half Life 2 czy Doom 3. Jeśli masz grafikę która nie obsługuje DX 9 po prostu nie zobaczysz tych efektów (proste:))

217.82.206.* napisał:
[quote]dzięki DX9 zobaczysz efekty, które wykorzystują nowe gry jak na przykład Half Life 2 czy Doom 3. [/quote]
Doom 3 prawie niewykorzystuje DX9 :wink:

83.24.46.* napisał:
no jak nie wykorzystuje??? to dlaczego doom służy najczęściej jako benchmark?

83.24.75.* napisał:
[quote]dzięki DX9 zobaczysz efekty, które wykorzystują nowe gry jak na przykład Half Life 2 czy Doom 3. Jeśli masz grafikę która nie obsługuje DX 9 po prostu nie zobaczysz tych efektów (proste:))[/quote]

mógłbys mi "zescreenować" te efekty?
U mnie tak towygląda
http://micek.no-ip.com/~jastrzab/HL2.jpg

212.182.122.* napisał:
[quote]no jak nie wykorzystuje??? to dlaczego doom służy najczęściej jako benchmark?[/quote]
I co z tego że benchmark? A tak w ogóle to doom chodzi w open gl'u.


HL2 to nie jest najlepszy przykład bo w ramach "optymalizacji działania" częsc efektów chodzi na kartach z DX9 w dx8 a na kartach dx8 są efekty dx7 (jak np woda na do której to niby jest patch dający dx9 na kartach z dx8, co na prawde tylko pokazuje prawdziwe dx8 którego w grze nia ma).

EDIT
Masz tego FX'a z podpisu?
Ta karta ma DX9.

83.24.75.* napisał:
Na temat Doom`a sie nie wypowiadałem bo sprawa jest chyba jasna.

P.S.
sgj zmieniłeś posta

P.S.2
Wiem że ma, ale nie wszyscy wiedząsmile.gif)
Miłej zabawy i ślicznych faj.....

83.24.46.* napisał:
to miał być taki żart tak? Ha ha ha ha.... laugh.gif

217.82.206.* napisał:
[quote]to miał być taki żart tak? Ha ha ha ha.... laugh.gif[/quote]
o co Ci chodzi :?:

83.24.46.* napisał:
chodzi mi o cały ten temat. Koleś który ma FX5900 pisze że nie ma DX9... ha ha

217.82.206.* napisał:
[quote]chodzi mi o cały ten temat. Koleś który ma FX5900 pisze że nie ma DX9... ha ha[/quote]
bo FX'y nie sa najmocniejsze w DX9 :?

83.30.232.* napisał:
W tym temacie chodziło o to, że wielu posiadaczy pewnej kart ATI stara się wmówić posiadaczą FX'ów, że ich karty nie mają DX9.0

83.24.75.* napisał:
luks.... ja juz wypiłem, a skąd wiedziałeś że o to chodzi?

83.30.232.* napisał:
[quote]luks.... ja juz wypiłem, a skąd wiedziałeś że o to chodzi?[/quote]

:plum: 6 zmysł

193.25.186.* napisał:
FX'y sa w pelni zgodne z bibliotekami DX9.0 co nie oznacza ze wlaczenie efektow DX9.0 jest wskazane na tych kartach wink.gif. Glowna bolaczka FX'ow to kulejacy PS2.0, reszta to juz mao wazne wady(4 potoki).

A jesli chodzi o HL2 to na mojej karcie woda wyglada jak na kartach DX9.0, poprostu przepieknie a wydajnosc nie spadla, przynajmniej nie zawuwazylem. Tutaj Valve dalo "tylka". Marketing zwyciezyl. Mozna popatrzec na pierwsze komentarze odnoscnie wody w HL2 po premierze gry. Wszyscy sie zachwycali odbiciami na wodzie i pewnie wielu zmienilo karty aby zobaczyc te efekty a jakis czas potem okazalo sie ze na kratach DX8.0 mozna uzyskac taki sam efekt. Wsytd.
Dlatego HL2 nie jest dobrym przykladem na pokazanie mozliwosci kart DX9.0.

Dobra gra jest FarCry gdzie bardzo ladnie przedstawiono efekt PS2.0. Najnowszy Tomb Raider tez posiada mozliwosc wlaczenia efektow DX9.0 ale nie sa one tak latwo zauwazalne ale jak sie przypatrzy to sie znajdzie.
Gownie chodzi o to ze DX9.0 powoli staje sie standardem. Narazie jeszcze jest okres przejsciowy czyli polaczenie DX8.0 i DX9.0 ale to sie powoli zmienia i wtedy dopiero zobacz sie ile naprawde warte sa FX'y.

A propo jeszcze HL2 to efekty DX9.0 to nie tylko wyglad wody ale rowniez refleksy na roznych powierzchniach czy pare innych efektow.

81.219.224.* napisał:
W pelni sie z toba zgadzam roznica pomiedzy DX8 ,a DX9 w HL2 nie jest tak zauwazalna.Wczesniej posiadalem 9200SE laugh.gif ktory szprzetowo wspomaga DX8.1 ,a po zmianie na 9800PRO w przypadku DX9.0 nie zauwazylem az takiej rzonicy zwlaszcza w przypadku wody wink.gif

To ze tak powiem moje skromne zdanie wink.gif Ktore podzieli pewnie sporo graczy ,ale znajdzie sie z pewnoscia taki co to dla niego DX9.0 w HL2 to istna perelka byle tylko zachwalic swoja karte w niebiosa :? .

P.S Co do doom 3 i dx9 to sie nie wypowiadam biggrin.gif

158.75.217.* napisał:
Różnicy pomiędzy HL2 w DirectX-ach trudno opisać lepiej sami zobaczcie. Wejedzcie na www.counter-strike.pl -> archiwum -> listopad 2004 -> i znajdzcie news DirectX a Half-Life 2 [21:47 19-11-2004]. Pisze o różnicach w DX-ach 7, 8.0, 8.1 i 9. Różnice w wyglądzie macie przedstawione w screenach na http://gear.ign.com/articles/567/567437p2.html i róbcie next page jak chcecie więcej.

158.75.217.* napisał:
Zlukajcie i sami zdecydujcie co jest lepsze. Ja uważam nawet, żę niekiedy dx 8.1 wypada lepiej od 9 ^^.

83.24.89.* napisał:
Niema czego oglądać..
U mnie włączenie AF*8 pogarsza jakość obrazu, ale pewnie jestem fanatykiem...

83.31.129.* napisał:
Do badania roznic miedzy DX8 i 9 dobry jest IMHO MoH: Pacific Assault. Mozna w nim wybrac, ktorej wersji PS (1.1 lub 2.0) ma uzywac.

83.24.89.* napisał:
Masz rację costi, u mnie tnie na PS2.0

62.119.178.* napisał:
Ciekawe ile razy ATI i Nvidia wrabiały nas w kupno nowych kart.Przykład half life 2 jest dowodem ,że valve i ati na spółkę wyrolowały nie tylko posiadaczy nvidii ale także słabszych radeonów czyli ati specjalnie gnoi nie tylko konkurencję ale także swoich klientów a to śmierdzi i to okropnie.Dowodem na to jest mój już wiekowy sprzęt na którym half life 2 śmiga aż miło w 1024x768 aax4 i anizo x16 ,przy aa x 6 też można pograć.To mi się akurat podoba ,natomiast posiadaczom fx-ów napewno nie.Spaczowałem gierkę tak aby było widać odbicia dx9 i gra nic nie straciła na płynności.Valve wiedziało że nawet na starym 9200 można uzyskać te efekty,ale polecenie z góry nakazało zablokować je tylko po to aby przyspieszyć sprzedaż kart z dx 9.0.Zostaliśmy wciągnieci w nieuczciwą grę producentów kart graficznych.Dobrze ,że są ludzie którzy odnajdują te sztuczki na przekór im.Założę się ,że i far cry i doom 3 mogłyby chodzić zupełnie dobrze na moim sprzęcie jeśli tylko ich kod zostałby odpowiednio napisany.Ale po co w końcu producenci kart zarobią ,a ci którzy robią gry nie muszą się męczyć.Ati i nvidia znalazły doskonały sposób na wyciągnięcie kasy od nas i doom 3 i hl2 napewno nie są końcem tych zagrywek.Co więcej myśle,że w przyszłości dopiero wybuchnie prawdziwa wojna na gry za którą my zapłacimy z własnej kieszeni.

83.26.21.* napisał:
odpalcie kroniki riddicka, tam widac roznie B|

83.31.129.* napisał:
dr.cox - troche masz racje, ale tez troche bredzisz...

Co do patcha do HL2 z rzekomym DX9, to juz sgj pisal...

Co do reszty: chcialbym zobaczyc to plynnie z AA i Anizo w 1024x768 na Twoim sprzecie; no chyba ze za plynnosc uwazasz 25fps...

Doom3 jest napisany tragicznie i zalosnie; moze to i jest dobry engine, ale id pokazalo go chyba w najgorszym mozliwym wydaniu. Co do Far Cry sie nie wypowiadam, bo nie gralem.
Ale musisz pamietac o tym, ze w miare zwiekszania szczegolowosci grafiki rosnie ilosc danych do przeliczenia, i to rosnie w tempie wykladniczym.
Dla przykladu wezmy zwykly szescian: 8 wierzcholkow, kazdy ma 3 wspolrzedne przestrzenne, to tego kazdy moze byc indywidualnie cieniowany (Vertex Shader), na kazdej scianie jest tekstura (a kazdy piskel tej tekstury moze byc indywidualnie cieniowany Pixel Shaderem), do tego jeszcze bufor Z (czyli obliczanie powierzchni niewidocznych) - a jeszcze nie zaczelismy go nawet ruszac.
Sam wiec widzisz, ze pewnych rzeczy sie nie przeskoczy - skads ta moc obliczeniowa trzeba brac. A modne ostatnio odwzorowanie fizyki i grawitacji dodatkowo znacznie zwieksza zapotrzebowanie na CPU i RAM. Mozna to do pewnego stopnia zminimalizowac optymalizacja, ale to nie rozwiazuje problemu - nie da sie niestety jechac na karcie sprzed pary lat i miec caly czas wysoka ilosc detali i efektow przy dobrej wydajnosci.
A marketing jest niestety nieuczciwy z definicji i jedyne co mozemy zrobic to nie dac sobie wyprac mozgu haslami reklamowymi tylko zachowac umiar i zdrowy rozsadek.

193.25.186.* napisał:
Mam podobna konfiguracje tylko zamias R9200 mam R9100 oraz lepsze MOBO.
Pieszesz ze na twojej konfiguracji HL2 chodzi plynnie w 1024x768 FSAA 4x i AF16x to dziwne bo u mnie na radku wykreconym na 275MHz/275MHz i procku 1650MHz wlaczenie gry w takim trybie spowodowaloby niemozliwosc gry. Chyba ze masz ustawione wszystkie delate na LOW. Ja gram w detalach HIGH, oprocz "Model Datail", ktory mam ustawiony na Medium. Gra chodzi wtedy bardzo ladnie. Ale o wlaczeniu FSAA moge zapomniec. AF zgodze sie ze mozna wlaczyc bo nie spowalnia to za bardzo gry ale przy FSAA spadek jest znaczacy.

EDIT:
Tak mnie zaintrygowalo to co piszesz o FSAA ze postanowilem jeszcze raz sprawdzic tylko ze tym razem wlaczylem FSAA z poziomu gry. O dziwo gra sie calkiem calkiem. ALe sprawdzajac czy dziala FSAA to nie jest tak rozowo. Czesciowo krawedzie sa wygladzane ale na moje oko jest to posrednie pomiedzy 4x a 2x. Poprzednio wymuszalem FSAA z poziomu sterow wiec mozliwe ze grales przy takich ustawieniach jednak framerate nie jest super. Na moje oko waha sie od 35 do 20 klatek w zaleznosci od sceny i ilosci przeciwnikow.

83.30.26.* napisał:
kurde a ja na mojej 3Ti mialem efekty z DX 7.0?? why?? chyba w opciach mialem wszystko na medium!!

213.199.238.* napisał:
a aa i anizo wlaczacie w hl2? bo czasami sobie mozna uistawic ale to i tak nic nie daje nie ma zmiany obrazu ani plynnosci. wiec lepiej zobaczcie czy jak sie w sterach wymusi aa i anizo to czy nie spadnie wam wydajnosc.

83.31.129.* napisał:
Hm, u mnie zmiana w grze (przynajmniej anizo) daje zauwazalna zmiane jakosci. AA nie testowalem...

80.53.48.* napisał:
W HL2 sprawa jest prosta. Posiada on optymalizację dla kart ATI (Doom3 dla Nvidii). Fx5900 jak najbardziej posiada wsparcie dla Dx 9.0 ale w HL2 efekty 9.0 na tej karcie można uzyskać tylko poprzez pewną "sztuczkę", a to skutkuje w drastycznym spadku wydajności. Może niedługo wyjdzie jakiś patch. Bez kombinowania pograsz już na serii 6xxx.

Hl2 jest dobrym przykładem słodkich przedpremierowych obietnic wydawców. Zapowiadano to wtedy cudowną grafikę, odbicia w wodzie i zapierające dech w piersiach efekty świetlne. Jak zapewne wszyscy wiedzą z tych obietnic niewiele pozostało. Hl2 został okrojony z najbardziej bajeranckich efektów celem zmniejszenia wymagań gry.

83.31.16.* napisał:
[quote]W HL2 sprawa jest prosta. Posiada on optymalizację dla kart ATI (Doom3 dla Nvidii).[/quote]
Doom nie ma optymalizacji pod nV, jest pisany w OpenGl'u a nV lepiej go obsługuje.

83.30.45.* napisał:
jeszcze raz ja smile.gif
czy to normalne ze jak w CS:Source wlacze shandery to mo wydajnosc spada do 50%
np w office w piwnicach bez odbic na scianach mam 70fps a z nimi tylko 36:((
kurde efekt dosyc fajny ale chyba moj dżiforsik nie jest wstanie plynnie ich wygenerowac:(

62.119.178.* napisał:
sucker i costi - poważnie na moim konfigu gra chodzi super,zresztą w testach benchmarka możecie zobaczyć moje wyniki.Robione były na omegach 2.5.97 .Anizo i aa mam ustawione zależnie od aplikacji.W 1024x768 wszystko na high bez anizo i aa wynik 36 fps ,anizo x 4 - 32 fps i anizo 4 i aa 4 jest 31fps.Dalej uważam,że to zaj***ty wynik jak na mój sprzęt.Kłamać nie kłamię bo i po co.Do wyników w far cry i doom się nie wypowiadam bo to nieporozumienie(skromne wyniki).Sam zresztą jetem askoczony tym hl2 .Moim zdaniem 31 fps wystarczy do dobrej gry.Oczywiście czasem zdarzają się drastyczne spadki fps ,ale występuje to bardzo rzadko i w niczym nie przeszkadza(drobne przycinki) być może jest to spowodowane jedynie tym ,że mam 512 ram.Na 1 gb pewnie i tego by nie było.

83.31.143.* napisał:
U mnie tez docina na 512MB RAM sad.gif

Co do anizo i aa - sprobuj wymusic w sterowniku i zobacz co sie wtedy stanie. Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze nie masz spadku fps po wlaczeniu obu.

80.85.224.* napisał:
bozeee a ja mialem mojego 4ti zmianiac na 9550 tak sie juz napalilem ze tylko se wyobrazalem jak mi beda gierki zasuwac, dobrze ze nie udalo mi sie uzbierac kasy bogu dzieki smile.gif
poczytalem troche o tych wszystkich "mykach" z grafami i chyba nie zmienie jeszcze kompa dluuugo smile.gif
ave
tongue.gif

62.119.178.* napisał:
A więc wymusiłem w sterach anizo x 16 i aa x 4 (wydajność).Nie wiem dlaczego ale w menu hl2 od razu jest włączone aa x 6.Zostawiłem takie ustawienia zrobiłem ten sam test na kompie podkręconym jak w podpisie a wynik 25 fps!Po odkręceniu kompa wynik spadł do 23 fps co jest chyba i tak rewelacją(jak na r9200)

83.31.143.* napisał:
Jak na R9200 to niezle, co nie zmienia faktu, ze to nadal kiepsko. wink.gif

Zauwaz, ze 23fps to juz jest nawet ciut ponizej granicy postrzegania plynnosci przez oko.

62.119.178.* napisał:
A więc znam już prawdę!Włączenie aa(wydajność) w sterach też nic nie dało!Dopiero zaznaczenie aa (jakość) pozwoliło pokazać prawdziwe oblicze mojego sprzętu.Marne 9 fps przy aa x 4(jakość) i anizo x 4.Zastanawiający jest fakt ,że włączenie antialiasingu(wydajność) w sterach i bezpośrednio w grze nie dało efektu.Spaczowanie gry na "ładniejsze odbicia" bez aa i anizo obniżyło fps z 36 na 29 czyli sporo.Ja jednak cieszę się tym co mam bo 29 fps przy anizo x 4 pozwala na dobrą grę przy ładnej grafice.A te 30 klatek to już coś ,powiedzmy,że minimum do komfortowej gry.Także zwróćcie uwagę na to,aby w sterach włączyć obowiązkowo aa na jakość a nie na wydajność.Inaczej wyniki będą zafałszowane.

80.51.47.* napisał:
Eee...sorka...Może to i głupie pytanie ale ostatnio byłem nieco "Unpluged" i nie bardzo kumam jak mówicie o jakimś "patchu" na zajefajne odbicia w wodzie na kartach z DX8...Jam mam FX-a i jak usłyszałem że HL2 nie rozpoznaje karty jako zgodnej z DX9 to chciało mi się wyćsmile.gif. Jedyny sposób jaki znam na wymuszenie odbić w wodzie to ten z Benchmark.pl ale on ponoć drastycznie wpływa na Fps-y. Czy jest jakiś inny sposób bo jak tu czytam to wygląda na to że tak(np. radki z DX8 i odbiciami jak na DX9 to chyba nie jest normalne...tzn. HL2 nie pozwalał na to a tu mówicie że jednak można). Możecie powiedzieć jak...jakiś link ewentualnie. Byłbym wdzięczny. Pozdro!

PS: Tak na marginesie to ja NIE mam HL2 ale to mnie po prostu interesuje :wink:

62.119.178.* napisał:
Tak pojawił się patch umożliwiający uruchomienie odbić dx9.0 na kartach obsługujących tylko dx8.1.Nie wiem jak to działa na fx. i link http://www.pcgamemods.com/8877

80.51.47.* napisał:
[quote]Tak pojawił się patch umożliwiający uruchomienie odbić dx9.0 na kartach obsługujących tylko dx8.1.Nie wiem jak to działa na fx. i link http://www.pcgamemods.com/8877[/quote]

Dzięki. A swoją drogą to dziwne...napisali tam że patch jest dla posiadaczy GF4Ti i wzwyż(czyli fx też chyba smile.gif ) oraz do Radków 9200 i 9500. Hmmm...może się mylę ale chyba R9500 MA DX9? Czy to znaczy że Ati i Valve udup.... tzn. uziemili też posiadaczy tych radków? Wierd..so wierd.

82.210.132.* napisał:
Pewnie sie pomylili na tej stronie co do 9500...

Co do wydajności z AA, to aż nagrałem sobie demko, tak mnie zaintrygowaliście. Na sterach Omega 2.5.97 (Cat 4.12) i Radku 9600pro wydajność jest taka sama zarówno przy AAx6 i Anizo16 wymuszonym z poziomu sterowników jak i gry (w sterownikach preferencje aplikacji).
Jakość obrazu - no cóż tu ciężko powiedzieć ale gdy przechodziłem grę to grałem w 800x600 AAx6, Anizo16 ustawione w grze i nie wszystkie krawędzie były wygładzone...

62.119.178.* napisał:
Złodziej ustaw w sterach aa na jakość a nie na wydajność.

193.25.186.* napisał:
No to sprwa sie wyjasnila dr.cox wink.gif
Jajak wlaczam FSA/AF w sterach zawsze ustawiam na jakosc bo FSAA ustawione na wydajnosc prawie nie wygladza.

80.53.163.* napisał:


Dokładnie włączcie sobie riddicka . Można sobie porównać shadery 1.1 i 2.0 a nawet 3.0 - pod warunkiem ze karta takie ma smile.gif. Zdziwiło mnie coś w tej gierce. Skoro jak ogólnie sie mówi że fx5900 maja do dupy ps2.0 to powiem to co zaobserwowałem w ridiku . Więc włączam sobie frapsa na ps 1.1 i wyskakuje ( jak jest ostry młyn i full detali przy 1024x768) 28 fps. Kiedy przeszedłem na ps 2.0 myślałem że spadnie do 14 no góra 16 bedzie a tu ku memu zdziwieniu 24 , 22 fps to naprawde najmniej jak zauważyłem. Nawet anizo miałem włączone chyba na x4 bo w video settings nie ma ile jest tylko jest suwak i dałem na połowę .Więc nie taki fx straszny smile.gif . Nie ma takiej sytuacji jak w hl2 ze z 80 fps robi sie 40 fps przy p.s. 2.0. Może to zasługa sterów nie wiem ale odkąd mam 67.22 to nawet cs source w tym jego tescie zyskał około 18 fps więcej .

212.182.63.* napisał:
ja na karcie z podpisu mialem defaultowo oczywisice dx8 alewoda byla sredniej jakosci, wrzucilem to z benchmark.pl i wode mam tak jak na dx9 :] a spadku fpsów nie zauwarzam 1024x768x32 Max detale z Anizo x 4 minimalne fpsy jakie czase rejestruje to 35fps , zwykle 45- 100fps nawet (srednio 60 lata biggrin.gif )

83.16.35.* napisał:
Kurcze. Ja na 4ti widze czasami 25 fps z AFx2 i AAx0

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 3.03 | SQL: 1 | Uptime: 753 days, 9:43 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl