heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Piątek 27 grudnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

200 fps'ów a 85 Hz


83.16.198.* napisał:
czy nie zastanawialiście się nigdy jaki jest sens w podkręcaniu kompa po to aby wycisnąć w Quake'u 200 fpsów zamiast 150, jesli ma się monitor załużmy 85 Hz (odświeżanie)? ciekawe nieprawdaż icon_smile3.gif

213.76.212.* napisał:
a co ma odswiezanie do FPSow ?? :/ bo nie jarze, moze mi kto wytlumaczyc ??

chyba FPS zalezy od sprzet
a odswiezanie tylko i wylacznie od monitora, bo w sumie kzda grafa oblsuguje dosc wysokie odswiezanie, a szczegolnie 85

80.49.223.* napisał:
skoro niema znaczenia to dlaczego testy są robione przy 60hz automatycznie przestawiają 3dmark

80.53.134.* napisał:
Odswiezanie monitora tzn ze ile razy na sek monitor wyswietli obraz z karty..

80.55.38.* napisał:
Co ma piernik do wiatraka??
Karta robi swoje a monitor swoje.
Odswierzanie to dzialka monitora a karta podaje mu tylko jak czesto to ma robic. icon_confused2.gif

62.233.169.* napisał:


Jednak ma... jeżeli FPS sporo przewyższa odświerzanie, to przy ruchu na ekranie pojawia się takie fajne zjawisko, że na górnej połowie ekranu masz jedną klatkę, a na drugiej już 3 klatki dalej... widać to w jażdej grze fpp jak się parę razy szybko obrócisz. W sterownikach masz opcję vsync, która powoduje, że naddatkowe frame'y wygenerowane przez kartę nie są wysyłane na monitor - dostaje co x frame tak, że liczba wysyłanych frame na ekran jest równa odświerzaniu.

krych, zaś jak największe fps ma sens, bo fps=płynność. Tak, jak mówi Ci 3D mark: 'Framerate is life' ;]

213.199.238.* napisał:
to co macie w 3dmarku ze jest 200 fps to ilosc klatek wygenerowanych przez komputer, co nie znaczy ze wyswietlonych.co do wylaczonego vsync to sie nie zgodze poniewaz przy 100 hz i 100fps (np ustawionych w csie komenda fps_max 100) tez widac jakies glupie mrugniecia.

samo podkrecanie oczywiscie ma sens bo chociaz w klejku masz 200 fps to w farcry z aa i anizo juz raczej nie masz co liczyc na 85 fps prawda?

smutne jest to ze wiekszosc ludzi to tacy experci ktorzy mysla ze sa super bo ich komputer wyswietla 400fps przy 60hz i wylaczonej synchronizacji pionowej. a prawda jest taka ze widza 60 klatek + niszcza oczy marnymi 60hz + widza te cholerne mrugniecia dzieki wylaczonej vsync.

83.16.36.* napisał:

Oczywiście. Jeśli jest dużo klatek to pomóżmy sobie i włączmy Vsync.

Czy wpływ Vsync OFF jest bardziej niekorzystny przy DUŻYCH fps'ach czy małych? Niech mnie ktoś oświeci. A może nie ma takiej zależności (nie chce mi się myśleć hehe)?

62.233.169.* napisał:


Bo obcięcie FPS przez vsync a obcięcie przez tą komendę to dwie różne sprawy ;] W tym drugim przypadku ograniczenie frejmów odbywa się na poziomie engine gry, co nie gwarantuje, że w jednym cyklu odświerzania na ekran nie powędrują dwie ramki, a w czasie następnych dwu będzie wyświetlana ta sama...

213.199.238.* napisał:
mi chodizlo o to ze przy 100 fpsach ustawionych w grze i 100hz przy wylaczonej vsync tez costam mruga. z wlaczona jes wsxystko cacy.

83.16.198.* napisał:
chodzi o to, że nawet jesli karta przygotuje w ciągu sekundy te 200 ramek, to monitor i tak nie będzi w stanie ich wszystkich wyświetlić. Wyświetli tylko tyle kaltek na ile pozwala mu konstrukcja kineskopu.

83.27.251.* napisał:
nie rozuzmieme jush nic, jesli mam ponad 200 fps a monitor ma 85 na 1024x768,
to lepiej jak bede miał w systemie wylaczione czy wlaczone Vsync (sychronizacja pionowa) ??

213.199.238.* napisał:
najprosciej to sobie sprawdz. na vsync on bedizesz mial piekny obraz. na off bedize ci cos dziwnie mrugac. wybor nalezy do ciebie

83.27.243.* napisał:
jush wszystko rozumiem. a wiecie ze gdy ustwicei vscync , to w grze macie blokade 60 fps mimo ze na monitorze macie 85 hz??
wszystko dzieje sie z powodu iż winzgroza xp blokuje odswiezanie w grach do 60 hz.

zapewne zauwazyliscie ze jesli na pulpicie masz ustawione 1024x768 32b 85 hz , to gdy wejdziesz do np:. CS'A icon_biggrin3.gif icon_smile3.gif to monitor sie resetuje i cos tam zmienia( zmienia sie 85 hz na 60 hz)
i prawda jest tak ze na najlepszym monitorze w rzeczywistosci mozna uzyskac tylko 60 hz a tym samym 60 fps. icon_sad2.gif icon_sad2.gif
chyba ze ma sie program ktory odblokuje hz'ty w windowsie(tzn w garch)

http://solo11.abac.com/edimensional/downloads/refreshlock.zip
polecam icon_lol.gif icon_lol.gif icon_cool3.gif

62.87.131.* napisał:
Pychu88 jestes lol
ze sie tak wyraze

wingroza zmienia na 60 hz tylko wtedy gdy masz gole stery
do ustawienia odswiezania w grach, takiego jak na pulpicie, czyli np u mnie 1024x768 i 100hz używa się zewnętrznych programów
ja uzywam RefreshForce
I zero problemów.
Po instalce sterownika grafy raz to odpalam i zapominam o koszmarze 60 hz
jak tak w ogóle można grać?????
Przecież po 2 góra godzinach oczy sie smażą

LOL

83.27.243.* napisał:


a ja ci powiem ze mam nowego calkiem kompa 2500 barton epox 8rdael , his radeon 9200 , do wszystkiego mam najnowsze stery ze stron producentow. (prócz proca) icon_cool3.gif

i mialem zawsze efrkt 60 hz w grach , pomogl tylko ten madrey programik ktory jusz zaprezentowalem

62.87.131.* napisał:
a przy okazji

tak sie do 100hz przyzwyczaiłem, ze jak włacza sie 85 w 1280x1024 to nie moge grac...bo mnie mruganie irytuje...85 hz wcale nie jest takie optymalne...o dziwo dla mnie widać róznicę icon_confused2.gif

I nawiązując w ogole do tresci postu...mimo mocnej karty i sprzetu w ogole w obecnych grach przy właczeniu aa i aniso nigdy nie widze non stop 100 fps, więc chyba zaczne właczać vsync, bo jak słusznie ktoś zauważył, obraz lekko sie rwie przy vsync off. Farcry ma max 60-80, a AmericasArmy w ktorą non stop łupie na z<span style="color:red;">[ciach!]</span>ym enginie Unreal Tournament od 30 do 80 max.

83.16.36.* napisał:

Normalka. 85Hz jest optymalne w 1024. Im wyższa rozdzielczość, tym odświeżanie musi być większe bo plamka ma dłuższą "drogę".

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 0.98 | SQL: 1 | Uptime: 8 days, 14:26 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl