Temat
Problemy z LANem na 2 switchach.
217.30.131.* napisał:
komp1-----switch1-----switch2----komp5komp2-----switch1-----switch2----komp6(server [JA;] )
komp3-----switch1-----switch2
komp4-----switch1-----switch2
Server bedzie podlaczony do 1 switcha (ale to pozniej)
komp6(server) -- ip = 192.168.1.1
komp1 -- ip = 192.168.1.2
komp2 -- ip = 192.168.1.3
komp3 -- ip = 192.168.1.4
komp4 -- ip = 192.168.1.5
komp5 -- ip = 192.168.1.6
no i tak... teray serv stoi u mnie i ja widye TYLKO kompa numer 5
i zadnego innego. zato kompy od 1 do 4 widza tylko siebie
nawzajem, a nie 5 i 6
switche sa firmz cos ala... eee... Lantech model A800E 8 portowy 10/100
Aha i bardzo wazna rzecz na switchu numer 1 w miejscu podlaczenia
uplinka od switcha2 dioda od polaczenia tak smiesznie SZYBKO miga,
kabel miedzy switchami ma 90 metrow jak podlaczylismz krotszy kabel
bylo wszystko okaj.
217.98.136.* napisał:
Czy wy tego przypadkiem nie połączyliście uplink <-> uplink?212.244.172.* napisał:
Witam!!!z tego co tu wyczytałem macie trafiony kabel pomiędzy switchami, jak macie w switchu uplink jak osobny port to z jednej wtyczke do tego a z drugiej do zwykłego i kabel ma być nie krosowany.
217.98.14.* napisał:
Na 99% macie złą kolejnośc kabli. Pamiętaj, że w kartach sieciowych jak i w Switchach są wzmacniacze różnicowe mające minimalizować zakłócenia. Poza tym kabel sieciowy (skrętka) posiada specjalny splot kabli, więc nie wystarczy mieć tak samo pozaciskane z dwóch stron - ważna też jest kolejność. Poszukaj na jakiejś stronie o sieciach i zaciśnij jeszcze raz - powinno działać.
80.50.232.* napisał:
w takim razie wytlumacz mi prosze dlaczego nie wystarczy zacisnac tak samo z obu stron na wszystkich kartach i switchach, i czym(oprocz koloru ;P) sie rozni kabel dajmy na to niebieski od zielonego i brazowego :))
czasami jak ktos palnie to az sie plakac chce ;]
217.98.136.* napisał:
bzdury, rotfl dla ciebie.
217.98.14.* napisał:
Zaciśnij w inaczej niż przewiduje norma odcinek 100m i jak zadziała to masz u mnie piwo... Kable są splecione w specyficzny sposób, który zapewnia coś w rodzaju ekranowania. To o czym pisze jest sprawdzone doświadczalnie - też mi sieć nie zadziałała bo myślałem dokładnie jak ty ( sie rozni kabel dajmy na to niebieski od zielonego i brazowego ) ).
217.98.14.* napisał:
Chbya napisał że jak podłączyli krótkim kablem to było OK. Więc podłączają dobrze !!
80.50.232.* napisał:
no to szykuj krate :P bo juz kilka takich sieci robilem > 100m i wszystkie dzialaja bezproblemowo do dzis
217.98.14.* napisał:
To chyba masz Switche firmy 3-Com, albo przez głupote trafiłeś na właściwą kolejność, bo inaczej jest to niemożliwe !! U mnie nawet odcinek 28m nie chciał działać przy nieprawidłowej kolejności...217.98.136.* napisał:
Synku: dla twojej informacji: przy zwyklej skrętce, nieekranowanej to raczej niema różnicy. Jest ustalane zwykle (przynajmniej dla sieci ethernet, nie mówię w tej chwili o token ring), że kable zielone i pomarańczowe są wykorzystywane do transmisji danych, niebieskie do sieci telefonicznej, ale po których kablach zechcesz sobie puścić to niema różnicy. Różnicę zaś przy większych dystansach sprawia tylko to, czy kabel cały jest ekranowany (stp, ftp i pochodne), szczególnie gdy mamy do czynienia z większymi zakłuceniami magnetycznymi po drodze.
213.76.241.* napisał:
Panowie spokojnie. Przy skretce wazna jest kolejnosc kabli a dokladniej tzw przeplotdlatego stosujemy:
# biało-pomarańczowy
# pomarańczowy
# biało-zielony
# niebieski
# biało-niebieski
# zielony
# biało-brązowy
# brązowy
W przypadku gdy damy bialo-zielony, zielony, bialoniebieski, niebieski (dla przykladu) szansa na dzialanie na 100 mbit/s jest znikoma przy 10 moze jeszcze dzialac.
Sprawdzalem organoleptycznie oraz PentaScannerem jesli nie dokonamy przeplotu mamy opornosc rzedu 150 ohmow wg. P.Scannera oraz failed na kilku innych testach. Niestety urzadzonko te jest cholernie drogie (tylko sie nie starzeje - pozyczalem kilku letni model - ciagle produkowany cena okolo 3000 USD ;(((
217.98.136.* napisał:
Jak wyobrażasz sobie prowadzenie transmisji w ten sposób? Urządzenia sieciowe nie łapią przecież środkowych kabli na wtyczce. Łapią wg. twojego ustawienia: biało pomarańczowy, pomarańczowy, biało zielony i zielony. Niebieskie często używane są do puszczenia linii telefonicznej.80.50.232.* napisał:
Ok, widze ze trzeba zaczac od teorii, bo co poniektorzy nie dosc ze glupi to jeszcze uparci:Zakladamy ze skretka = ekranowany kabel rj-45 cat5
1) Jak wiadomo ma ona 4 pary kolorowych przewodow, ktore sa odpowiednio skrecone parami , skrecenie to zapewnia minimalna redukcje szumow (im bardziej skrecony kabel tym redukcja jest wieksza), dlatego nie powinno sie ich odkrecac.
2) Schemat wtyczki
Mamy tu podane 2 schematy wtyczek dla skretki tzw. prostej i crossowanej.
Jest to ogolnie przyjety standard zaciskania przewodow, majacy na celu ujednolicenie przewodow w duzych sieciach, zeby nie bylo sytuacji ze na duzych switch'ach kazdy kabel jest pozaciskany inaczej.
3) Wg. powyzszych schematow zaciskania dla wtyczki tzw. prostej rozklad sygnalow w sieciach ethernet jest nastepujacy:
bialy/pomaranczowy: TxData +
pomaranczowy: TxData -
bialy/zielony: RecvData +
niebieski: Nieuzywany
bialy/niebieski: Nieuzywany
zielony: RecvData-
bialy/brazowy: Unused
brazowy:unused
Teraz uwaga
Jest absolutnie bez znaczenia czy bedziemy sie trzymac danego schematu kolorow czy sobie podlaczymy kierujac sie wlasnym widzimisie, jesli zachowamy odpowiednio taka sama kolejnosc kabli na obydwu koncach.
Jeszcze inaczej moze bo tak to juz raz probowalem:
Jesli rozetniesz caly kabel i wsadzisz sobie kable czarne,szare,purpurowe i jakie ci sie podoba, po czym skrecisz parami tak samo jak sa skrecone oryginalnie to bedzie BEZ ROZNICY.
Jak ktos jeszcze ma z tym problemy to polecam:
http://www.aptcommunications.com/ncode.htm
http://searchnetworking.techtarget.com/tip/1,289483,sid7_gci860625,00.html
http://yoda.uvi.edu/InfoTech/rj45.htm
217.98.14.* napisał:
Więc kto z was ma racje ?? Ja stawiam, że marco, bo w mojej sieci działa tylko jak pozaciskam wg. właściwej kolejność.
80.50.232.* napisał:
proponuje Ci zebys przeczytal wszystkie artykuly ktore znajduja sie pod linkami ktore podalem wyzejprzy dlugich polaczeniach na nieekranowanej skretce jest duzo potencjalnych urzadzen ktore zakloca dzialanie sieci, przykladowo jesli kabel przez 20m leci wzdluz przewodow z wysokim napieciem, potem na dachu tuz kolo jakiegos nadajnika/transformatora ...itp
213.77.169.* napisał:
pit powinien dostac kratesammam siec kable byly robione wg schematu od kolegi ze jakos najblizej standartu aby bylo latwiej szukac usterki
co sie okazalo mam z deka inaczej prowadzoe znakiem mam
bialopomaranczowy
pomaranczowy
bialozielony
bialoniebieski
niebieski
zielony
bialobrazowy
brazowy
i wszytko dziala
kable sie od siebie nie roznia
sa kolorowe dlatego zeby je bylo mozna odruznic
kiedys mialem kabel czerwony (chyba brazowa farba sie skonczyla)
schemat przeplotu mialem tesh inny( ulozenie kolorow) a wszystko dziala wazna jest kolejnosc patrzac na wtyczki kolry sa do odrozniania
koledzy robili siec na podworku to nawet zaciskarki nie mieli a siec dziala a kolorki dawali jak lecialo z tym ze wtyczki 1:1
80.50.232.* napisał:
wlasnie to probuje usilnie wytlumaczyc od jakiegos czasu ;]217.98.136.* napisał:
Tom.O: ty chyba jakiś niedopieszczony jesteś... mogę ci złożyć dowolną kombinację skrętki i ręczyć, że będzie działać.217.98.136.* napisał:
A tak na boku, żeby co poniektórym popsuć humor to mam jeden komputer podłączony czterożyłowym kablem telefonicznym i sieć chodzi w standarcie 100Mbit. :>217.98.14.* napisał:
To jak wytłumaczysz, że u mnie nie działało jeżeli była inna kolejność ?? Najdłuższy działający odcinek przy "dowolnej" kolejności to 5m... Jedyne co było w stanie pociągnąć zmienioną kolejność przy dł. 85m to Switch firmy 3Com. Wniosek z tego taki, że kolejność ma znaczenie.
ps. Czym poręczysz ??
217.98.136.* napisał:
Echh... jesteś beznadziejny. Położyłem tylko u siebie w chałupie ponad 200m skrętki. więc wiem jak co działa. chodzi bezproblemowo na swichach x-netu. próbowałem też na planetach. 3com'ów do domowego użytku się nie opłaca. a teraz jeśli byłbyś łaskaw to mi może wytłumacz jakie znaczenie ma kolor kabla? bo ja nie wiem.213.77.169.* napisał:
Tom.O nie wiem czy wiesz bo z twoich wypowiedzi wynika ze nie ale wtyczki (rjtki takzwane) zarabia sie przy laczniu karta-hub 1:1 czyli po obu koncach tak samo jak zmieniles tylko w jednej to sie nie dziw ze nie dziala80.50.231.* napisał:
Jak ja nienawidze upartych ludzi.
albo tak trudno to trafia do Ciebie albo se jaja robisz....
Twierdzenie "tak sie nie da bo u mnie nie dziala" jest wogole bez sensu, klika postow wyzej Ci dokladnie napisalem co i jak, nie wiem jak to mozna jeszcze wylozyc, jedynie wazne jest to, zeby nie rozplatywac przewodu, bo wtedy tracisz redukcje szumow jaka powoduje skrecenie
(hmm tak juz mowilem - nie doszlo wiec moze tak)
wiesz jak jest zbudowany kabel ? :)
sklada sie z drutu/linki oraz izolacji....i zgadnij co ? , nie ma znaczenia jakiego koloru jest izolacja.....naprawde, moze nawet byc przezroczysta
212.182.88.* napisał:
Popieram. Kable należ łączyć tak jak każe norma a nie tylko byle parami a kolory jak popadnie. To ze zadziała nawet 2 czy 3 razy z rzędu to przypadek. Inny producent kabla i przy takiej partyzantce cuda się dziać zaczynają. To bardzo brzydka praktyka i w porządnych firmach tacy admini długo nie pracują. Z to długo klną po nich ich następcy.
217.98.136.* napisał:
ku[b][/b]rwa... rozmawiamy teoretycznie i mówię to co jest możliwe do zrobienia. W praktyce łącze kable wg. zasad przyjętych za normę. Co nie znaczy, że nie da się ich inaczej podłączyć.80.50.231.* napisał:
Owszem, tu sie zgadzam, dlatego tez (jak juz pisalem) przyjeto pewien standart zaciskania kabli, aby nie wprowadzac balaganu, jednak nie oznacza to ze ta kombinacja jest 'jedyna sluszna'
212.182.88.* napisał:
Dało by radę bez tego ?213.77.210.* napisał:
przegladajac wszyskie posty moim zdaniem racje ma Tom.ORobilem kilka sieci i pare razy sprawdzalem jak bedzie dzialac kabel w ktorym kable ulozone sa byle jak, i na odcinku 10m szlo spoko ale juz na 30m chodzilo ale nie na 100mbit tylko na 10mbit halfduplex.
wiec niech nikt mi nie pier**** ze kolejnosc kabli w koncowce niejest wazna !!!!
(pozatym informacje mam od brata ktory magisterke z sieci LAN na Polibudzie robil)
217.98.136.* napisał:
Czy ty umiesz czytać? Przeczytaj ze 3 razy to co napisałem. To że rozmawiamy teoretycznie. I to, że jak ustawisz sobie taką samą kolejność kabli na obu wtyczkach to będzie działać. Bo kable nie różnią się od siebie niczym prócz koloru izolacji. Więc nijak nie ujmuje to użyteczności kabla.
217.98.136.* napisał:
Echh... nie mówimy o mieszaniu kabli tylko o złym ułożeniem kolorystycznie. Jeśli ułożysz kable na obu końcówkach tak samo to NIE BĘDZIE TO MIAŁO ŻADNEGO WPŁYWU NA DZIAŁANIE SIECI. Poza tym nie wiem co ma twój brat do tego.
80.50.231.* napisał:
Nie wiem, moze niedokladnie czytacie, kolejnosc kabli w koncowce jest jak najbardziej wazna , jednak przy polaczeniu karta-->hub/switch jesli po obu stronach kabla sa koncoki ulozone tak samo to nie ma znaczenia jaki maja kolor.
a jesli moje argumenty potrafisz skometowac tylko jako pier****nie to czas pojsc do podstawowki
212.182.88.* napisał:
Drogi kolego "specyfikacha rj-45" dotyczy wymiarów wtyczki typu telefonicznego (może być do telefonu, ISDN, Ethernetu) i nie wiem skąd sobie to wymyśliłeś. Mnie uczono że kabla siecowgo Ethernet 100base-TX dotyczą normy TIA/EIA-568-A, TIA/EIA-568-B które jasno definiują jak powinny być łączone kable. Tak gwoli ścisłości.
80.50.231.* napisał:
stwierdzenie 'specyfikacja rj-45' oznaczalo w tym wypadku ogolnie pojeta "skretke" a nie wyglad wtyczki czego mozna sie bylo domyslic , a nie czepiac slowek, pozatym skoro Cie uczono o normach TIA/EIA-568-A to zapewne uczono Cie tez ze asymetria rezystancji żył dowolnej pary to maks. 3 %, wiec sygnal jest tak samo przesylany niezaleznie od tego ktorej pary przewodow uzyjeszjesli NADAL ktos ma problemy z pojeciem tego
http://www.aval.com.pl/kat_a2.html
213.76.241.* napisał:
Dobrze skonczmy ta dyuskusje bo jest jalowa. Wiemy ze niezbedny jest przeplot i to jest istotne, po zatym mozna sobie pozmieniac kolory pod warunkiem zachowania przeplotu (potwierdzone PentaScannerem ;P)W przeciwnym wypadku pozbywajac sie przeplotu drastycznie pogarszamy parametry kabla (nie wiem jakim cudem wedlug miernika opornosc oraz stosunek sygnal/szum) co moze uniemozliwic prace na 100 mbit/s
217.98.14.* napisał:
Widze że nie mam ci co udowadniać moich racji, bo ty masz jak widze doświadczenie teoretyczne, a ja praktyczne...... Mówie po raz ostatni, robiąc pierwszą sieć dla 10 osób, długości kabla od 30 do 155m, 4 Switche firmy Planet, karty sieciowe Micronet (Realtek), przy kolejności odmiennej od standardu, ŻADEN ODCINEK NIE ZADZIAŁAŁ !! Najdłuższy odcinek który działa przy losowej kolejności, ale identycznej z każdej strony to 5m (przy prędkości 100Mbit). Niech się odezwie Marco - on ma najwieksze doświadczenie.217.98.14.* napisał:
Widze, że przemówiłeś gdy ja pisałem mój post Zgadzam się że sieć zadziała tylko wtedy gdy jest właściwy przeplot pomiedzy kablami, czyli dowolna kolejność nie umożliwi działania z pełną prędkością...
217.98.136.* napisał:
Tom.O: powiedz jeszcze, że kabel złożony tak: b/br, br, b/nieb, ziel, b/ziel, nieb, b/pom, pom będzie działał gorzej niż kabel złożony w normie kolorystyki, czyli b/pom, pom, b/ziel, nieb, b/nieb, ziel, b/br, br. Zaśmieję ci się wtedy w twarz.80.50.231.* napisał:
Widze ze nie ktorzy sa po prostu niereformowalni.....pamietaj tylko jak robisz siec > 20m to musisz na koncu kabla postawic markerem zielona kropke bo jak postawisz czerwona to bedzie chodzilo tylko na 10mbitow.EOT
217.30.134.* napisał:
Słuchaj PIT! Tez mi sie wydawało, że kolory nie maja znaczenia.To ja poprosiałem kolege, zeby wystawił ten temat.Zrobiłem tak jak 'mówi' Tom i wsztstko chodzi na 100mb.Przedtem podłączyłem w nastepujacy sposób: bpbp; pompom; bzbz; zielziel;bnbn; niebnieb; bbbb; braz braz i tak wszitchach i do kart komp.I tak jak mówił Tom działało na 10mb w kazdym kompie a miedzy switchami nie działało.Zmieniłem kolejność nastepujacy zył:na miejsce ziel dałem bnieb na miejsce b nieb dałem nieb,na miejsce nieb dałem zielona,reszta bez zmian i uzyskałem standart;568b i od razu działa wszędzie na 100mb.Wiec nie wciskaj wiecej kitu Pit.80.50.231.* napisał:
twoja wiedza na temat sieci jest zniewalajaca.....no comments, jak juz mowilem, dla mnie eot, takze nie zamierzam nikogo wiecej przekonywac,powiedzialem co wiedzialem, wasza sprawa jak sobie zaciskacie.
217.98.136.* napisał:
Storm: i czy przypadkiem nie połączyłeś tych kabli w stosunku 1:-1? Czyli po prostu na drugiej wtyczce ich nie odwróciłeś?217.97.124.* napisał:
a za drugim razem podpioł by inaczej ?? Zresztą sieć działała na 10 Mbit więc nie bogło być odwrotnie. Ja się trymam standartowych kolorów i działa bez problemu. Poco bawić się w testowanie innych kolorów - jak ustawienia polecane przez standart są najlepsze.195.117.182.* napisał:
ech, synu napisz o czyms na czym sie znasz a nie wydaje ci sie ze sie znasz, wiesz moze co to linia dluga ?? indukcja ?? elektromagnetyzm ??
jakbys wiedzial to bys glupot nie pisal...
w skretce mamy 8 przewodow ktore rzeczywiscie nie roznia sie niczym oprocz kolorow koszulki, ale tylko 4 z nich sa uzywane do transmisji danych, pozostale 4 sluza do (uwaga tutaj trudne slowo) EKRANOWANIA...
skretka jest skrecona wlasnie dlatego zeby pola elektromagnetyczne sie znosily a nie nawazajem zaklocaly. jakby to nie mialo znaczenia to by sobie nikt glowy nie zawracal skrecaniem skretki i wrzucaniem 4 dodatkowych nieuzywanych do transmisji przewodow. zreszta mozecie sprawdzic sami, zla kolejnosc w skretce uniemozliwia prace na dluzszych odcinkach na 100mbit.
a dla ciekawych, oto kolejnosc na ktorej mam 100mbit na 115 metrach:
pomarańczowy, biało-pomarańczowy, biało-zielony, biało-niebieski, niebieski, zielony, brązowy, biało-brązowy
217.98.14.* napisał:
Widze, że wreszcie się ktoś stanowczo wypowiedział - ktoś kto ma doświadczenie praktycznie, a nie teoretyczne. Ja chciałem już się nie odzywać i nie wyprowadzać z błędu "amatorów losowej kolejności".....
EOT
Podobne tematy
Problemy z emblematami!!!
Problemy z dzieleniem
DC++ Problemy z hubami
problemy ze skonfigurowaniem sieci
NetLimiter i problemy :/ Help !!
Neo 640 - problemy z niskimi transferami P2P
Thunderbird - Problemy
Duza Siec Lan - Problemy
Sieć Radiowa - Problemy Z Prędkością
Problemy Z Reklamami----pomocy
Problemy z dzieleniem
DC++ Problemy z hubami
problemy ze skonfigurowaniem sieci
NetLimiter i problemy :/ Help !!
Neo 640 - problemy z niskimi transferami P2P
Thunderbird - Problemy
Duza Siec Lan - Problemy
Sieć Radiowa - Problemy Z Prędkością
Problemy Z Reklamami----pomocy
Działy
Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 1.56 | SQL: 1 | Uptime: 753 days, 8:59 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl