Temat
please doradzcie czy taka nagrzewnica bedzie ok
80.144.187.* napisał:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3107315284Jak dopasowujecie wloty z nagrzwnic samochodowych do reszty obiegu? Czy w samochodowych nie ma przypadkiem wiecej niz 2 wloty? Zatyka sie je czy jak?...
213.77.19.* napisał:
1.to jest chłodnica .... chyba
2.
jeśli jest więcej wlotów / wylotów to chyba warto je wszystkie podpiąć - problem niewielki, a wydajność pewnie większa - w razie czego zaślepić nie problem
3.
ona jest DUŻA ....
80.144.187.* napisał:
a chlodnica nie styknie??tzn to jest na pewno chlodnica, sorry za zmylke...
miejsca mam full, tylko nie wiem czy wielkosc nie ograniczy za mocno przeplywu
213.77.19.* napisał:
hmmm, ilość / przekrój rurek wewnatrz na pewno wększy niż w nagrzewnicy -> mniejsze opory -> masz miejsce - bierz ! (IMHO)
80.144.187.* napisał:
no chyba tak zrobie. ktos inny moze jeszcze sie wypowie?81.15.208.* napisał:
a nei lepiej przejsc sie na szrot ??157.158.184.* napisał:
ona jest aluminiowa, czy miedziana? to dosyć ważna informacja. jak miedź, to bierz!217.96.199.* napisał:
Wyglada to na chlodnice miedziana (chyba ze to tylko zludzenie) (mailnij do cyca z zapytaniem)
Za 10 ojro to lykaj ja spox (jak miedz)
80.144.186.* napisał:
niestety jest aluminiowa - moze tak pordzewialaznalazlem taka sama i takie wloty to byloby jednak przegiecie.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3108126232
chyba rzeczywiscie pojade na szrot.
212.109.130.* napisał:
z tego co widzę jest to samochodowa chłodnica od opla omegi , i jest to jak każda chlodnica samochodowa (wiekszośc0 jest ona aluminiowa.. Pozatym jest SPORYCH rozmiarów!!!!taka się nadaje jak masz spora pomkę !! i full miejsca w domu, albo na balkon jakbyś ja wystawił..
może lepiej po prostu nagrzenwice od auta, np omegi róznież?
212.109.130.* napisał:
jak w każdej innej chłodnicy samochodowej masz wlot i wylot .. i rurke do zbiornika wyrównawczego.. , wkręcony czujnik (włacznik) od wentyaltora chłodnicy itd..
Ael IMHo ona zaduża jest.. nie wiem czy tak duzo bys zsyakał montując taką zamiast tardycyjnej nagrzewnicy np. od lublina..
213.77.19.* napisał:
ale tego akurat NIE rozumiem ... ZA duża
tzn. ma ZA DUŻĄ powierzchnię oddawania ciepła ?
na pewno ma więcej rurek większego przekroju niż nagrzewnica -> mniejsze opory .... tylko oczywiście miejsce potrzebne, ale M79 zapewnia że ma ...
212.109.130.* napisał:
[quote][quote]i jest to jak każda chlodnica samochodowa (wiekszośc iona jest aluminiowa.. [/quote]
... niestety .... więc raczej zapomnij o tym, M79, chyba że masz Alu blok ....[/quote]
miedziany blok + alu chłodnica nie może być???
[quote]
[quote]
Ael IMHo ona zaduża jest.. nie wiem czy tak duzo bys zsyakał montując taką zamiast tardycyjnej nagrzewnicy np. od lublina..[/quote]
ale tego akurat NIE rozumiem ... ZA duża
tzn. ma ZA DUŻĄ powierzchnię oddawania ciepła ?
na pewno ma więcej rurek większego przekroju niż nagrzewnica -> mniejsze opory .... tylko oczywiście miejsce potrzebne, ale M79 zapewnia że ma ...[/quote][/quote]
za dużych rozmiarów jest , masz BMW, vektre, chocby dużego fiata to zoabzc jakie taka chłodnica ma rzomiary zenwetrzne.. o to własnie mi chodzi o rozmiary zewnętrzne..
Nie wiem czy M79 patrzy na zdjęcie tylko czy orientuje sia jak ona jest duża.. (jeśli ktośmieszka w bloku to raczej niepolecamtakiej chłodnicy..
80.144.186.* napisał:
widze przeciez ze wyglada jak 1/4 machy od omegi. ze szrotu takiej bym na plecach raczej nie targal .Zarty sobie stroicie a ja kurna teraz musze szukac czy miedziany blok z alu radiatorem moze byc...
213.77.19.* napisał:
well, nie powinno się Alu i Cu łączyć .... duuuuuuuuuuuuuuużo o tym znajdziesz na forum, no i TU :
http://www.dansdata.com/burning.htm
212.109.130.* napisał:
Poważnie o takiej chłodnicy myślisz aby zamontować??
Musiałbyś przejścia zrobić bo wyloty z takiej chłodnicy to ok 50 mm srednica
całkiem nieźłe się prezentuja nagrzewnice od cięzarowych aut i busów. długie dośc cienkie itp..
Jak dobrze poszukasz to pamietam że ktoś pokazywal swoja chlodnice przymocowaną do sciany w bloku na tym forum...
213.77.19.* napisał:
no teraz to Ty jaja sobie robisz .....
Alu + Cu w układzie chłodzonym wodą wchodzą w reakcję korozji galwanicznej ... można to ograniczyć stosując wodę ZDEmineralizowaną i wymieniając ją często ... ale polecam raczej Cu + Cu
212.109.130.* napisał:
OK...powiedz to wszytskim którzy mają WC , bo większośc znich ma CU blok + alu chłodniczkę.. (chyabb Lisek ma CU chlodnice bo z tego co pamietam kupił od Reeda ale nie wiem czy jest ona cala z CU) ..
Ludzie mają i na razie z tego co wiem nikt nie narzeka.. Reakcja reakcją, ale ciekaw jestem ile hektolitrów wody musi przepłynąc przepłynąc przez taki bloczek aby wynik byl taki jak na linku "CthulpiSS"....
Wszyscyz tego co wiem stosują wode demineralizowana, wode do chłodnic itp, dodatek alkoholu...
213.77.130.* napisał:
To , ze inni sie poddali , nie znaczy , ze TY masz.Nie wszyscy - wiekszosc osob , ktore ma okazje dostac miedziana , bieze miedziana ..
217.96.199.* napisał:
[quote]To , ze inni sie poddali , nie znaczy , ze TY masz.Nie wszyscy - wiekszosc osob , ktore ma okazje dostac miedziana , bieze miedziana
Wlasnie, tylko ile osob ma taka okazja ? i kasa na nia ?
Mi sie raz trafila zajebiaszcza i qrde sprzedac musialem
A takie ze szrotu zo sa pozarastane inside to do doopy se mozna wsadzic
213.77.19.* napisał:
1.
Odradzam Skończy się interwencją chirurgiczną
2.
Bez przesady. Czyściłem długo ale jest OK. Na potrójny cykl kret / ocet (na zmianę!!) + płuuuukanie nie ma mocnych ....
212.109.130.* napisał:
Możesz mi powiedzieć od czego jest to nagrzewnica??? Bo w ZG na szrotach takie nagrzewnice to żadkość !!!
Za to jesli ktoś sobie zyczy i nie przeszkadza mu rozmiar i ma odpowiednią pompkę to mogę załatwić chłodnice o wymiarach ok 100x150 cm
Proponuję zrobić ankiete , kto jaki blok i jaka nagrzewnice ma..(wówczas przekonalibyśmy się czy to prawei każdy, większośc itd..) W kązdym razie stawiam że ok 85% osób ma CU blok + Alu chłodnica...
Nawet "4 max i cpc" łaczy alu z CU.. (patrząc na ofertę..)
Po jakim czasie robią się takie "dziury" w bloku???
80.144.187.* napisał:
Andrzej, zrobilem maly rekonans i szukaj najlepiej nagrzewnic (ogrzewanie) ze starych opli (manta ascona senator) te byly robione z mosiadzu i miedzi. Ogolnie raczej chodzi o samochody sprzed okolo 20 lat, chyba ze chcesz wydac mnostwo siana na nagrzewnice od jakis amerykanskich (ktorych pewnie na zlomach w zg i tak nie ma)Ja na pewno aluminium nie bede uzywal, mam ciagle uklad otwarty i wsadzilem tam kawalek aluminium, po dwoch dniach caly pokryl sie jakimis krysztalkami soli i w ogole sie zasyfilo jakims bialym osadem. ja tam wole nie ryzykowac i bede polowal tylko na miedz.
212.109.130.* napisał:
Jesli mówisz o starych oplach możliwe że z mosiądzu i miedzi będe te rwónież w starych rekordach, z tego co pamietam to np. kadet z lat 80" (kwadraciak) oraz np. golf I, miały aluminiowe nagrzewnice..
Manta to auto składane z kilku modeli, most od rekorda, silnik równiez. sądze że nagrzewnice równiez miałyod rekorda....
Wydaje mi się że również kadety C <80 z tym co się spotkałem (coupe ; świetny model ) tez miał alu, Aluminiowa nagrzewnica też jest w Fordzie escorcie >80.. Fiat 125 tez mial alu...
Nie wiem jak to wygląda w starszych autach ale w tych co się spotkałem wszystkie miały nagrzewnice z alu...
A tak pozatym to troszkę dziwne bo wszystkie chłodnice w autach były z alu a skoro mówisz że nagrzewnice były miedziane a jest to ten sam obieg wody więc jakim cudem to wytrzymywało tyle lat?? (może wystarczy dobry płyn chlodniczy z dodatkiem chroniącym alu i cu??)
213.77.19.* napisał:
patrz : http://www.dansdata.com/burning.htm
ładnie opisany przypadek, tylko tam sytuacje była odwrotna :
blok Alu, chłodnica CU
Podobne tematy
Działy
Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 2.33 | SQL: 1 | Uptime: 753 days, 9:26 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl