Środa, 27 kwietnia 2011, 16:56
Google: Mobilna reklama dobra jak żadna inna?
49% odbiorców mobilnych reklam dokonuje zakupu pod ich wpływem - wynika z badań opublikowanych przez Google. Oznaczałoby to, że reklama mobilna jest skuteczna jak mało która, ale do wyników badań można mieć chyba poważne zastrzeżenia.Google widzi dużą nadzieje w reklamie mobilnej. Przy okazji ogłaszania wyników za III kwartał 2010 r. firma po raz pierwszy wspomniała, że ten segment rynku nabrała rozpędu. Utrzymanie tego rozpędu zależy jednak od reklamodawców, więc Google zabrała się za przekonywanie ich, że nie ma reklamy lepszej od mobilnej.
Na blogu Google Mobile Ads pojawiły się wczoraj wyniki badań Google, rzekomo sprawdzone przez firmę Ipsos OTX. W ankiecie wzięło udział ponad 5 tys. dorosłych użytkowników smartfonów i wynika z niej, że:
wyszukiwarki odwiedza 77% użytkowników i są to najczęściej odwiedzane strony mobilne;
połowa z tych, którzy widzą reklamy, podejmuje jakieś akcje przy czym 35% odwiedza stronę, a 49% dokonuje zakupu.
Na pierwszy rzut oka statystyki robią wrażenie. Wysokie odsetki połączono z czynnościami kojarzącymi się z zarabianiem i sprzedawaniem. Jeśli jednak na spokojnie się nad tym zastanowimy, możemy uznać te wyniki za... hmmm... głupie.
Niektóre ustalenia wyglądają dobrze, ale są faktami raczej niezaskakującymi. Nabywcy smartfonów z zasady chcą mieć telefon bardziej zaawansowany, służący nie tylko do dzwonienia. Nie ma nic nadzwyczajnego w tym, że 81% użytkowników takich urządzeń przegląda internet. Jak mają się oni do grupy użytkowników wszystkich telefonów, którzy nie przeglądają internetu? Tego Google nie mówi.
Co w kontekście badań Google oznaczają terminy takie jak "informacje lokalne" albo "podejmowanie akcji"? To dobre pytanie jeśli chcemy rozumieć wyniki badań.
Czy pewne jest, że 49% osób zauważających reklamę dokonuje zakupu? W to najtrudniej uwierzyć. Być może Google miała na myśli, że 49% osób, które choć raz natknęły się na reklamę mobilną, choć raz dokonało zakupu pod jej wpływem. Brzmi to o wiele gorzej, ale bardziej realistycznie.
Marcin Maj
Wersja do druku
Podobne tematy
Google Chrome straciła udziały na rzecz... Microsoft Edge
, 14.11.2020 r.
Zadebiutowała przeglądarka Microsoftu z silnikiem od Google
, 19.01.2020 r.
Google przez trzy lata walczył z grupą usiłującą infekować aplikacje w Play Store
, 12.01.2020 r.
Sklep Google Play od lat zainfekowany programem szpiegującym
, 15.04.2019 r.
Popularne rozszerzenie przeglądarki Chrome zostało wycofane przez Google
, 20.02.2019 r.
Bankowość mobilna – to należy wiedzieć, aby nie dać się oszukać!
, 20.12.2016 r.
Ultramobilna grafika 3D
, 15.02.2007 r.
Mobilna Vista tylko na hybrydach
, 15.06.2006 r.
ON World: telefonia internetowa stanie się mobilna
, 26.05.2006 r.Starsze
SETI przerywa poszukiwania pozaziemskich cywilizacji, 17:30
Sony zapowiada dwa tablety, 17:29
Nowsze
Microsoft jak Apple i Google, 16:59
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?
Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 4.09 | SQL: 18 | Uptime: 650 days, 21:23 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl