heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Poniedziałek 20 marca 2023 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Piątek, 16 października 2009, 13:56

Google: Kwartalne wyniki bardzo dobre

Wzrost przychodów i płatnych kliknięć w reklamy zanotowała Google w trzecim kwartale 2009 roku. Coraz lepsze wyniki finansowe firmy sugerować mogą wychodzenie z recesji.

W trzecim kwartale 2009 roku firma Google zanotowała 7-procentowy wzrost przychodów do poziomu 5,94 mld dolarów w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego. Własne strony internetowe Google zarobiły 3,96 mld dolarów (wzrost o 8 procent), podczas gdy partnerskie - 1,8 mld dolarów (wzrost o 7 procent).

Liczba płatnych kliknięć w reklamy AdWords oraz AdSense wzrosła o 14 procent rok do roku i o 4 procent w porównaniu z poprzednim kwartałem. Jednocześnie jednak spadł (w porównaniu z rokiem ubiegłym) średni przychód z kliknięcia - o 6 procent. Kwartał do kwartału przyniósł wzrost o 5 procent.

Z 51 do 53 procent (do 3,14 mld dolarów) w ciągu roku wzrósł udział rynków zagranicznych w strukturze przychodów Google. Największym z nich pozostaje Zjednoczone Królestwo - 765 mln dolarów oznacza 13-procentowy udział.

Koszty operacyjne w ciągu roku spadły z 1,72 do 1,64 mld dolarów, stanowiąc obecnie 28 procent przychodów. W ograniczeniu kosztów pomogła zapewne redukcja zatrudnienia - w ciągu roku liczba pracowników Google spadła z 19.786 do 19.665 osób. Znacząco wzrósł zysk netto firmy - w okresie lipca do września firma zarobiła 1,64 mld dolarów (rok wcześniej było to 1,29 mld dolarów).

Na koniec września 2009 roku na kontach Google oraz w postaci zobowiązań krótkoterminowych firma posiadała 22 miliardy dolarów.

Fakt, że Google udało się poprawić wyniki finansowe świadczyć może o kilku sprawach. Internet staje się coraz ważniejszym medium reklamowym, co skłonić mogło część firm do zwiększenia swojego zaangażowania kosztem tradycyjnych form reklamy (prasa, radio i telewizja). Oznaczać może także, że sam kryzys ma się ku końcowi, gdyż wydatki na reklamy rosną. Firmy wierzą więc, że mogą znaleźć nabywców na swoje usługi.

Nie bez znaczenia są także ciągle ulepszane produkty firmy, które przyciągając rosnące rzesze użytkowników, przyciągają także reklamodawców. Kolejne kwartały pokażą, czy tendencja wzrostowa się utrzyma i mówić będzie można już o faktycznym końcu recesji.

Michał Chudziński


Wersja do druku
Poleć znajomym: Udostępnij

Podobne tematy


Starsze

16.10.2009 r.

Microsoft faworyzuje Safari?, 13:55

Śledzą ponad 20 000 komputerów, 13:53


Nowsze

17.10.2009 r.

Google wybiera się na zakupy, 18:13

19.10.2009 r.

Wojna Google z AT&T, 13:33


Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.


Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?



Autor:  










Copyright © 2002-2023 | Prywatność | Load: 4.49 | SQL: 14 | Uptime: 102 days, 2:48 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl