Czwartek, 10 września 2009, 11:26
Google: Nowości w reklamach
Mimo dalszego wzrostu na rynku reklamy w wyszukiwarkach, Google wprowadza zmiany. Wszystko po to, by oferta firmy była atrakcyjniejsza zarówno dla reklamodawców, jak i klientów.Reklama internetowa wciąż uznawana jest za bardzo skuteczne narzędzie dotarcia do klientów. Firmy z tej branży, z Google na czele, także jednak odczuwają kłopoty finansowe przedsiębiorstw. Wzrost przychodów amerykańskiego potentata wyszukiwarek spadł do poziomu jednocyfrowego, nienotowanego jeszcze w historii firmy. Mimo wzrostu kliknięć w reklamy, maleją generowane w ten sposób przychody (CPC).
Google nie zamierza jednak biernie przyglądać się rozwojowi sytuacji. Firma ogłosiła wprowadzenie zmian w swoich kampaniach reklamowych. Mają one być bardziej atrakcyjne dla potencjalnych klientów, co powinno przełożyć się na ich większą skuteczność. Jednym z pomysłów jest umieszczanie reklam w klipach wideo czy na zdjęciach produktów.
Nick Fox, odpowiedzialny w Google za zarządzanie produktami, powiedział, że reklamy jego firmy od wielu lat wyglądają identycznie. Stąd konieczność ich uatrakcyjnienia. Przypomniał on, że w zeszłym miesiącu firma wprowadziła możliwość wyróżniania większej liczby linków w ramach jednej reklamy w zależności od produktu, którego on dotyczy.
Poinformowano także o trwających pracach nad reklamami stworzonymi specjalnie na potrzeby telefonów komórkowych umożliwiających surfowanie po internecie. Szczegółów jednak nie podano - informuje agencja Reuters.
Rynek zapytań w wyszukiwarkach mocno się trzyma - w lipcu br. ich liczba była aż o 41 procent wyższa niż rok wcześniej (łącznie obsłużono 113 miliardów zapytań). Najwięcej wyszukiwali Europejczycy - 32,1% wszystkich zapytań, jednak to mieszkańcy Ameryki Łacińskiej byli najbardziej aktywni - 130 zapytań na osobę.
Mimo tych optymistycznych danych, firmy nie mogą sobie pozwolić na brak aktywności. Branża internetowa należy do niezwykle innowacyjnych, stąd ciągła konieczność poprawiania oferty i wprowadzania nowych usług. Zawsze bowiem trzeba mieć na uwadze, że konkurent może to zrobić szybciej.
Michał Chudziński
Wersja do druku
Podobne tematy
Google Chrome straciła udziały na rzecz... Microsoft Edge
, 14.11.2020 r.
Zadebiutowała przeglądarka Microsoftu z silnikiem od Google
, 19.01.2020 r.
Google przez trzy lata walczył z grupą usiłującą infekować aplikacje w Play Store
, 12.01.2020 r.
Sklep Google Play od lat zainfekowany programem szpiegującym
, 15.04.2019 r.
Popularne rozszerzenie przeglądarki Chrome zostało wycofane przez Google
, 20.02.2019 r.
Chieftec z nowościami
, 08.04.2015 r.
Nowości w rodzinie AMD FX
, 27.02.2012 r.
Google+: lepsza kontrola nad strumieniami i inne nowości
, 19.12.2011 r.
C901, C903 i W395 - trzy nowości od Sony Ericsson
, 11.02.2009 r.Starsze
Połączyli biologię z elektroniką, 16:16
Byłe patenty Microsoftu ochronią... Linuksa, 16:14
Nowsze
Google lekko zmienia wygląd, 11:28
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?
Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 1.58 | SQL: 18 | Uptime: 29 days, 15:44 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl