Czwartek, 18 czerwca 2009, 16:13
YouTube straci "tylko" 174 mln USD?
Google nie chce powiedzieć ile traci na utrzymywaniu YouTube. Według różnych szacunków gigant dopłaca do serwisu wideo od 174 do 480 mln USD. Niektórzy obserwatorzy rynku uważają, że YouTube nie ma pomysłu na przyszłość. Inni sądzą, że odgrywanie roli nieopłacalnego startupu może być korzystne.Ponieważ Google nie podaje szczegółów na temat wyników finansowych YouTube, firmy zewnętrzne starają się zgadnąć jakie przychody i koszty może generować ten serwis. Według wcześniejszych analiz banku Credit Suisse, YouTube w czasie tego roku straci ponad 470 mln USD.
Innego zdania są analitycy firmy RampRate, którzy szacują tegoroczne straty YouTube na 174 mln USD. Zdaniem RampRate w analizie Credit Suisse źle oszacowano m.in. koszty związane z transferem danych.
Trzeba dodać, że koszty YouTube związane z transferem najbardziej interesują wszystkich analityków. Wiadomo, że serwis musi zachować i dystrbuować 20 godzin materiałów wideo, która są do niego przesyłane co minutę. RampRate uważa, że koszty transferu danych i utrzymania infrastruktury wyniosą w tym roku dla YouTube 83 mln USD.
Analiza Credit Suisse wywołała wiele dyskusji na temat tego, czy serwisy oferujące wideo online w ogóle mogą być opłacalne. RampRate uważa, że tak. Autorzy raportu pt. YouTube: Google's Phantom Loss Leader porównują YouTube do sklepu iTunes, który początkowo również uważano za beczkę bez dna. To pozwoliło w negocjacjach z wytwórniami muzycznymi osiągnąć atrakcyjną stawkę – 0,99 USD za utwór.
Zdaniem RampRate również Google nie stara się o to, aby YouTube nie postrzegano jako maszynkę do pieniędzy. Gdyby tak było to posiadacze praw autorskich oraz ich prawnicy natychmiast będą chcieli mieć swój udział w zyskach.
Wizerunek przynoszącego straty startupu może – zdaniem analityków – bardzo odpowiadać firmie Google, która wciąż musi negocjować umowy z partnerami. Google może pokazać finansowy potencjał YouTube kiedy odpowiednio korzystne umowy zostaną sfinalizowane.
- YouTube to najpotężniejsza platforma przekazu w historii - mówi Tony Greenberg z firmy RampRate - YouTube ze 100 mln unikalnych odwiedzających w samych Stanach i 1,2 mld filmów oglądanych dziennie ma przez 365 dni w roku publiczność jak Super Bowl Sunday (ważne wydarzenie sportowe w USA – red.).
Przedstawiciel Google skomentował wnioski RampRate dla agencji Associated Press. Stwierdził, że YouTube minimalizuje straty poprzez wyświetlanie reklam. Dodał, że jego firma nie ma interesu w wyolbrzymianiu strat, gdyż dzieli się przychodami ze swoimi partnerami.
Marcin Maj
Wersja do druku
Podobne tematy
Intel ogłasza budowę fabryk za ponad 20 miliardów USD
, 03.05.2022 r.
Wirus Nemty żąda 1000 USD za deszyfrowanie danych
, 14.10.2019 r.
YouTube pomyłkowo ocenzurował setki filmów
, 25.08.2019 r.
YouTube wyłącza możliwość komentowania filmów wideo z udziałem nieletnich
, 15.03.2019 r.
Viacom kończy spór o YouTube
, 18.03.2014 r.
YouTube pozwoli na oglądanie offline w aplikacji mobilnej
, 20.09.2013 r.
YouTube przekroczyło próg miliarda użytkowników miesięcznie
, 22.03.2013 r.
Intel inwestuje 2 miliardy USD
, 25.01.2013 r.
Google pierwszy raz w historii osiągnął przychód 50 mld USD
, 23.01.2013 r.
Microsoft Surface za 1000 USD?
, 26.07.2012 r.Starsze
Microsoft oskarża Google o zepsucie Outlooka, 16:05
Dwurdzeniowe procesory ARM Cortex-A9 już na początku przyszłego roku, 16:03
Nowsze
Francuski sąd finansuje piratów, 16:16
Ferroelektryki przyszłości, 16:19
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?
Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 1.93 | SQL: 18 | Uptime: 202 days, 9:02 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl