heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Sobota 13 kwietnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Sobota, 21 marca 2009, 11:09

W Polsce jest już ponad 17 milionów internautów

W Polsce, w marcu bieżącego roku naliczono 17,3 mln internautów w wieku 15-75 lat. To o 600 tys. więcej niż w styczniu - wynika z najnowszego badania zachowań związanych z korzystaniem z sieci, przeprowadzonego przez GfK Net Index.

Zdecydowana większość internautów - 91% - korzysta z sieci przynajmniej raz w tygodniu, a 59% - codziennie. W miastach powyżej 500 tys. mieszkańców 74% ma dostęp do Internetu, na wsi - 47%.

W miejscu zamieszkania z Internetu korzysta ponad połowa ankietowanych (51%), ponad jedna czwarta wykorzystuje sieć również w pracy, szkole lub na uczelni (26%), a 12% - w innych miejscach, takich jak kawiarenki, znajomi, rodzina, itp.

Z badania wynika, że rośnie liczba komputerów z dostępem do Internetu, jak również liczba osób, które mają w domu do dyspozycji więcej niż jeden komputer z dostępem do Sieci.

W Polsce na 8,8 mln gospodarstw domowych, które korzystają z Internetu, przypada 10,8 mln komputerów.

Największa grupa użytkowników (86%) używa Internetu do korzystania z poczty elektronicznej. Dla prawie 70% Sieć to źródło rozrywki, plotek i ciekawostek. 67% korzysta z komunikatorów internetowych. Nieco ponad 40% internautów wykorzystuje Internet do dokonywania operacji finansowo-bankowych. Co trzeci ankietowany odwiedza aukcje internetowe, a jedna piąta korzysta z serwisów peer-to-peer w celu wymiany plików np. z muzyką lub filmami. Ok. 2% internautów decyduje się na zakup w sieci artykułów żywnościowych.

Z badania wynika, że Internet najczęściej wykorzystują gospodarstwa domowe, w których jednocześnie jest kamera cyfrowa, laptop lub konsola do gier. Natomiast stosunkowo rzadziej gospodarstwa domowe, w których jest zainstalowana telewizja kablowa lub satelitarna.

- Te wyniki to doskonała ilustracja zjawiska rywalizacji dwu ważnych kanałów komunikacji. Od pewnego czasu wyraźnie widać, że oba te media sięgają po pozostający jeszcze w dyspozycji widzów i konsumentów ich wolny czas na konsumpcję mediów. Według naszych prognoz w bieżącym roku udział Internetu w ogólnej konsumpcji mediów będzie nadal rósł, także kosztem TV - powiedział cytowany w komunikacie Paweł Klimczewski z działu mediów GfK Polonia.

Dodał także, że obecnie, inaczej niż w latach ubiegłych, korzystanie ze złącza internetowego nie jest już też statystycznie związane z posiadaniem telefonu stacjonarnego.

Grzegorz Pietrzak


Wersja do druku
Poleć znajomym: Udostępnij

Podobne tematy


Starsze

20.03.2009 r.

IE8 będzie przestrzegał standardów?, 15:12

Zatrudnienie i pensje w IT nadal będą rosły, 14:46


Nowsze

21.03.2009 r.

Śmiertelne błędy, 16:12

Google: Zdjęcia Londynu wycofane ze Street View, 18:22


Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.


Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?



Autor:  










Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 2.09 | SQL: 13 | Uptime: 83 days, 17:03 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl