Wtorek, 8 stycznia 2008, 11:33
Rośnie popularność telefonii internetowej w Polsce
Z najnowszych badań TNS OBOP, przeprowadzonych na zlecenie IPFON wynika, że – w porównaniu do podobnego badania sprzed roku - wzrosła popularność i wiedza o telefonii internetowej w Polsce.TNS OBOP przeprowadził badanie w listopadzie 2007 r. na reprezentatywnej próbie 1001 Polaków, w wieku powyżej 15 roku życia. Respondenci zostali zapytani o to, czy wiedzą czym jest telefonia internetowa (tzw. VoIP). Podobnie jak rok temu badanie pokazało, że z telefonii VoIP korzysta regularnie 1 proc. Polaków. Różnice są widoczne przy kolejnych odpowiedziach: 6 proc. badanych ma świadomość, czym jest VoIP i zdarzyło się im z niego korzystać (przed rokiem 1 proc.), 17 proc. również wie, czym jest VoIP, ale z tego rozwiązania jeszcze nie korzystało (rok wcześniej 5 proc.). Kolejnych 15 proc. coś słyszało o telefonii VoIP (wcześniej – 5 proc.), natomiast 60 proc. nadal nie wie, czym ta telefonia jest (w poprzednim badaniu 88 proc.).
Najwięcej użytkowników telefonii internetowej i największą świadomość o tym rozwiązaniu – podobnie jak przed rokiem - mają osoby młode, a także w średnim wieku, do 39 lat. W porównaniu do poprzedniego badania wskaźniki wzrosły tu nawet kilkakrotnie. Wiedza o technologii VoIP jest największa w dwóch grupach: wśród osób uczących się i studiujących, a także dobrze wykształconych, zajmujących kierownicze stanowiska i prowadzących własną działalność gospodarczą. Najmniej o VoIP wiedzą przede wszystkim osoby słabo wykształcone i starsze.
„Spełniają się na naszych oczach przewidywania ekspertów, którzy prognozowali szybki wzrost zainteresowania i wiedzy o telefonii VoIP. Coraz więcej gospodarstw domowych ma dostęp do Internetu i tym samym do wielu innych rozwiązań, jakie niesie globalna sieć, wśród których jest również VoIP. Tej rosnącej świadomości społecznej sprzyjają też media, przede wszystkim drukowane, w których od ostatniego badania ukazało się i nadal ukazuje się wiele publikacji dotyczących telefonii internetowej. Wciąż jednak jeszcze bardzo wiele zostało do zrobienia, jeśli idzie o działania edukacyjne i przekonujące Polaków do telefonii internetowej” - mówi Przemysław Siwek, Dyrektor ds. Rozwoju IPFON.
Coraz popularniejsza telefonia VoIP w zupełności zastępuje telefon od dotychczasowego operatora telekomunikacyjnego i jest wielokrotnie tańsza w użytkowaniu. By z niej korzystać, trzeba mieć dostęp do Internetu oraz urządzenie VoIP, do którego podłącza się tradycyjny aparat telefoniczny. Najczęściej – jak w przypadku IPFON - nie płaci się abonamentu, a jedynie groszowe stawki za wykonane połączenia. Telefonia internetowa oferuje jeszcze bogaty zestaw usług dodanych, jak przekierowanie i blokowanie połączeń, skrzynka głosowa czy wirtualny faks.
Wersja do druku
Podobne tematy
Zainteresowanie sklepami internetowymi wśród dzieci rośnie trzykrotnie wraz ze zmianą sposobu wyszukiwania towarów
, 15.06.2019 r.
Ewolucja szkodliwych programów w II kwartale 2017 r.: w Polsce dominują infekcje lokalne
, 19.09.2017 r.
Liczba ataków z wykorzystaniem luk w zabezpieczeniach oprogramowania rośnie
, 02.06.2017 r.
ASUS Zen AiO Z220IC dostępny w Polsce
, 26.05.2016 r.
Netflix dostępny w Polsce
, 08.01.2016 r.
Rynek smartfonów nadal rośnie, ale wolniej niż przypuszczano
, 17.09.2015 r.
HP zapłaci 108 mln dolarów kary za korupcję w Polsce
, 09.04.2014 r.
Seria HP Officejet Pro X już dostępna w Polsce
, 14.11.2013 r.
Liczba podróbek rośnie
, 23.05.2012 r.
Rośnie popularność ekspresów kapsułkowych
, 17.02.2012 r.Starsze
Sony: Odtwarzacz Blu-ray za 200 dolarów, 11:31
Intel: 16 procesorów nowej generacji, 11:30
Nowsze
Mio C620 z mapami 3D, 12:41
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?
Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 1.03 | SQL: 18 | Uptime: 82 days, 7:37 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl