heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Piątek 11 października 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Wtorek, 11 kwietnia 2006, 13:28

Orkla Press przejmuje 90,32% NetSprint.pl

Międzynarodowy koncern medialny Orkla Media podpisał umowę dotyczącą strategicznej inwestycji w spółkę NetSprint.pl Sp. z o.o., prowadzącą największą polską wyszukiwarkę internetową pod tą samą nazwą. Od połowy roku 2005 strategia Orkla Media nastawiona jest na zwiększenie swojej aktywności w nowych mediach. Koncern ma zamiar inwestować w portale wertykalne, serwis ogłoszeń drobnych oraz tematyczne serwisy internetowe, będące uzupełnieniem jego medialnej działalności.

W wyniku transakcji, Orkla Media, poprzez swoją zależną spółkę Orkla Press Polen AS, przejęła 90,32% udziałów w najpopularniejszej, rozwijanej w Polsce wyszukiwarce internetowej NetSprint.pl. Obecnie przeszukuje ona w zaawansowany sposób zasoby polskiego Internetu, oferując równocześnie rozwiązania wyszukiwawcze na potrzeby biznesu. Do czołowych klientów i partnerów firmy należą zarówno uznane polskie portale horyzontalne (w tym Wirtualna Polska), jak również międzynarodowe korporacje korzystające z ich usług wyszukiwawczych (m.in. PTK Centertel, Eniro Polska, wydawnictwo IDG).

NetSprint.pl był wielokrotnie nagradzany za swój produkt, wygrywając choćby w latach 2004 i 2005 kolejno czwartą i piątą edycję „Teraz Internet” w kategorii na najlepszy serwis wyszukiwawczy. W 2004 roku firma zajęła siódme miejsce w kategorii Rising Stars prestiżowego rankingu Fast 50 najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowej. NetSprint.pl jest również obecny na rynku litewskim, posiadając bliźniaczy serwis Netsprint.lt

Wraz z początkiem 1990, Orkla Media stara się konsekwentnie realizować strategię rozwoju posiadanych przez siebie aktywów. Aktualnie w Polsce Grupa Orkla Press skupia udziały w gazecie „Rzeczpospolita” wydawanej przez spółkę Presspublica oraz 13 gazetach regionalnych.

Inwestycję w projekty internetowe na rynku skandynawskim Orkla rozpoczęła już z początkiem 1995 roku, skupiając znaczące pakiety firm uznanych liderów rynkowych w danych segmentach rynku. Jak twierdzi Lasse Bolander, Prezes Orkla Media Digital: "NetSprint.pl będzie bardzo dobrym początkiem aktywniejszego działania Orkla Media na rynku nowych mediów w Polsce".

Wersja do druku
Poleć znajomym: Udostępnij

Podobne tematy


Starsze

10.04.2006 r.

Google kupuje nowy algorytm, 15:47

Obiektyw w kształcie karabinu, 15:44


Nowsze

12.04.2006 r.

Nowe Celerony M już w sprzedaży, 14:53

Kolorowe odtwarzacze JVC, 14:53


Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.


Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?



Autor:  










Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 0.88 | SQL: 16 | Uptime: 202 days, 6:27 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl