Czwartek, 11 października 2012, 10:40
Kuriozalna dyskusja o DNT
Dyskusja na temat mechanizmu Do Not Track (DNT) przekroczyła granice absurdu. Przez długi czas toczyła się dość spokojnie, do czasu, aż Microsoft postanowił zaimplementować w Internet Explorerze domyślnie włączony DNT.Odpowiedź na pytanie, czym jest mechanizm DNT okazuje się niezwykle skomplikowana. Wydawać by się mogło, że użytkownik, który go wykorzystuje, daje witrynie internetowej do zrozumienia, że nie życzy sobie, by zbierała o nim jakiekolwiek informacje. I rzeczywiście, większość konsumentów, tak postrzega ten mechanizm. Badania przeprowadzone przez Berkeley Center for Law and Technology wykazały, że 60% uważa, iż powinien on oznaczać, że użytkownik nie życzy sobie zbierania informacji na jego temat. Kolejne 20% sądzi, że to mechanizm, który powinien blokować wyświetlanie wszelkich reklam. Natomiast 14% stwierdziło, że DNT oznacza, iż nie powinny pojawiać się reklamy bazujące na informacjach o użytkowniku.
Z punktu widzenia branży reklamowej sprawa nie wygląda jednak tak prosto. Generalnie ostro sprzeciwia się ona pomysłowi Microsoftu i zapowiada, że będzie ignorowała mechanizm DNT w Internet Explorerze. Organizacja Digital Advertising Alliance (DAA) twierdzi, że włączony przez maszynę DNT nie reprezentuje wyboru użytkownika, to wybór producenta przeglądarki.
Jednak najbardziej kuriozalne stwierdzenia znajdziemy na stronach W3C, gdzie toczy się dyskusja nad mechanizmem DNT. W jednym z wątków dyskusji zaproponowano, by z działania DNT wyłączyć... zbieranie danych do celów marketingowych. Propozycję taką wysunął przedstawiciel organizacji Direct Marketing Association, która jest jednym z członków DAA.
Mariusz Błoński
Wersja do druku
Podobne tematy
Starsze
E-podręczniki będą gotowe w 2015 r, 10:36
Sony zapowiada Blu-spec CD, 8:57
Nowsze
AMD redukuje zatrudnienie, 22:30
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?
Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 1.27 | SQL: 11 | Uptime: 248 days, 9:21 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl