Data: Czwartek, 31 maja 2012, 14:33

Google i Bing odwracają się od Facebooka?


Najpopularniejsze wyszukiwarki kierują teraz mniejszą liczbę użytkowników do Facebooka, niż jeszcze kilka miesięcy temu - czytamy w raporcie PageLever. Spadek prawdopodobnie nie odbił się jednak zbyt mocno na społecznościowym gigancie.

W raporcie PageLever czytamy przede wszystkim o wpływie nowego algorytmu wyszukiwania w Google, który ma brać pod uwagę nasze społecznościowe więzi. Koncern z Mountain View promuje oczywiście przy tej okazji przede wszystkim Google+.

Według PageLever już na trzy dni przed wprowadzeniem społecznościowych nowości do Google, ruch z wyszukiwarki do stron fanowskich na Facebooku spadł o ok. 51%. Może to sugerować, że kalifornijski koncern rozpoczął eksperymentalne wdrażanie zmian jeszcze przed ogłoszeniem ich publicznie.

Zgromadzone dane pochodzą z monitorowania zewnętrznych linków prowadzących do 500 losowych stron fanowskich na Facebooku (każda posiadająca co najmniej 100 tysięcy fanów). Liczba odnośników tego typu spadła w zauważalny sposób trzy miesiące temu, gdy Google poinformowało o nowościach.

Co jednak ciekawe, także Bing ograniczył w tym samym czasie liczbę zewnętrznych linków prowadzących do stron fanowskich na Facebooku. W przypadku narzędzia od Microsoftu, spadek ruchu kierowanego do Facebooka miał być nawet większy i sięgać ok. 61%. Autorzy raportu zauważają jednak, że witryna Zuckerberga już wcześniej dzieliła się z wyszukiwarkami tylko wybranymi informacjami, a ruch z tego typu usług prawdopodobnie stanowi bardzo niewielką część w przypadku Facebooka.

Adrian Nowak
| Drukuj | Zamknij |