Data: Wtorek, 22 maja 2012, 16:49

Apple najcenniejszą marką na świecie


Firmie Apple udało się w ciągu roku zwiększyć wartość swojej marki o 19%, a obecnie warta jest ona 183 miliardy dolarów (37% wartości kapitalizacji giełdowej) - czytamy w raporcie BrandZ, cytowanym przez agencję Reuters.

Najszybciej zyskującą wartość marką w rankingu stu najcenniejszych okazał się Facebook, który odnotował wzrost na poziomie 74% rok do roku. Analitycy wycenili jego jego rozpoznawalność na 33,2 miliarda dolarów, co pozwoliło mu zdobyć 19 miejsce w rankingu. Obecnie kapitalizacja giełdowa spółki waha się w granicach 82 miliardów dolarów.

Większość firm w czołówce rankingu stanowią spółki technologiczne, jednak na czwartym miejscu znajdziemy teraz McDonald's, natomiast na szóstym markę Coca-Cola. Pomimo trwających na całym świecie kampanii prozdrowotnych, na siódme miejsce zdołało wkroczyć również Marlboro.

Zdaniem producenta raportu, duża siła marek technologicznych świadczy o tym, jak istotne znaczenie mają one w codziennym życiu. Na początku tygodnia Wall Street Journal poinformował również, że CEO firmy Apple jest najlepiej zarabiającą osobą na takim stanowisku w Stanach Zjednoczonych.

Adrian Nowak
| Drukuj | Zamknij |