Data: Środa, 22 czerwca 2005, 21:36

GeForce 7800


Dzisiaj ma miejsce oficjalna premiera układu graficznego GeForce 7800. Układ ten wyróżnia m. in. liczba tranzystorów - jest ich aż 302 miliony. Dzięki temu producent zwiększył liczbę potoków pikseli do 24. W dodatku jest osiem potoków werteksów.
Układ GeForce 7800 GTX taktowany jest zegarem...

...o częstotliwości 430 MHz.Jego moc obliczeniowa wynosi aż 165 gigaflopów. Współczynnik fillrate wynosi 10,3 gigapiksela na sekundę. Na pokładzie GeForce 7800 są umieszczone układu pamięci GDDR3. G70 jest w stanie pracować w trybie SLI.Jednostki rasteryzujące oraz Vertex Shader pozostały praktycznie bez zmian. Producent zmienił za to architekturę układów Pixel Shader. Dodanie do nich dwóch dodatkowych koprocesorów stałoprzecinkowych Mini-ALU zaowocowało przyspieszeniem wykonywania pojedynczych operacji. Dzięki temu znacząco wzrosła wydajność jednostek cieniujących. W układach GeForce 7800 wprowadzono też kilka nowych funkcji, dzięki czemu producent mógł oznajmić, że nowe GPU wykorzystują engine CineFX w wersji 4.0. Układy obsługują oczywiście DirectX 9.0, Shader Model 3.0 oraz OpenGL 2.0. Zaimplementowano także czwartą już wersję technologii Intellisample.

Poniżej przedstawiam wyniki testów karty graficznej opartej na procesorze GeForce 7800 GTX zrobione przez :







| Drukuj | Zamknij |