Data: Czwartek, 7 kwietnia 2011, 10:45

Cyberprzestępcy atakują klientów banku BZ WBK


Kaspersky Lab Polska informuje o wykryciu nowego ataku phishingowego na klientów banku BZ WBK. Wiadomość e-mail docierająca do Internautów zawiera załącznik z formularzem, w którym klient banku jest proszony o podanie danych dotyczących jego karty Visa/MasterCard. Atak został przygotowany bardzo prymitywnie i łatwo rozpoznać, że docierająca wiadomość jest sfałszowana.

Wiadomości e-mail wysyłana przez cyberprzestępców w ramach najnowszego ataku phishingowego dociera ze sfałszowanego adresu contact@indywidualni.bzwbk.pl, jej temat to „Dezaktywacja konta”, a treść jest następująca:

Zdezaktywowales(as) swoje konto na Visa/MasterCard.

Wylaczyles(as) swoje konto na Visa/MasterCard. W kazdym momencie mozesz
przywrocic swoje konto, uzywajac swojego Visa/MasterCard.

Bedziesz mogl korzystac ze strony jak dawniej.

Pobierz "Bank Zachodni WBK Visa-MasterCard"

Dziekujemy
Zespol Bank Zachodni WBK


Jak widać, język użyty w wiadomości charakteryzuje się niedbałym stylem i brakiem polskich znaków. Wiadomość zawiera załącznik o nazwie konto.htm. Po jego kliknięciu na ekranie komputera pojawia się formularz, w którym użytkownik jest proszony o podanie szczegółowych danych dotyczących jego karty Visa/MasterCard. Formularz zawiera następujące pola (również zapisane bez polskich znaków): Numer karty kredytowej, Imie, Nazwisko, Haslo Verified By Visa/MasterCard Secure Code, Data waznosci, Kod CVV2.

Po wypełnieniu pól formularza i kliknięciu przycisku „Kontynuuj” dane karty użytkownika mogą trafić w ręce cyberprzestępców.

Kaspersky Lab Polska podkreśla, że bank BZ WBK nie ma nic wspólnego z wysyłaniem tej wiadomości e-mail. Jest to typowy atak phishingowy mający na celu wyłudzenie informacji. Cyberprzestępca nielegalnie wykorzystał wizerunek banku BZ WBK. Przypominamy, że żadna instytucja finansowa nie wysyła w e-mailach próśb o podawanie jakichkolwiek danych swoich klientów.
| Drukuj | Zamknij |