Data: Piątek, 1 kwietnia 2011, 11:58

NIK wprowadza elektroniczny system zarządzania dokumentami i sprawami


W Najwyższej Izbie Kontroli powstanie elektroniczna biblioteka dokumentów. Dzięki niej działania NIK będą prowadzone jeszcze szybciej, efektywniej i oszczędniej. System zarządzania dokumentami i sprawami wdroży Rodan Systems.

W ogłoszonym przez NIK przetargu wygrało konsorcjum polskich firm – Rodan Systems (lider konsorcjum) i Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. Podpisana dziś umowa na kwotę ponad 1,8 mln zł zakłada uruchomienie systemu w ciągu 9 miesięcy.

Najważniejszym efektem wdrożenia będzie to, że wiedza poszczególnych pracowników, do tej pory zamknięta w ich segregatorach lub komputerach stanie się dostępna dla wszystkich zainteresowanych i uprawnionych do jej pozyskania osób przy pomocy kilku kliknięć. Łatwiej będzie znaleźć potrzebne dokumenty w archiwum, a bieżące będą szybciej trafiały do ogólnego obiegu. W efekcie kontrolerom będzie się pracowało efektywniej, szybciej i łatwiej.

Kolejną korzyścią dla NIK będą oszczędności – dzięki elektronicznej bibliotece dokumentów będzie można znacznie ograniczyć ilość spotkań roboczych zespołów kontrolnych, czyli kosztów delegacji, noclegów, przejazdów oraz czasu pracy. Więcej pracy będzie można wykonywać przy pomocy środków komunikacji elektronicznej i telefonicznie.

Wdrożenie systemu pozwoli także skuteczniej i efektywniej nadzorować pracę kontrolerów, organizować dla nich wsparcie merytoryczne lub wyłapywać nieprawidłowości.

Wszystkie zasoby elektronicznej biblioteki dokumentów będą przechowywane na bezpiecznych serwerach, zaś dostęp do nich będzie możliwy dla pracowników NIK zgodnie z posiadanym poziomem uprawnień.

System zostanie oparty na platformie OfficeObjects, wiodącym polskim rozwiązaniu informatycznym wspomagającym zarządzanie wiedzą w organizacjach.
| Drukuj | Zamknij |