Data: Poniedziałek, 20 września 2010, 12:20

Intel prezentuje „chmurowy” ray tracing w grach (video)


Badacze z Intel Labs pokazali wersję demo gry (Wolfenstein: Ray Traced), która do renderingu obrazu wykorzystywała ray tracing w czasie rzeczywistym.

Po stronie serwera demonstracja używała zbioru maszyn opartych na nowej platformie tworzenia oprogramowania „Knight’s Ferry”, w której zastosowano architekturę wielu zintegrowanych rdzeni (Intel® MIC), opracowywaną przez Intela z myślą o wysokowydajnym przetwarzaniu danych. Cztery serwery Knight’s Ferry reprezentowały przyszłą „chmurę” zasobów obliczeniowych, która wysyła obrazy do urządzenia mobilnego. Podczas prezentacji serwery renderowały obraz i dostarczały go strumieniowo do uproszczonego urządzenia klienckiego (małego laptopa), na którym użytkownik może grać.

Projekt umożliwi pisanie fotorealistycznych, interaktywnych aplikacji 3D, takich jak gry, poprzez opracowanie działających w czasie rzeczywistym silników ray tracingu dla platform Intela.

Ray tracing w czasie rzeczywistym jest realizowany równolegle na wielordzeniowym sprzęcie. Ray tracing (śledzenie promieni) to sposób renderowania grafiki, który wykorzystuje fizykę światła do rysowania scen zawierających bardzo realistyczne cienie, odbicia i inne efekty świetlne. Ray tracing był używany do tworzenia statycznych obrazów i hollywoodzkich filmów, w których poszczególne klatki są przygotowywane zawczasu, ale dopiero od niedawna można przetwarzać obrazy wystarczająco szybko, żeby wykorzystać tę technologię w grach. Druga technologia to Knight’s Ferry, nowa platforma z wieloma zintegrowanymi rdzeniami (Many Integrated Core, MIC)

| Drukuj | Zamknij |