Data: Wtorek, 20 lipca 2010, 18:01

Amazon sprzedaje więcej e-booków niż drukowanych książek


O tym, że warto czytać książki, nie trzeba przekonywać. Coraz mniej ludzi ma jednak ochotę na gromadzenie makulatury, a znacznie częściej internauci sięgają po e-booki.

Zarząd sklepu Amazon, pioniera sprzedaży elektronicznej w USA, ogłosił niedawno, że na każde 100 drukowanych książek udaje się sprzedać aż 143 e-booki. Można je wygodnie odtworzyć w czytniku Amazon Kindle, o którym informowaliśmy w Dzienniku Internautów niedawno. Po obniżce jego ceny miesiąc temu z 259 do 189 dolarów sprzedaż urządzenia wzrosła trzykrotnie.

Dyrektor Generalny Amazona Jeff Bezos zaznaczył, iż obniżenie cen czytnika książek miało największy wpływ na zwiększenie sprzedaży samych e-booków. Znacznie ciekawsze jest jednak to, że także standardowe książki cieszą się coraz większą popularnością. Mimo wszystko mogą one zostać w niedalekiej przyszłości przyćmione przez ich elektroniczne odpowiedniki. - To niesamowite, biorąc pod uwagę fakt, że drukowane książki sprzedajemy od 15 lat, a e-booki dla Kindle od 33 miesięcy - zauważa Bezos.

Choć szefostwo Amazona nie ujawnia dokładnych danych dotyczących sprzedaży Kindle, oficjalnie mówi się, że jest to najczęściej wybierany produkt w sklepie. Między innymi dzięki niemu korporacji udało się w trudnych czasach podnieść sprzedaż aż o 46% w stosunku do poprzedniego roku.

Adrian Nowak
| Drukuj | Zamknij |