Data: Wtorek, 23 marca 2010, 20:45

Hollywood czekają zmiany


Najnowszy raport firmy Strategy Analytics dowodzi, że przemysł filmowy znalazł się na progu wielkich zmian. Rynek zaczyna wymuszać porzucenie tradycyjnych kanałów sprzedaży i rozbudowę oferty online.

W roku 2009 sprzedaż płyt DVD spadła o 9%, a jej wartość osiągnęła 33 miliardy USD. Analitycy przewidują, że w roku 2010 zminiejszy się ona o kolejne 12%. Spadków tych nie równoważą wzrost sprzedaży Blu-ray.

Specjaliści mówią, że procesu tego nie uda się zatrzymać, gdyż DVD jest silniejszą konkurencją dla Blu-ray niż było dla kasety VHS. Skoro zatem DVD było w stanie pokonać VHS, to przemysł nie powinien liczyć na to, że Blu-ray stanie się kiedykolwiek alternatywą dla DVD. Tym bardziej, że rośnie mu kolejna konkurencja - zdobywające coraz większą popularność usługi VoD.

Mariusz Błoński
| Drukuj | Zamknij |