Data: Piątek, 20 maja 2005, 19:25

Układ ATI w X-Box


Na światło dzienne wychodzi coraz więcej faktów i szczegółowych danych technicznych, dotyczących procesora graficznego konsoli Xbox 360, o kodowej nazwie Xenos. Tym razem technikalia ujawnia wicedyrektor do spraw inżynierii firmy ATI. Układ będzie taktowany zegarem 500 Mhz, wykonany zostanie w procesie 90 nm i bedzie posiadał 48 równoległych, zmiennoprzecinkowych potoków cieniowania. Wykorzystywał będzie też 10 MB pamięci EDRAM do operacji podręcznych. Procesor potrafi narysować 500 milionów trójkątów na sekundę, a wydajność wypełniania wynosi 16 gigasampli na sekundę. Z innych danych dowiedzieć się można, iż szybkość cieniowania kształtuje się na poziomie 48 miliardów operacji na sekundę. Układ graficzny będzie miał do dyspozycji 512 MB pamięci GDDR3, taktowanej zegarem 700 MHz. Jej przepustowość będzie wynosić 22,4 GB/s. Przepustowość do pamięci EDRAM wynosi zawrotne 256 GB/s. Wszystkie gry będą wspierane w rozdzielczości 720p i 1080i, w formacie 16:9 i przy wygładzaniu krawędzi.

Źródło: frazpc.pl
| Drukuj | Zamknij |