Data: Piątek, 5 czerwca 2009, 10:07

Sony dołącza do Vevo


Już dwie z czterech największych wytwórni muzycznych połączyły siły z YouTube przy projekcie Vevo. Czy firmom uda się przekonać do kupowania utworów muzycznych?

Vevo to wspólny projekt serwisu YouTube oraz największej na świecie wytwórni muzycznej Universal Music Group. Ma on wystartować pod koniec bieżącego roku i stać się alternatywą dla pobierania plików z sieci p2p, a także nowym sposobem na zarobienie pieniędzy z reklam. Specjalny odtwarzacz, który zostanie stworzony, będzie umieszczany na stronach serwisów społecznościowych. Umożliwiać on będzie dokonanie szybkiego zakupu słuchanego utworu w Amazon.com lub iTunes.

Agencja Reuters informuje, że do porozumienie przystąpiła druga z wielkiej czwórki wytwórni - Sony. Warunki zawartej umowy nie zostały podane, nie wiadomo więc, czy Sony, oprócz dostarczenia muzyki, będzie odpowiedzialna za coś jeszcze. Za stronę techniczną przedsięwzięcia odpowiedzialna będzie firma Google.

Dyrektor generalny Sony - Rolf Schmidt-Holz - dodał, że YouTube oraz Sony dzielą wspólną wizję dotyczącą prezentowania muzyki w Internecie, która jest atrakcyjna także dla internautów, artystów oraz reklamodawców. Beyonce, Kings of Leon oraz Bruce Springsteen to główni artyści, z którymi wytwórnia ma podpisane umowy.

Michał Chudziński
| Drukuj | Zamknij |