Data: Sobota, 28 marca 2009, 08:15

SDJ 04/2009 - Rich Internet Application


Kwietniowy Software Developer's Journal już w sprzedaży, a w nim...

SDJ 04/2009 - Rich Internet Application
Biblioteka Qt
Tomasz Dubik
Jest to zbiór przenośnych bibliotek, modułów oraz narzędzi dedykowanych dla języka C++ i Java. Qt to w większości zbiór klas wykorzystywanych przy tworzeniu graficznego interfejsu użytkownika. Głównym atutem tej biblioteki jest jej niezależność platformowa.

20 Wprowadzenie do technologii Flex – wyszukiwarka serwisu twitter.com
Piotr Walczyszyn
Flex jest jedną z najbardziej zaawansowanych technologii do budowania aplikacji typu RIA w bezpośrednim tłumaczeniu bogatych aplikacji internetowych. Silnikiem wyświetlającym aplikacje Flex’owe jest technologia Adobe Flash, która pozwala na osiągnięcie jednolitego wyglądu uruchamianej aplikacji, niezależnie od wykorzystywanej przeglądarki czy systemu operacyjnego. Kluczowymi cechami samego Flash’a jest wysoka dynamiczność i interaktywność, co przenosi się również bezpośrednio do Flex’a. Dodatkowo zestaw Flex SDK udostępniany jest na licencji Open Source. Tym materiałem rozpoczynamy cykl artykułów o Flexie, w ramach Klubu Technicznego Adobe.

Isolated Storage a Silverlight 2.0
Jacek Ciereszko
Silverlight jest nową międzyplatformową technologią firmy Microsoft, która pozwala tworzyć aplikację typu RIA. Użyteczność aplikacji internetowych zależy w dużej mierze od ich czasu ładowania oraz czasu oczekiwania użytkownika na odpowiedź. Dlatego też umiejętność poprawnego stworzenia mechanizmów cache’owania danych staje się kluczowa zarówno dla klienta, jak i serwera hostującego aplikację.

WebSphere sMash – Budowanie serwisów Web 2.0
Bartosz Chrabski , Magdalena Kajak,
Dynamiczny rozwój Internetu oraz szybki postęp technologii spowodował pojawianie się na rynku nowych platform, które pozwalają w szybki i łatwy sposób budować efektywne serwisy internetowe. Taką platformą stworzoną przez IBM oraz umożliwiającą tworzenie aplikacji Web 2.0 jest WebSphere sMash.

Nawyki programisty
Michał Bartyzel , Mariusz Sieraczkiewicz
Autorzy pokażą Ci bardzo łatwe do opanowania techniki, za pomocą których będziesz mógł lepiej wykonywać swoją pracę. Dowiesz się, że znajomość technologii to tylko jeden z ważnych filarów kompetencji programisty. Drugim są umiejętności osobiste. W artykule przeczytasz, w jaki sposób skuteczni programiści wspomagają się umiejętnościami osobistymi podczas pracy.

Diagramy klas - Model dziedziny i projekt aplikacji
Szymon Zioło
Trudno dziś spotkać osoby zajmujące się tworzeniem systemów informatycznych, które nie słyszały o języku UML, pozwalającym na modelowanie różnych aspektów działania systemu. Większość analityków, projektantów i programistów deklaruje w swoich CV znajomość tego języka. Dlatego rozpoczynamy cykl artykułów poświęconych modelowaniu systemów informatycznych w języku UML.

Integracja ciągła – Proces, który na bieżąco śledzi gotowość projektu do utworzenia wersji instalacyjnej
Rafał Czyżewski
Integracja komponentów programistycznych już w zespole kilkuosobowym może nastręczać trudności. Zawsze chcielibyśmy znajdować się w tak komfortowej sytuacji, gdzie praca zespołu programistów jest niezakłócona a w dodatku w miarę szybko jesteśmy w stanie dostarczyć np. do działu marketingu wersję instalacyjną produktu. Z pomocą przychodzi tu praktyka ciągłej integracji.

Serwer integracyjny - Gniazda SOCKET w zastosowaniach
Rafał Czyżewski
Przykład, który zrealizujemy w artykule, pozwoli nam na zintegrowanie, a przynajmniej na funkcjonalne połączenie dwóch, zupełnie niezależnych programów. Połączenie to nie będzie realizowane na poziomie bazy danych i nie będzie wykorzystywało żadnych kosztownych rozwiązań typu SAP NetWeaver, który z pewnością może zagwarantować współpracę różnych aplikacji i systemów. Nasze programy zintegrujemy na poziomie dedykowanego serwera aplikacji, którego szkielet zbudujemy krok po kroku do postaci pozwalającej na dalszy swobodny rozwój wg własnych potrzeb.

10 błędów najczęściej popełnianych przez testerów
Karolina Zmitrowicz
Artykuł przedstawia podstawowe pomyłki i nieprawidłowości popełniane podczas organizacji i realizacji procesu testowania oprogramowania. Zarówno kierownictwo, jak i sami testerzy potrafią dopuszczać się pewnych błędów, które mogą mieć negatywny wpływ na przebieg projektu, ciągłość i efektywność prac oraz atmosferę w zespole. Po zapoznaniu się z treścią artykułu, czytelnicy zdobędą pewien podgląd na najczęściej popełniane przez testerów błędy oraz ich potencjalne skutki. Dowiedzą się też, w jaki sposób można owych błędów uniknąć i tym samym ulepszyć proces testowy jakość aplikacji.


Android vs. Java ME cz. 2 - Szkielet aplikacji
Albert Wachowicz
Artykuł stanowi kontynuację porównania platformy Android oraz Java Microedtition. W poprzednim odcinku została przedstawiona ogólna filozofia oraz architektura technologii. Obecny dotyczy możliwości języka programowania Java, który umożliwia budowanie aplikacji na przyrównywanych platformach. Wprowadzony zostanie szkielet aplikacji który będzie rozwijany przez kolejne serię artykułów.

Coś się zmieniło
Arkadiusz Merta

Pieniądze w grze
Arkadiusz Merta

Materiały na CD
Video Tutorial - wykorzystanie programu SQL Server Business Intelligence Development Studio w tworzeniu analizy logiki biznesowej
Microsoft Silverlight Tools for Visual Studio 2008 Sp 1
Materiały do artykułów
| Drukuj | Zamknij |