Data: Wtorek, 24 marca 2009, 20:38
Google: Polski rynek internetu wart 7 mld USD
Polski rynek internetu jest wart 7 mld dolarów, a rynek internetowej reklamy prawie 1 mld dolarów - poinformował w poniedziałek prezes Google na region EMEA (Europe, Middle East and Africa), Nikesh Arora.
Arora powiedział, że polski rynek internetu to "prawie 40 mln ludzi, niemal 50-procentowa penetracja internetu (na 100 mieszkańców prawie 50 ma dostęp do Internetu), 7 mld dolarów wartości". Podkreślił, że z punktu widzenia reklamy, jest to bardzo dobry rynek.
Zaznaczył, że w Polsce jest dużo firm, które jeszcze nie mają dostępu do sieci. - Dlatego uważam, że długoterminowe oczekiwania co do tego rynku są nawet wyższe niż względem innych rynków, które być może są bardziej nasycone (istnieje na nich większy dostęp do Internetu) - zaznaczył.
Arora dodał, że na świecie dostęp do Internetu ma 4,5 mld osób. Ta grupa wytwarza około 90% światowego PKB.
Podczas poniedziałkowej konferencji dotyczącej innowacji i rozwoju internetu Arora powiedział też, że Google spodziewa się, że w najbliższej dekadzie do 4,5 mld ludzi dołączy kolejny miliard osób, które będą podłączone do Sieci za pomocą komputerów PC i telefonów komórkowych.
- Dzisiaj internet ma wpływ na reklamę, media, telewizję i wydawnictwa. (...) Firmy, które nie zaadaptują się do korzystania z Internetu, będą wyeliminowane z rynku - dodał.
Grzegorz Pietrzak
|
Drukuj |
Zamknij |