Data: Piątek, 28 listopada 2008, 16:33

10 sposobów wykorzystania systemów IT w czasie recesji gospodarki


W czasach gdy media donoszą o pogarszającym się stanie gospodarki, a rząd przewiduje znacznie wolniejsze tempo jej wzrostu, ODL przedstawia szereg sposobów na zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstw.

W obecnych warunkach gospodarczych przedsiębiorcy muszą działać rozsądnie, by przetrwać trudny okres i dodatkowo zapewnić sobie przewagę nad konkurencją.
Unowocześnienie wykorzystywanego w firmie systemu ERP czy CRM lub wdrożenie nowego, może znacząco przyczynić się do rozwoju przedsiębiorstwa i umocnienia jego pozycji na rynku.

10 sposobów wykorzystania systemów IT w czasie recesji gospodarki:
  1. Analizowanie rentowności produktów/usług

    • Ustalenie rentowności poszczególnych produktów i usług

    • Wyeliminowanie z oferty nierentownego asortymentu

  2. Analizowanie kosztów

    • Ustalenie, które koszty mają największy (stały i zmienny) wpływ na rentowność przedsiębiorstwa
    • Analiza i porównanie kosztów generowanych przez dostawców oraz okresów dostaw

  3. Kontrolowanie procesów sprzedażowych

    • Upewnienie się, że wszystkie szanse i okazje zostają wykorzystane, a kontrakty zakończone z zyskiem

    • Wykorzystywanie systemów CRM , aby zapewnić szczegółową kontrolę kontaktów z klientem i wysoki poziom dostarczanych usług

    • Kontrolowanie pracy działu handlowego w celu zapewnienia wysokiego stopnia wydajności

    • Zidentyfikowanie i utrzymanie klientów, z którymi współpraca przynosi największe zyski

  4. Kontrola zapasów magazynowych i maksymalizacja obrotu towarowego

    • Pozyskiwanie informacji o nadmiernych zapasów i niskorotujących towarach

    • Redukowanie zapasów słabo rotujących produktów

    • Zwiększanie kredytu dostawczego poprzez rezerwowanie towarów w systemach dostawców

    • Wykorzystanie systemu CRM, aby zarządzać kontaktami z dostawcą

    • Określenie tendencji cenowych u poszczególnych dostawców

    • Ustalenie, które kanały najlepiej sprzedają dane produkty/usługi

  5. Wykorzystywanie systemów IT w celu redukowania kosztów zarządzania ludźmi

    • Integracja z systemami IT kontrahentów – Zautomatyzowanie procesu wprowadzania danych

    • Automatyzacja procesów identyfikacji towarów (usprawnienie remanentów)

  6. Stworzenie nowych kanałów dostępu do rynku

    • Wykorzystanie Internetu do zwiększenia świadomości klientów o przedsiębiorstwie i jego ofercie produktowej

    • Wykorzystanie odpowiednich narzędzi, by zamówienie klientów/partnerów trafiało bezpośrednio do systemu ERP – sklep / zamówienia internetowe

  7. Upewnienie się, że system IT dostarcza pracownikom odpowiednie informacje w momencie gdy ich potrzebują

    • Brak akceptacji dla opóźnień w wykonywanej pracy

    • Natychmiastowe informacje dla handlowców

    • Prognozy sprzedaży i przewidywane dane dla działu produkcyjnego

  8. Wykorzystanie systemów IT do zautomatyzowania ściągania należności

    • Określenie czasu i formy zapłaty od klientów i partnerów

    • Zidentyfikowanie klientów, którzy płacą z opóźnieniem

    • Tworzenie automatycznych przypomnień/wezwań do zapłaty

    • Automatyczne naliczenie kar

  9. Wykorzystanie systemu IT, by umożliwić ludziom pracę z domu

    • Oszczędność do 30% kosztów biurowych jeżeli zostanie umożliwione pracownikom wykonywanie ich obowiązków w domu

    • Praca w domu pozwala zaoszczędzić od 1 do 3 godzin dziennie poświęconych na dojazdy, które można zainwestować w rozwój firmy

  10. Wdrożenie narzędzi do analiz marketingowych

    • Analiza kanałów sprzedaży

    • Odpowiedni przydział zasobów handlowych i marketingowych do najbardziej dochodowych kanałów sprzedaży

    • Analiza zwrotu inwestycji marketingowych (ROMI)
| Drukuj | Zamknij |