Data: Czwartek, 12 czerwca 2008, 11:12

Kolejna wojna internetowa na horyzoncie


Netia i Tele2 już zapowiedziały walkę o klientów Telekomunikacji Polskiej, którym w drugiej połowie roku kończyć się będą długoterminowe umowy na dostęp do internetu.

Gazeta Prawna przewiduje, że w drugim półroczu 2008 roku dojdzie do kolejnego wielkiego starcia między Telekomunikacją Polską a jej konkurentami na rynku dostępu do internetu. Powodem tego jest fakt, że właśnie w tym okresie sporej części klientów największego polskiego telekomu skończą się 24-miesięczne umowy. Klienci staną przed wyborem - albo zostaną w TP, albo wybiorą konkurenta.

Walkę o nowych użytkowników już zapowiedziało Tele2, które, póki co, nie najlepiej radzi sobie z pozyskiwaniem nowych klientów. Od momentu rozpoczęcia sprzedaży szerokopasmowego internetu klientom Telekomunikacji Polskiej, pozyskała ich zaledwie 15 tysięcy. Dla porównania Netia ma ich blisko 130 tysięcy.

Tele2 zapowiada, że nowa oferta powinna przynajmniej podwoić sprzedaż firmy. Do tej pory jedynie oferta na 36 miesięcy była zbliżona do konkurencji, w pozostałych szwedzki operator wypada gorzej.

Można oczekiwać, że także Netia włączy się do walki o klientów, by jeszcze umocnić swoją pozycję wśród dostawców alternatywnych. Będzie to zgodne ze strategią firmy na ten rok, której częścią była m.in. sprzedaż udziałów w operatorze P4 celem uzyskania środków na rozwój bazy klientów na rynku szybkiego internetu.

Netia poinformowała, że średnia miesięczna opłata za internet w przypadku umowy na 24 miesiące wyniesie 44,26 zł, natomiast w umowie na 36 miesięcy jedynie 32,70 zł.

Michał Chudziński
| Drukuj | Zamknij |