Data: Środa, 23 kwietnia 2008, 10:46

Internet przegonil radio


Rynek reklamy internetowej w Polsce pokonał pierwszą ważną barierę. Po raz pierwszy w historii reklamodawcy wydali więcej na promocję w sieci niż w stacjach radiowych - donosi Gazeta Prawna.

600 mln zł wydali w ubiegłym roku reklamodawcy na promocję w Sieci,
zarówno na reklamę graficzną, jak i kontekstową w wyszukiwarkach – taka
liczba, jak dowiedziała się GP, znajdzie się w najnowszym raporcie IAB Polska.

Będzie to pierwszy raport o polskim rynku, w których znajdą się nie tylko dane dotyczące reklamy graficznej (bannerów, billboardów itp.), ale także reklamy w formie linków sponsorowanych, umieszczanej przeważnie wwyszukiwarkach internetowych.
To ważna informacja dla specjalistów od reklamy, pokazująca rzeczywistą wartość Internetu jako medium reklamowego i jego siłę na rynku – mówi Artur Banach, prezes wyszukiwarki internetowej
NetSprint.

600 mln na reklamę w Sieci, to po raz pierwszy w historii polskiego
rynku więcej niż zarobek największych stacji radiowych, m.in.
RMF FM, Radio Zet, a także sieci regionalne. W ubiegłym roku firmy wydały w nich – jak policzył dom mediowy Starlink – około 533 mln zł.

GP
| Drukuj | Zamknij |