Data: Środa, 30 stycznia 2008, 08:18

85% internautów kupuje w Sieci


Według badań firmy Nielsen Online, w ciągu dwóch lat liczba osób robiących zakupy przez Internet wzrosła z 10% do 85% ogólnej liczby użytkowników globalnej Sieci.

Według specjalistów z Nielsen, tak duży wzrost spowodowany jest głównie wpływem krajów rozwijających się, takich jak Chiny, Brazylia, Wietnam oraz Indie. Społeczeństwa tych państw dokonują zakupów na ogromną skalę.

W ciągu ostatnich 3 miesięcy, aż 41% rynku sprzedaży książek stanowiły zakupy w Sieci, zaś w przypadku odzieży odsetek ten wyniósł 36%. Do innych popularnych zakupów online należą: bilety lotnicze oraz albumy z muzyką, dla których Internet stanowił odpowiednio 24% i 19% ogólnej wartości sprzedaży. Jeśli chodzi o kraje wiodące prym w zakupach sieciowych, aż 99% Koreańczyków korzystających z Sieci kupuje w ten sposób. Kolejne miejsca zajmują Wlk. Brytania, Niemcy oraz Japonia – 97%.

Internet nie jest już niszą, jest to medium masowe, będące integralnym aspektem życia nowoczesnych społeczeństw”,- komentuje wyniki badań Jonathan Carson, prezes Nielsen Online. „Trudno wręcz wskazać dziedzinę, któraby w żaden sposób nie została zmieniona przez oddziaływanie Sieci”.
| Drukuj | Zamknij |