Data: Czwartek, 1 listopada 2007, 17:16

Lenovo kończy z IBM


Lenovo przygotowuje się do zaprzestania używania marki IBM dwa lata przed końcem wynegocjowanego okresu przejściowego.

Lenovo chce wykorzystać zbliżającą się w przyszłym roku szansę na promocję własnej marki, tworzoną przez mające odbyć się w Pekinie letnie Igrzyska Olimpijskie. Chiński producent jest jednym z głównych sponsorów Imprezy.

Po przejęciu w 2005 roku przez Lenovo działu IBM produkującego komputery osobiste, możliwość używania marki giganta miała przyczynić się do zwiększenia zaufania do produktów chińskiej spółki. Lenovo ma prawo do używania brandu IBM na komputerach przenośnych serii ThinkPad oraz wybranych modelach komputerów stacjonarnych przez kilka najbliższych lat.

Aktualnie spółka jest zdania, że jej własna marka jest już na tyle wypromowana i znana na świecie, że nie musi już „wspierać się” brandem IBM. Dowodzą tego najnowsze wyniki finansowe: działalność Lenovo, po okresie strat związanych z finansowaniem przejęcie oddziału IBM, zaczyna przynosić zyski.

Michał Tomaszkiewicz
| Drukuj | Zamknij |