Data: Sobota, 27 października 2007, 09:48
Pół miliona klientów TP przeszło do konkurencji
Telekomunikacja Polska zaczęła odczuwać wyniki przeprowadzanej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej liberalizacji rynku – w ciągu ostatniego roku stracił milion linii telefonicznych, z czego 460 tysięcy na rzecz konkurencji.
TP traci swoich klientów z jednej strony ze względu na malejące zainteresowanie telefonią stacjonarną, a z drugiej – ze względu na konkurencyjną ofertę usług świadczonych dzięki WLR na liniach Telekomunikacji przez innych operatorów.
Telefonia stacjonarna to nie jedyny rejon, w którym TP traci na rzecz konkurencji – po wprowadzeniu BSA 90 tysięcy klientów szerokopasmowego dostępu do Internetu wolało przejść po opiekę operatorów alternatywnych.
Przychody z telefonii stacjonarnej spadły od początku roku o ponad 8%, zyski Grupy TP były do tej pory ratowane przez PTK Centertel, jednak i z tej strony można spodziewać się zmniejszenia przyrostu przychodów – rynek usług komórkowych zwalnia.
„Nasycenie rynku przekroczyło 105%. Nastawiamy się coraz bardziej na utrzymanie klientów w sieci niż na zdobywanie nowych" – deklaruje Maciej Witucki, prezes Telekomunikacji Polskiej.
Michał Tomaszkiewicz
|
Drukuj |
Zamknij |