Data: Piątek, 7 września 2007, 10:37

Veracomp prezentuje możliwości digital signage


W dniu 5 września br. w siedzibie Compendium CE w Warszawie odbyła się - po raz pierwszy w Polsce - prezentacja technologii digital signage w oparciu o rozwiązania firmy Cayin. Spotkanie zorganizowała firma Veracomp - wyłączny i autoryzowany dystrybutor marki Cayin w Polsce.

W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele firm informatycznych zdecydowanych na wprowadzenie do swojej oferty kompleksowych rozwiązań z zakresu digital signage - systemu emisji dowolnej, w pełni interaktywnej treści za pomocą cyfrowych wyświetlaczy (od jednego, po połączone w sieci i centralnie zarządzane, tysiące cyfrowych ekranów). Celem prezentacji, której towarzyszył pokaz instalacji systemu digital signage na żywo, było przedstawienie możliwości tej technologii i jej rynkowych perspektyw.

W pierwszej części spotkania, prowadzonego przez Michała Rędziaka, menedżera produktu ds. digtial signage w Veracomp S.A., uczestnicy dowiedzieli się, na czym polega technologia digital signage i jakie rozwiązania z zakresu sprzętu i oprogramowania, niezbędne do jej sprawnego funkcjonowania, proponuje Veracomp (oprócz playerów, serwerów i oprogramowania produkcji Cayin, są to m.in. monitory LCD typu public display, projektory, przełączniki, switche, splittery, matrixy, stojaki, obudowy czy panele dotykowe). Prowadzący prezentacje mówił również o zainteresowaniu ze strony rynku i sektorach gospodarki, w których jest największe zapotrzebowanie na tą technologię.

Najnowsze badania ośrodka iSuppli Corporation na temat zastosowania digital signage w praktyce wskazują, że 38 proc. instalacji umieszczonych jest w salach konferencyjnych. Kolejne 22 proc. to wewnętrzne instalacje w obiektach komercyjnych i użyteczności publicznej (jak np. hale sportowe, restauracje, centra handlowe), 13 proc. systemów digital sigange instalowanych jest na potrzeby edukacji, a 10 proc. w sklepach detalicznych. Z naszych informacji wynika, że największe zainteresowanie technologią digital signage w Polsce wykazują operatorzy sieci, instytucje finansowe i edukacja. Gdy do tego grona dołączą agencje reklamowe i przekonają się do niej reklamodawcy, rozpocznie się prawdziwy boom” - tak perspektywy rynkowe oceniał Michał Rędziak.

Z kolei prezentacja Juliena Prioura, przedstawiciela Cayin Technology na Europę, dotyczyła wykorzystania - na przykładzie rozwiązań Cayin - digtial signage w praktyce. Prowadzący spotkanie mówił o szczegółach technicznych funkcjonowania odtwarzaczy (playerów), serwerów i oprogramowania firmy Cayin, przykładach instalacji digital signage z całego świata oraz prezentował, jak błyskawicznie wprowadzać zmiany i zdalnie zarządzać takim systemem. Julien Priour przekonywał, że najważniejszym atutem digital signage jest elastyczność - możliwość emitowania dowolnej treści (np. napisanej w języku HTML czy JavaScript), w wyznaczonym przez nas czasie i z każdego miejsca na świecie (poprzez zalogowanie się do panelu administracyjnego na stronie WWW).

Jak digital signage to tylko z Cayin. Rozwiązania tej firmy, cenowo i jakościowo nie mają konkurencji. Cayin nie tylko dostarcza technologię, która swą innowacyjnością wyprzedza innych producentów o lata, ale również troszczy się o kooperantów, oferując im pełne wsparcie i ciągłe innowacje. Choć digital signage to zupełnie nowy rynek, wszyscy zgadzamy się, że przyszłość tej technologii jest więcej niż obiecująca. Już niedługo wszyscy doświadczymy digital signage w naszym codziennym życiu” - powiedział obecny na spotkaniu Dariusz Krawczyk, wice prezes zarządu AB Media Sp. z o.o.

Duże zainteresowanie uczestników spotkania wzbudziła nowa technologia, która może w przyszłości stanowić uzupełnienie digital signage - HSS (HyperSonic Sound System). To system zaawansowanej kontroli strumienia dźwięków pozwalający na precyzyjne sterowanie przekazem audio. Umożliwia on skierowanie przekazu dźwiękowego, jedynie do osoby, do której chcemy żeby dotarła treść.
| Drukuj | Zamknij |