Data: Piątek, 10 sierpnia 2007, 20:20
Europejski e-handel warty 133 mld USD
Internetowy biznes w Europie rozwija się dynamicznie - w 2006 roku był wart 133 mld USD, o 25% więcej niż w 2005.
Niekwestionowanie największym europejskim rynkiem jest Wielka Brytania, gdzie Internauci wydali 56 mld dolarów, a według szacunków obecny rok zakończy się wynikiem o 51% lepszym.
89% Internautów z WB kupuje w Sieci, we Włoszech wskaźnik ten wynosi 54%, w Belgii 67%, we Francji 75%, w Niemczech 83%, a w Norwegii 93%. Norwegowie wydają także w sieci najwięcej w przeliczeniu na osobę - 1 772 dolary, podczas gdy Internauci z Wielkiej Brytanii przeznaczyli na zakupy w sieci 1 .513 USD, Duńczycy 1 460 USD, Szwedzi 1 276 USD, Belgowie 995 USD, Holendrzy 858 USD, Niemcy 656 USD, Francuzi 641 USD, Włosi 572 USD, a Hiszpanie 570 dolarów.
Nowe europejskie rynki - Rosja, Polska i Czechy - mają mieć duży wpływ na kształt e-rynku na początku przyszłej dekady.
Michał Tomaszkiewicz
|
Drukuj |
Zamknij |