Data: Sobota, 30 października 2004, 00:09

Popsułeś? Napraw sobie sam...


W dzisiejszych czasach, na rynku sprzętu komputerowego coraz bardziej rozpowszechnia się tendencja do zlecania samodzielnych napraw sprzętu ich właścicielom.


Nabywcy nowych komputerów G5 firmy Apple mogą przeprowadzać większość napraw serwisowych samodzielnie. iMac G5 jest specjalnie zaprojektowany do łatwej i samodzielnej naprawy. Komputer ma uproszczoną budowę oraz modułowe wnętrze, aby ułatwić naprawę bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy i narzędzi.

Jeśli podczas naprawy jedna z części ulegnie uszkodzeniu, Apple jest w stanie dostarczyć użytkownikowi zamiennik w celu dalszej, samodzielnej naprawy.

Nowy iMac jest naszybciej i najłatwiej naprawialną maszyną na rynku. Jednakże Apple nie jest jedyną firmą zlecającą samodzielne naprawy komputerów ich nabywcom. Co trzeci komputer stacjonarny HP jest serwisowany przez użytkowników.

Apple, HP i inni więksi producenci sprzętu komputerowego nadal serwisują komputery, jednakże coraz więcej klientów wybiera model samodzielnych napraw sprzętu.

Zarówno HP jak i Apple proponują klientom kilka alternatyw napraw serwisowych: wysłać niesprawny sprzęt do serwisu, dostarczyć go do autoryzowanego salonu sprzedaży albo naprawić samodzielnie.

Samodzielne naprawy sprzętu komputerowego były domeną rynku maszyn high-end. Użytkownicy domowi nie korzystali z tego typu przywilejów. Wszystko się zmieniło, kiedy producenci komputerów zaczęli wprowadzać oszczędności.

- Jeśli wysyłasz cały komputer do serwisu aby naprawić komputerową mysz, to jest duża starta czasu i pieniedzy - powiedział Jim Kemp, dyrektor amerykańskiej pomocy konsumenckiej, planowania i infrastruktury w HP.

Źródło: www.di.com.pl
| Drukuj | Zamknij |