Data: Czwartek, 21 czerwca 2007, 14:19

USA: Rosnące wydatki na reklamę online


Według prognozy opublikowanej przez firmę konsultingową PricewaterhouseCoopers wydatki konsumentów w Stanach Zjednoczonych na dostęp do Internetu oraz zamieszczane w nim reklamy będą wzrastać przez najbliższe kilka lat średnio o 10,7%. Autorzy prognozy oczekują, że w roku 2011 łączna suma pieniędzy wydawanych przez Amerykanów na wyżej wymienione usługi wyniesie 78,4 miliarda dolarów. W roku 2006 kwota ta była o ponad 31 miliardów mniejsza.

Według opublikowanego raportu Stany Zjednoczone nadal posiadają największy rynek reklamy online na Świecie. Za cztery lata łączna suma nakładów pieniężnych przeznaczonych przez konsumentów w USA na reklamę w Internecie wyniesie 35,4 miliarda dolarów.

Podobnie jak na całym Świecie tak i w Stanach Zjednoczonych oczekuje się ciągłego wzrostu ilość użytkowników łączy szerokopasmowych. Do 2011 roku ich liczba w USA zwiększy się do 89 milionów. Według PricewaterhouseCoopers głównym motorem tych zmian będą oferowane przez coraz większą ilość firm telekomunikacyjnych pakiety z trzema usługami czyli: dostęp do Internetu, telefon oraz telewizja. Jednocześnie o ponad 25% rocznie ma spadać ilość użytkowników łączących się z Internetem za pomocą modemów 56K. Wydatki na szerokopasmowy dostęp do Internetu wyniosą w 2011 roku 41,4 miliarda dolarów.

Z innych obliczeń przeprowadzonych przez autorów prognozy wynika, że już w 2009 roku Stany Zjednoczone stracą pozycję lidera pod względem największej liczby użytkowników Internetu na rzecz Chin.

CHIP
| Drukuj | Zamknij |