Data: Środa, 13 czerwca 2007, 14:36

id Software tworzy nowy engine 3D


John Carmack, pochodzący z id Software, geniusz wśród programistów gier 3D, niedawno miał zamiar porzucić tworzenie nowych strzelanek. Na szczęście chyba się rozmyślił, ponieważ był obecny na konferencji Apple’a Worldwide Developers Conference 2007 by zaprezentować nowy engine 3D.

Nazwany id Tech 5 ma być zupełnie inny od obecnego, znajdującego zastosowanie głównie w grach, których akcja dzieje się w mrocznych i ciasnych korytarzach. Co prawda Quake Wars będzie grą, która będzie odbywała się „na zewnątrz” a wciąż korzystała z leciwego już silnika DOOM 3, ale id Tech 5 ma być zupełnie nową jakością.

To, co tu mamy, to cały świat unikalnych tekstur, 20 gigabajtów tekstur na ekranie1” – powiedział Carmack – „Można w świecie zmienić momentalnie dosłownie wszystko, na przykład kolor gór i wyryć na nich swoje nazwisko. Można zmieniać tyle ile się chce bez wpływu na wydajność gry”.

Technologia jest optymalizowana pod Maki, PC-ty, PS3 i Xboksa 360. Jeśli Carmackowi się uda, wkrótce ujrzymy zupełnie nową jakość w grach. Przy coraz bardziej zwiększających się kosztach tworzenia gier i nowych możliwościach konsol i kart graficznych, id Tech 5 może pomóc uprościć tworzenie wizualnej oprawy gier.

CHIP
| Drukuj | Zamknij |