Data: Piątek, 23 lutego 2007, 12:17

Nowy format reklamy mobilnej


Dwa miesiące temu pierwszy raz w Polsce pojawiły się SPOTLERY - graficzne reklamy w telefonie komórkowym docierające do użytkowników korzystających z usług multimedialnych na komórkę. Swoje spotlery, we współpracy z Telecom Media, wyemitowały już HBO, Motorola i L’Oreal Polska. W tegorocznej edycji Nokia Business Conference, w ramach prezentacji najnowszych trendów i technologii mobilnych, Telecom Media przedstawi branży reklamowej zalety i potencjał nowej formy komunikacji marketingowej.

6 marca br. w Warszawie, podczas Nokia Business Conference, Telecom Media zaprezentuje dziennikarzom oraz przedstawicielom branży reklamowej i biznesu zainteresowanym nowoczesnymi formami komunikacji mobilnej - SPOTLERY.

Spotler to nie tylko nowe pojecie, ale przede wszystkim - nowe możliwości w branży reklamowej - nowy sposób dotarcia do kilkudziesięciu milionów odbiorców i potencjalnych klientów… bo przecież, jak wynika z danych GUS, prawie każdy Polak ma dziś komórkę – mówi Sławomir Szymański, prezes Telecom Media. Nokia Business Conference to odpowiednie miejsce i czas do zaprezentowania dopiero odkrywanego na naszym rynku potencjału mobilnej reklamy. To wydarzenie, które gromadzi najwyższej klasy specjalistów oraz użytkowników rozwiązań mobilnych, jak podkreśla Dyrektor Nokia Poland - Kuba Pancewicz.

Specjaliści z Telecom Media przewidują, że już wkrótce Mobile Advertising i sam spotler stanie się jednym z bardziej skutecznych narzędzi w rękach marketerów dużych i średnich firm. Na rewolucyjność tej metody przekazu reklamowego wpływa kilka czynników. Przede wszystkim telefon to medium o dużym zasięgu, które odbiorca zawsze ma przy sobie, co daje spore pole manewru przy planowaniu komunikacji m-marketingowej. Poprzez kanał mobilny można dziś dotrzeć z informacją praktycznie do każdej grupy docelowej. Odbiorców nożna precyzyjnie zdefiniować, a efekty mobilnej kampanii dokładnie zmierzyć. Ponadto, możliwości technologiczne współczesnych telefonów komórkowych pozwalają maksymalnie uatrakcyjnić reklamę, a że ich użytkownicy są zwykle otwarci na wszelki nowinki – zdziałać można naprawdę wiele – zapewniają pracownicy Telecom Media odpowiedzialni za projekty marketingowe wykorzystujące spotlery.

Spotler może być atrakcyjną multimedialną kreacją wizerunkową albo narzędziem typowo prosprzedażowym. Funkcjonuje jako samodzielna reklama wyświetlana w telefonie komórkowym lub stanowi ‘wejście’ na strony internetowe zawierające dodatkowe przekazy reklamowe – mówi Łukasz Mroczek z Telecom Media. W nowoczesnych kampaniach reklamowych na całym świecie wykorzystuje się z powodzeniem tę formę, jak również gry Java, różnego rodzaju animacje, kolorowe tapety, real tones, clipy video i inne atrakcyjne multimedia. Stanowią one dla odbiorcy istotną wartość i są pozytywnie odbierane, co przekłada się także na dobre skojarzenia z promowaną w ten sposób marką, a przekaz marketingowy jest lepiej utrwalony.

Jak rzecz wygląda w praktyce? Najczęściej kampanie przebiegają w taki sposób, że spotler dociera do osoby korzystającej w danej chwili z multimediów na komórkę lub innych treści mobilnych. Reklama wyświetla się przez kilka sekund w momencie pobierania na telefon gry, dzwonków, czy innych mobilnych gadżetów. Nie jest inwazyjna - wypełnia użytkownikowi jedynie czas oczekiwania np. na załadowanie się aplikacji. Jest dobrze tolerowana przez odbiorców i zapamiętywalna.

Warto poeksperymentować i „przekonać się na własnej marce”.


Linki
http://www.telecommedia.pl informacje o firmie i produktach Telecom Media
http://www.telecommedia.pl/advertisement.html rodzaje spotlerów oraz informacje o Mobile Advertising
http://www.nokia.com.pl/nbc2007/ więcej o Nokia Business Conference 2007

Telecom Media (spółka funduszu BB Investment i MCI Management)
Agencja oferująca usługi mobilne na rynku B2B i B2C. Jeden z wiodących podmiotów branży Mobile Entertainment w Polsce. Dostawca treści, rozrywki i produktów multimedialnych na telefony komórkowe. W obszarze biznesowym firma oferuje produkty Mobile Marketing 2.0, wykorzystujące w komunikacji marketingowej przekaz multimedialny i interakcję z użytkownikiem. To pierwszy w kraju dostawca SPOTLERÓW – multimedialnych reklam wyświetlanych w telefonie komórkowym i innych urządzeniach mobilnych. Z oferty usług multimedialnych Telecom Media skorzystało już ponad 5 mln klientów.
| Drukuj | Zamknij |